שאלות ותשובות - עמוד 734
מאת: מערכת אינפומד
פירוש האבחנה הוא זעזוע מוח ללא איבוד הכרה. זעזוע מוח הוא פגיעה מוחית הפיכה, הנגרמת בזמן של טראומה. זעזוע מוח עשוי לגרום לשינוי במצב ההכרה, למרות שאם יש איבוד הכרה הוא בדרך כלל חולף במהירות. זעזוע מוח נגרם עקב כוחות הפועלים על המוח בגלל המכה. העומס על המוח גורם לעליה באנרגיה הנדרשת ע"י המוח ולכן להפרעה חולפת בתפקוד. סימפטומים אופייניים הם בלבול ואיבוד זיכרון. כמו כן יכולים להופיע כאבי ראש, בחילה והקאות וכן סחרחורת. המצב הפיך, ואינו מותיר נזק נוירולוגי. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חבלה באזור הגב עשויה להתבטא במספר אופנים. חבלות פשוטות יכולות להתבטא, כמו כל חבלה בגוף, בנפיחות, שטף דם, כאב מקומי וכדומה. בעיות אלו מוקלות לרוב תוך כמה ימים עד שבוע. נפיחות בגב לאחר פרק זמן ממושך יותר מחייבת בדיקה רפואית מחודשת וצילום של עמוד השדרה. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לחץ הדם הנורמלי לאישה בגילך הוא 120/80, אך כמובן שיש הבדלים רבים בין אדם לאדם, וחשוב לדעת מהו לחץ הדם הבסיסי שלך. ככלל, במצב של שלשול, ישנו איבוד גדול של נוזלים ומלחים, מה שמביא לירידה בנפח הנוזלים הכללי ועשוי לגרום לירידה מסויימת בלחץ הדם. חשוב להרבות בשתיה, ולהימנע ממאכלים שמגבירים את השלשול, כמו מוצרי חלב. אם אין שיפור ואת עדיין מרגישה תחושת עילפון, פני שוב לרופא המטפל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אתופאן היא תרופה ממשפחת ה- NSAIDs, ותוכלי לקרוא עליה כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=289 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כאשר ערך INR גבוה, הדבר מבטא דם "דליל", כלומר, שזמן הקרישה שלו ארוך, דבר שעלול לגרום לדימום עד כדי סכנת חיים. האדם אינו אמור לסבול מתסמינים כלשהם או להרגיש כי ה- INR גבוה. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
גלולות מכילות הורמונים, בעיקר אסטרוגנים, המעלים את הסיכון לקרישיות יתר. על כן מומלץ לנשים מעל גיל 30, מעשנות, או בעלות רקע של קרישיות יתר, לא ליטול גלולות למניעת הריון אלא להשתמש באמצעי מניעה חלופי שאינו הורמונלי, כמו קונדום. מכיוון שנמצא אצלך סיכון לקרישיות יתר, אינני מממליצה לך ליטול גלולות למניעת הריון. הסכנות כנראה גוברות על היתרונות במקרה זה. לגבי פניה אישית לרופא, אין כל סיבה להתבייש, אינך חייבת לעבור בדיקה, אם זו הסיבה שבגינה את חוששת לפנות לרופא. תוכלי פשוט לספר לרופא הכל על ההיסטוריה הרפואית ולהיוועץ עימו. לגבי הבדיקה, אמנם נכון, זה מעט מביך לחשוף את איברייך האינטימיים ביותר בפני זר, אך מכיוון שאת מקיימת יחסי מין כבר מספר שנים, נראה שיש מקום לבדיקה שגרתית. הפעם הראשונה אולי תהיה מביכה מעט, אך אני בטוחה שבהמשך תביני שבעצם מדובר בבדיקה פשוטה וזהירה שאינה מכאיבה. אם היה מדובר בחלק אחר בגופך, אני מניחה שלא היית מזניחה אותו או מהססת לפנות לרופא. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אפנה אותך לאתרים בהם תוכלי לקרוא על עישון ואלכוהול. לגבי חוברות מידע, אמליץ לך לפנות לקופת החולים אליה את משתייכת על מנת לברר איך תוכלי לקבל מידע בנושאים אלה ולמי את יכולה לפנות. http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=125 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כאב חריף כמתואר לרוב נובע מבעיה בשריר או בדיסק. לרוב הכאב חולף מעצמו תוך 2-6 שבועות. ניתן להיעזר בתרופות בתקופת הכאב. במידה והכאב לא חולף כדי לגשת להיבדק ע"י מומחה לעמוד שדרה. דר' מיכאל מילגרם "המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה" - אסותא. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בשל רמת PSA תקינה וערמונית מעט מוגדלת בבדיקת האורולוג, יש חשד ל- Benign Prostatic Hyperplasia או BPH, כלומר להגדלה של הערמונית שאינה ממאירה. לפי מיטב הבנתי, זו האבחנה שקיבלת על ידי האורולוג. ככל שעולים בגיל, כך עולה גם רמת ה- PSA, הורמון המופרש באופן נורמלי מבלוטת הערמונית. רמתו התקינה נעה בין 1 ל-4 מ"ג\ד"ל. ברמות שמעל 4, מתחילים בירור מקיף יותר הכולל בדיקה רקטלית, בדיקת TRUS (אולטרסאונד רקטלי) וביופסיות. הטיפול בהגדלה כזאת הוא תרופתי, ובמקרים מסוימים נחוץ ניתוח להוצאת הערמונית. ישנן תרופות רבות שתפקידן להקל על תופעות הלוואי, ועל כן חשוב להיות במעקב אורולוגי כדי לוודא שהתרופות אכן עוזרות. אינני יכולה לפרט באילו תרופות האורולוג יבחר להשתמש, שכן הכל תלוי ברקע שלך ובנסיון שלו. במצבים בהם תרופות אינן עוזרות, מועלית האפשרות של ניתוח. אני מציעה להמשיך את המעקב אצל האורולוג, יתכן ששינוי במינון ה- omnic יעשה את העבודה ולא יהיה צורך בטיפול נוסף. לעוד מידע על BPH, ראה את האתרים הבאים: http://www.mayoclinic.com/health/enlarged-prostate-bph/BP99999 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
צפויים להיות כאבים במשך כשבוע לאחר עקירת שן, אולם ישנם מצבים שבהם הכאב נמשך זמן רב יותר, וצריך להתאזר בסבלנות, כמובן לאחר שרופא השיניים בדק וראה שאין זיהום או סיבוך כלשהו. לפי התיאור שלך, נראה שאת סובלת מתופעה הנקראת מכתשית יבשה, מצב שבו מתפתחת דלקת בעצם בשל התפרקות קריש הדם המגן על פצע העקירה. החלמה מהירה. ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד