פורום חרדה - עמוד 478
גולשים יקרים, מענה לשאלות חדשות יתאפשר במגוון הפורומים האחרים.
אובדן של בן זוג מירית 20/07/2015 | 18:52שלום וברכה.לפני הרבה שנים איבדתי את בן זוגי בתאונת דרכים.אומנם עברו המון שנים,אבל אני עדיין לא מפסיקה להסתכל בתמונות שלי ושלו ולהתגעגע אליו ולפנטז עליו.כרגע אין לי בן זוג חדש וקשה עדיין כל כך הרבה שנים לקלוט שהוא לא בחיים.שאלתי היא איך אני יכולה להתמודד.תודה רבה.פתח בחלון חדש
אבל מתמשך שתוקע את החייםד"ר ניר עישר 21/07/2015 | 09:40שלום. ברוב הפעמים שבן זוג אהוב נפטר, הכאב רב והגעגועים והכאב נמשכים לאורך כל החיים. ברוב המקרים הללו, תוך תקופה של שנה בממוצע, האדם ממשיך בחייו, למרות הזכרונות והצער. נראה שאת נתקעת בנקודת זמן רחוקה. אם זה נכון, הייתי פונה לפסיכותירפיה. אם תפני, כדאי לבדוק שקיימת התקדמות בחיים שלך לאחר חציא שנה.
אבל מתמשך שתוקע את החייםד"ר ניר עישר 21/07/2015 | 09:42שלום. ברוב הפעמים שבן זוג אהוב נפטר, הכאב רב והגעגועים והכאב נמשכים לאורך כל החיים. ברוב המקרים הללו, תוך תקופה של שנה בממוצע, האדם ממשיך בחייו, למרות הזכרונות והצער. נראה שאת נתקעת בנקודת זמן רחוקה. אם זה נכון, הייתי פונה לפסיכותירפיה. אם תפני, כדאי לבדוק שקיימת התקדמות בחיים שלך לאחר חציא שנה.
התמודדות עם בת זוג הסובלת מחרדות ריקו 14/07/2015 | 11:44שלום, בת זוגתי סובלת מזה חצי שנה מחרדות והתקפי חרדה. זהו סבב שני של החרדות (לפני כשנתיים פעם ראשונה). התקפי החרדה קורים מידי בוקר עם בחילות, הקאות, בכי ורצון לא לקום מהמיטה. בלחץ רב שלי הלכה לפסיכיאטר שרשם ציפרלקס אותו לקחה כחודשיים והפסיקה כי לא עשה לה טוב. מטופלת בהיפנוזה מידי שבוע. אני כבר לא יודע מה לעשות עם המצב שכן זה משפיע על הזוגיות שלנו, על היכולת שלי להתמודד עם המצב הלא נגמר הזה וכמובן עליה באופן אישי.פתח בחלון חדש
חרדות שלא חולפות ומשפיעות על הזוגיותד"ר ניר עישר 14/07/2015 | 14:17אתה מתאר תקופה ארוכה של סבל שלה וגם שלך. למעשה היא מצליחה ללמוד שיטות שיתגברו על החרדות שלה, בין אם זה כי לא ניסתה שיטה שיעילה לה ובין אם יש לה קשיים ספציפיים שבגללן שיטות טובות לא נתפסות. הייתי ממליץ לך לפנות לסיוע. להבין את מה שקורה לה, להבין את מה שקורה לך, ללמוד איך אתה עוזר לשמר את החרדה ולבסוף, איזה שינויים עליך לעשות כדי שסיכויי ההחלמה שלה יעלו. אני ממליץ לך לקרוא את הספר להפחיד את הפחד (סטימצקי וצומת ספרים) יחד עם עפרה מירון ליכטר. חשובים לדעתי בעיקר פרקים 1-5 ו- 9,10. הרבה הצלחה, ד"ר ניר עישר
תקיעות אובססיבית (לת) רינת 11/07/2015 | 21:23שבוע טוב.שמי רינת עברתי את גיל 40 אני כרגע בגיל המעבר,הייתי בטיפולים נפשיים אבל עקב סיבות אישיות הפסקתי את הטיפולים.כיום אני מתנדבת פעמיים בשבוע,אבל יש לי בעיה שבשאר הימים אני סובלת ממחשבות אובססיביות וזה קורה לי רק בימים שאני פנויה,בעיקר בסופי שבוע הייתי שמחה אם תוכל לייעץ לי בלי ללכת לטיפול נפשי זה או אחר אם תוכל לתת לי טיפים מעשיים חוץ מלשבת בחדר ולחשוב על מחשבות אובססיביות מול הטלויזיה.תודה רבה.פתח בחלון חדש
טיפול ב-ocd יוסף 07/07/2015 | 00:13שלום רב ד"ר נכבד! שמי יוסי וברצוני לשאול אותך , אני סובל מ-ocd מזה שנים וכמו כן קיבלתי כל מיני תרופות כ- 7 כדורים ששום דבר לא עזר לי! ואכן שמעתי שיצא כדור יחסית חדש בשם "אביליפיי", האם זה נכון שזה עוזר ל- ocd? אם וכן , אז לפי מה שאתה יודע על הכדור, מה האחוז ההצלחה בזה ל- ocd? אשמח לתגובתך בבקשה ותודה. נייד: 0509525335 / מייל: yossef86@walla.comפתח בחלון חדש
Abilify ל- OCDד"ר ניר עישר 09/07/2015 | 14:53Abilify בטיפול בהפרעה כפייתית יכול לחזק את השפעת התרופות נוגדות הכפייתיות ממשפחת ה- SSRI וכשתרופות אלה לא עוזרות, יכול להפעיל את השפעתן מלכתחילה. לא ידוע לי על מחקרים, שנעשו בצורה אחידה, גדולים מספיק כדי שאוכל לתת לכך אחוזים מדוייקים. הניסיון שלי מדבר על עשרות אחוזים וזה המון. אתה אמור לקוות שתהיה בתוך האחוזים האלה. נסה ותוך חודש וחציא תדע אם זה עבד. אם לא, תוכל לנסות תכשיר אחר. אני ממליץ במקביל שתעבור טיפול CBT. זה ילמד אותך איך להוג ואיך לחשוב ויכול להביא לשליטה על הסימפטומים. בהצלחה, ד"ר ניר עישר
לא הבנתי את ההסבריוסף 10/07/2015 | 00:30שלום ד"ר ניר וראשית תודה על ההסבר, אך לא הבנתי לגבי הכדור של Abillfy האם הוא יכול לעזור בקיצור ל- osd? אני לא לוקח שום כדורים דרך אגב! רק רציתי התייעצות לכדור Abillfy בלבד! תודה מיוסי
מעגל קסמים מרושע ב- OCDד"ר ניר עישר 11/07/2015 | 11:41כפי שכתבתי, Abilify הוא תוספת ל- SSRI ולא יעיל ככדור יחיד ב- OCD. לגביך: כשאנשים סובלים מ- OCD, יש להם נטיה להתעסק בשאלות ובמחשבות, שמפיגות חרדה ושכאילו פותרות את הבעיות, במקום להתעסק בדברים עצמם, אלה שלפי ההיגיון היו יעילים לאורך זמן וגורמים להחלמה. יש לי חשש שאתה נתון במעגל קסמים מרושע מסוג זה. אם כן, פנה בבקשה לאיש מקצוע וצא מהסבל המיותר, שהם תוצר מעוות של מעגלי קסמים אלה. ניתן לצאת מזה והחיים תוך שליטה על הכפייתיות מאושרים. שווה להתאמץ!!!
תודהיוסי 11/07/2015 | 21:21תודה רבה!
מה לעשות? צריכה את עצתכם שני 29/06/2015 | 13:53חברה אובחנה כסובלת מחרדות והתנהגות כפייתית. היא לא מוכנה לקחת אף תרופה וממש מתנגדת להצעות הרופא. בפעם האחרונה שהיא הייתה שם הוא דיבר איתה על ערכה שבאמצעות רוק מתאימה את התרופה בצורה מדויקת. זה קצת ריכך אותה ואני רוצה להביא לה סיפורים של אנשים או לפחות חוות דעת של רופא נוסף לגבי הערכה הזאת. אשמח לעזרתכםפתח בחלון חדש
ערכה שבאמצעות רוק מתאימה את התרופה בצורה מדויקתד"ר ניר עישר 29/06/2015 | 14:25שלום שני. אכן הערכה קיימת והיא מצויינת. הבעייה היחידה היא שהיא יקרה. מומלץ שהחברה שלך תפנה גם למטפל/ת התנהגותי קוגניטיבי טוב, אם היא מוכנה לעשות הרבה תרגולים ולהתגבר על הבעייה שלה. בהצלחה, ד"ר ניר עישר
ממליץ לפנות למרכז הארצי לחוות דעת רפואיותירדנה דוידוב 29/06/2015 | 14:41הם חוות הדעת הטובה ביותר שתוכל לקבל והכי חשוב שהייעוץ איתם בחינם והם מדברים בגובה עיניים ובשקיפות מלאה. שווה לנסות *8990
אין ארוחות חינםד"ר ניר עישר 06/07/2015 | 11:27אני לא מכיר את המרכז שאליו ירדנה מכוונת, אבל כל אחד שנותן שרות חינם, מקבל את כספו ממקור אחר. אם אתם לא משלמים, כנראה שלמישהו אחר יש אינטרס לשלם. לא חייבת להיות זהות אינטרסים בין נותן שרות לאינטרסים שלך אם דואגים לאינטרסים של המממן.
שימוש בלוריוון בימי המחזור דנה 05/07/2015 | 09:00שלום ד"ר עישר. אובחנתי עם OCD אחרי לידה ואני בטיפול התנהגותי קוגניטיבי בשילוב עם SSRI. המצב השתפר מאוד אך אני עדיין בטראומה ממה שקרה ופוחדת מחזרת הסמפטומים, מה גם ששמתי לב שכאשר מגיע המחזור, וכמה ימים לפניו, ישנה עלייה דרסטית בסימפטומים ושאלתי היא האם ניתן בימים אלו ליטול לוריון בעת הצורך (כדור 1 מ"ג, פעם ביום למשך יומיים שלושה).או שלא מומלץ ועדיף לחרוק שיניים ולנסות להעביר את הימים הקשים?פתח בחלון חדש
OCD אחרי טיפול התנהגותי קוגניטיביד"ר ניר עישר 06/07/2015 | 11:20ה- OCD שלך תלוי הורמונים ולכן הוא מתגבר כשסביב המחזור יש שינויים כאלה. תרופות הרגעה הן ההפך מהטיפול הפסיכולוגי שלמדת. לכן הייתי ממליץ לך לתרגל שוב ושוב את מה שלמדת. אם תרגול מאומץ של מספר שבועות לא ישפר את המצב, כנראה שמשהו לא נלמד היטב או לא נקלט היטב. במצב זה מומלץ לחזור ולברר את מה שקרה ומה עלליך לעשות עם מטפל. בהצלחה ד"ר ניר עישר
משך זמן מינימאלי לקביעת אפקטיביות תרופה? אמא חרדה 21/06/2015 | 17:50בתי כיום בת 21 סובלת מחרדות מאז היתה ילדה. טיפולים פסיכולוגים לא ממש הועילו. היתה עם ראש מעל המים עד כמעט סוף התיכון ואז החלטנו לנסות בכל זאת טיפול תרופתי. מאז ניסתה כ-8 תרופות שונות (לגמרי) און אנד אוף. הניסוי הראשון נמשך 4 חודשים רצופים. אחר כך התחיל מין דילוג מתרופה לתרופה כאשר כל ניסוי נמשך חודש לפעמים חודשיים ואז מחכים לפני שעוברים לניסוי הבא. שאלתי היא: האם חודש-חודשיים זה מספיק כדי לקבוע אם תרופה היא אפקטיבית או לא? ועוד שאלה: בין התרופות שנסתה אפקסור, אסטו, מירו, לוסטרל, אמבין, סרוקוול, קלונקס. האם כדאי לנסות גם משהו כמו פרוזק - או שכבר כיסינו את זה? (כי ברשימת התרופות לא מופיעה פרוזק ואף לא אחת משמות החלופות המסחריות שלה).פתח בחלון חדש
קביעת אפקטיביות של תרופהשני 21/06/2015 | 21:35האם לא כדאי להיעזר כאן בנוירופרמג'ן? זו ערכה שבאמצעות רוק בודקת התאמה גנטית של תרופות וככה היא בעצם מונעת את כל הניסויים האלה שאת מדברת עליהם. היא מתאימה בדיוק את התרופה לאדם.
התאמת תרופהאמא חרדה 21/06/2015 | 22:13הבנתי שיש הרבה זיופים בתוצאות כך שבסופו של דבר זה שוב ניסוי וטעיה עם קצת יותר תהיה...
התאמת תרופהשני 22/06/2015 | 21:19באמת? דווקא הפסיכיאטרית שלי מאד המליצה. אמרה שמדובר בבדיקה פשוטה ואפקטיבית. הייתי רוצה לקבל חוות דעת רפואית פה בפורום. יכול לעזור לשתינו.
משך הזמן לקביעת אפקטיביות התרופהד"ר ניר עישר 29/06/2015 | 14:32עבור דיכאון או חרדה, זמן ההמתנה המקובל הוא חודש וחצי. עבור OCD 10 שבועות. לא נראה שניסיתם פרוזק. יש עוד תרופות נוספות שלא ניסיתם. ייתכן שכדאי לכם לבקש מהרופא הפנייה לבדיקה גנטית לגבי תאימות התרופה, כי הסבל נמשך והנסיונות היו מרובים. הייתי ממליץ גם לשוב לטיפול CBT אצל בעל מקצוע טוב. בהצלחה ד"ר ניר עישר
אין זיופים, זו חברה אמינהד"ר ניר עישר 29/06/2015 | 14:33אין זיופים, זו חברה אמינה
חרדה שאלה 26/06/2015 | 17:31שלום רב,אני נמצאת בזמן האחרון בתקופה מאוד לחוצה ואני מאוד חרדה,הרופאת משפחה שלי המליצה לי לקחת אסיול 5 מ״ג כדור ליום ו רסיטל 20 חצי כדור ליום,אני לוקחת כבר 3 ימים אך אני מרגישה לא טוב ומרגישה סחרחורות ואני מרגישה כמו הר געש שעומד להתפוצץ ושהחרדות לא פוסקות,האם זה מסוכן?האם זה הגיוני בגלל השימוש בכדורים?תודהפתח בחלון חדש
השאלות שלך לא ברורותד"ר ניר עישר 29/06/2015 | 01:12למרות מטבע הלשון, אף אחד עוד לא מת מפחד. מתח לטווח קצר אינו מזיק אלא למצב הרוח ויוצר סבל. זה כל הנזק. לא ברור אם ההרגשה הרעה שלך לא היתה הסיבה לכך שלקחת את התרופה מלהתחילה. אם כן - סבלנות. מתי הומלץ לך להגביר את המינון? אם לא ידוע, יש לחזור לרופא. אם כך אין סכנה לטווח ארוך בחרדות ואם החרדה קדמה לתרופות, התרופות לא יכולות להיות הסיבה לחרדה. אני ממתין להבהרות שלך. בהצלחה, ד"ר ניר עישר
חרדה, דיכאון ו-ocd בני 29/06/2015 | 00:51היי, אחרי שנתיים של טיפול רגשי (בחודשים הראשונים פסיכולגית ואח"כ טיפול קונטיבי-התנהגותי) החלטתי לשלב גם טיפול תרופתי, ולהתחיל לקחת תרופת SSRI, ואני תוהה איזה מהן לקחת. אני סובל מדיכאון יומיומי קבוע (כל יום הולך לעבודה, לא מדבר כמעט, חוזר הביתה ונשאר בבית עד סוף היום מול המחשב), וגם מ-ocd. יש לי גם מחשבות חרדתיות, אבל זה כנראה קשור ל-ocd. האם אחת מתרופות ה-SSRI המוכרות (סלקסה, פרוזק, ציפרלקס, פקסיל וכו') היא מומלצת במיוחד עבור מי שיש לו גם ocd? או שיש לה תועלת מיוחדת שאין באחרות עבור ocd?פתח בחלון חדש
התרופה המתאימה ביותר לדיכאון + OCDד"ר ניר עישר 29/06/2015 | 01:05כל SSRI טוב כמו משנהו עד שאנחנו לא מדברים בך אישית. יש קריטריונים מסויימים שלפיהם הרופא שלך יעריך מה עשוי להיות יעיל לך במיוחד, אבל רק הניסיון האישי שלך יתן לך את התשובה הסופית. מומלץ שתשתמש בשאלון מובנה בתחילת הטיפול ופעם בשבועיים, כדי שתוכל לזהות את השיפור עוד לפני שאתה תרגיש בו מבחינה קלינית. אתה יכול בהחלט להשתמש בשאלון שמילית לאורך טיפול ה- CBT. בהצלחה, ד"ר ניר עישר
התקפי פאניקה איריס 19/06/2015 | 08:13היי אני בת 45 ו טופלת כרגע הפלוטין 20 מ"ג.אני כבר ותיקה בשטח כמו שאומרים לצערי אנטלתי תרופות שונות.כרגע רק התחלתי שוב טיפול ויחד עם זה אני נוטלת קסאנקס חצי הוקר וחצי ערב שזה עוזר לי כי אני לא מאוזנת כנראה רק עם פלוטין. בעבר לקחתי קלונקס שעזר לי מאוד יחד עם פלוטין.אבל לאחרונה נתקפתי בחרדות לא נעימות ולכן לקחתי קלונקס שלא כול כך עזר לי .פניתי לרופא שלי שאמר לשלב פלוטין עם קסאנקס .הקסאנקס עושה יופי את העבודה אני איתו כבר 10 ימים בערך.ניסיתי יום אחד לא לקחת אותו והיה לי התקף נוראי לקחתי וזה עבר.שאלתי היא אם להמשיך איתו ובהדרגה לרדת .או לנסות את הקלונקס שלא היה לי איצו תופעות לואי כששיחקתי עם המינון? פוחדת להתמכר לקסאנקס מצד אחד ומצד שני הוא טוב.מבולבלת ומיואשת בבקשה עצה .פתח בחלון חדש
פוחדת להתמכר לקסאנקסד"ר ניר עישר 24/06/2015 | 22:56את ממש צודקת. קסנקס היא מהתרופות הממכרות ביותר. ייתכן שאת כבר התמכרת ולכן סבלת מתופעות של גמילה. לא יהיה זהיר ומקצועי להציע לך טיפול גמילה באינטרנט. אני מציע לך לפנות מייד לרופא שלך ולמצוא את הדרך הנכונה ביותר עבורך להגמל. בהצלחה, ד"ר ניר עישר



פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפולי פוריות
פורום טיפולי פוריות מנוהל ע"י פרופ' יעקב אשכנזי, מומחה בתחום הפריון, פוריות האישה, פוריות הגבר והפריה חוץ גופית. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום טיפולי פוריותפורוםהריון ולידה
פורום הריון ולידה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום הריון ולידהפורוםפסיכיאטריה
בפורום פסיכיאטריה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום פסיכיאטריהפורוםגניקולוגיה
בפורום גינקולוגיה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גניקולוגיהפורוםגסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים
בפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדיםפורוםחרדה
בפורום חרדה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום חרדה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
מערכת אינפומד