שאלות ותשובות - עמוד 775
מאת: מערכת אינפומד
יחסי מין לא מוגנים אכן מגדילים את הסיכויים להידבקות בנגיף ה- HIV, הגורם למחלת האיידס. ישנם תסמינים רבים למחלה, חלקם מופיעים בשלב ההתחלתי, וחלקם לאחר זמן דגירה ממושך של הווירוס. מידע מפורט על המחלה תוכלי למצוא בעזרת מנוע החיפוש של אינפומד ובאתרים הבאים: http://www.mayoclinic.com/health/hiv-aids/DS00005/DSECTION=symptoms קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדיקת CMG או ציסטומטרוגרם היא בדיקה אורודינמית אשר מודדת לחצים ונפחים בשלפוחית השתן במצבים שונים של מלאות. בדיקה זו נועדה לסייע בקביעת הסיבה לאי-שליטה והפרעות במתן שתן. הבדיקה כרוכה בהחדרת קתטר לכיס השתן. הבדיקה מסייעת להבחין בין בעיות שמקורן בחסימה בדרכי השתן, בכיס השתן עצמו או בעצבוב שלו. זרם שתן חלש יכול לנבוע מחסימה בדרכי השתן, כמו למשל במקרה של ערמונית מוגדלת (תופעה מאוד נפוצה בגברים מבוגרים), גידול שפיר או ממאיר שמפריע לזרימת השתן, או אבנים בדרכי השתן. סיבות אחרות שאינן חסימה הן זיהומים בדרכי השתן, חולשה של כיס השתן עקב עצבוב לקוי או בשל בעיה בכיס השתן עצמו, נזק לשופכה (למשל לאחר הכנסת קתטר טראומטית בעבר), והשפעה של תרופות. בדיקת EMG היא בדיקה המתעדת את הזרמים החשמליים בשריר (במקרה זה, בשריר השלפוחית). רישום של הפעילות החשמלית של השלפוחית מאפשר להסיק מסקנות לגבי תפקודה, חוזק הכיווץ, אם ישנה הרפיה תקינה, ומסייע לאבחן את הסיבה להפרעה במתן השתן. בדיקה זו, שאותה עוד לא עברת, עשויה לשפוך אור על הסיבה למצבך. כיס שתן טרבקולרי הוא כיס שתן שהשריר בדופנו מעובה. שריר מתעבה כתוצאה ממאמץ ממושך (בדיוק כמו שרירי הידיים והרגליים אשר מתעבים כאשר מבצעים פעילות גופנית). כיס שתן מעובה נובע לרוב מכך שהכיס מתכווץ נגד חסימה כלשהי, ולכן דרוש יותר כוח כדי להוציא את השתן. איני יכולה לקבוע אם זה קשור לפגיעה או לא. לפי הנתונים שהצגת, איני יכולה לומר מדוע מצאו לנכון להפנות אותך לציסטוגרפיה חוזרת. עליך להפנות שאלה זו לרופא המפנה. מאחר שאיני מכירה את ההיסטוריה הרפואית, לא ביצעתי בדיקה גופנית שלך ולא ראיתי את תוצאות כל הבדיקות, איני יכולה לומר אם יש קשר בין התאונה לבין הבעיות שמהן אתה סובל. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מכיוון שאת סובלת מתופעות גיל המעבר ללא נטילת ההורמונים, בהחלט יש אפשרות של חזרה למדבקות. את צריכה לגשת לרופא המטפל ולעשות בדיקות כדי להתאים לך את הדרך הטובה ביותר לנטילת ההורמונים. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא אתייחס לערכים המוחלטים כי יש שוני בין מעבדות. אבל אם רמת ה- BUN גבוהה ואילו רמת הקראטינין תקינה, זה מעיד על פי רוב על מצב של התייבשות (ירידה בנפח הנוזלים). אם גם רמת ה- BUN וגם רמת הקראטינין גבוהות, זה מדד לפגיעה כלייתית. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בכל בדיקת אולטרסאונד יש לזהות את שתי השחלות. האם נאמר לך על ידי הרופא שלא קיימת שחלה אחת? ישנם מצבים בהם בוחרים להסיר חצוצרה אחת בעקבות הריונות מחוץ לרחם. על פי הבנתי ממכתבך, זה עוד לא המקרה אצלך. הריונות תקינים מתקיימים גם אצל נשים עם אירועים חוזרים של הריונות מחוץ לרחם. אם ישנם קשיים להיכנס להריון לאחר הריונות מחוץ לרחם, טיפולי פוריות הכרוכים בהפריות מבחנה הם פתרון מצויין. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוכלי לקרוא על כך בפורטל אינפומד בקישורים הבאים: http://www.infomed.co.il/questions/q_062104_1.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא סביר שהעצירות ממנה אתה סובל נגרמה כתוצאה מבדיקת הקולונוסקופיה שעברת. סיבוכים עקב בדיקה זו הם נדירים, ואינם כוללים עצירות. אם אתה חש בסימפטומים נוספים, כמו כאב או דימום, עליך לגשת להיבדק על ידי רופא. בברכה, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לאחר בדיקת פסג' יכול להישאר בריום בתוך סעיפים שיוצאים מהמעי או בתוספתן. הצטברות זו של בריום אינה גורמת לכאבים. בשאלתך חסרים לי פרטים על הסיבה לביצוע בדיקת הפסג', יכול להיות שהכאבים קשורים לבעיה הראשונית. אם לא, כדאי להמשיך את הבירור לגבי הכאב או לפנות לרנטגנולוג נוסף לפענוח הבדיקה, כדי להיות בטוחים שאין מדובר בגוף זר. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כן. אין קשר בין האוכל לבין נטילת התרופה, כך שאין בעיה לקחת אותה עם או בלי אוכל. מקובל לקחת אותה בשעות הערב. תוכלי לקרוא עוד על התרופה באינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=191 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמוטיב, היפריקום פרפוראטום, היא תרופה שמבוססת על צמח הפרע. תרופה זו משמשת לטיפול בחרדה, בעיות שינה וכן דיכאון קל. התרופה יעילה מאוד לטיפול בדיכאון קל ומומלצת כיוון שיש לה פחות תופעות לוואי בהשוואה לתרופות המקבילות. עם זאת, התרופה אינה יעילה לטיפול בדיכאון קשה. נראה שהקרוב שלך סובל מדיכאון קשה יותר, ולכן אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר שיוכל להתאים לו את התרופה הטובה ביותר עבורו. חשוב לזכור שכל התרופות נוגדות הדיכאון חייבות במרשם רופא, ולכולן תופעות לוואי שונות, ועל כן אין ליטול תרופות אלו ללא ייעוץ רפואי. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד