דלג לתוכן
שימוש במשחה המכילה בטא קרוטן בהריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/02/2010 תאריך עדכון: 14/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 28, בהריון בשבוע ה-21. כבר כמה שבועות יש לי פריחה על הפנים שעוברת כשאני משתמשת בבטאקורטן. האם המשחה בטאקורטן בטוחה לשימוש בהריון? באיזה מינון?

תשובה:
קודם כל אני ממליצה לגשת לרופא/ת המשפחה או לרופא/ת עור על מנת לעמוד על טיב הפריחה. לגבי השימוש בבטא קרוטן (למעשה זהו ויטמין A), אמנם ידוע שכמויות עודפות של ויטמין A עלולות לגרום למומים מולדים בעובר, אך לרוב זה מתרחש רק בשימוש פומי (דרך הפה). מריחת משחה כזאת מדי פעם, גם במשך ההריון, לא אמורה לגרום נזקים. אם את משתמשת בתרופה בתדירות גבוהה יותר, אני ממליצה לך להיוועץ בשירות הטרטולגי, במספר הטלפון 02-6243669. תוכלי למצוא מרכז דומה גם בבית חולים אסף הרופא. המשך הריון בריא וקל! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' שחר פרנקל
פרופ' שחר פרנקל עיניים
4.9
( 11 חוות דעת )
"מפגש נעים טיפול בתשומת לב ומקצועיות."
ד"ר טליה דיקר כהן
ד"ר טליה דיקר כהן אנדוקרינולוגיה
אחראית מרפאת אנדוקרינולוגיית מושתלים במרכז הרפואי רבין
פרופ' אמיר קוגלמן
פרופ' אמיר קוגלמן ילדים
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילודים ופגים ומנהל מחלקת ילודים בית חולים רמב"ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו