שאלות ותשובות - עמוד 735
מאת: מערכת אינפומד
חסרים לי פרטים לגבי מדוע ביצעת את בדיקת הקולונוסקופיה ואם חוץ מסקירת המעי הגס נעשתה פרוצדורה כלשהי, כגון כריתת פוליפים או צריבתם. בדיקת קולונוסקופיה, כשהיא נעשית על ידי מומחה, אינה אמורה לגרום נזק במעי. אם כן נגרם נזק, ניתן להעריך אותו קודם כל לפי הקליניקה: כאבי בטן חזקים, חום, בטן נוקשה, שלשול או דימום רקטלי וכדומה. בנוסף, ניתן לבצע צילום בטן או בדיקת הדמיה אחרת על מנת לבדוק אם יש אוויר חופשי בחלל הבטן או אם ישנן לולאות מורחבות. הכאב והצריבה בכפות הרגליים לא נראים לי קשורים לקולונוסקופיה. אין באפשרותי לראות את האדמומיות אותה את מתארת ולהעריך אם זו פריחה, שיכולה להעיד במקרים מסוימים על אלרגיה לחומרי הרדמה לדוגמה. אם אין שיפור בתסמינים אלה, אמליץ לך לפנות לרופא המשפחה או רופא עור לבדיקה. בברכה ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדיקת מי שפיר נעשית תחת אולטרסאונד, לכן אני בטוחה שהרופא יוכל למצוא את הנקודה המתאימה מבלי לפגוע בשליה או בשרירן. חשוב שתלכי לרופא מנוסה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קשריות בבלוטת התריס עשויות להיות חלק ממחלה של הבלוטה, למשל מחלת השימוטו, בה יש דלקת של הבלוטה אשר גורמת לתת- תפקוד שלה, או למשל חלק מזפק (גויטר), שהינו הגדלה שפירה של הבלוטה, לרוב ללא סימפטומים. ברוב המקרים אין משמעות לקשרית אחת או למספר קשריות בודדות, אולם במקרים מסוימים הן עשויות להיות סרטניות, דבר המחייב התערבות כירורגית מיידית. על מנת לוודא שמדובר בקשרית שפירה, נהוג ראשית להסתכל על מאפייניה באולטרסאונד. אם היא גדולה מ 1 ס"מ, בעלת מרקם שונה מהבלוטה עצמה, גבולותיה אינם סדירים, יש בה זרימת דם או הסתיידויות - יש לקחת ממנה דגימה במחט. אם הקשרית קטנה, גבולותיה סדירים והיא בעלת מראה שפיר, כמו במקרה שלך, ניתן לבצע מספר דברים: ראשית, בדיקת מעקב כעבור מספר חודשים כמו זו שביצעת. אם אין שינוי בגודל, כנראה שמדובר בתהליך שפיר. בדיקה נוספת שניתן לבצע היא מיפוי מיוחד לבלוטה, שעוזר להבחין בין ממצא סרטני לשפיר. בכל מקרה יש לבצע בדיקת דם לתפקודי בלוטת התריס, לבצע שקלול של הנתונים, ובהתאם להחליט אם מנקרים את הבלוטה ודוגמים ממנה תאים, בחשש לסרטן, האם מבצעים מיפוי, או פשוט מבצעים מעקבים באולטרסאונד. אנא התייעצי עם רופא אנדוקרינולוג לגבי משמעות התוצאות במקרה שלך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוצאות בדיקות תפקוד בלוטת התריס שלך תקינות ואין צורך לטפל בהן. משקלך תקין ביחס לגובהך. ה- BMI שלך (מדד של המשקל ביחס לגובה) הוא 24.5. BMI של 25-20 הוא האופטימלי. רק BMI גבוה מ-25 נחשב לעודף משקל. גם אם את מעדיפה להיות במשקל נמוך יותר, לא מקובל לתת טיפול תרופתי בהיעדר עודף משקל, כיוון שלתרופות אלו יש תופעות לוואי. הן ניתנות רק אם יש עודף משקל המסכן את הבריאות. המלצתי לך היא לבצע פעילות גופנית אירובית באופן סדיר ותדיר. אם גם תשמרי תזונה נכונה, זה יעזור לך לרדת במשקל וגם לשפר את מראה הגוף. יציאות אחת ל-3 שבועות זו עצירות. מבלי לדעת איזה בירור עברת, לא אוכל לתת המלצה ספציפית, אך אני ממליצה לפנות לרופא גסטרואנטרולוג נוסף ולקבל חוות דעת נוספת על המצב. בהצלחה! ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד עוד באינפומד חישוב מדד מסת הגוף קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ציפרלקס, או בשמה הגנרי escitalopram, היא תרופה נוגדת חרדה ודיכאון ממשפחת התרופות המעכבות ספיגה חוזרת של סרוטונין. יש לתרופה זו תופעות לוואי במערכות שונות. במערכת העצבים, תופעות הלוואי כוללות נדודי שינה (ב-9% עד 12% מהמטופלים), ישנוניות (6%-13%), סחרחורות (5%), עייפות (5%-8%) וכאבי ראש (בכ-24% מהמטופלים). במערכת השרירית-גרמית רואים כאבי שרירים ומפרקים בשכיחות של כ-1% בכל אחד מהם. בחילות מופיעות בעד 18% מהמטופלים. מכאן שהתופעות שאתה מתאר עלולות תיאורטית לנבוע מהטיפול, אם כי לא ברור לי מדוע שיעלמו ויחזרו במחזורים של מספר שבועות. לכן הייתי מציעה לך לפנות לפסיכיאטר המטפל כדי לברר את הקשר בין תופעות אלו לבין החרדה והדיכאון מהם אתה סובל. אולי יותאם לך טיפול אחר. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מטפלים העוסקים ברפואה משלימה טוענים שדיקור סיני נמצא יעיל במקרים מסויימים של אפילפסיה. חשוב להדגיש שהטיפול אינו מרפא את המחלה, אלא יכול רק לצמצם את תדירות ועוצמת ההתקפים. במרבית המקרים, הטיפול משלב דיקור עם צמחי מרפא ושינויים תזונתיים, על מנת להגיע לאיזון ולאפקט הרצוי. אם ברצונך לפנות לכיוון טיפולי זה, אני ממליצה להיוועץ קודם כל בנוירולוג המטפל, ולוודא שאתה פונה למטפל מוסמך שאכן מבין גם בתחום זה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
סרטן הערמונית (פרוסטטה) הוא הגידול השכיח ביותר בגברים. התנהגות הגידול נעה מגידול שקט וקטן, שמתגלה בגיל מאוחר וחסר משמעות קלינית כלל, לבין סרטן אגרסיבי, גרורתי וחודרני. במקרים רבים, לאחר טיפול ראשוני בסרטן - במקרה של אביך, בניתוח, עושים מעקבים על מנת לראות אם יש חזרה של המחלה ע"י מעקב אחר רמת PSA בדם. אני מניחה שבאחד המעקבים נתגלתה רמת PSA = 5.9 ולכן בוצעה ביופסיה ונצפתה חזרה מקומית של הגידול, שהיא בעלת ממאירות גבוהה (מדד גליסון הוא כינוי למספר מאפייני ממאירות של הגידול. 7 ומעלה מציין בד"כ גידול בעל ממאירות גבוהה). אחד הטיפולים המומלצים במקרים של חזרה מקומית של סרטן הערמונית הוא טיפול הורמונלי. הבעיה היא שזהו טיפול בעל תופעות לוואי לא קלות של גלי חום, עייפות, פגיעה בתפקוד המיני, ירידה בצפיפות העצם ועוד. בעצם לא קיימת תשובה חד - משמעית לדילמה שעומדת בפניכם, ולראייה שתי תשובות שונות שקיבלתם משני רופאים בעלי גישות שונות. ישנם רופאים אשר ייטו לטפל במחלה ולעכבה, וישנם שייטו, מפאת גילו של אביך (81), לא לטפל באמצעים שיגרמו לו לתופעות לוואי קשות, כיוון שאכן הטיפול הנ"ל אינו מרפא אלא מעכב את התפתחות המחלה. בכל מקרה, קשה לי להמליץ על הדרך הנכונה, ועלי לשלוח אתכם חזרה לאורולוגים ולהתייעץ לגבי כל האפשרויות העומדות בפניכם והמשמעויות שלהן, בהתאם למצבו הספציפי של אביך, וכך לבצע בחירה מודעת יותר ונכונה יותר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מידע כללי על CPK תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_102907_24.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אני מצרפת קישורים לתשובות לשאלות דומות לשלך מתוך פורטל אינפומד ממנה אתה תוכל ללמוד עוד על הנושא. http://www.infomed.co.il/questions/q_071306_1.htm קרא עוד