דלג לתוכן
בני בן שנה ושלושה חודשים, ובכל פעם שהרופאה מסתכלת בבדיקותיו היא שואלת א
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/01/2005 תאריך עדכון: 09/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בני בן שנה ושלושה חודשים, ובכל פעם שהרופאה מסתכלת בבדיקותיו היא שואלת אותי האם יש תלסמיה במשפחה. עד כמה שאני יודעת וכמעט בטוחה, לא לי ולא לצד בעלי יש את המחלה. באיזה גיל ממולץ לבצע בדיקות לקבלת תשובות מדוייקות ? האם אני אשמה כי לא אכלתי נכון בהר

תשובה:
תלסמיה היא מחלה בה יש פגיעה בהמוגלובין, שהוא המרכיב המרכזי של תאי הדם האדומים. ההמוגלובין מכיל ברזל, והוא משמש להעברת חמצן מהריאות לתאי הגוף ולסילוק פחמן דו-חמצני מהתאים. ישנן כמה צורות של המחלה: צורתה הקלה ביותר, אשר סביר להניח שבה חשדה הרופאה של בנכם, נקראת תלסמיה בטא מינור. במחלה זו אורך חיי התאים האדומים קצר, ולכן קצב הייצור שלהם במוח העצם מוגבר. עקב כך החולה סובל מאנמיה קלה שביטוייה הם אך ורק בבדיקות דם, ללא שום תסמינים. במידה ואכן יש לילד תלסמיה, הרי זה סימן שהוא ירש את הגן מאחד הצדדים, ואחד מההורים הוא נשא של המחלה. המחלה אינה מצריכה טיפול בצורתה הקלה, למעט ייעוץ גנטי לפני כניסה להריון בעתיד. היא מאובחנת ע"י בדיקת דם למשטח דם ולבדיקה של חלבוני דם (הקרויה אלקטרופורזה של המוגלובין). מומלץ פניה להמטולוג ילדים להמשך בירור. לגבי שאלותיך האחרות - אין קשר למה שאכלת בהריון, וניתן לבצע את הבדיקה גם בגילו הנוכחי של בנך. לקריאה נוספת: http://doczz.netfirms.com/thals.htm
רופאים בתחום
פרופ' לאון גרינהאוס
פרופ' לאון גרינהאוס פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה באבחון וטיפול דיכאון, חרדה, מאניה דיפרסיה ומצבים פסיכיאטרים מורכבים-פרופסור אמריטוב האוניברסיטה העברית, לשעבר מנהל בית חולים
ד"ר קרן בן ארי - מעוז
ד"ר קרן בן ארי - מעוז עור ומין
5.0
( 25 חוות דעת )
"מצויין"
פרופ' אליזבט הלף און
פרופ' אליזבט הלף און פנימית
4.7
( 15 חוות דעת )
"לאחר הייעוץ ובדיקה אצל פרופ' אליזבט הלף און היא השרתה תחושת ביטחון לגבי המשך מעקב , הייתה יסודית ומקצועית ונתנה לנו תחושה נעימה מאוד"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו