דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 736

 יש לי פטריות שמש בגוף. איך אני מונע את הפטריות? וממה זה נוצר?
יש לי פטריות שמש בגוף. איך אני מונע את הפטריות? וממה זה נוצר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פטריית השמש, או פיטיריאזיס ורסיקולור, היא קשקשת כרונית אסימפטומטית של העור הנגרמת כתוצאה של החלב השומני שבשורשי השערות של העור, ולכן תוקפת אנשים מגילאי 15 ומעלה. אני מקווה שפנית לרופא עור על-מנת שתוכלי לוודא שאת אכן סובלת מפטריית שמש ולא ממחלה אחרת. פטריית השמש מאופיינת בכתמים חומים או לבנים שמופיעים על גבי החזה, הצוואר והגב לאחר שיזוף. ברוב המקרים זו תופעה הנגרמת על ידי פטריית שמר. פטרייה זו נקראת "פיטירוספורום אובלה" והיא ניזונה מהחלב השומני שעל העור. הטיפול בפטריות השמש, המכונה בשפה מקצועית טינאה ורסיקולור הוא בעיקר מסיבות אסתטיות. הטיפול מורכב משילוב של שימוש בשמפו המקלף את הפטרייה מהעור, למשל Selsun או Sebosel עם שמפו הפועל ישירות נגד הפטרייה, Nizoral או Agispor, כמו גם משחות או תרסיס של נגזרות של אזול או לאמיזיל. מריחת המשחה צריכה להתבצע כ-10 עד 15 דקות לאחר המקלחת. הטיפול בסוגי השמפו והמשחות צריך להימשך לפחות שלושה שבועות רצופים. כדאי להמשיך בטיפול מונע, עם השמפו, פעם בשבוע ,למספר חודשים נוספים, כדי שהפטרת לא תחזור ותופיע בקיץ הבא. כמו כן, יש למנוע גורמים המהווים טריגר להופעת הפטרייה, כגון: לחות גבוהה של העור, ייצור מוגבר של חלב מבלוטות בעור ונטילת סטרואידים. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 בתוצאות צילום חזה של הבת שלי כתוב:  בהשוואה לצילום הקודם מ 30.10.06 הודגמה ספיגה של תסנין בריאה הימנית.  סינוסים קוסטופרניים חופשיים.  בצילום הקודם של 30.10.06 היה כתוב הצללה פריהילרית דו"צ יותר מימין- תהליך דלקתי.  לא הודגם תפליט.  רציתי לדעת מה אומרת הבדיקה החדשה?
בתוצאות צילום חזה של הבת שלי כתוב: בהשוואה לצילום הקודם מ 30.10.06 הודגמה ספיגה של תסנין בריאה הימנית. סינוסים קוסטופרניים חופשיים. בצילום הקודם של 30.10.06 היה כתוב הצללה פריהילרית דו"צ יותר מימין- תהליך דלקתי. לא הודגם תפליט. רציתי לדעת מה אומרת הבדיקה החדשה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רקמת הריאה, בשל היותה מכילה כמות גדולה של אוויר, נראית בצילום רנטגן בצבע שחור. כאשר במקום אוויר יש נוזל (דלקת ריאות, נוזל מוגלתי, בצקת ריאות ועוד מצבים פתולוגיים), האזור הפגוע נראה לבן בצילום חזה. מראה לבן זה נקרא בשפה המקצועית תסנין או הצללה. בצילום הראשון של ביתך מתואר מצב של דלקת ריאות (הצללה דו"צ יותר מימין) מימין. בצילום העדכני התסנין נספג, דהיינו דלקת הריאות חלפה, וזה סימן שהטיפול היה נכון והצליח. כעת צילום החזה של ביתך תקין לחלוטין ואין מקום לדאגה. קרא עוד

 אני גבר בן 43 ,לא מעשן ולא שותה אלכוהול, נשוי ומנהל אורח חיים  שיגרתי מאוד.  בעקבות כאבי ראש חזקים מאוד שלא הגיבו לכל משככי הכאבים לסוגיהם,  הופניתי למיון, שם ערכו לי בדיקת CT שבעקבותיה גילו כי הבלוטה  האנדוקרינית גדולה מאוד.  מייד בדקו בדמי את הפרולקטין שהראה רמה של 23000 .  הופניתי לרופאה אנדוקרינית והחל טיפול בפרילק. עדיין אין לי  תוצאות של השפעת התרופה.   שאלותי הן:  מה גורם לבלוטה לגדול למימדים גדולים מאוד?  מהן תופעות הלוואי של פרילק לטווח הארוך?  מהן ההשפעות של עודף הפרולקטין בגוף ברמות כמו שנתגלו אצלי?  האם אזדקק לפרילק לכל החיים?
אני גבר בן 43 ,לא מעשן ולא שותה אלכוהול, נשוי ומנהל אורח חיים שיגרתי מאוד. בעקבות כאבי ראש חזקים מאוד שלא הגיבו לכל משככי הכאבים לסוגיהם, הופניתי למיון, שם ערכו לי בדיקת CT שבעקבותיה גילו כי הבלוטה האנדוקרינית גדולה מאוד. מייד בדקו בדמי את הפרולקטין שהראה רמה של 23000 . הופניתי לרופאה אנדוקרינית והחל טיפול בפרילק. עדיין אין לי תוצאות של השפעת התרופה. שאלותי הן: מה גורם לבלוטה לגדול למימדים גדולים מאוד? מהן תופעות הלוואי של פרילק לטווח הארוך? מהן ההשפעות של עודף הפרולקטין בגוף ברמות כמו שנתגלו אצלי? האם אזדקק לפרילק לכל החיים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פרולקטינומה הינה גידול שפיר בבלוטת יותרת המוח המפריש את הורמון הפרולקטין. הפרשת יתר של פרולקטין מעלה את רמתו בדם ועלולה לגרום לבעיות בתפקוד מיני וחוסר פוריות בגברים, ולהפרעות מחזור, פגיעה בפוריות וגודש חלב בשד בנשים. בנוסף, עודף פרולקטין בדם עלול לגרום משנית לבריחת סידן מוגברת מהעצמות (אוסטאופורוזיס) כאשר ההפרעה ממושכת וללא טיפול. פרילק או בשמה הלועזי ,bromocriptine הינה תרופת הבחירה לפרולקטינומה. תרופה זו מכווצת את הגידול ומורידה את רמת הפרולקטין בדם לנורמלית ברובם המכריע של החולים. התרופה בטוחה לשימוש ונסבלת היטב ע"י מרבית החולים. ייתכנו תופעות לוואי של בחילה וסחרחורת, אך נטילה הדרגתית של התרופה בהתחלה מצמצמת את שכיחות תופעות הלוואי. בליעת הכדור עם האוכל עוזרת למנוע את הבחילה. בנוסף תיתכן נטייה לעצירות, שחולפת בהגברת כמות הסיבים בתפריט היומי. משך הטיפול משתנה מאדם לאדם, אך בדרך כלל התרופה ניתנת למשך מספר שנים. לאחר כשנתיים בדרך כלל עושים הפסקה למספר שבועות בטיפול ועוקבים אחר רמות הפרולקטין. אם הרמה נשארת נמוכה ניתן להפסיק את הטיפול, ואם היא שבה ועולה יש צורך בהתאמה מחודשת של מינון התרופה למשך פרק זמן נוסף. בכל מקרה לא מומלץ להפסיק את נטילת התרופה ללא ייעוץ של אנדוקרינולוג. לחומר קריאה נוסף: http://www.pituitary.org.uk/resources/prolactinoma.htm#cause קרא עוד

 אני בן 12 ושמתי לב שהאשכים שלי זזים, ושאחד גדול יותר מהשני, ואני ממש מודאג.
אני בן 12 ושמתי לב שהאשכים שלי זזים, ושאחד גדול יותר מהשני, ואני ממש מודאג.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בגיל ההתבגרות יש התפתחות של אברי המין, ולכן יש גדילה של הפין ושל האשכים. שאשך אחד גדול מהשני, זה דבר נורמלי שיחלוף בעתיד. תזוזה של האשכים היא טבעית ואינה צריכה להדאיג. אם יש לך שאלות נוספות, הפנה אותן אלינו דרך האתר פנה לבדיקה אצל רופא ילדים. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד

 אני בהריון ראשון, באמצע השבוע ה-6. מאז תחילת השבוע ה-5 החלו לי בחילות איומות ללא הקאות, וכבר שבוע אני מרותקת למיטה, מרגישה כמו בשפעת, עם כאבים בבטן התחתונה והעליונה.  בבדיקת אולטרסאונד הכל היה תקין, הריון תוך-רחמי עם דופק.   האם הגיוני שאני אהיה במצב כזה? עד מתי זה אמור להימשך? האם מותר לי להקיא באופן יזום, לדחוף אצבע לגרון?
אני בהריון ראשון, באמצע השבוע ה-6. מאז תחילת השבוע ה-5 החלו לי בחילות איומות ללא הקאות, וכבר שבוע אני מרותקת למיטה, מרגישה כמו בשפעת, עם כאבים בבטן התחתונה והעליונה. בבדיקת אולטרסאונד הכל היה תקין, הריון תוך-רחמי עם דופק. האם הגיוני שאני אהיה במצב כזה? עד מתי זה אמור להימשך? האם מותר לי להקיא באופן יזום, לדחוף אצבע לגרון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קודם כל מזל טוב על ההריון. בחילות הן חלק כמעט בלתי נפרד מהטרימסטר הראשון, נשים רבות סובלות מבחילות עם או בלי הקאות בדרגה זו או אחרת. ישנן שיטות רבות שיכולות להקל על תחושת הבחילה ולאפשר לך לתפקד באופן כמעט נורמלי. לכל אישה מתאים "טריק" אחר, ועל כן כדאי לנסות את כל השיטות השונות עד שתמצאי משהו שבאמת יכול להקל עליך, לדוגמה: הקפידי לאכול ארוחות קטנות, אך בתכיפות גבוהה יותר, כך גם תימנעי מכאבי בטן שלרוב נובעים גם מתחושת רעב מסוימת. אם לא מתחשק לך לאכול "אוכל של ממש" נסי לצרוך קרקרים או מזונות נייטרליים יותר בטעמם. נסי לאכול ג'ינג'ר (זנגביל) מיובש, או לשתות תה ג'ינג'ר, או לגרד ג'ינג'ר טרי לתוך התה. מעט לימון על פרוסת לחם קלוי, או סתם בתוך מים חמים. הקפידי לשתות הרבה, גם אם את לא מרגישה צמא. אם אלה לא עוזרים, אפשר לנסות להשתמש בשיטות אלטרנטיביות, כמו למשל דיקור, או לחלופין, לפנות לרופא ולהיוועץ עימו לגבי השימוש בתרופות נוגדות בחילה כמו פרמין. לא מומלץ לעודד הקאה בשלב זה. לגבי כאבי הבטן, כפי שהזכרתי, יכול להיות שמדובר בכאבים שנובעים מרעב מסוים, אך ייתכן שכוונתך לכאבי בטן המזכירים כאבי מחזור. כאבים אלה אופיניים לשלב זה של ההריון. מעבר לכך, ייתכן שפשוט חלית בשפעת קלה, ועלייך לנוח ולהקפיד על שתיה מרובה. לגבי משך הזמן - אין זמן מוגדר, ו"תקופת הבחילות" משתנה מאישה לאישה, אך ככלל, ניתן לאמר שלאחר הטרימסטר הראשון התחושות משתפרות פלאים! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני אישה בגיל המעבר וסובלת כמה פעמים ביום, ובעיקר בלילות, מהזעה קשה בכל הגוף והראש (ללא גלי חום). אני נוטלת תחליף הורמונים אפקסור 75 (ונלאפאקסין) פעם ביום מזה כ-8 חודשים. בדיקת דם של בלוטת התריס לפני כחצי שנה היתה תקינה.
אני אישה בגיל המעבר וסובלת כמה פעמים ביום, ובעיקר בלילות, מהזעה קשה בכל הגוף והראש (ללא גלי חום). אני נוטלת תחליף הורמונים אפקסור 75 (ונלאפאקסין) פעם ביום מזה כ-8 חודשים. בדיקת דם של בלוטת התריס לפני כחצי שנה היתה תקינה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אפקסור היא תרופה נוגדת דיכאון ולא תחליף הורמונים. יכול להיות שההזעות שאת מתארת קשורות לגיל המעבר. הזעה מרובה יכולה להיגרם גם מהשימוש באפקסור, אך זו תופעה נדירה, ולפי מה שכתבת את לוקחת מינון מאוד נמוך. לא כתבת כמה זמן את סובלת מההזעות. האם זה רק לאחרונה? האם זה מאז שהתחיל הקיץ? האם זה קורה גם כשאת נמצאת בחדר ממוזג? אני מציעה לך לגשת לרופא המשפחה ולהתייעץ איתו לגבי התופעות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 זה מספר חודשים שאני סובל מכאבים חזקים בברך שמאל. ברצוני לקבל הסבר בשפה פשוטה יותר לממצא צילום רנטגן שעברתי לפני כ-10 ימים בברך:   "בקונקיל הלטרלי של הפמור מודגם תהליך ליטי עם שוליים סקלרוטיים בקוטר 2 ס"מ".   מה זה אומר והאם זו בעיה רצינית? נשלחתי להמשך בירור במיפוי עצמות.
זה מספר חודשים שאני סובל מכאבים חזקים בברך שמאל. ברצוני לקבל הסבר בשפה פשוטה יותר לממצא צילום רנטגן שעברתי לפני כ-10 ימים בברך: "בקונקיל הלטרלי של הפמור מודגם תהליך ליטי עם שוליים סקלרוטיים בקוטר 2 ס"מ". מה זה אומר והאם זו בעיה רצינית? נשלחתי להמשך בירור במיפוי עצמות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קונדיל לטרלי בפמור, זהו תאור המיקום. פמור היא עצם הירך, קונדיל לטראלי הוא אזור החיבור החיצוני של עצם הירך עם עצמות הברך. תהליך איטי עם שוליים סקלרוטיים בקוטר 2 ס"מ – זה תאור של אופי הממצא. ישנו איזשהו תהליך או אזור עם שינוי במבנה העצם. מטרת ההפניה למיפוי עצמות היא, ככל הנראה, ללמוד טוב יותר את אופי התהליך ולראות אותו טוב יותר. קשה לי לומר לך על סמך תוצאות הצילום בלבד מה הממצא. אני ממליצה על המשך הבירור על פי ההפניה של הרופא המטפל. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 לאחרונה אני סובלת מתחושת נימול בכפות הרגליים. זה תמיד מופיע בשתי הרגליים בו-זמנית. לפעמים זה עובר מהר, אך לפעמים זה יכול להימשך מספר שעות. זה קורה בתנוחות שונות, וההרגשה היא כמו "קוצים" ומאוד לא נעימה. האם זו תופעה סטנדרטית או שיש לבדוק את הסיבה לכך שזה קורה? אם כן, לאיזה תחום משתייכת התופעה ולאיזה רופא עלי לפנות? אני לא בהריון.
לאחרונה אני סובלת מתחושת נימול בכפות הרגליים. זה תמיד מופיע בשתי הרגליים בו-זמנית. לפעמים זה עובר מהר, אך לפעמים זה יכול להימשך מספר שעות. זה קורה בתנוחות שונות, וההרגשה היא כמו "קוצים" ומאוד לא נעימה. האם זו תופעה סטנדרטית או שיש לבדוק את הסיבה לכך שזה קורה? אם כן, לאיזה תחום משתייכת התופעה ולאיזה רופא עלי לפנות? אני לא בהריון.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנן מספר סיבות היכולות לגרום לתחושת נימול בכפות הרגליים, ביניהן סיבות נוירולוגית (בעיה עצבית), אורתופדיות, או חסר בוויטמינים מסויימים בדם. עלייך לבדוק את העניין. ראשית תוכלי לגשת לרופא המשפחה, שיערוך בדיקות דם ויפנה אותך לרופא המתאים, למשל לנוירולוג או לאורתופד. בברכה, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד קרא עוד

 עשיתי בדיקת דם HCG-B והתוצאה היתה 63090 IU/I.  בתאריך 31.8.06 עשיתי גם אותה הבדיקה ויצא נמוך מ-2.  האם אני בהריון? האם ההריון תקין?
עשיתי בדיקת דם HCG-B והתוצאה היתה 63090 IU/I. בתאריך 31.8.06 עשיתי גם אותה הבדיקה ויצא נמוך מ-2. האם אני בהריון? האם ההריון תקין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על סמך בדיקה אחת אין באפשרותי לדעת. בנוסף, לא ציינת מתי היתה הווסת האחרונה. ייתכן ומדובר בהריון תקין, עלייך לבצע אולטרסאונד לראות שק הריון ודופק. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר ראובן קידר
ד"ר ראובן קידר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל חדר לידה ומנהל היחידה לרפואת האם והעובר במרכז הרפואי כרמל, חיפה
ד"ר דמיטרי חונוביץ
ד"ר דמיטרי חונוביץ אורולוגיה
4.9
( 174 חוות דעת )
"הדר " התקשר בזמן שנקבע תור טלפוני היה חשוב לו לדעת אם הטיפול שנתן עזר והוביל,עם הטיפול שקיבלתי נפתחו לי חיים חדשים לחלוטין תודה רבה"
ד"ר ניק טאודורוביץ
ד"ר ניק טאודורוביץ קרדיולוגיה
רופא בכיר ביחידה לאלקטרופיזיולוגיה וקיצוב בבית חולים קפלן
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו