דלג לתוכן
המשמעות של הפרשת יתר של טסטוסטרון בנשים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/09/2009 תאריך עדכון: 08/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

לאחרונה ערכתי בדיקות הורמונליות בגלל מחזור לא סדיר, וקיבלתי תוצאות חריגות בבדיקת Testosterone Total. התוצאה נמדדה בערכי nmol/l והיתה 3, בעוד הנורמה היא 0.5 עד 2.6. רציתי לדעת מה משמעות חריגה זו.

תשובה:
טסטוסטרון הוא אחד ההורמונים הזכריים, ונקרא גם אנדרוגן. בגבר הוא מיוצר בכמויות גדולות בעיקר באשכים. בנשים הוא מופרש בכמויות קטנות מהשחלות ומבלוטת יותרת הכליה. היפראנדרוגניזם, הפרשת יתר של הורמונים אנדרוגניים באישה, עשויה לגרום לשיעור יתר ולעיתים מופיעה במחלה פוליציסטית של השחלה, במיוחד כאשר מדובר באישה עם מחזור לא סדיר. תוכלי למצוא מידע רב על מחלה פוליציסטית של השחלה (PCOD) בפורטל אינפומד. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר יריב שטבהולץ
ד"ר יריב שטבהולץ הסרת צלקות אקנה בלייזר
4.9
( 48 חוות דעת )
"אני מרוצה מאוד מהטיפול. שיפר לי דרסטית את איכות החיים."
ד"ר נטע איזנברג קוגן
ד"ר נטע איזנברג קוגן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 15 חוות דעת )
"יחס מקצועי ופשוט מדהימה!"
פרופ' אדריאן אלנבוגן
פרופ' אדריאן אלנבוגן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל אקדמי ויועץ פריון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו