שאלות ותשובות - עמוד 773
מאת: מערכת אינפומד
לפני שמייחסים את התחושות שתיארת למצב של לחץ או חרדה, כדאי שתפני להיבדק ע"י רופא כללי ולבצע בדיקת אקג. קרוב לוודאי שהתחושות שתיארת הן של דופק מואץ ולא של דופק לא סדיר, אך ליתר ביטחון רצוי שתבדקי. סימפטומים של התקף חרדה הם כאב או תחושת אי- נוחות בחזה, בחילה או אי- נוחות בבטן, תחושת סחרחורת, אי- יציבות או התעלפות, תחושת נימול, צמרמורת או גלי חום, פחד מאיבוד שליטה או פחד ל"השתגע". האם את מרגישה נוסף על התחושות שתיארת בחזה גם סימפטומים נוספים מאלה שתוארו? אני ממליצה לאור התחושה שלך שאת בלחץ והתחושות הגופניות שתיארת, שתפני להתייעצות עם גורם מקצועי. את יכולה לפנות להתייעצות עם שירותי בריאות הנפש בצבא. ישנן דרכים שונות להפחית לחצים (תרופתיות ולא תרופתיות) שתוכלי להיעזר בהן. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לדעתי הכוונה היתה ל- Hypochondroplasia, סוג של גמדות הנגרם על ידי פגם בהפיכת רקמת סחוס לרקמת עצם, בעיקר בגפיים. יש נטייה גנטית למחלה, והיא מועברת בצורה אוטוזומלית דומיננטית לצאצאים. היא דומה במהותה למחלה Achondroplasia, אך מתבטאת באופן קל יותר ממחלה זו. לעוד מידע על Hypochondroplasia, ראי את הדפים הבאים: http://ghr.nlm.nih.gov/condition=hypochondroplasia קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין התווית נגד ידועה לגבי שימוש של ריטלין במקביל לגלולות למניעת הריון. על מנת לבדוק תגובות בין-תרופות שונות, אפשר להשתמש בכלי שנמצא לשם כך בפורטל אינפומד: http://www.infomed.co.il/drugInteract.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ניתן לקחת פרמין בהריון, אך לפני כל שימוש בתרופה יש להתייעץ עם הרופא המטפל. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התקן תוך רחמי ג'ינה פיקס, Gynefix, הוא התקן ייחודי הבנוי מחוט ניילון שעליו מולבשות טבעות נחושת. התקן זה נחשב ליעיל ביותר למניעת הריון ובהשוואה להתקנים אחרים, הוא גורם פחות דימומים. מידע מפורט יותר נמצא כאן: http://dr-rosen.com/GyneFix_files/GyneFix.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
וסקוליטיס (vasculitis) היא דלקת בדפנות כלי דם קטנים, היכולה להופיע כתוצאה מסיבות שונות. התסמינים כוללים פריחה בעור, דלקת מפרקים, ארגמנת ואי-ספיקת כליות. הטיפול בה הוא לעיתים על ידי נגזרות של קורטיזון. כנראה שבשל הטשטוש של ה- MCA (Middle Cranial Artery) קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הסיבות להיווצרות בעיות נפשיות מורכבות, וכוללות שילוב של גורמים תורשתיים-גנטיים, של גורמים ביולוגיים-רפואיים ושל גורמים פסיכולוגיים. המרכיב הרפואי בהחלט יכול לכלול חשיפה של המוח למצבים קיצוניים, כגון דלקת קרום המוח. מצב כזה עלול להותיר השלכות לטווח ארוך שלא ניתן לאתר אותן בבדיקות כלשהן, אולם יש להשלכות אלו השפעה המעלה את הסיכון להיווצרות בעיה נפשית בהמשך החיים. אותו דבר נכון לגבי מחלת חום קשה בילדות, בייחוד אם אז המצב לווה בפרכוסים. לגבי חשיפה למוזיקה והטחת הראש בכרית, אלה מצבים שהרבה פחות סביר ששייכים להפרעות נפשיות. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חסרים לי פרטים כדי שאוכל להתייחס למקרה ספציפי זה: פרטים על מהלך ההריון והלידה, משקל וגובה הילד, אם חוסן לפי גילו עד עכשיו, איזו תזונה הוא מקבל באופן קבוע, אם מדובר באירועים של שלשולים לפרקים, או כאלה הנמשכים באופן רצוף במשך התקופה שציינת, אם מדובר ביציאות רכות מרובות, אם הן ריריות, מלוות בדם, או בריח עז, מה מספר היציאות ביממה, אם הילד מציג תסמינים נוספים כמו חום, הקאות, בטן נפוחה, אם עברתם איזשהו בירור של דרכי עיכול עד עכשיו, ועוד פרטים רבים אחרים. שלשולים כרוניים במשך תקופת זמן ממושכת כזאת יכולים לנבוע ממגוון בעיות, ביניהן (לפי סדר שכיחות): Toddler's diarrhea או non specific diarrhea of infancy זיהומים של מערכת העיכול- חיידקי/טפילי תת-ספיגה של מערכת העיכול (כמו במחלת ציסטיק פיברוזיס, מחלת צליאק ועוד) אלרגיה לחלב בקר, אי-סבילות ללקטוז או לסוכרים אחרים טיפולים אנטיביוטיים ותרופות אחרות ועוד. באופן כללי, כל שלשול במשך תקופת זמן כה ממושכת כמו שמתואר בשאלך מחייב בירור מקיף, ורצוי שיעשה על ידי גסטרואנטרולוג (מומחה למערכת העיכול) מומחה לילדים, על מנת שיתאים בדיקות מתאימות וטיפול מתאים. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין קשר בין תופעת לוואי מתרופה למשך הזמן שנוטלים אותה. רגישות לתרופה או תופעת לוואי של תרופה יכולות להופיע בימים הראשונים לנטילתה, כמו גם לאחר תקופה ממושכת בה לא הופיעו רגישות כלשהי או סימנים המתאימים לתופעות הלוואי של התרופה. אחת מתופעות הלוואי של הפריזמה היא פריחה, אך לא פצעונים. הפריחה היא תופעת לוואי נדירה יחסית של הפריזמה. עקב ההיסטוריה שלך כחולת בולימיה, סביר יותר להניח שהפצעונים בפנים מקורם בחוסר איזון של אלקטרוליטים, מינרלים וויטמינים בגופך, כמו גם של מצבי לחץ וחרדה שמלווים את המחלה. אני מייעץ לך לפנות לרופא עור שיוכל לאבחן אם מדובר בפצעונים או בפריחה ולתת את הטיפול המתאים. תוכלי לקרוא עוד על פריזמה באינדקס התרופות של אינפומד. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בהתחשב בגילך, ובעובדה שכל התהליך עבר ללא סיבוכים, הסירי דאגה מליבך. אינני יודעת מה היתה סיבת ההפלה, אך בהנחה שהיא היתה הריון לא רצוי והיתה מקרה חד-פעמי, סיכוייך ללדת מצויינים. תוכלי לדעת אם יש לך בעיה להכנס להריון רק כשתנסי. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד