יחסים קשים ולא נעימים עם האב. מה לעשות?
פורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי
עדית רונן סתר
עדית רונן-סתר הינה מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי. את הכשרתה (תואר שני ולימודי הטיפול המשפחתי) עברה באוניברסיטת תל אביב ובמרכז אלומה. כמו כן, עברה הכשרה אינטנסיבית בטיפול בטראומה במרכז הטראומה בבוסטון, המנוהל על ידי דר' בסל ון-דר-קולק. מאז 2014, מנהלת את פורום 'טיפול זוגי ומשפחתי' באתר אינפומד, וכמו כן, מלמדת מטפלים במרכזי טיפול ועוסקת בטיפול בקליניקה באזור המרכז. עדית עובדת בגישת הפסיכותרפיה הדינמית-חווייתית-מואצת, AEDP , והינה מוסמכת בגישה זו לטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי, על ידי מכון AEDP הבינלאומי. כמו כן, עדית מחזיקה בתפקיד "שגרירה" של המכון הבינלאומי בישראל, בתפקיד המגשר בין קהילת מטפלי הגישה בעולם לבין מטפלי הגישה בארץ. 052-3364944
יחסים קשים ולא נעימים עם האב. מה לעשות? יואל 07/02/2021 | 02:51אני בתחילת שנות העשרים לחיי, משוחרר כבר כמעט שנתיים וגר בבית עם ההורים. מאז גיל ההתבגרות היחסים בני לבין אבא שלי לא היו טובים בבסיסם ורק התדרדרו עם הזמן. אין בנינו אינטראקציה כמעט וכשיש, זה בעיקר מריבות וויכוחים לא נעימים. המצב הזה רק החריף מאז שהשתחררתי וביוזמתה של אמי החלטנו ללכת לטיפול (שלושתנו). הבעיה שאנחנו בתהליך כבר למעלה מחצי שנה וכלום לא זז.. היו עליות פה ושם אבל בסופו של דבר המצב חזר לקדמותו.. יש כל הזמן מתיחות מאוד לא נעימה ביננו והכי גרוע שהדבר הזה פשוט תוקע אותי במקום ונורא מקשה עליי לעשות דברים אחרים (כמו ללמוד לפסיכומטרי). בהתחלה זה לא הפריע לי כי קוויתי שהטיפול יעזור ואז אוכל להתפנות לטפל בבעיות אחרות שיש לי בחיים אבל כבר תקופה מאוד ארוכה שאני תקוע בגלל המצב ואני פשוט לא מצליח להפסיק להתעסק בזה. אני בדילמה מאוד קשה.. האם להמשיך להתגורר בבית הורי ולסבול על בסיס יום יומי את הקשר המעיק והשלילי שיש לי עם אבי (שרק הולך ומתדרדר) או לעזוב את הבית במטרה למנוע מזה להמשיך לפריע לי להתקדם בחיים ולהשפיע בצורה מתמדת על מצב הרוח והתפקוד שלי?הוסף תגובה
תשובת מומחה מבית הילדות לדרך עצמאית, ואולי גם תיקון יחסים עכורים עדית רונן סתר 08/02/2021 | 11:01שלום לך, תודה שפנית לפורום. אנשים רבים יוכלו להזדהות איתך, בפרט, עם מצב בו היחסים עם ההורים משפיע על התפקוד שלך. דרוש אומץ ומאמץ רב לפנות לטיפול, במסגרת משפחתית של שלושתכם. האם השאלה שלך נוגעת רק לסוגיה של הישארות בבית למול עזיבה? או שהשאלה רחבה יותר, סביב כיווני עבודה אפשריים? אם אתם עדיין נמצאים בתהליך טיפולי, אולי כדאי לפתוח בצורה מאד ישירה ופתוחה את הדילמה שלך, בתוך המסגרת הטיפולית. להשתמש במסגרת התומכת הזו בכדי להגיד לאביך בצורה ישירה, מה היו הציפיות שלך, איפה חוסר המימוש של הציפיות האלה מפריע לך, ולומר באופן ברור שהקשר כפי שהוא מרחיק אותך וגורם לך לתכנן עזיבה של הבית. השימוש במסגרת הטיפולית יאפשר למטפל/ת לסייע להעביר את המסרים, ולהשמיע לשני הוריך את האופן שבו המצב נחווה על ידך. לגבי השאלה הספציפית - האם לעזוב את הבית - לשאלה הזו ישנם שיקולים רבים כמובן: שיקולים כלכליים, ארגוניים, תפקודיים, (האם אתה עובד, האם אתה יכול לפרנס את עצמך בשלב הזה, איך זה יהיה בשבילך להתארגן ותפקד בעצמך), יש לכך גם השלכות חברתיות, אישיות ואחרות. אם אתה חש שאתה יכול עכשיו להתמודד עם כל ההיבטים הקשורים במעבר הדירה, ולהמשיך לקבל תמיכה חברתית באופן שגרתי (דרך החברים או המשפחה), ניתן בהחלט לשקול זאת, כחלק מתהליך העצמאות שלך. לעתים, דווקא ממרחק, ומדרך עצמאית, ניתן לעבוד על תיקון יחסים עם ההורים. רק תוודא עם עצמך, שהיציאה לדרך העצמאית אינה מושפעת רק מהיחסים העכורים עם אביך, אלא כוללת גם מרכיבים חיוביים וטובים הקשורים בך, בחוסן, במסוגלות, בצורך לגדול. לא רק "בריחה" כי אם "צמיחה" ו"תיקון". הרבה הצלחה, עדית וצוות אינפומדהוסף תגובה
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
שיטת אימגו לטיפול זוגי
-
ייעוץ זוגי ומשפחתי
-
טיפול זוגי
-
אימון זוגי
-
טיפול משפחתי
רופאים בתחום

ד"ר מיכאל קון ברטשניידר פסיכיאטריה
5 ( 6 חוות דעת )
"ד"ר קון ברטשניידר הוא רופא חכם, רגיש, רב ידע ודייקן. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בידיים מקצועיות ואנושיות. רופא נדיר"
פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפול זוגי, טיפול משפחתי
בפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי ניתן להתייעץ עם עדית רונן סתר, לשאול שאלות בתחום ולקבל תשובות מקצועיות, כמו גם להתרשם ממידע קודם. היכנסו עכשיו והתייעצו עם המומחה/ית!
לפורום טיפול זוגי, טיפול משפחתי


עדית רונן סתר