דלג לתוכן
אומגה 3 והריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 03/05/2010 תאריך עדכון: 27/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 29, כבר 10 שנים עם תת-פעילות של בלוטת התריס. אני מטופלת באלטרוקסין. כעת אני בשבוע ה-14 של הריון, ורציתי להתחיל לקחת אומגה 3, אך הבנתי שיש לה השפעה על בלוטת התריס. האם כדאי להתחיל במצבי כרגע, או שעדיף לוותר? רופא הנשים שלי משנה לי את המינון

תשובה:
איני יודע על אינטראקציה בין אומגה 3 לבין אלטרוקסין, כך שבאופן תאורטי, אם לא היית בהריון, לא היתה בעיה לקחת את שני הדברים יחד. אולם קטגוריית הבטיחות של אומגה 3 בהריון היא C, דבר שאומר שאין לנו מידע על בטיחות התרופה בהריון בבני אדם, ושישנם כמה מחקרים שנעשו בחיות שהראו נזק לעובר במינון גבוהים של אומגה 3, כך שבהחלט לא מומלץ להתחיל לקחת אומגה 3 בהריון. אם רופא הנשים שלך חושב שאינך צריכה לגשת לאנדוקרינולוג כל עוד את תחת הטיפול שלו, אני לא רואה סיבה לפנות לעוד רופא, אבל זו כמובן זכותך לגשת לאנדוקרינולוג אם תחפצי בכך. בברכה ד"ר יעקב אולך - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר אריאל אורן
ד"ר אריאל אורן אורתופדיה
4.8
( 24 חוות דעת )
"שמחה שהגעתי לדר אריאל אורן הרגשתי בטוחה שאני בידיים טובות סוף סוף, ד"ר אריאל מקצועי ונעים הסביר ודאג להרגיע סוף סוף אחרי שנתיים של טיפולים בקהילה שכלום לא עזר, הרגשתי שהגעתי לרופא הנכון ממליצה בחום"
ד"ר ויקטור קוראקין
ד"ר ויקטור קוראקין כירורגיה
5
( 13 חוות דעת )
"הרופא היה מאוד קשוב והשירות לםני ואחרי הניתוח היה מעולה מאוד ממליצה"
ד"ר אילן וולקוב
ד"ר אילן וולקוב פסיכיאטריה
5
( 22 חוות דעת )
"הגעתי לאילן אחרי תקופה מאוד לא פשוטה, ובלי לדעת למה לצפות. מהרגע הראשון הייתה תחושת הקשבה אמיתית, בלי שיפוטיות... ההסבר היה ברור, והיה מקום לשאלות ולחששות. הטיפול עזר לי להבין את עצמי יותר טוב..."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו