דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 734

 הבן שלי קיבל מכה בראש ובמכתב השחרור היתה אבחנה זו:   concussion w-o coma   אודה לכם מאד אם תוכלו לומר לי מה אומרת אבחנה זו.
הבן שלי קיבל מכה בראש ובמכתב השחרור היתה אבחנה זו: concussion w-o coma אודה לכם מאד אם תוכלו לומר לי מה אומרת אבחנה זו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פירוש האבחנה הוא זעזוע מוח ללא איבוד הכרה. זעזוע מוח הוא פגיעה מוחית הפיכה, הנגרמת בזמן של טראומה. זעזוע מוח עשוי לגרום לשינוי במצב ההכרה, למרות שאם יש איבוד הכרה הוא בדרך כלל חולף במהירות. זעזוע מוח נגרם עקב כוחות הפועלים על המוח בגלל המכה. העומס על המוח גורם לעליה באנרגיה הנדרשת ע"י המוח ולכן להפרעה חולפת בתפקוד. סימפטומים אופייניים הם בלבול ואיבוד זיכרון. כמו כן יכולים להופיע כאבי ראש, בחילה והקאות וכן סחרחורת. המצב הפיך, ואינו מותיר נזק נוירולוגי. קרא עוד

 לפני כחודש בערך נפלתי אחורה מסולם בגובה מטר על רצפה קשה, ונחבלתי באזור הגב התחתון והעכוז. לאחר הנפילה נבדקתי על ידי אורתופד, שאמר שאין נזק רציני ושזו רק מכה. אזור הפגיעה כאב, התנפח, היה רגיש והופיעו בו שטפי דם. היום, חודש אחרי, נעלמו כבר שטפי הדם והכאב, אבל הנפיחות נשארה. האם זה נורמלי? אם כן, אז כמה זמן לוקח לנפיחות להעלם? אם זה לא נורמלי, מה לעשות?
לפני כחודש בערך נפלתי אחורה מסולם בגובה מטר על רצפה קשה, ונחבלתי באזור הגב התחתון והעכוז. לאחר הנפילה נבדקתי על ידי אורתופד, שאמר שאין נזק רציני ושזו רק מכה. אזור הפגיעה כאב, התנפח, היה רגיש והופיעו בו שטפי דם. היום, חודש אחרי, נעלמו כבר שטפי הדם והכאב, אבל הנפיחות נשארה. האם זה נורמלי? אם כן, אז כמה זמן לוקח לנפיחות להעלם? אם זה לא נורמלי, מה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חבלה באזור הגב עשויה להתבטא במספר אופנים. חבלות פשוטות יכולות להתבטא, כמו כל חבלה בגוף, בנפיחות, שטף דם, כאב מקומי וכדומה. בעיות אלו מוקלות לרוב תוך כמה ימים עד שבוע. נפיחות בגב לאחר פרק זמן ממושך יותר מחייבת בדיקה רפואית מחודשת וצילום של עמוד השדרה. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 אני עם שלשולים כבר שלושה ימים. הלכתי לקופת חולים ונאמר לי שזה כנראה וירוס. אני בקושי מצליחה לשתות ולאכול, ומרגישה תחושת עילפון. בדקו לי את לחץ הדם והוא היה-85/50. אתמול נשלחתי למיון לקבל עירוי. היום ניסיתי לשתות כמה שאני יכולה, וגם היום אני מרגישה לא טוב. מה עושים לגבי לחץ הדם, האם הוא נמוך?
אני עם שלשולים כבר שלושה ימים. הלכתי לקופת חולים ונאמר לי שזה כנראה וירוס. אני בקושי מצליחה לשתות ולאכול, ומרגישה תחושת עילפון. בדקו לי את לחץ הדם והוא היה-85/50. אתמול נשלחתי למיון לקבל עירוי. היום ניסיתי לשתות כמה שאני יכולה, וגם היום אני מרגישה לא טוב. מה עושים לגבי לחץ הדם, האם הוא נמוך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לחץ הדם הנורמלי לאישה בגילך הוא 120/80, אך כמובן שיש הבדלים רבים בין אדם לאדם, וחשוב לדעת מהו לחץ הדם הבסיסי שלך. ככלל, במצב של שלשול, ישנו איבוד גדול של נוזלים ומלחים, מה שמביא לירידה בנפח הנוזלים הכללי ועשוי לגרום לירידה מסויימת בלחץ הדם. חשוב להרבות בשתיה, ולהימנע ממאכלים שמגבירים את השלשול, כמו מוצרי חלב. אם אין שיפור ואת עדיין מרגישה תחושת עילפון, פני שוב לרופא המטפל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 האם כאשר רמת ה- INR גבוהה, 5 או יותר, אומרים להרגיש זאת, או שזו רק סכנה לדימום?
האם כאשר רמת ה- INR גבוהה, 5 או יותר, אומרים להרגיש זאת, או שזו רק סכנה לדימום?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאשר ערך INR גבוה, הדבר מבטא דם "דליל", כלומר, שזמן הקרישה שלו ארוך, דבר שעלול לגרום לדימום עד כדי סכנת חיים. האדם אינו אמור לסבול מתסמינים כלשהם או להרגיש כי ה- INR גבוה. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 לפני כשמונה שנים אבחנו שיש לי פקטור 2 - יתר קרישיות דם, ומאז נאמר לי שאסור לי ליטול גלולות. מגיל 16 ועד היום אני מקיימת יחסי מין ללא גלולות, ורציתי לדעת אם בכל זאת ישנה אפשרות ליטול גלולות נגד הריון, לפני שאני פונה לרופא. אני ממש מתביישת מהנושא. אני בת 21.
לפני כשמונה שנים אבחנו שיש לי פקטור 2 - יתר קרישיות דם, ומאז נאמר לי שאסור לי ליטול גלולות. מגיל 16 ועד היום אני מקיימת יחסי מין ללא גלולות, ורציתי לדעת אם בכל זאת ישנה אפשרות ליטול גלולות נגד הריון, לפני שאני פונה לרופא. אני ממש מתביישת מהנושא. אני בת 21.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גלולות מכילות הורמונים, בעיקר אסטרוגנים, המעלים את הסיכון לקרישיות יתר. על כן מומלץ לנשים מעל גיל 30, מעשנות, או בעלות רקע של קרישיות יתר, לא ליטול גלולות למניעת הריון אלא להשתמש באמצעי מניעה חלופי שאינו הורמונלי, כמו קונדום. מכיוון שנמצא אצלך סיכון לקרישיות יתר, אינני מממליצה לך ליטול גלולות למניעת הריון. הסכנות כנראה גוברות על היתרונות במקרה זה. לגבי פניה אישית לרופא, אין כל סיבה להתבייש, אינך חייבת לעבור בדיקה, אם זו הסיבה שבגינה את חוששת לפנות לרופא. תוכלי פשוט לספר לרופא הכל על ההיסטוריה הרפואית ולהיוועץ עימו. לגבי הבדיקה, אמנם נכון, זה מעט מביך לחשוף את איברייך האינטימיים ביותר בפני זר, אך מכיוון שאת מקיימת יחסי מין כבר מספר שנים, נראה שיש מקום לבדיקה שגרתית. הפעם הראשונה אולי תהיה מביכה מעט, אך אני בטוחה שבהמשך תביני שבעצם מדובר בבדיקה פשוטה וזהירה שאינה מכאיבה. אם היה מדובר בחלק אחר בגופך, אני מניחה שלא היית מזניחה אותו או מהססת לפנות לרופא. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 רציתי לשאול אם יש בידכם חוברות מידע על עישון ואלכוהול, מה זה עושה לגוף האדם וכן הלאה. אשמח אם לקבל ייעוץ לאן עלי לפנות כדי לקבל מידע זה. שאלה זו נובעת מהקרבה שלי לכל הנושא הזה בתור מתבגרת, וברצוני לבחון את הנושא יותר מקרוב.
רציתי לשאול אם יש בידכם חוברות מידע על עישון ואלכוהול, מה זה עושה לגוף האדם וכן הלאה. אשמח אם לקבל ייעוץ לאן עלי לפנות כדי לקבל מידע זה. שאלה זו נובעת מהקרבה שלי לכל הנושא הזה בתור מתבגרת, וברצוני לבחון את הנושא יותר מקרוב.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אפנה אותך לאתרים בהם תוכלי לקרוא על עישון ואלכוהול. לגבי חוברות מידע, אמליץ לך לפנות לקופת החולים אליה את משתייכת על מנת לברר איך תוכלי לקבל מידע בנושאים אלה ולמי את יכולה לפנות. http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=125 קרא עוד

 הרמתי משהו כבד מהרצפה ובזמן ההרמה הרגשתי כאב חזק בגב מיד לאחר מכן קפאתי ונשכבתי על הרצפה  מאז כאבים חזקים בגב אבל בהדרגה חוזר לתפקוד וגם עוצמת הכאב נחלשת.  האם זה פריצת דיסק (זו תחושתי לאור הסימנים - בנוסף בזמן שיעול אני מרגיש כאבים בגב)  ומה ההמלצה לטיפול ואבחון מהיר. קיבלתי מהרופא איבופן למשך יומיים וזהו
הרמתי משהו כבד מהרצפה ובזמן ההרמה הרגשתי כאב חזק בגב מיד לאחר מכן קפאתי ונשכבתי על הרצפה מאז כאבים חזקים בגב אבל בהדרגה חוזר לתפקוד וגם עוצמת הכאב נחלשת. האם זה פריצת דיסק (זו תחושתי לאור הסימנים - בנוסף בזמן שיעול אני מרגיש כאבים בגב) ומה ההמלצה לטיפול ואבחון מהיר. קיבלתי מהרופא איבופן למשך יומיים וזהו
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאב חריף כמתואר לרוב נובע מבעיה בשריר או בדיסק. לרוב הכאב חולף מעצמו תוך 2-6 שבועות. ניתן להיעזר בתרופות בתקופת הכאב. במידה והכאב לא חולף כדי לגשת להיבדק ע"י מומחה לעמוד שדרה. דר' מיכאל מילגרם "המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה" - אסותא. קרא עוד

 אני בן 49. לפני מספר חודשים הבחנתי בתופעות הדומות לאלו הקשורות בערמונית מוגדלת. במשפחתי יש היסטוריה של בעיות בערמונית. בעקבות  בדיקת PSA (תוצאה 0.81), אולטרסאונד (שארית שתן גדולה), בדיקת אורולוג (ערמונית מעט מוגדלת), התחלתי לקבל  Xatral אך לא היתה הטבה במצב. לפני כשבוע התסמינים החריפו והוחלפה התרופה ל-  Omnic, עדיין ללא הטבה. מהם הצעדים הבאים?
אני בן 49. לפני מספר חודשים הבחנתי בתופעות הדומות לאלו הקשורות בערמונית מוגדלת. במשפחתי יש היסטוריה של בעיות בערמונית. בעקבות בדיקת PSA (תוצאה 0.81), אולטרסאונד (שארית שתן גדולה), בדיקת אורולוג (ערמונית מעט מוגדלת), התחלתי לקבל Xatral אך לא היתה הטבה במצב. לפני כשבוע התסמינים החריפו והוחלפה התרופה ל- Omnic, עדיין ללא הטבה. מהם הצעדים הבאים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בשל רמת PSA תקינה וערמונית מעט מוגדלת בבדיקת האורולוג, יש חשד ל- Benign Prostatic Hyperplasia או BPH, כלומר להגדלה של הערמונית שאינה ממאירה. לפי מיטב הבנתי, זו האבחנה שקיבלת על ידי האורולוג. ככל שעולים בגיל, כך עולה גם רמת ה- PSA, הורמון המופרש באופן נורמלי מבלוטת הערמונית. רמתו התקינה נעה בין 1 ל-4 מ"ג\ד"ל. ברמות שמעל 4, מתחילים בירור מקיף יותר הכולל בדיקה רקטלית, בדיקת TRUS (אולטרסאונד רקטלי) וביופסיות. הטיפול בהגדלה כזאת הוא תרופתי, ובמקרים מסוימים נחוץ ניתוח להוצאת הערמונית. ישנן תרופות רבות שתפקידן להקל על תופעות הלוואי, ועל כן חשוב להיות במעקב אורולוגי כדי לוודא שהתרופות אכן עוזרות. אינני יכולה לפרט באילו תרופות האורולוג יבחר להשתמש, שכן הכל תלוי ברקע שלך ובנסיון שלו. במצבים בהם תרופות אינן עוזרות, מועלית האפשרות של ניתוח. אני מציעה להמשיך את המעקב אצל האורולוג, יתכן ששינוי במינון ה- omnic יעשה את העבודה ולא יהיה צורך בטיפול נוסף. לעוד מידע על BPH, ראה את האתרים הבאים: http://www.mayoclinic.com/health/enlarged-prostate-bph/BP99999 קרא עוד

 אני בת 21. עברתי עקירת שיני בינה כירורגית לפני 11 יום, בשיניים התחתונות. היתה הקלה ליום אחד אחרי הניתוח, אבל מאז אני סובלת מכאבים חזקים מאוד, לא עובדת, ומתפקדת רק עם משככי כאבים. הלכתי לרופא שעשה לי את העקירה, הוא עשה לי שטיפה של המקום ושם חומר כלשהו בשתי השיניים, ואמר שתהיה הקלה, ושאין בעיה מיוחדת כמו זיהום או דלקת.   זה היה לפני כמעט שבוע, ועדיין אין שום הקלה בכאבים. לקחתי את האנטיביוטיקה שניתנה לי ואני מגרגרת מי מלח. האם זה טבעי שעדיין יכאב לי? המצב פשוט לא משתפר ואפילו מחמיר: לפתע נהיה כואב לי יותר כשאני אוכלת, דבר שכבר נעלם לתקופה מסויימת. אני כבר מיואשת.
אני בת 21. עברתי עקירת שיני בינה כירורגית לפני 11 יום, בשיניים התחתונות. היתה הקלה ליום אחד אחרי הניתוח, אבל מאז אני סובלת מכאבים חזקים מאוד, לא עובדת, ומתפקדת רק עם משככי כאבים. הלכתי לרופא שעשה לי את העקירה, הוא עשה לי שטיפה של המקום ושם חומר כלשהו בשתי השיניים, ואמר שתהיה הקלה, ושאין בעיה מיוחדת כמו זיהום או דלקת. זה היה לפני כמעט שבוע, ועדיין אין שום הקלה בכאבים. לקחתי את האנטיביוטיקה שניתנה לי ואני מגרגרת מי מלח. האם זה טבעי שעדיין יכאב לי? המצב פשוט לא משתפר ואפילו מחמיר: לפתע נהיה כואב לי יותר כשאני אוכלת, דבר שכבר נעלם לתקופה מסויימת. אני כבר מיואשת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

צפויים להיות כאבים במשך כשבוע לאחר עקירת שן, אולם ישנם מצבים שבהם הכאב נמשך זמן רב יותר, וצריך להתאזר בסבלנות, כמובן לאחר שרופא השיניים בדק וראה שאין זיהום או סיבוך כלשהו. לפי התיאור שלך, נראה שאת סובלת מתופעה הנקראת מכתשית יבשה, מצב שבו מתפתחת דלקת בעצם בשל התפרקות קריש הדם המגן על פצע העקירה. החלמה מהירה. ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה בעל שם בתחום הפריון, פוריות האישה, פוריות הגבר והפריה חוץ גופית
ד"ר אריאל ונדר
ד"ר אריאל ונדר עיניים
רופא עיניים בכיר, מנהל רפואי של iClinic, מנהל תחום הסרת משקפיים בלייזר באינפומד
ד"ר פולינה אוסטרובסקי
ד"ר פולינה אוסטרובסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
גינקולוגית בכירה ורופאת פוריות בהרצליה מדיקל סנטר, בבית החולים לניאדו ובמרפאתה הפרטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו