דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 733

 יש לי דלקת שקדים ורופא המשפחה נתן לי מרשם לאנטיביוטיקה פן-רפא-וי-ק פורטה (פנצילין V), שאותה עלי ליטול 3 פעמים ביום, 500 מ"ג למשך 10 ימים. אני בהריון, בשבוע ה-19. האם מומלץ לקחת את התרופה? האם זה עלול לגרום נזק כלשהו לעובר?
יש לי דלקת שקדים ורופא המשפחה נתן לי מרשם לאנטיביוטיקה פן-רפא-וי-ק פורטה (פנצילין V), שאותה עלי ליטול 3 פעמים ביום, 500 מ"ג למשך 10 ימים. אני בהריון, בשבוע ה-19. האם מומלץ לקחת את התרופה? האם זה עלול לגרום נזק כלשהו לעובר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה פניצילין נחשבת לבטוחה בהריון. היא משתייכת לקטגוריה B - תרופות הניתנות ללקיחה בזמן ההריון ואינן גורמות למומים בעובר. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 רציתי לדעת אם תופעת הגינקומסטיה אצל גברים מעידה על חוסר איזון הורמונלי.
רציתי לדעת אם תופעת הגינקומסטיה אצל גברים מעידה על חוסר איזון הורמונלי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גינקומסטיה היא שגשוג של הרקמה הבלוטית בשד בגברים. היא מתבטאת בגוש נוקשה, או בעל מרקם של גומי, העשוי להופיע בשד אחד או בשניהם. הצטברות שומן באיזור השד, ללא רקמה בלוטית נקראת פסאודוגינקומסטיה. המנגנון לתופעה הוא ירידה בייצור הורמוני מין זכריים (אנדרוגנים), עליה בייצור הורמוני מין נשיים (אסטרוגנים) או ריבוי של צורות בסיסיות של אסטרוגן, הנהפכות ברקמות לאסטרוגן פעיל. במבוגרים הסיבה לגינקומסטיה היא במקרים רבים משולבת: תהליך ההזדקנות בעצמו מביא לעליה באחוז השומן בגוף. ברקמת שומן יכול הורמון מין גברי להפוך להורמון נשי, וככל שכמות רקמת השומן גדולה יותר, הסיכוי לכך עולה. נוסף על כך, קיימת עם השנים ירידה הדרגתית בייצור הורמוני מין זכריים באשכים. קיימות תרופות רבות הגורמות לגינקומסטיה, ביניהן לוסק, גסטרו, אלדקטון, פרוקור, חוסמי תעלות סידן, דיגוקסין, תרופות כמותרפיות, אנטיביוטיות ועוד. כמו כן, קיימים מצבים רפואיים שעשויים לגרום לגינקומסטיה, כמו אי- ספיקת כליות ושימוש בדיאליזה, אי ספיקת כבד (צירוזיס), תת- תזונה, גידולים באשכים, תפקוד יתר של בלוטת התריס ועוד. קרא עוד

 בתקופה האחרונה יש לי רעד באצבעות וקפיצות שרירים, במיוחד באגודלים. כל בדיקות הדם,  בדיקת EEG,  בדיקת MRI של המוח והבדיקות הנוירולוגיות היו תקינות, והנוירולוגית טוענת שהכל נראה תקין, אבל אני ממש רועד. מה עלי לבדוק יותר לעומק?
בתקופה האחרונה יש לי רעד באצבעות וקפיצות שרירים, במיוחד באגודלים. כל בדיקות הדם, בדיקת EEG, בדיקת MRI של המוח והבדיקות הנוירולוגיות היו תקינות, והנוירולוגית טוענת שהכל נראה תקין, אבל אני ממש רועד. מה עלי לבדוק יותר לעומק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יש סיבות רבות ומגוונות לרעד או לתזוזה לא רצונית של האצבעות. יכול מאוד להיות שמדובר בבעיה עצבית שמקורה בעצבים בעמוד השדרה כתוצאה מחבלה כלשהי או נזק אחר. יתכן שמדובר בלחץ נפשי או לחץ פיזי כלשהו על השריר, ואולי זה סימן חיצוני לפתולוגיה בסיסית אחרת, למשל תסמונת התעלה הקרפלית או בעיות אחרות. לעיתים הרעד יכול גם לנבוע מנטילת תרופות מסויימות, ולפעמים ישנו רעד שלא מוצאים לו כל סיבה אורגנית. חשוב מאוד לקבל אנמנזה מלאה לפני שמחליטים על כיוון או מאבחנים את הבעיה, ולצערי חסר לי המון מידע לגבי מצבך, כגון תוצאות מפורטות של הבדיקות, מתי מופיעות הרעידות, אם הן מוקלות על ידי דברים מסוימים, אם ישנם עוד אנשים במשפחה שסובלים מרעידות, ועוד. אינני יודעת כעת כיצד לייעץ לך מלבד להמשיך את המעקב אצל רופא נוירולוג ולקבל את האפשרות שלעיתים, גם כאשר כל תוצאות הבדיקות תקינות וכל הכיוונים האפשריים נבדקים לעומק, אין לרפואה המודרנית תשובה לכל דבר. בהצלחה! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 בעקבות בדיקת מיפוי, יש חשש שיש לי שבר דחוס באיזור המותן. לאחר בדיקה מול צילומי רנטגן נמצא שחוליה L2 נמצאת במצב לוחץ על L1 בחלקו האחורי. אני מבקש לדעת סוג של פעילות גופנית להחזרת החוליה למקומה.
בעקבות בדיקת מיפוי, יש חשש שיש לי שבר דחוס באיזור המותן. לאחר בדיקה מול צילומי רנטגן נמצא שחוליה L2 נמצאת במצב לוחץ על L1 בחלקו האחורי. אני מבקש לדעת סוג של פעילות גופנית להחזרת החוליה למקומה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ניתן לחזק את האזור של פריצת הדיסק על ידי חיזוק שרירי הגב, אך גם אם החוליה חוזרת למקומה, עדיין יכול להיות מצב בו היא תחליק ותפרוץ שוב. הדרך שבה ניתן לחזק אזור זה היא על ידי פיזיותרפיה, וחיזוק שרירי הגב בעזרת תרגילים ושחייה. כדי לקבל הדרכה מתאימה ומדויקת, אני ממליצה לפנות לפיזיותרפיסט לקבלת הדרכה פנים מול פנים, ולא אל מול מסך המחשב. הוא יסביר כיצד לבצע תרגילים בצורה הנכונה ביותר מבלי לגרום לפגיעה נוספת. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 אני כמעט בחודש ה-8 בהריון וסובלת מהתסמינים הבאים:    כל ערב עד 3 בלילה אני בשירותים כמעט כל 5 דקות למתן שתן.   תזוזות מוגברות ומציקות של העובר.   כפות רגליים נפוחות.   טשטוש בראיה.   על מה מעידים תסמינם אלה? איך אני נפטרת מתסמינים אלה, ואילו בדיקות עלי לעבור?
אני כמעט בחודש ה-8 בהריון וסובלת מהתסמינים הבאים: כל ערב עד 3 בלילה אני בשירותים כמעט כל 5 דקות למתן שתן. תזוזות מוגברות ומציקות של העובר. כפות רגליים נפוחות. טשטוש בראיה. על מה מעידים תסמינם אלה? איך אני נפטרת מתסמינים אלה, ואילו בדיקות עלי לעבור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עלייך לפנות לרופא המטפל ולעשות את הבדיקות הבאות: מדידת לחץ דם, בדיקת שתן, בדיקת דם (ספירה וכימיה, תפקודי קרישה ותפקודי כבד) ובדיקה גופנית, כולל הערכה של דרגת הבצקת. מטרתן של בדיקות אלו לשלול רעלת הריון. בהצלחה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בשבוע שביעי להריוני ומגדלת הרבה חתולים כבר מספר שנים. שנים ניקיתי אחריהם את החול, טיפלתי במחלותיהם, נשרטתי וננשכתי עלי ידם וכו'. ההתעסקות עימם היתה על בסיס קבוע במשך שש שנים האחרונות.   השבוע הפחיד אותי רופא הנשים שלי ואמר שאסור לי בשום אופן לגעת בהם במהלך ההריון.    מהם הסיכויים שבהתעסקות רבת שנים ואינטנסיבית כמו שהייתה לי נדבקתי בנגיף בעבר וכיום אני מחוסנת?    האם במידה שיש לי נוגדנים, זה אומר שאני יכולה לפחות לחזור ללטף אותם? כרגע, עד שאעשה את בדיקת הדם ועד שאקבל תוצאות, אני לא נוגעת בהם.    איזו תוצאה של הבדיקה כולה להרגיע אותי?   מדובר בטפיל הטוקסופלסמה האוהב חתולים, ושחתולים אוהבים אותו, ואם אכן טיפלת בחתולים כפי שאת מתארת במשך כל השנים הללו, יש סיכוי סביר שכבר נדבקת.   מה שאת אמורה לראות בבדיקת הדם זה נוגדנים מסוג IgG חיוביים לטפיל הטוקסופלסמה. אם את שלילית לנוגדנים לטפיל זה, את באמת אמורה להתרחק מהחתולים, ולפחות מהחול והצואה שלהם.   הדבקה בטפיל הטוקסופלסמה בהריון עשויה לגרום למומים קשים בעובר, וזאת הסיבה לכל ה"בלגן" הזה.   בכל מקרה, אם יש לך נוגדנים, את יכולה להמשיך ולהשתעשע עם חתולייך כאוות נפשך כיוון שאת ועוברך מוגנים.   בברכה   ד"ר איציק לוי
אני בשבוע שביעי להריוני ומגדלת הרבה חתולים כבר מספר שנים. שנים ניקיתי אחריהם את החול, טיפלתי במחלותיהם, נשרטתי וננשכתי עלי ידם וכו'. ההתעסקות עימם היתה על בסיס קבוע במשך שש שנים האחרונות. השבוע הפחיד אותי רופא הנשים שלי ואמר שאסור לי בשום אופן לגעת בהם במהלך ההריון. מהם הסיכויים שבהתעסקות רבת שנים ואינטנסיבית כמו שהייתה לי נדבקתי בנגיף בעבר וכיום אני מחוסנת? האם במידה שיש לי נוגדנים, זה אומר שאני יכולה לפחות לחזור ללטף אותם? כרגע, עד שאעשה את בדיקת הדם ועד שאקבל תוצאות, אני לא נוגעת בהם. איזו תוצאה של הבדיקה כולה להרגיע אותי? מדובר בטפיל הטוקסופלסמה האוהב חתולים, ושחתולים אוהבים אותו, ואם אכן טיפלת בחתולים כפי שאת מתארת במשך כל השנים הללו, יש סיכוי סביר שכבר נדבקת. מה שאת אמורה לראות בבדיקת הדם זה נוגדנים מסוג IgG חיוביים לטפיל הטוקסופלסמה. אם את שלילית לנוגדנים לטפיל זה, את באמת אמורה להתרחק מהחתולים, ולפחות מהחול והצואה שלהם. הדבקה בטפיל הטוקסופלסמה בהריון עשויה לגרום למומים קשים בעובר, וזאת הסיבה לכל ה"בלגן" הזה. בכל מקרה, אם יש לך נוגדנים, את יכולה להמשיך ולהשתעשע עם חתולייך כאוות נפשך כיוון שאת ועוברך מוגנים. בברכה ד"ר איציק לוי
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד

 קראתי מאמר בנוגע לדמנציה. במאמר נתקלתי במונחים כגון CDR, שהוא דירוג דמנציה רפואי; MMSE, שהוא מצב מנטלי מקוצר; ו- ABMI, כלי מיפוי להתנהגות חסרת מנוחה. רציתי לדעת קצת יותר לגבי מונחים אלה, כגון: כיצד בודקים אותם ומה הם בעצם משקפים ומדרגים וכיצד.
קראתי מאמר בנוגע לדמנציה. במאמר נתקלתי במונחים כגון CDR, שהוא דירוג דמנציה רפואי; MMSE, שהוא מצב מנטלי מקוצר; ו- ABMI, כלי מיפוי להתנהגות חסרת מנוחה. רציתי לדעת קצת יותר לגבי מונחים אלה, כגון: כיצד בודקים אותם ומה הם בעצם משקפים ומדרגים וכיצד.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ראשי התיבות שציינת מתייחסים לסולמות או לשאלונים אשר בעזרתם ניתן להעריך חומרה של דמנציה. בדמנציה מתרחשת פגיעה קוגניטיבית, ובהמשך לעיתים מופיעות גם הפרעות התנהגות, ולעיתים יש צורך להעריך מה החומרה של ההפרעות כדי להחליט על טיפול, על העברה מהבית למוסד, וכדומה. MMSE הוא קיצור של Mini Mental State Examination קרא עוד

 אני בהריון עם תאומים, בשבוע ה-28, לאחר טיפולי פוריות. הופניתי לבצע  בדיקת העמסת סוכר 100 גר' בגלל תוצאה של 148 בבדיקת העמסת סוכר 50 גר'. התוצאות בבדיקה היו:   בצום - 68  לאחר 60 דק' - 170  לאחר 120 דק' - 133  לאחר 180 דק' - 51   האם זה תקין או שיש חשש לסוכרת? מה יהיה המשך הטיפול, אם טיפול בכלל נחוץ?
אני בהריון עם תאומים, בשבוע ה-28, לאחר טיפולי פוריות. הופניתי לבצע בדיקת העמסת סוכר 100 גר' בגלל תוצאה של 148 בבדיקת העמסת סוכר 50 גר'. התוצאות בבדיקה היו: בצום - 68 לאחר 60 דק' - 170 לאחר 120 דק' - 133 לאחר 180 דק' - 51 האם זה תקין או שיש חשש לסוכרת? מה יהיה המשך הטיפול, אם טיפול בכלל נחוץ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התוצאות שהתקבלו אצלך בהעמסת סוכר של 100 גרם תקינות. הערכים התקינים, כלומר הגבול העליון הם (ביחידות של mg/dl): צום: 95 לאחר שעה: 180 לאחר שעתיים: 155 לאחר 3 שעות: 145 כאש יש שתי תוצאות חריגות, המצב נחשב לסוכרת הריון. יש שמחמירים ואומרים כי אפילו תוצאה חריגה אחת מספיקה לאבחנה, אך במקרה שלך אין סיבה לחשש. בהצלחה עם ההריון והלידה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 יש לי שתי שאלות:  אני בשבוע ה- 25 והרופא אמר שהעובר קצת גדול לגילו. לפי המידות הוא גדול בשבוע ממה שנתון. הוא הציע לעבור לדיאטה דלת פחמימות. בבדיקת העמסת סוכר 100 שעשיתי יצא הכל בסדר, גם בסריקת המערכות המאוחרת הכל בסדר. הבעיה שאני בעיקר חשה רצון לאכול לחם וכד'. האם כדאי לפצוח בדיאטה דלת פחמימות בסגנון דר' אטקינס ?  ושאלה שניה: האם אפשר ללכת לשיננית לניקוי אבן?
יש לי שתי שאלות: אני בשבוע ה- 25 והרופא אמר שהעובר קצת גדול לגילו. לפי המידות הוא גדול בשבוע ממה שנתון. הוא הציע לעבור לדיאטה דלת פחמימות. בבדיקת העמסת סוכר 100 שעשיתי יצא הכל בסדר, גם בסריקת המערכות המאוחרת הכל בסדר. הבעיה שאני בעיקר חשה רצון לאכול לחם וכד'. האם כדאי לפצוח בדיאטה דלת פחמימות בסגנון דר' אטקינס ? ושאלה שניה: האם אפשר ללכת לשיננית לניקוי אבן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת פרטים חשובים, למשל האם כמות מי השפיר תקינה, כמה ק"ג עלית במהלך ההריון. בעיקרון עדיף להימנע תמיד מדיאטות קיצוניות, ובפרט בהריון. אני בטוחה שכוונת הרופא היתה שלא תגזימי בצריכת פחמימות ולא שתימנעי מהן לחלוטין. אין מניעה מניקוי אבן במהלך הריון. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר מאיר רוח
ד"ר מאיר רוח יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 44 חוות דעת )
"בכל ביקור אצל דוקטור מאיר רוח אני זוכה לקבל יחס מקצועי, רגיש מתוך דאגה ואחריות שמגלה בין אם לאותו עניין שהגעתי ובין אם ביחס לבדיקות נוספות שעשויות להיות משמעותיות עבורי"
ד"ר רוברט הפנר
ד"ר רוברט הפנר קרדיולוגיה
5
( 14 חוות דעת )
"קיבלתי יחס אישי, מקצועי ורגיש."
ד"ר רביע שואהנה
ד"ר רביע שואהנה רפואת שיניים
רופא שיניים המתמקד ברפואת שיניים אסתטית, שיקום הפה, כירורגיה ושתלים, יישור שיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו