שאלות ותשובות - עמוד 737
מאת: מערכת אינפומד
בדיקת הקומבו היתה מראה אם היית נדבקת לפני ארבע שנים, כיוון שהיא משלבת בתוכה גם את בדיקת האיידס הרגילה. בדיקת קומבו היא בדיקה שמשלבת בתוכה שתי בדיקות: בדיקה לגילוי נוגדנים הנוצרים במערכת החיסון נגד נגיף ה- HIV ובדיקה לאיתור אנטיגן של הנגיף (p24 antigen). לנוגדנים לוקח זמן להיווצר מרגע ההדבקה, כך שבדיקת איידס רגילה (בדיקת ELISA) שנעשית 4-3 שבועות לאחר ההדבקה חיובית רק ב-50% עד 75% מהנדבקים. בזמן זה מתרבה הנגיף ובדיקת האנטיגן שלו חיובית בכ-75% מהאנשים, גם באלה שהבדיקה הרגילה אצלם שלילית. כך שהבדיקה המשולבת (או בדיקת הקומבו) מגבירה במידה מסוימת את רגישות הבדיקה לאיתור הדבקה בשבועות הראשונים לאחר ההדבקה. יש לזכור כי ישנו חלון בו בדיקת האנטיגן גם היא עדיין שלילית, או שבדיקת האנטיגן כבר שלילית, אולם בדיקת הנוגדנים עוד לא חיובית, ולכן בדיקת קומבו שלילית אינה שוללת ב- 100% הדבקה בנגיף ה- HIV, ואם יש חשד להדבקה, יש לחזור על בדיקת איידס רגילה 4-2 חודשים לאחר האירוע החשוד. ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ההמלצה היא להתקין IUD לאחר לידת ילד אחד לפחות, לא בגלל שהסיכון אז פוחת, אלא בגלל הסיכון הקיים לדלקת באגן ובעיית אי- פריון בעקבותיה. נכון שדלקת באגן נפוצה יותר כשיש ריבוי פרטנרים, אולם כשיש התקן הסיכון עולה בשל ההתקן עצמו ללא קשר לריבוי פרטנרים. הסיכון לפגיעה בפוריות עולה ככל שיש יותר דלקות באגן, כיוון שהדלקת גורמת להיווצרות הידבקויות באגן. הדרך הטובה ביותר להפחתת הכאב היא כמובן טיפול בדלקת עצמה והוצאת ההתקן. אם משככי כאב רגילים דרך הפה לא עוזרים, ניתן להיעזר בזריקות של תרופות לא סטרואידיות, לדוגמה זריקת וולטרן לשריר. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא ציינת באיזה שלב של הטיפול את נמצאת, והאם מדובר באבחון של התסמונת או שלאחר גירוי תרופתי של השחלה נצפו ציסטות מרובות. אני מניחה שהסברה האחרונה היא הנכונה וזו תופעה נפוצה ביותר שלא משפיעה על סיכויי הקליטה של ההריון, אולם יכולה להשפיע על ניהול הטיפולים עצמם. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין התוויית נגד לעסוק בפעילות ספורטיבית לחולי לופוס. עם זאת, המחלה תוקפת מערכות גוף רבות ושונות, ומתבטאת אצל כל חולה בצורה שונה ויש לה שלבי חומרה שונים. מובן שבמקרה של פגיעה של המחלה במפרקים בגוף, או אם מתפתחת אי-ספיקה כלייתית, למשל, יש להתאים את הפעילות הספורטיבית למגבלות שיוצרות הפגיעה במערכת ודרגת חומרתה. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
המוצרים בהם את רוצה להשתמש הם תוספי תזונה טבעיים. לא ידוע לי על בעיה כלשהי בנטילת שני התכשירים יחד ולא צפויות להיות תופעות לוואי. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמת הברזל בסרום נמוכה, וכן רמת הפריטין. זהו המדד למאגרי הברזל בגוף. נפח תאי הדם האדומים תקין. תאי הדם הלבנים מעט גבוהים. לא ציינת מהי רמת ההמוגלובין בדמך, ואם אתה סובל ממחלות כרוניות כלשהן. יש מחלות כרוניות אשר עשויות להתבטא באנמיה של חסר ברזל. בנוסף, תזונה דלה בברזל מתבטאת בחסר שלו בדם. בהיעדר מידע נוסף, אני ממליצה לך לגשת לרופא המשפחה ולבצע בדיקת דם סמוי בצואה, כדי לנסות להבין מהי הסיבה לחסר הברזל. בהתאם לתוצאות ידע הרופא כיצד להתקדם. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בצקת גומתית היא הצטברות נוזלים בחלל הבין-רקמתי. היא ניתנת למישוש ויוצרת שקע כאשר לוחצים עליה. הסיבות הנפוצות לבצקת גומתית הן אי-ספיקת לב ימנית, שחמת של הכבד, פרוטאינאוריה כלייתית. בצקת לא-גומתית היא בצקת שאינה גורמת לשקע בעור בלחיצה ממושכת של מעל 20 שניות. הסיבות לבצקת לא-גומתית הן חסימה לימפתית או תת-פעילות חמורה של בלוטת התריס. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בהחלט נראה שלבן זוגך יש החמרה בסכיזופרניה. כנראה שהתרופות שלו כבר לא מאזנות אותו, או שהוא לא לוקח אותן. חשוב מאוד שילך לפסיכיאטר שמכיר אותו. גם בשביל טיפול, וגם בשביל קביעת מינון חדש של התרופות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חוסר סבילות למאכלים המכילים לקטוז היא בעיה שכיחה. הסימפטומים כוללים שלשול, כאבי בטן וגזים לאחר שתיית חלב או מוצרים המכילים חלב, והם נובעים מרמות נמוכות של האנזים לקטאז במעי. ירידה ברמות לקטאז עשויה להיגרם מפגיעה ברירית המעי או מייצור מופחת של האנזים מסיבות גנטיות. ברוב אוכלוסיית העולם יורדת רמת הלקטאז במעי בגיל הילדות (סביב גיל 5). בישראל התופעה נפוצה בהשוואה למדינות מערביות. השכיחות הממוצעת ביהודים של חסר כלשהו באנזים היא 70%, ובאשכנזים היא מגיעה עד 79%. נוסף על הסיבות המולדות, קיימות גם סיבות נרכשות לתת- ספיגת לקטוז: ריבוי חיידקים במעי (Bacterial overgrowth) - הגורמים להתססה של הלקטוז במעי ולכן לסימפטומים של אי סבילות ללקטוז. פגיעה ברירית המעי: זיהום בג'יארדיה (שבהחלט ניתן להידבק בה בטיול במזרח), פגיעה במעי עקב תרופות, או מחלת צליאק. מחלת קרוהן (Crohn's) שעשויה לפגוע במעי הדק. אם מדובר באחת מסיבות אלה - תת- הסבילות ללקטוז עשויה להימשך גם חודשים לאחר שהבעיה חלפה, ואז לחלוף. כמו שאת רואה, קיימות סיבות רבות שעשויות לגרום לשלשולים שלך. תלונות ממושכות כל כך מצדיקות פניה לגסטרואנטרולוג בקופת החולים כדי להתחיל בבירור מקיף יותר. קרא עוד