שאלות ותשובות - עמוד 732
מאת: מערכת אינפומד
תוצאות הבדיקות תקינות, למעט רמת ה- LDH, שהיא גבוהה מן הנורמה. LDH, או לקטאט דהידרוגנאז, זהו אנזים המצוי ברקמות שונות בגוף, כולל בלב, בטחול, במערכת הלימפה, בריאות, בכליות, בכבד ובשרירים. פגיעה בכל אחת מרקמות אלו עלולה לגרום לעלייה ברמה של LDH בדם. ציינת רמות של שני חומרים אשר מעידים על תפקוד כבד תקין של הכבד (GGT ו- GOT), אך אין זה מידע מספיק על מנת לשלול בעיה בכבד. כדי לדעת מהי הסיבה לעלייה ברמת ה- LDH במקרה של אימך, נדרשת בדיקה רפואית מקיפה. התייעצו עם הרופא המטפל. תוכלי למצוא מידע נוסף כאן: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=31 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לאור הפרטים אשר מסרת, גילך ומצבך הכללי, וכן תיאור הכאבים, הרושם הוא אלה כאבים בחזה על רקע של כיווץ או דלקת בשרירי בית החזה, כחלק מההסתמנות הכללית של כאבי שרירים שציינת כי אתה סובל ממנה, ולא על רקע בעיה בלב. התחושה של הרעידות שאתה מתאר עשויה להתאים לתופעה הנקראת Twiching, אשר בה יש הפעלת יתר של מנגנון ההתכווצות בשרירים. התופעה יכולה להתבטא בכל שריר משורטט בגוף, והבעיה הקלאסית שמתארים במצב זה היא התכווצות של העפעפיים ("קפיצות" של העפעף). יש הקושרים בין שכיחות התופעה ותדירותה לבין תקופות עתירות מתחים ולחצים. מכל מקום, כדי להניח את הדעת (שלך ושלי), אמליץ לפנות בהקדם לרופא המשפחה, ולבצע בדיקת אקג. אם נשללת בעיה בלב כמקור של הבעיות שאתה חש, ניתן להשתמש בטיפול מקומי של קומפרסים חמים או עיסויים עם או בלי משחות כדוגמת וולטרן, ואפשר גם להשתמש בתרופות לשיכוך כאבים כדוגמת אקמול או איבופרופן, אם רמת הכאבים מצריכה זאת. בברכה ד"ר תהילה חג'ג' - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רסיטל היא תרופה יעילה נגד הפרעות דיכאון וחרדה. התרופה אינה ממכרת, ואין לה תופעות לוואי שפוגעות בעירנות. היא שייכת לקבוצת תרופות נגד דיכאון וחרדה בשם SSRI. היא מתחילה להשפיע רק לאחר נטילה יומיומית של כשבועיים-שלושה. היא מפחיתה את מצב הרוח העצוב ותסמינים גופניים כמו בכי רב, חוסר תיאבון וקשיי שינה. אם הגמגום אצלך הוא ביטוי לחרדה, אתה צפוי להרגיש שיפור הדרגתי בבעיה. אולם אם הגמגום היה קיים קודם, ויש לו סיבות נוספות שמקורן בילדות, אז כדאי (לאחר שתרגיש קצת יותר טוב) לפנות לטיפול אצל קלינאית תקשורת, בעלת מקצוע המתמחה בטיפול בקשיי דיבור מסוגים שונים. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא נתת מספיק פרטים על אופי הדיאטה שאת עושה. האם אלו דיאטות חמורות או מבוקרות? האם קרה שהפסיק לך המחזור למספר חודשים בעקבות הדיאטה? האם היה עיקוב בגדילה או בהתפתחות? בדרך כלל דיאטות מבוקרות ומתונות לא משפיעות על הציר ההורמונלי של האישה ולכן גם לא משפיעות בעתיד על כניסה להריון. אבל דיאטות חריפות והפרעות אכילה בהחלט יכולות להשפיע על הציר ההורמונלי, להפסיק את המחזור ובעתיד לגרום לבעיות בפוריות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
עלייך לבצע בדיקת נוגדנים על מנת לדעת מהו כייל הנוגדנים לכדוריות שיש לך. פני עם התשובה לרופא הנשים המטפל שלך על מנת שיחליט על המשך טיפול בהתאם. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
lansoprazol הוא החומר הפעיל בלנטון. תרופה זו שייכת לקבוצת חוסמי משאבת המימן, ותפקידה למנוע חומציות יתר בקיבה, ולהקל על תופעת הריפלוקס. לתרופה זו מספר תופעות לוואי, הכוללות שלשול, הקאה וכאבי ראש. לא ידוע על קשר ישיר בין נטילת התרופה לבין ערמונית מוגדלת. חשוב להבהיר שהתרופה עלולה לעכב ספיגה של תרופות אחרות, ולכן אם אתה נוטל תרופות בשל ערמונית מוגדלת, עליך ליידע את הרופא המטפל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אחת מתופעות הלוואי המוכרות של סטטינים (קבוצת התרופות מורידות הכולסטרול שסימבאסטאטין היא אחת מהן) היא עליה בערכי ה- CK . עליה של CK מוכרת וידועה ומבחינה רפואית בוודאי בערכים שאתה מדבר עליהם אינה אינדיקציה להפסקת התרופה. כראיה לכך, כיום אין הנחיה לעקוב אחר ערכי ה- CK בחולה הנוטל סטטינים באופן קבוע. מאידך גיסא, סימפטומים של כאבי שרירים, כאבי פרקים או חולשה ידועים כתופעות לוואי של סטטינים, ובמקרים בהם הכאבים קשים, מומלצת הפסקת / החלפת התרופה. התכווצויות בכפות הרגליים אינן ידועות כתופעות לוואי של סטטינים, וייתכן ואין כל קשר בין השניים. אם אין לך כאבי שרירים קשים אתה יכול להמשיך ליטול את התרופה, ולהמשיך מעקב, בעיקר של סימפטומים של כאבי שרירים, אצל רופאת המשפחה שלך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
פשר התוצאות הוא שבתרבית השתן שלך יש צמיחה של חיידק בשם Escherichia coli, שהוא החיידק השכיח הגורם לדלקות בדרכי השתן. בהמשך מופיע פירוט של סוגי אנטיביוטיקה שהחיידק רגיש להם. תוכלי לקרוא עוד על הבדיקה באינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=123 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תהליך תופס מקום הוא תהליך החשוד בממאירות. אך כאמור, יש להשוות את ממצאי הבדיקה לממצאים בבדיקות הדמיה נוספות. תהליך ממאיר נקבע חד-משמעית רק בדגימת רקמה (ביופסיה). בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
גידולים שנמצאים בחלקו התחתון של הרקטום מעמידים בפני המנתח 2 אתגרים: כיצד להוציא את הגידול בשלמותו וכיצד לשמר את תפקודו של השריר הטבעתי האנלי (הספינקטר האנאלי), המאפשר שליטה ביציאות. עד לאחרונה, השיטה המקובלת לטיפול בגידולים הנמצאים במרחק של עד 6 ס"מ מפי הטבעת כללה כריתה של המעי עד לפי הטבעת, והותירה את המנותח עם סטומה - שקית בדופן הבטן דרכה ניתנה הצואה. גם שיעורי הפגיעה בתפקוד המיני ובמערכת השתן היו גבוהים. בשנים האחרונות החלו להתפתח שיטות לשימוש השריר הטבעתי של פי הטבעת: בחולים עם גידולים קטנים, שאינם חודרים את דופן המעי - התפתחו שיטות לכריתה מקומית עם שימור תפקוד הספינקטר. בחולים עם גידולים גדולים יותר, או עם עומק חדירה גדול יותר אל הדופן החלו לטפל בקרינה או בטיפול משולב של קרינה וכמותרפיה לפני הניתוח, כדי להקטין את הגידול ולאפשר כריתה שאינה פוגעת בספינקטר. בגידולים מן הסוג הזה מקובל להשלים את הטיפול לאחר הניתוח בקרינה וכמותרפיה (אלא אם הם קטנים מאוד, ולא חדרו את הדופן), כדי לשפר את אחוזי ההישרדות. מחקרים חדשים שהשוו את התוצאות המושגות כאשר הקרינה והכמותרפיה ניתנות לפני הניתוח או אחריו גילה כי מתן הטיפול לפני הניתוח מקטין את שיעור תופעות הלוואי לטווח הארוך ואת שיעור החזרה המקומית. ובאשר לשאלתך - תוכנית הטיפול שהוצעה לך נשמעת הגיונית, אך הפרט החסר הוא השלב בו נמצא הגידול (גודל, עומק חדירה). עם זאת, אף פעם לא מזיק לשמוע חוות דעת שניה בנושא. תוכלי לקרוא עוד על גידולי הרקטום כאן: http://www.healthatoz.com/healthatoz/Atoz/ency/rectal_cancer.jsp קרא עוד