דלג לתוכן
הקשר בין רמת הברזל לרמת הטרנספרין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 31/03/2009 תאריך עדכון: 30/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בבדיקות הדם שלי היתה רמת הטרנספרין 380 ורמת הברזל 45. איפה זה בא לידי ביטוי כאשר יש לי דיסמנוריאה?

תשובה:
הערך התקין של טרנספרין הוא 390-230 מ"ג/ד"ל. הערך התקין של ברזל הוא 160-30 מיקרוגם/ד"ל. טרנספרין הוא חלבון אשר קושר ברזל ומשמש כנשא של הברזל בדם. כאשר רמת הברזל נמוכה, רמת הטרנספרין עולה כדי לקשור יותר ברזל, אבל רמת הטרנספרין מושפעת מגורמים רבים נוספים. אצלך הערכים בטווח הנורמה, אם כי בגבול התחתון, כלומר רמת הברזל בגבול התחתון של הנורמה, וייתכן והעלייה ברמת הטרנספרין קשורה בכך. עם זאת, קרוב לוודאי כי אינך סובלת מאנמיה היות שאין עדיין חסר משמעותי. מהי רמת ההמוגלובין שלך? דיסמנוריאה היא כאבים או אי-נוחות לפני או בזמן המחזור החודשי, ואין לכך קשר לרמת ההמוגלובין, לרמת הברזל או לרמת הטרנספרין. אולי התכוונת למנוראגיה, דימום מסיבי בזמן המחזור, שיכול לגרום לאנמיה. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אילן הוכמן
ד"ר אילן הוכמן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5
( 11 חוות דעת )
"החוויה היית מושלמת, מפגישת הייעוץ וכל תהליך הניתוח, והכי חשוב התוצאה לאחר ניתוח! הכל היה מושלם מקצועי ואישי ממליץ בחום !"
ד"ר גבי וינשטיין
ד"ר גבי וינשטיין נוירולוגיה
נוירולוג מבוגרים ועוסק באבחון וטיפול בשלל נושאים בנוירולוגיה כללית, מתמקצע בנושא של הפרעת קשב במבוגר
ד"ר יונתן קוגן
ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה כללית והפרעות קצב לב
5
( 6 חוות דעת )
"מקצועי סבלני ממש חוויה מושלמת"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו