דלג לתוכן
תרגילים לאחר שבר באצבע ביד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/12/2009 תאריך עדכון: 20/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 56, אחרי שבר מקורב באצבע 4. בוצע שחזור סגור, ויש לי גבס מעל חודש. יש לי פצעי לחץ מהגבס. על אילו תרגילים אתם ממליצים עד לבואי לקבלת ריפוי בעיסוק? מה אני יכול לעשות בינתיים בבית?

תשובה:
אני מבינה מדבריך שלא היו פגיעות בגידים, כך שעקרונית, הדבר היחיד שנותר להשיג הוא טווח תנועה של המפרק וכוח שרירים. חבל מאוד שנותרת עם פצעי לחץ, חשוב שתטפל בהם היטב. גם אם יש על היד שלך עוד חבישות בגלל הפצעים, אתה יכול להתחיל להניע אותה לכל כיוון. התחל בדברים פשוטים, כמו פתיחה וסגירה של כל האצבעות, והקפד להגיע לסוף הטווחים: מאגרוף סגור ליד פתוחה לגמרי. את אותו התרגיל, תוכל לעשות גם כנגד כדור גומי קטן וגמיש כדי להחזיר את הכוח. היד שלנו מתוחכמת מאוד ומסוגלת לעשות עבודות של כוח, אך גם עבודות מדוייקות ועדינות ביותר. כדאי שתנסה לכתוב שוב, באופן הכי רגיל שאתה יכול. שים לך כמה גרגירי חומוס או פול או כל דבר קטן מספיק בצלחת, והעבר אותם בעזרת האגודל והאצבע שנפצעה לצלחת אחרת לידה. אצבע ארבע היא לא האצבע הכי חיונית למוטוריקה עדינה, אך זה יחזיר לך תפקוד טוב בכף היד. ריפוי בעיסוק הוא המקום הנכון ביותר להגיע אליו לאחר פציעה בכף יד. שיהיה בהצלחה, ושמור על הידיים שלך. קתרין אטל - פיזיותרפיסטית

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' אליזבט הלף און
פרופ' אליזבט הלף און פנימית
4.7
( 15 חוות דעת )
"לאחר הייעוץ ובדיקה אצל פרופ' אליזבט הלף און היא השרתה תחושת ביטחון לגבי המשך מעקב , הייתה יסודית ומקצועית ונתנה לנו תחושה נעימה מאוד"
ד"ר ניר פילוסוף
ד"ר ניר פילוסוף רפואת שיניים
5
( 6 חוות דעת )
"ניר רופא קסום- מאוד מקצועי , מבין את העולם של כל הפה במקסימום. מאוד רגיש לסיטואציה ומשרה המון ביטחון ."
ד"ר מיכאל בנימין
ד"ר מיכאל בנימין פסיכיאטריה
5.0
( 20 חוות דעת )
"פעם ראשונה שאני פוגשת פסיכאטר שמטפל בצורה כזו רגישה לגמרי אשאר כל זמן שאצטרך בטיפול אלוף ומקצועי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו