דלג לתוכן
התקפי היפוגליקמיה לחולה סוכרת אחרי התקף לב
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 04/10/2006 תאריך עדכון: 02/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בעלי בן 60 חולה סוכרת ומזריק אינסולין. לפני כחודש עבר התקף לב כולל צנתור. לאחרונה רבו מקרי "היפו" (נפילת סוכר) אצלו. הוא מטופל בפלאויקס, אספירין, סימוביל 80 מ"ג ונאובלוק. מדוע מופיעים ההתקפים לעיתים כל כך קרובות (אחת ליומיים ולפעמים כל יום)?

תשובה:
אם בעלך עכשיו סובל מהתקפים של היפוגליקמיה בניגוד לעבר, אז יש צורך בהערכה חדשה של הטיפול באינסולין. ייתכן וגורם המשפיע על משק הסוכר בדם השתנה. האם הדיאטה שלו השתנתה? אם הוא צורך פחות פחמימות עליו להפחית את מינון האינסולין. האם הוא החל להשתמש בתרופות שלא השתמש בהן קודם? תרופות מסויימות משפיעות על משק הסוכר וגם על היכולת לחוש מבעוד מועד במצב של היפוגליקמיה. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא מנוסה בטיפול בחולי סוכרת על מנת לשנות את תוכנית הטיפול, וזאת על ידי שינוי מינון או סוג האינסולין כדי למנוע התקפי היפוגליקמיה.
רופאים בתחום
פרופ' שמחה מיזל
פרופ' שמחה מיזל קרדיולוגיה
5.0
( 46 חוות דעת )
"הכל לפי טעמי ומרוצה מהגישה אלי ,ואני מציע גם לחברים שלי עם אותם בעיות ללכת אליו"
ד"ר אלכסיי בונין
ד"ר אלכסיי בונין אורתופדיה
סגן מנהל מחלקת אורתופדיה בסורוקה
פרופ' אליזבט הלף און
פרופ' אליזבט הלף און פנימית
4.7
( 15 חוות דעת )
"לאחר הייעוץ ובדיקה אצל פרופ' אליזבט הלף און היא השרתה תחושת ביטחון לגבי המשך מעקב , הייתה יסודית ומקצועית ונתנה לנו תחושה נעימה מאוד"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו