דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 769

 לבני בן ה-7 החלו לצמוח בפתאומיות מעין יבלות על הגוף. רופא הילדים טען שזהו וירוס שהוא גם מחלת ילדים, שזה נעלם אחרי שנתיים, ושזה מדבק. כעת נדבק בני הקטן יותר, בן 5 וחצי, ועל פניו גדלות הרבה יבלות כאלו. האם תוכלו להפנות אותי למידע על יבלות אלו ולהסביר כיצד ניתן להעלימן?
לבני בן ה-7 החלו לצמוח בפתאומיות מעין יבלות על הגוף. רופא הילדים טען שזהו וירוס שהוא גם מחלת ילדים, שזה נעלם אחרי שנתיים, ושזה מדבק. כעת נדבק בני הקטן יותר, בן 5 וחצי, ועל פניו גדלות הרבה יבלות כאלו. האם תוכלו להפנות אותי למידע על יבלות אלו ולהסביר כיצד ניתן להעלימן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קרוב לוודאי שהיבלות נגרמו על ידי נגיף הפפילומה. אני ממליץ לך לגשת עם בנך לרופא עור לבירור וטיפול. על יבלות וירליות תוכלי לקרוא פה: http://www.infomed.co.il/questions/q_100506_16.htm קרא עוד

 בתוצאות של בדיקת MRI של המוח היו רשומים המושגים הבאים: נגע לקונרי, ארוע וסקולרי.  למה הכוונה?
בתוצאות של בדיקת MRI של המוח היו רשומים המושגים הבאים: נגע לקונרי, ארוע וסקולרי. למה הכוונה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נגע לקונרי - הכוונה לסוג של אוטם מוחי לקונרי הנובע מחסימת הזרימה בכלי דם קטן מוחי. סוג זה של אוטמים אופייני במיוחד לאנשים עם לחץ דם גבוה ונזק טרשתי לעורקיקי המוח. המילים "אירוע וסקולרי" אף הן מציינות אוטם מוחי. קרא עוד

 איזו תרופה נוגדת דיכאון גורמת גם לעיכוב שפיכה מוקדמת, ואינה גורמת להשמנה?
איזו תרופה נוגדת דיכאון גורמת גם לעיכוב שפיכה מוקדמת, ואינה גורמת להשמנה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לכל נוגדי הדיכאון מקבוצת ה- SSRI יכולה להיות השפעה של עיכוב האורגזמה והשפיכה. מתוך הקבוצה הזו התרופות שפחות עלולות לגרום להשמנה הן פרוזק, רסיטל, ואולי גם פבוקסיל. גם התרופה לוסטראל אינה גורמת להשמנה, אבל היא גם פחות גורמת לעיכוב השפיכה. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 אני בת 38. עברתי ניתוח כריתת בלוטת התריס. אני לוקחת 300 מ"ג  אלטרוקסין ביום. בדקתי את כל תופעות הלוואי של התרופה, ואין לי אף אחת מהן. משקלי קצת יותר גבוה מהרצוי. האם אני צריכה לבדוק משהו?
אני בת 38. עברתי ניתוח כריתת בלוטת התריס. אני לוקחת 300 מ"ג אלטרוקסין ביום. בדקתי את כל תופעות הלוואי של התרופה, ואין לי אף אחת מהן. משקלי קצת יותר גבוה מהרצוי. האם אני צריכה לבדוק משהו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תופעות הלוואי של אלטרוקסין אינן שכיחות, ונובעות בדרך כלל ממינון יתר של התרופה, הגורם לפעילות יתר של בלוטת התריס, וחולפות עם הפחתת המינון. תופעות הלוואי של התרופה כוללות: במערכת העיכול - ירידה או עלייה במשקל, שלשול, עצירות, שינוי בתיאבון במערכת העצבים - עצבנות, כאבי ראש, רעד במערכת הקרדיווסקולרית - קצב לב מהיר, דפיקות בחזה, יתר לחץ דם תופעות לוואי נוספות יכולות להיות נדודי שינה, אי-סדירות של הווסת, אי-סבילות לחום, נשירת שיער, הזעה, חרדה, כאבי שרירים, עייפות, דיכאון. המינון ההתחלתי במבוגרים הוא 100-50 מיקרוגרם ליום, אותו ניתן להעלות עד למינון של 200 מיקרוגרם ליום. השפעת התרופה מתחילה לאחר כשבועיים, אך תגובה מלאה לוקחת כמה חודשים. איני מכיר את המינון שאת נוטלת לפי היחידות שציינת, אך הוא נראה גבוה, ולכן אני מציע לך להיות במעקב של רופא אנדוקרינולוג אשר יאזן וינטר את מינון התרופה לפי המדדים ההורמונליים, בעיקר רמת ה- T3, מאת ה- T4 ורמת ה- TSH גם אם אין לך תופעות לוואי. חשוב לחזור על בדיקת הדם של הורמונים אלה כל 6-4 שבועות, במיוחד בתחילת הטיפול, כדי לקבוע מינון מתאים. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד

 אני בן 21, כדורסלן, ופשוט מכור לספורט. לפני כחצי שנה, במהלך האימונים, התחלתי להרגיש כאבים במפשעה, בעיקר בצד שמאל, ולפעמים גם כאבים באשכים. לאחר בירורים הסתבר שיש לי וריקוצלה בדרגה 3, ולאחר בדיקות הסתבר שאני צריך לעבור ניתוח. לפני כשבועיים עברתי את הניתוח, ונאמר לי לחכות חודש על מנת לחזור לפעילות ספורטיבית. עברו שבועיים מאז, וניסיתי קצת לרוץ, על מנת לראות עם הכאבים הם אותם כאבים או שמא הכאבים הם רק מהניתוח עצמו, מהחתך. לצערי, הכאבים היו מוכרים.   מייד הפסקתי עם הפעילות, ואני מתכוון לחכות לסוף תקופת המנוחה, אך אני חושש שהניתוח לא עזר לבעיית הכאבים. אולי לבעיית הפריון הוא עזר, וגם את זה אני אדע רק לאחר בדיקות.   עשיתי אולטרסאונד של האשכים ושל המפשעה, ואין סימן לא לשבר ולא לבקע. הייתי אצל אינספור כירורגים ואורולוגים מומחים, אך אני מרגיש שעזרה אמיתית לפתרון הבעיה אני לא מוצא. מה עלי לעשות עוד?    וריקוצלה אינה גורמת לכאבים במפשעה, ואם היא נמצאת רק מצד אחד, שמאל בדרך כלל, אין כל סיבה שתגרום לכאב מצד ימין. לא פירטת איזה סוג ניתוח עברת, אבל בהנחה שבוצע חתך קטן בבטן השמאלית התחתונה, יש להמתין עוד כמה שבועות עד להחלמה מלאה של חתך הניתוח.   אי אפשר לקבוע לפי המידע שמסרת, ובלי לבדוק אותך, את סיבת הכאבים שאתה חש, שאותה לא הצליחו לאבחן אינספור הרופאים אשר בדקו אותך, לדבריך. עם כל זאת, יתכן שהכאבים הם כאבי מתיחת גידים של אזור המפשעה, מה שנקרא "כאבי מפשעה של ספורטאים", בדרך כלל של כדורגלנים. תקופת מנוחה של כשישה שבועות מפעילות ספורטיבית אמורה לעזור. אם לאחר כל תקופת מנוחה כזאת ימשכו הכאבים, פנה לרופא ספורט, יש כאלה.   ד"ר נחום ורבין
אני בן 21, כדורסלן, ופשוט מכור לספורט. לפני כחצי שנה, במהלך האימונים, התחלתי להרגיש כאבים במפשעה, בעיקר בצד שמאל, ולפעמים גם כאבים באשכים. לאחר בירורים הסתבר שיש לי וריקוצלה בדרגה 3, ולאחר בדיקות הסתבר שאני צריך לעבור ניתוח. לפני כשבועיים עברתי את הניתוח, ונאמר לי לחכות חודש על מנת לחזור לפעילות ספורטיבית. עברו שבועיים מאז, וניסיתי קצת לרוץ, על מנת לראות עם הכאבים הם אותם כאבים או שמא הכאבים הם רק מהניתוח עצמו, מהחתך. לצערי, הכאבים היו מוכרים. מייד הפסקתי עם הפעילות, ואני מתכוון לחכות לסוף תקופת המנוחה, אך אני חושש שהניתוח לא עזר לבעיית הכאבים. אולי לבעיית הפריון הוא עזר, וגם את זה אני אדע רק לאחר בדיקות. עשיתי אולטרסאונד של האשכים ושל המפשעה, ואין סימן לא לשבר ולא לבקע. הייתי אצל אינספור כירורגים ואורולוגים מומחים, אך אני מרגיש שעזרה אמיתית לפתרון הבעיה אני לא מוצא. מה עלי לעשות עוד? וריקוצלה אינה גורמת לכאבים במפשעה, ואם היא נמצאת רק מצד אחד, שמאל בדרך כלל, אין כל סיבה שתגרום לכאב מצד ימין. לא פירטת איזה סוג ניתוח עברת, אבל בהנחה שבוצע חתך קטן בבטן השמאלית התחתונה, יש להמתין עוד כמה שבועות עד להחלמה מלאה של חתך הניתוח. אי אפשר לקבוע לפי המידע שמסרת, ובלי לבדוק אותך, את סיבת הכאבים שאתה חש, שאותה לא הצליחו לאבחן אינספור הרופאים אשר בדקו אותך, לדבריך. עם כל זאת, יתכן שהכאבים הם כאבי מתיחת גידים של אזור המפשעה, מה שנקרא "כאבי מפשעה של ספורטאים", בדרך כלל של כדורגלנים. תקופת מנוחה של כשישה שבועות מפעילות ספורטיבית אמורה לעזור. אם לאחר כל תקופת מנוחה כזאת ימשכו הכאבים, פנה לרופא ספורט, יש כאלה. ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 שמתי לב שנשאלה שאלה בנוגע לפעילות גופנית ונטילת התרופה רואקוטן, אך בכל זאת הייתי רוצה הרחבה נוספת בנושא מפני שאני משחק כדורגל באופן סדיר בקבוצת כדורגל, והדבר מתבטא ב-3-4 אימונים בשבוע. שאלתי היא, האם מומלץ לקחת רואקוטן בתקופת האימונים?
שמתי לב שנשאלה שאלה בנוגע לפעילות גופנית ונטילת התרופה רואקוטן, אך בכל זאת הייתי רוצה הרחבה נוספת בנושא מפני שאני משחק כדורגל באופן סדיר בקבוצת כדורגל, והדבר מתבטא ב-3-4 אימונים בשבוע. שאלתי היא, האם מומלץ לקחת רואקוטן בתקופת האימונים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין מניעה לפעילות גופנית, בתנאי שאתה עושה ניטור בדיקות דם כפי שרופא העור אמר לך. לפי התוצאות הוא יאמר לך אם להפחית פעילות, רק אל תשכח לשאול אותו כמובן, וכדאי לעשות גם בדיקת CPK מפני שרופאי העור בד"כ מסתפקים בבדיקת תפקודי כבד. ד"ר משה ארוך - רופא משפחה קרא עוד

 האם אדם הלוקה ב-OCD יכול להיות מסוכן לסובביו ולהזיק להם?
האם אדם הלוקה ב-OCD יכול להיות מסוכן לסובביו ולהזיק להם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תוכלי לקבל מידע כללי לגבי OCD באתר על ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד למציאת מונחים כמו "OCD", "הפרעה אובססיבית כפייתית", ו"הפרעת חרדה". בדרך כלל ההפרעה אינה מסוכנת, וגורמת מצוקה בעיקר לאדם הלוקה בה, ופחות לסביבתו, אך יש מקרים בהם ההפרעה אצל אחד מבני המשפחה גורמת לשינויים באורח החיים של בני משפחה אחרים. לדוגמה כאשר מדובר בילד או בבן-זוג שהתפתחו אצלו "טקסים" כפייתיים בנושאי ניקיון, והוא כופה על בני המשפחה האחרים לשתף פעולה עם הטקסים הללו (החלפת מגבות תכופה, קניית כמויות גדולות של סבון או חומרי ניקוי, איסור נגיעה במקומות או בחפצים מסוימים, ועוד). במקרים כאלה ההמלצה היא, לטובת בן המשפחה שסובל מההפרעה, לא לשתף פעולה עם דרישותיו, הנובעות מחשיבה לא הגיונית בהשפעת ההפרעה. כיום ידוע כי "כניעה" למחשבות הלא-הגיוניות של ה-OCD רק מחמירה את הבעיה. במקרים נדירים בלבד, וקיצוניים, כאשר בן המשפחה הסובל מההפרעה נמצא במצב קשה במיוחד או סובל גם מבעיה נפשית נוספת, יכולה להיווצר סכנה שאי שיתוף פעולה עימו, או חוסר היענות לדרישותיו, יגררו תוקפנות מצידו. סיכון נוסף, פחות דרמטי, אך יותר שכיח, הוא פגיעה בחייו של האדם הסובל מן ההפרעה, מכיוון שהטקסים והחשיבה הכפייתית גורמת להפרעה לאורח החיים התקין. בהדרגה עלול להתפתח מצב בו האדם מצמצם את הפעילויות בהן הוא עוסק, את המקומות אליהם מגיע ואת פגישותיו עם אנשים. במקרים קיצוניים, הדבר יכול להוביל להסתגרות חברתית ולחוסר יכולת ללמוד או לעבוד. שוב, אני מדגישה, ברוב המקרים לא מדובר בהפרעה הכרוכה בסיכון. המקרים שתיארתי הם קיצוניים. עם זאת, מדובר במצב הקשור למצוקה סובייקטיבית ניכרת, ולעיתים מיותרת, מכיוון שקיימים טיפולים יעילים להפרעה! בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 עשיתי בדיקת דם HCG-B והתוצאה היתה 63090 IU/I.  בתאריך 31.8.06 עשיתי גם אותה הבדיקה ויצא נמוך מ-2.  האם אני בהריון? האם ההריון תקין?
עשיתי בדיקת דם HCG-B והתוצאה היתה 63090 IU/I. בתאריך 31.8.06 עשיתי גם אותה הבדיקה ויצא נמוך מ-2. האם אני בהריון? האם ההריון תקין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על סמך בדיקה אחת אין באפשרותי לדעת. בנוסף, לא ציינת מתי היתה הווסת האחרונה. ייתכן ומדובר בהריון תקין, עלייך לבצע אולטרסאונד לראות שק הריון ודופק. קרא עוד

 האם  בדיקת MRI יכולה לעזור באבחון כאבי בטן אצל ילדה בת תשע?
האם בדיקת MRI יכולה לעזור באבחון כאבי בטן אצל ילדה בת תשע?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדיקת MRI יכולה לעזור באבחון כאבי בטן כיוון שהיא נותנת תמונה אנטומית של מערכת העיכול, אך זו לרוב אינה הבדיקה המועדפת למטרה זו. ישנן בדיקות אחרות, פשוטות יותר, אשר לרוב מועילות יותר באבחון הסיבה לכאבי בטן: בדיקות דם וצואה, בדיקת אולטרסאונד של הבטן, בדיקת גסטרוסקופיה או בדיקת קולונוסקופיה - תלוי בסימפטומים הנוספים. MRI היא בדיקה שאורכת כ-45 דקות ולכן משתדלים להימנע מביצועה בילדים צעירים, שמתקשים מאוד לשכב ללא תנועה זמן כה רב. כאשר בכל זאת רוצים להשתמש בה בילדים, נדרשת הרדמה, שבלעדיה שתוצאות הבדיקה עלולות להיות לא מספיק טובות. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 נפגעתי בתאונה ויש לי שבר בצלע מספר 9. יומיים לאחר האירוע הכאבים החריפו וקשה לי מאוד לבצע פעולות פשוטות כמו לקום מהמיטה. בישיבה זקופה ובשכיבה אני מרגיש טוב יותר.   כמה זמן יקח עד שביצוע פעולות יהיה כרוך בפחות כאבים? בעוד שבועיים אני צריך לצאת לחופשה ואני לא יודע אם אוכל לנסוע.   הרופא בבית החולים שלח אותי ללא כל מידע. האם אני צריך ללבוש חגורה מיוחדת? האם אני צריך ללכת לאורתופד? האם אני יכול לעבוד? מה עושים עכשיו?
נפגעתי בתאונה ויש לי שבר בצלע מספר 9. יומיים לאחר האירוע הכאבים החריפו וקשה לי מאוד לבצע פעולות פשוטות כמו לקום מהמיטה. בישיבה זקופה ובשכיבה אני מרגיש טוב יותר. כמה זמן יקח עד שביצוע פעולות יהיה כרוך בפחות כאבים? בעוד שבועיים אני צריך לצאת לחופשה ואני לא יודע אם אוכל לנסוע. הרופא בבית החולים שלח אותי ללא כל מידע. האם אני צריך ללבוש חגורה מיוחדת? האם אני צריך ללכת לאורתופד? האם אני יכול לעבוד? מה עושים עכשיו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תשובתי מוגבלת מכיוון שאין ביכולתי לבדוק אותך ולראות את צילומי הרנטגן, שבוודאי באמצעותם אובחן השבר בצלע, ולראות אם יש פגיעה משנית מעבר לשבר עצמו. הכאבים שאתה מתאר מתאימים לתמונה של שבר בצלע - כאבים בתנועה, בנשימה ורגישות מקומית. אך אם ישנה החרפה במצב, יכול להיות כי ישנו נזק משני לאיברים פנימיים ומומלץ לפנות לרופא בהקדם. כאבים אלה יכולים להימשך מספר שבועות עד חצי שנה וזה נורמלי, הכאבים אמורים לרדת עם הזמן ועליך להימנע מתנוחות המעוררות כאב זה. שבועיים זהו זמן קצר בו מכדי שתוכל לראות בו שיפור משמעותי. אין ביכולתי לומר אם עליך לנסוע או לא, אמליץ לך לפנות לרופא משפחה ולהתייעץ איתו לגבי התלבטות זו. טיפול בשבר תלוי בחומרתו. ישנם פלסטרים רחבים או חבישה אלסטית היכולה לקבע את בית החזה, אך הטיפול הוא בדרך כלל נטילת משככי כאבים, מנוחה, ולתת לזמן לעשות את שלו. לקבלת תשובות בנוגע לחזרה לעבודה, נסיעות ופנייה לאורתופד אם הדבר נחוץ, אמליץ לך לפנות לרופא המשפחה שלך על מנת שיעריך את מצבך, הן על ידי בדיקה והן בעזרת צילום רנטגן חוזר. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר חוזה בנדהן
ד"ר חוזה בנדהן כירורגיה
4.9
( 2041 חוות דעת )
"בן דהן רופא מצוין איש מקסים נעים מלא בענווה וצניעות ממליצה בחום רב"
ד"ר ברנרד ברוך דוידוביץ
ד"ר ברנרד ברוך דוידוביץ כירורגיה
כירורג בכיר בית חולים קפלן ברחובות
ד"ר יוליה וקאלו
ד"ר יוליה וקאלו פסיכיאטריה
פסיכיאטרית מומחית למבוגרים, עוסקת טיפול ומעקב במגוון רחב של מצבים והפרעות פסיכיאטריות, בעלת ניסיון רב בתחום הפרעות תקשורת במבוגרים כולל אבחון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו