דלג לתוכן
חשש מסיבוכים של הליקובקטר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/04/2008 תאריך עדכון: 02/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובל זה שנה מחיידק ההליקובקטר. יש המון ליחה שכבר לאט לאט פוחתת, ליחה בצבע חום ולבן, שנראית כמו קורי עכביש בסוף הלשון. יש איזו כבדות בנשימה, לא כמו קוצר נשימה של חולה אסתמה אלא הרגשה שאוויר לא נכנס ויוצא, ויש רעשים שונים בבטן. היתה לי הרגשה של שאי

תשובה:
רוב נשאי החיידק הליקובקטר פילורי אינם סימפטומטיים. המחלות השכיחות יותר הנגרמות על ידי החיידק הן כיב בקיבה או בתריסריון (אולקוס), דלקת של הקיבה, ותסמינים כלליים כגון כאבי בטן ובחילות. התסמינים שבדרך כלל מופיעים הם כאבים באיזור רום הבטן שמתגברים עם האוכל או לאחריו, צרבות ותחושת אי נוחות. תיאור של שאיבה באזור הלב, כמו גם הליחה ממנה אתה סובל, והקשיים בנשימה, ככל הנראה לא קשורים לחיידק. היוועץ ברופא המשפחה לגבי תלונות אלו. אין לך סיבה להיות מוטרד עד כדי חרדה מהימצאות החיידק. הטיפול בו פשוט, וכולל שילוב של אנטיביוטיקות ותרופה סותרת חומצה. ברוב המקרים, החיידק "מחוסל" לאחר הניסיון הטיפולי הראשון. בדיקת הגסטרוסקופיה תאבחן אם החיידק גרם לנזק כלשהו. בהתאם לממצאים תקבל את הטיפול המתאים. חשוב לאבחן ולטפל במצב. המשך את הבירור שהתחלת, ואל תחשוש בשלב זה מסיבוכים או מהזמן שחלף. אין לך סיבה לחשוש מפגיעה בכבד או בטחול. בברכה, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אילן הוכמן
ד"ר אילן הוכמן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5
( 11 חוות דעת )
"החוויה היית מושלמת, מפגישת הייעוץ וכל תהליך הניתוח, והכי חשוב התוצאה לאחר ניתוח! הכל היה מושלם מקצועי ואישי ממליץ בחום !"
ד"ר אורי גור
ד"ר אורי גור אורולוגיה
5.0
( 26 חוות דעת )
"ד"ר גור טיפל בי בסבר פנים. מאוד אמפטי היה למצבי הסביר באופן מפורט את הבעיה שממנה אני סובל ואת אפשרויות הטיפול. אמליץ בחום על ד"ר גור."
ד"ר דוד חובל
ד"ר דוד חובל גסטרואנטרולוגיה
4.7
( 122 חוות דעת )
"הייתי צריך לחדש מרשמים והפניות הרופא מילא אחר בקשתי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו