דלג לתוכן
האם רצוי לקחת אספירין ? באופן כללי אין לי בעיות בריאותיות. יש לי המון ור
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/12/2004 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

האם רצוי לקחת אספירין ? באופן כללי אין לי בעיות בריאותיות. יש לי המון ורידים ברגליים ורוב הזמן רגליים קרות. ייתכן שאין אצלי זרימת דם טובה, ולכן חשבתי על אספירין. בעלי סובל מדלקת פרקים. האם טוב עבורו באופן קבוע לקחת אספירין ובכך למנוע לקיחת כדורים

תשובה:
נטילת אספירין יעילה מאוד במספר מצבים. מלבד היותו מוריד חום ומשכך כאבים, נהוג לתת אותו למניעת התקפי לב, באנשים מעל לגיל 50 עם גורם סיכון אחד לפחות למחלת לב (סיפור משפחתי של מחלות לב, עישון, כולסטרול גבוה, סוכרת, יתר לחץ דם). בנוסף הוא עוזר בטיפול בכיבים הנוצרים מדליות ורידיות, אולם לזה יש טיפולים יעילים יותר, כמו צריבות וניתוחים. עם זאת, יש לתרופה זו תופעות לוואי של הגברת דימום מכל פצע, ריריות ומדרכי העיכול. יש להתייעץ לכן עם הרופא המטפל שלך לפני החלטה אם כדאי לקחתה.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' לאון גרינהאוס
פרופ' לאון גרינהאוס פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה באבחון וטיפול דיכאון, חרדה, מאניה דיפרסיה ומצבים פסיכיאטרים מורכבים-פרופסור אמריטוב האוניברסיטה העברית, לשעבר מנהל בית חולים
פרופ' דרור שובל
פרופ' דרור שובל ילדים
4.9
( 46 חוות דעת )
"רופא מדהים, גישה מצטיינת לילדים, רגיש, אדיב, נחמד מאוד!"
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5
( 32 חוות דעת )
"ד״ר גנלין רופאה מקצועית, אנושית ואישיות מקסימה! דיברה בגובה עיניים הקשיבה הסבירה גילתה רגישות והבנה והכל בחיוך ובאווירה טובה🩷 גם הנער המתבגר יצא עם חיוך ותובנות מהפגישה איתה. ממליצה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו