דלג לתוכן

אילו שינויים תזונתיים אני יכול לבצע כדי להפחית את רמת הכולסטרול שלי?

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 24/09/2013
1 דקות קריאה

שאלה:

אילו שינויים תזונתיים אני יכול לבצע כדי להפחית את רמת הכולסטרול שלי?

תשובה:

אכילה נכונה היא אמצעי רב עוצמה להסרת כמה גורמי מניעה למחלות לב. אימוץ תכנית תזונה בריאה ללב יכולה להפחית מן הכולסטרול בפרט ומן ה-LDL (כולסטרול "רע") בפרט, להנמיך את לחץ הדם, להפחית את רמת הסוכר בדם ולסייע בהורדת משקל.

על מנת להפחית את הסיכון שלכם ללקות המחלת לב, נסו את העצות הבאות:

  • הגדילו את כמות הירקות, הפירות, הדגנים המלאים והקטניות שאתם אוכלים.
  • הגבילו את כמות השומן שאתם צורכים. כשאתם משתמשים בשומן מוסף, השתמשו בשומנים רווים ובלתי רווים.
  • אכלו מגוון – בדיוק בכמות הנכונה – של מזונות עתירי חלבונים. מזונות חלבון נפוצים (מוצרי חלב, בשר אדום) הם בין האשמים העיקריים בהגברת הסיכון למחלות לב. עלידי איזון של מקורות חלבון מן החי, השג והצומח, תוכלו להפחית את הסיכון שלכם.
  • הגבילו את צריכת הכולסטרול.
  • אכלו פחמימות מורכבות (כגון לחם מדגנים מלאים, אורז, פסטה), והגבילו את צריכת הפחמימות הפשוטות (כגון משקאות מוגזים, סוכר, מתוקים).
  • אכלו ארוחות קטנות, אך מרובות יותר לאורך היום (לדוגמא, אכלו 5-6 “מיני-ארוחות").
  • הפחיתו את צריכת המלח שלכם.
  • התעמלו באופן קבוע
  • שתו שניים עד ארבעה ליטרים של מים ביום (אלא אם כן אתם מוגבלים בצריכת נוזלים).
רופאים בתחום
ד"ר יובל ארמה
ד"ר יובל ארמה אורתופדיה
 אפרת שריג בן חנוך
אפרת שריג בן חנוך דיקור קוסמטי
ד"ר יורם דקל
ד"ר יורם דקל אורולוגיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו