שאלות ותשובות - עמוד 768
מאת: מערכת אינפומד
בלב ישנם ארבעה מדורים: שתי עליות ושני חדרים. בין העלייה לבין החדר השמאלי מפריד מסתם אשר נקרא מיטרלי, ובין העלייה לבין החדר הימני מפריד המסתם הטריקוספידלי. רגורגיטציה (regurgitation) היא דליפה, חזרה של נוזל אחורנית. בשפה מקצועית זה נקרא אי-ספיקה של המסתם. כאשר החדר מתכווץ, רצוי שהמסתם המפריד בין החדר לבין העלייה יהיה סגור, כך שדם יזרום לכיוון הרצוי ולא יחזור חזרה לעליה. כאשר יש אי-ספיקה (רגורגיטציה), יש חזרה של דם אחורנית בזמן כיווץ החדר. אצלך יש במסתם המיטרלי דליפה מינימלית, שהיא בדרך כלל לא משמעותית. מדד חשוב נוסף הוא גודל העלייה השמאלית. בדרך כלל, אם יש אי-ספיקה של המסתם המיטרלי, העלייה השמאלית גדולה מהרגיל, וזה יכול לגרום להפרעות קצב ובעיות אחרות. בדומה לכך, בצד הימני של הגוף, אי ספיקה של המסתם הטריקוספידלי המפריד בין העלייה לבין החדר הימני גורמת לחזרה של דם לעלייה הימנית בזמן כיווץ החדרים. בטווח הארוך, מצב זה יוצר עומס על הלב. אצלך יש בצד ימין אי-ספיקה בינונית. יתכן שהסימפטומים שאת חווה קשורים בכך. עליך לפנות לקרדיולוג לייעוץ. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כיוון שהנושא נידון כאן רבות לא אפרט אודות המשמעויות השונות של הנוגדים ל-CMV, אני מצרפת קישור למידע: http://www.infomed.co.il/questions/q_071307_21.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בעקבות הדבקה ראשונית, נגיף ההרפס נותר בצורה רדומה בגוף ועלולות להיות התפרצויות חוזרות (בדומה לנגעי הרפס באזור הפה). במהלך הלידה העובר עובר בתעלת הלידה ועלול להידבק במידה ויש נגע פעיל באותו הזמן. ישנם גם מקרי הדבקה עוברית בהיעדר נגע אימהי פעיל. ובכל זאת, בהיעדר נגע פעיל, בהנחה שלא יהיו התפרצויות נוספות במהלך כל ההריון ותטופלי מניעתית החל משבוע 36, ניתן לשקול לידה וגינאלית. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין כל בעיה לבצע בדיקה פיברואופטית, גם במהלך הריון. לגבי ניתוח Functional Endoscopic Sinus Surgery או FESS - באופן כללי מומלץ לא לבצע ניתוחים (בעיקר אם אינם דחופים) בטרימסטר הראשון של ההריון. לפי הצורך ובהתאם לדחיפות, ניתן לבצע ניתוחים רק לאחר התייעצות עם הרופא המטפל, המנתח והמרדים. זהו בניתוח הדורש הרדמה, שעשוי להוות סיכון להריון. אני ממליצה לך להיוועץ ברופאים האלה, ולשקול גם את דחיפות ונחיצות הניתוח בשלב זה לפי המידע שתקבלי. שיהיה בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מרבית הסיכויים הם כי התופעה שאת חשה אינה קשורה לטיפול התרופתי אלא לבעיה הבסיסית שבעטיה התחלת לקחת את הטיפול. זו תופעה מוכרת בהפרעות נפשיות שונות הכוללות מרכיב של חרדה. אני ממליצה להמשיך בנטילת התרופה לפי התוכנית (לעלות למינון של כדור שלם), ובמקביל, לקבוע בהקדם תור לפסיכיאטר/ית על מנת להתייעץ ולקבל התייחסות מלאה לכל תחושותייך. ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על פי הטבלאות המקובלות, את נמצאת באחוזון ה-17, כלומר 17% מבנות גילך נמוכות ממך, וכ-83% מבנות גילך גבוהות ממך, ומכאן שאמנם אינך גבוהה במיוחד, אך לא מדובר בגובה שהוא נמוך בצורה מדאיגה או פתולוגית או המצריכה טיפול כלשהו. הורמוני גדילה הם הורמונים סינתטיים המוחדרים לגוף במקרה של בעיית גדילה פתולוגית, הטיפול מורכב ומחייב מעקב אצל אנדוקרינולוג. למרות הרצון שלך להיות קצת יותר גבוהה, במקרה שלך, אין כל סיבה לטיפולים מורכבים מסוג זה. אם עדיין לא הצלחתי לשכנע אותך, תוכלי לפנות לרופא המתמחה בתחום, אנדוקרינולוג, או למרפאות העוסקות בגדילה, כדוגמת מרפאת הגדילה הנמצאת בבית חולים קפלן, לייעוץ ולקבלת הסבר מפורט. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רק ביום של בדיקת דם עדיף לקחת את הכדור אחרי הבדיקה, אך לא לדלג על מנה. בימים לפני כן אין שום בעיה לקחת כרגיל. ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אני בתחילת ההריון הראשון שלי. לפני שנתיים עשיתי הפלה, ועכשיו אני בשבוע השישי ורוצה מאד את המשך ההריון. בבדיקות התגלה שאני נשאית של הווירוס CMV. זאת פעם ראשונה שביצעו לי את הבדיקה הזו. כתוב: cmv-igg negative au/mk cmv-igm negative index hbs antigen negative robella-igg 246.00 iu/ml ההסבר שקיבלתי מרופא הנשים הוא שמדובר בווירוס שיכול לגרום למום בעובר, ושעלי להתרחק מילדים חולים, אפילו ממצוננים. אני פוחדת עד כדי כך שאני שוקלת לבצע הפלה. מה לעשות, איך נדבקתי וממה להיזהר? ואיזה טיפול רפואי יש? הנתונים שאת מוסרת אינם ברורים לגמרי, שכן על פי תוצאות המעבדה, סוגי הנוגדנים השונים לציטומגלו-וירוס נמצאו שליליים, והנוגדן היחידי שנמצא חיובי הינו נוגדן לאדמת. גם כאן נמצא נוגדן שמעיד על הדבקה קודמת במחלה, ולא ראשונית. באופן כללי, שני הווירוסים האלה אכן מסוכנים לעובר ועשויים לגרום למספר מומים ואף להוביל להפלה. הנושא נידון רבות באתר, ותוכלי למצוא מידע מפורט על ידי חיפוש שלהם באמצעות מנוע החיפוש של אינפומד. למען הסדר הטוב, כדי שהתמונה תובהר לך, וכדי למנוע ממך לחץ מיותר, גשי עם תוצאות הבדיקה לרופא, ובקשי ממנו הסבר מפורט על העניין. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד [26/08/2007] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ברזל ממקורות שונים עלול להיות בלתי ניתן לספיגה בגלל מרכיבים אחרים הנמצאים באותם מקורות מזון. דוגמה בולטת לכך היא תרד. התרד מכיל ברזל רב אבל מכיל גם אוקסלאטים הקושרים את הברזל והופכים אותו לבלתי זמין לספיגה. בחלב, הסידן מעכב את ספיגת הברזל ומקטין את ספיגתו. ביצים מכילות כמויות של סידן שיכולות לגרום לעודף סידן, מה שיגרום לספיגה לא טובה של ברזל. סיבים תזונתיים ודגנים, כנראה בשל כמות הסיבים שבהם, מפחיתים גם הם את ספיגת הברזל. לעומת זאת, מומלץ ליטול את הברזל עם ויטמין C, המגביר את הספיגה. ואגב, יש בשוק תכשירי ברזל אותם ניתן ליטול עם מוצרי חלב. תגובות חמצון-חיזור, וכן צבעו של הברזל עצמו, הם המשחירים את הצואה. אבץ הוא יסוד קורט מינרלי, החיוני בכמויות קטנות לגדילה ולהתפתחות תקינה, וכן לריפוי פצעים. הוא מסייע בהפעלת יותר מ-200 אנזימים וחיוני בחלוקת תאים. מומלץ ליטול אותו בנפרד מתוסף ברזל, אם צריך ליטול את שניהם, מאחר שהם מתחרים זה בזה מבחינת ספיגתם במערכת העיכול. אין סתירה בנטילת ברזל במקביל לתכשירים האחרים שאת לוקחת, אבל ניתן ליטול תכשיר אחד בבוקר ואת השני בערב. לפי בירור שערכתי, אין ביסוס אמיתי לעניין גזירת קצוות השיער. בהצלחה! ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אם הברך נפוחה אולי יש לנקז ממנה נוזלים לשלוח לבדיקה - לשאול את האורתופד. האם שללתם אפשרות של דלקת גרון סטרפטוקוקלית שנוטה בלי טיפול לפגוע בברך בתמונה הדומה למתוארת הנקראת ראומטיק פיוור (האם היתה דלקת גרון שבועיים לפני ההתחלה ?) במכון פיזיותרפיה יחפשו את הסיבה לכאב הברך שיכול להיות מנושאים שונים כגון: 1- אורך שרירים לא מלא ולא סימטרי 2- מנח כפות רגליים 3- מיקום הפיקה ותנועתה במסלול הירך והשוק 4- שליטת האגן על הברך בהליכה 5- יציבות המפרקים בברך. הטיפול במכון יכלול אמצעים רבים, למשל - התאמת תרגול ספציפי . שימוש באמצעים חשמליים. חבישות מיוחדות . בחינת הצורך בהתאמת מדרסים. בינתיים כל עוד הברך חמה ונפוחה, הטיפול העיקרי הוא לקרר אותה ולהניע בעדינות. לסיכום - יש להמשיך את הבירור עם הרופאים ולערב גם ראומטולוג. יש לשלול דלקת גרון שעירבה את הברך. יש להיעזר בתרופות נוגדות דלקת ומפחיתות כאב בתיאום עם הרופא. לאחר זמן אם יהיו הגבלות, תופנה לפיזיותרפיה שתפקידה להשיב לברך את כל היכולות התפקודיות . רפואה שלמה ירון טילינגר, פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שירותי בריאות קרא עוד