דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 732

 אמי בת 77, ועברה לאחרונה בדיקות שונות. בבדיקה האחרונה גילינו שרמת  ה- GGT שלה היא 78, שרמת  ה- LDH היא 555, שרמת  ה- GOT היא 30 ושרמת  ה- CPK היא 135. לפני מספר שנים היא עברה צנתור. האם זה קשור לתוצאות אלה? או האם יש להן קשר לכבד? מה לעשות?
אמי בת 77, ועברה לאחרונה בדיקות שונות. בבדיקה האחרונה גילינו שרמת ה- GGT שלה היא 78, שרמת ה- LDH היא 555, שרמת ה- GOT היא 30 ושרמת ה- CPK היא 135. לפני מספר שנים היא עברה צנתור. האם זה קשור לתוצאות אלה? או האם יש להן קשר לכבד? מה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תוצאות הבדיקות תקינות, למעט רמת ה- LDH, שהיא גבוהה מן הנורמה. LDH, או לקטאט דהידרוגנאז, זהו אנזים המצוי ברקמות שונות בגוף, כולל בלב, בטחול, במערכת הלימפה, בריאות, בכליות, בכבד ובשרירים. פגיעה בכל אחת מרקמות אלו עלולה לגרום לעלייה ברמה של LDH בדם. ציינת רמות של שני חומרים אשר מעידים על תפקוד כבד תקין של הכבד (GGT ו- GOT), אך אין זה מידע מספיק על מנת לשלול בעיה בכבד. כדי לדעת מהי הסיבה לעלייה ברמת ה- LDH במקרה של אימך, נדרשת בדיקה רפואית מקיפה. התייעצו עם הרופא המטפל. תוכלי למצוא מידע נוסף כאן: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=31 קרא עוד

 אני בן 25, בחור בריא בדרך כלל. בשנה שעברה הופיעו לי רעידות פנימיות בצד שמאל, באזור הלב, רעידות פנימיות כמו רטט של טלפון סלולרי. זה נמשך כמה ימים, לפעמים בבוקר, לפעמים בערב, ולפעמים כל היום. הופיעו גם מעין שאיבות באזור, כאילו החזה השמאלי שואב לי את החזה, ממש הרגשתי לכמה שניות שהלב נפסק ושואב את האזור כמו בוואקום. זה מפחיד ומלחיץ. עבר זמן והשנה שוב זה חזר. כבר למעלה משבוע וחצי זה ככה.   אני מבקש לדעת אם זה יכול להיות קשור לבעיה בלב. האם אני צריך לדאוג וללכת לעשות בדיקות לב? יש לי שרירים תפוסים בכתפיים, וכתף שמאל תפוסה כבר למעלה משנה, ואולי אפילו יש לי דלקת, כי יש כאבים בזמן סיבובים ובלחיצות. גם אם אני נוגע בצד השמאלי של החזה יש כאבים של שרירים תפוסים ככל הנראה. ראיתי אורתופד ואני עושה פיזיותרפיה. אשמח לדעת מה המשמעות של השאיבות האלו שאני מרגיש ושל הרעידות.
אני בן 25, בחור בריא בדרך כלל. בשנה שעברה הופיעו לי רעידות פנימיות בצד שמאל, באזור הלב, רעידות פנימיות כמו רטט של טלפון סלולרי. זה נמשך כמה ימים, לפעמים בבוקר, לפעמים בערב, ולפעמים כל היום. הופיעו גם מעין שאיבות באזור, כאילו החזה השמאלי שואב לי את החזה, ממש הרגשתי לכמה שניות שהלב נפסק ושואב את האזור כמו בוואקום. זה מפחיד ומלחיץ. עבר זמן והשנה שוב זה חזר. כבר למעלה משבוע וחצי זה ככה. אני מבקש לדעת אם זה יכול להיות קשור לבעיה בלב. האם אני צריך לדאוג וללכת לעשות בדיקות לב? יש לי שרירים תפוסים בכתפיים, וכתף שמאל תפוסה כבר למעלה משנה, ואולי אפילו יש לי דלקת, כי יש כאבים בזמן סיבובים ובלחיצות. גם אם אני נוגע בצד השמאלי של החזה יש כאבים של שרירים תפוסים ככל הנראה. ראיתי אורתופד ואני עושה פיזיותרפיה. אשמח לדעת מה המשמעות של השאיבות האלו שאני מרגיש ושל הרעידות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לאור הפרטים אשר מסרת, גילך ומצבך הכללי, וכן תיאור הכאבים, הרושם הוא אלה כאבים בחזה על רקע של כיווץ או דלקת בשרירי בית החזה, כחלק מההסתמנות הכללית של כאבי שרירים שציינת כי אתה סובל ממנה, ולא על רקע בעיה בלב. התחושה של הרעידות שאתה מתאר עשויה להתאים לתופעה הנקראת Twiching, אשר בה יש הפעלת יתר של מנגנון ההתכווצות בשרירים. התופעה יכולה להתבטא בכל שריר משורטט בגוף, והבעיה הקלאסית שמתארים במצב זה היא התכווצות של העפעפיים ("קפיצות" של העפעף). יש הקושרים בין שכיחות התופעה ותדירותה לבין תקופות עתירות מתחים ולחצים. מכל מקום, כדי להניח את הדעת (שלך ושלי), אמליץ לפנות בהקדם לרופא המשפחה, ולבצע בדיקת אקג. אם נשללת בעיה בלב כמקור של הבעיות שאתה חש, ניתן להשתמש בטיפול מקומי של קומפרסים חמים או עיסויים עם או בלי משחות כדוגמת וולטרן, ואפשר גם להשתמש בתרופות לשיכוך כאבים כדוגמת אקמול או איבופרופן, אם רמת הכאבים מצריכה זאת. בברכה ד"ר תהילה חג'ג' - אינפומד קרא עוד

 אני שרוי כבר חודשיים בדיכאון. התחלתי לקחת  רסיטל לפני כשלושה שבועות. בינתיים אין שיפור במצבי, אני עדיין מגמגם ועדיין מרגיש לא טוב. יש לי זיעה בכפות הידיים וכאבי ראש מדי פעם, אבל לעומת זאת, אני ישן יותר טוב מאשר בתקופה שלפני נטילת התרופה.   האם הגמגומים שלי יפסיקו עם לקיחת התרופה רסיטל, או שזה יישאר לי למשך זמן רב?
אני שרוי כבר חודשיים בדיכאון. התחלתי לקחת רסיטל לפני כשלושה שבועות. בינתיים אין שיפור במצבי, אני עדיין מגמגם ועדיין מרגיש לא טוב. יש לי זיעה בכפות הידיים וכאבי ראש מדי פעם, אבל לעומת זאת, אני ישן יותר טוב מאשר בתקופה שלפני נטילת התרופה. האם הגמגומים שלי יפסיקו עם לקיחת התרופה רסיטל, או שזה יישאר לי למשך זמן רב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רסיטל היא תרופה יעילה נגד הפרעות דיכאון וחרדה. התרופה אינה ממכרת, ואין לה תופעות לוואי שפוגעות בעירנות. היא שייכת לקבוצת תרופות נגד דיכאון וחרדה בשם SSRI. היא מתחילה להשפיע רק לאחר נטילה יומיומית של כשבועיים-שלושה. היא מפחיתה את מצב הרוח העצוב ותסמינים גופניים כמו בכי רב, חוסר תיאבון וקשיי שינה. אם הגמגום אצלך הוא ביטוי לחרדה, אתה צפוי להרגיש שיפור הדרגתי בבעיה. אולם אם הגמגום היה קיים קודם, ויש לו סיבות נוספות שמקורן בילדות, אז כדאי (לאחר שתרגיש קצת יותר טוב) לפנות לטיפול אצל קלינאית תקשורת, בעלת מקצוע המתמחה בטיפול בקשיי דיבור מסוגים שונים. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 אני בת 18 ורציתי לשאול אם הרבה דיאטות משפיעות על כניסה להריון? אני לא נשואה, אלא רק תוהה כי אני עושה דיאטות כל כמה חודשים ורוצה לדעת אם זה מהווה בעיה.
אני בת 18 ורציתי לשאול אם הרבה דיאטות משפיעות על כניסה להריון? אני לא נשואה, אלא רק תוהה כי אני עושה דיאטות כל כמה חודשים ורוצה לדעת אם זה מהווה בעיה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא נתת מספיק פרטים על אופי הדיאטה שאת עושה. האם אלו דיאטות חמורות או מבוקרות? האם קרה שהפסיק לך המחזור למספר חודשים בעקבות הדיאטה? האם היה עיקוב בגדילה או בהתפתחות? בדרך כלל דיאטות מבוקרות ומתונות לא משפיעות על הציר ההורמונלי של האישה ולכן גם לא משפיעות בעתיד על כניסה להריון. אבל דיאטות חריפות והפרעות אכילה בהחלט יכולות להשפיע על הציר ההורמונלי, להפסיק את המחזור ובעתיד לגרום לבעיות בפוריות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני מבקשת את עזרתכם באופן די דחוף. בהריון הראשון שלי לפני שנה עשיתי בדיקה לסוג הדם והסתבר לי שאני מינוס (בן זוגי הוא פלוס). קיבלתי זריקת אנטי די בשבוע 28 ובלידה כאשר בדקו לי ולעובר דם התברר שבני הוא פלוס, אך הפלא ופלא גם אני פלוס. הבנתי שמשהו פה לא תקין. בבית החולים סירבו לתת לי את הזריקה הנוספת לאחר 72 שעות בטענה כי סוג הדם שלי נבדק פעמיים ע"י שני רופאים שונים ובשניהם הסתבר כפלוס. היום אני שוב בהריון ועשיתי שוב בדיקה לגילוי סוג הדם בקיבוץ בו אני חיה, הבדיקה נשלחה למעבדה ושם הסתבר שהתשובה הייתה פסולה, וכששלחו למעבדה אחרת שוב קיבלתי תשובה שאני מינוס. אינני יודעת מה לעשות. בדבר אחד אני בטוחה, והוא שאני עלולה לסכן את חיי העובר ואת חיי שלי בהריון הזה. מה עליי לעשות?
אני מבקשת את עזרתכם באופן די דחוף. בהריון הראשון שלי לפני שנה עשיתי בדיקה לסוג הדם והסתבר לי שאני מינוס (בן זוגי הוא פלוס). קיבלתי זריקת אנטי די בשבוע 28 ובלידה כאשר בדקו לי ולעובר דם התברר שבני הוא פלוס, אך הפלא ופלא גם אני פלוס. הבנתי שמשהו פה לא תקין. בבית החולים סירבו לתת לי את הזריקה הנוספת לאחר 72 שעות בטענה כי סוג הדם שלי נבדק פעמיים ע"י שני רופאים שונים ובשניהם הסתבר כפלוס. היום אני שוב בהריון ועשיתי שוב בדיקה לגילוי סוג הדם בקיבוץ בו אני חיה, הבדיקה נשלחה למעבדה ושם הסתבר שהתשובה הייתה פסולה, וכששלחו למעבדה אחרת שוב קיבלתי תשובה שאני מינוס. אינני יודעת מה לעשות. בדבר אחד אני בטוחה, והוא שאני עלולה לסכן את חיי העובר ואת חיי שלי בהריון הזה. מה עליי לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עלייך לבצע בדיקת נוגדנים על מנת לדעת מהו כייל הנוגדנים לכדוריות שיש לך. פני עם התשובה לרופא הנשים המטפל שלך על מנת שיחליט על המשך טיפול בהתאם. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד

 האם לנטילת לנטון יש השפעה על ערמונית מוגדלת ומצב הזרימה?
האם לנטילת לנטון יש השפעה על ערמונית מוגדלת ומצב הזרימה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

lansoprazol הוא החומר הפעיל בלנטון. תרופה זו שייכת לקבוצת חוסמי משאבת המימן, ותפקידה למנוע חומציות יתר בקיבה, ולהקל על תופעת הריפלוקס. לתרופה זו מספר תופעות לוואי, הכוללות שלשול, הקאה וכאבי ראש. לא ידוע על קשר ישיר בין נטילת התרופה לבין ערמונית מוגדלת. חשוב להבהיר שהתרופה עלולה לעכב ספיגה של תרופות אחרות, ולכן אם אתה נוטל תרופות בשל ערמונית מוגדלת, עליך ליידע את הרופא המטפל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 בבדיקה שגרתית הופיע ערך CK חריג (194). אוכל להגיע לרופאה רק בעוד כשבועיים.  האם עלי להפסיק בינתיים נטילת סימבאסטאטין?  נתונים:  מזה כשנתיים, בעקבות ערכי כולסטרול גבוליים, אני נוטל סימבאסטאטין 20 מ"ג פעם ביום.  מאז חל שיפור מסוים בערכי הכולסטרול (כללי: מ-268 ל-165; LDL: מ-192.6 ל-106.4; HDL: מ-43.1 ל-39.8).  CK: עד פברואר השנה עלה במתינות מ-94 ל-135, ובאוגוסט 2006 קפץ כאמור ל-194! .  מזה חודשים רבים יש לי כמעט כל לילה פעם או פעמיים התכווצות - קלה בד"כ - בכפות הרגליים.  הערות: כל שאר התוצאות (כימיה בדם, שתן, אנדוקרינולוגיה, סמנים מטבוליים) תקינות לחלוטין בכל הבדיקות; אין כל מחלות;  גובהי 182, משקלי נע כל הזמן בין 95 ל-98; אינני עוסק בפעילות גופנית מיוחדת; אינני מנסה לשמור על דיאטה כלשהי, אך בשר ודגים יוצא לי לאכול לעיתים רחוקות למדי (אחת לכמה שבועות), יין (אדום בד"כ) - כוס או שתיים פעם-פעמיים בשבוע.  תרופה קבועה נוספת: אומפרדקס 20 מ"ג פעם ביום.
בבדיקה שגרתית הופיע ערך CK חריג (194). אוכל להגיע לרופאה רק בעוד כשבועיים. האם עלי להפסיק בינתיים נטילת סימבאסטאטין? נתונים: מזה כשנתיים, בעקבות ערכי כולסטרול גבוליים, אני נוטל סימבאסטאטין 20 מ"ג פעם ביום. מאז חל שיפור מסוים בערכי הכולסטרול (כללי: מ-268 ל-165; LDL: מ-192.6 ל-106.4; HDL: מ-43.1 ל-39.8). CK: עד פברואר השנה עלה במתינות מ-94 ל-135, ובאוגוסט 2006 קפץ כאמור ל-194! . מזה חודשים רבים יש לי כמעט כל לילה פעם או פעמיים התכווצות - קלה בד"כ - בכפות הרגליים. הערות: כל שאר התוצאות (כימיה בדם, שתן, אנדוקרינולוגיה, סמנים מטבוליים) תקינות לחלוטין בכל הבדיקות; אין כל מחלות; גובהי 182, משקלי נע כל הזמן בין 95 ל-98; אינני עוסק בפעילות גופנית מיוחדת; אינני מנסה לשמור על דיאטה כלשהי, אך בשר ודגים יוצא לי לאכול לעיתים רחוקות למדי (אחת לכמה שבועות), יין (אדום בד"כ) - כוס או שתיים פעם-פעמיים בשבוע. תרופה קבועה נוספת: אומפרדקס 20 מ"ג פעם ביום.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אחת מתופעות הלוואי המוכרות של סטטינים (קבוצת התרופות מורידות הכולסטרול שסימבאסטאטין היא אחת מהן) היא עליה בערכי ה- CK . עליה של CK מוכרת וידועה ומבחינה רפואית בוודאי בערכים שאתה מדבר עליהם אינה אינדיקציה להפסקת התרופה. כראיה לכך, כיום אין הנחיה לעקוב אחר ערכי ה- CK בחולה הנוטל סטטינים באופן קבוע. מאידך גיסא, סימפטומים של כאבי שרירים, כאבי פרקים או חולשה ידועים כתופעות לוואי של סטטינים, ובמקרים בהם הכאבים קשים, מומלצת הפסקת / החלפת התרופה. התכווצויות בכפות הרגליים אינן ידועות כתופעות לוואי של סטטינים, וייתכן ואין כל קשר בין השניים. אם אין לך כאבי שרירים קשים אתה יכול להמשיך ליטול את התרופה, ולהמשיך מעקב, בעיקר של סימפטומים של כאבי שרירים, אצל רופאת המשפחה שלך. קרא עוד

 אובחן אצלי סרטן במעי הגס בצורת פוליפ מוגדל במרחק 6 ס"מ מפי הטבעת. הרופא המליץ על ניתוח, אבל לדבריו לפני הניתוח נהוג לקבל את הטיפול הכימותרפי וההקרנות כדי להקטין את הפוליפ. האם כדאי לשמוע חוות דעת שנייה בנושא.
אובחן אצלי סרטן במעי הגס בצורת פוליפ מוגדל במרחק 6 ס"מ מפי הטבעת. הרופא המליץ על ניתוח, אבל לדבריו לפני הניתוח נהוג לקבל את הטיפול הכימותרפי וההקרנות כדי להקטין את הפוליפ. האם כדאי לשמוע חוות דעת שנייה בנושא.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גידולים שנמצאים בחלקו התחתון של הרקטום מעמידים בפני המנתח 2 אתגרים: כיצד להוציא את הגידול בשלמותו וכיצד לשמר את תפקודו של השריר הטבעתי האנלי (הספינקטר האנאלי), המאפשר שליטה ביציאות. עד לאחרונה, השיטה המקובלת לטיפול בגידולים הנמצאים במרחק של עד 6 ס"מ מפי הטבעת כללה כריתה של המעי עד לפי הטבעת, והותירה את המנותח עם סטומה - שקית בדופן הבטן דרכה ניתנה הצואה. גם שיעורי הפגיעה בתפקוד המיני ובמערכת השתן היו גבוהים. בשנים האחרונות החלו להתפתח שיטות לשימוש השריר הטבעתי של פי הטבעת: בחולים עם גידולים קטנים, שאינם חודרים את דופן המעי - התפתחו שיטות לכריתה מקומית עם שימור תפקוד הספינקטר. בחולים עם גידולים גדולים יותר, או עם עומק חדירה גדול יותר אל הדופן החלו לטפל בקרינה או בטיפול משולב של קרינה וכמותרפיה לפני הניתוח, כדי להקטין את הגידול ולאפשר כריתה שאינה פוגעת בספינקטר. בגידולים מן הסוג הזה מקובל להשלים את הטיפול לאחר הניתוח בקרינה וכמותרפיה (אלא אם הם קטנים מאוד, ולא חדרו את הדופן), כדי לשפר את אחוזי ההישרדות. מחקרים חדשים שהשוו את התוצאות המושגות כאשר הקרינה והכמותרפיה ניתנות לפני הניתוח או אחריו גילה כי מתן הטיפול לפני הניתוח מקטין את שיעור תופעות הלוואי לטווח הארוך ואת שיעור החזרה המקומית. ובאשר לשאלתך - תוכנית הטיפול שהוצעה לך נשמעת הגיונית, אך הפרט החסר הוא השלב בו נמצא הגידול (גודל, עומק חדירה). עם זאת, אף פעם לא מזיק לשמוע חוות דעת שניה בנושא. תוכלי לקרוא עוד על גידולי הרקטום כאן: http://www.healthatoz.com/healthatoz/Atoz/ency/rectal_cancer.jsp קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר משה מלכין
ד"ר משה מלכין עיניים
4.9
( 465 חוות דעת )
"עברתי ניתוח קטרקט אחד ואני מחכה לבא. ד"ר מלכין הוא מקצוען מצוין, קשוב ורופא טוב מאוד."
פרופ' יקי כהן
פרופ' יקי כהן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר בקריה הרפואית לבריאות האדם - רמב"ם חיפה
פרופ' דב היימר
פרופ' דב היימר ריאות
רופא ריאות, לשעבר מנהל יחידת הריאות בסורוקה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו