דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 775

 קיימתי יחסי מין עם כמה גברים במשך 3 שנים ללא אמצעי מניעה. עשיתי בדיקה לאיידס ואני מחכה לתשובה. אם לא הייתי עושה את הבדיקה, מה מרגישים כשנדבקים באיידס? איך מתחילים לחשוד שנדבקים מאיידס? מה הסימפטומים הראשונים לפני שזה מחמיר? אני יודעת שנהגתי בחוסר זהירות, אבל כמו שכל העולם אומר - לי זה לא יקרה. בבקשה עזרו לי.
קיימתי יחסי מין עם כמה גברים במשך 3 שנים ללא אמצעי מניעה. עשיתי בדיקה לאיידס ואני מחכה לתשובה. אם לא הייתי עושה את הבדיקה, מה מרגישים כשנדבקים באיידס? איך מתחילים לחשוד שנדבקים מאיידס? מה הסימפטומים הראשונים לפני שזה מחמיר? אני יודעת שנהגתי בחוסר זהירות, אבל כמו שכל העולם אומר - לי זה לא יקרה. בבקשה עזרו לי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יחסי מין לא מוגנים אכן מגדילים את הסיכויים להידבקות בנגיף ה- HIV, הגורם למחלת האיידס. ישנם תסמינים רבים למחלה, חלקם מופיעים בשלב ההתחלתי, וחלקם לאחר זמן דגירה ממושך של הווירוס. מידע מפורט על המחלה תוכלי למצוא בעזרת מנוע החיפוש של אינפומד ובאתרים הבאים: http://www.mayoclinic.com/health/hiv-aids/DS00005/DSECTION=symptoms קרא עוד

 אני בן 50. לפני תשע שנים נפגעתי בתאונת עבודה בגב. בעיות אורולוגיות הופיעו מייד לאחר מכן. לאחר 4-3 חודשים סבלתי מדחיפות ותכיפות ואי-שליטה בינונית על מתן השתן, והשתמשתי בפדים, אותם החלפתי מחליף 6-4 פעמים ביום.    בבדיקת CT באותה שנה בבדיקה חוזרת לאחר שש שנים נמצא בלט דיסק גדול. בבדיקה אורודינמית שנערכה שש שנים לאחר התאונה היו הממצאים "התכווצות בלתי רצונית במילוי כיס השתן בנפח 40 ס"מ". בציסטוגרפיה נוספת מסוף 2007 נמצאו "כיס שתן טרבקולרי, שופכה ב.מ.פ". בבדיקת אולטרסאונג מתחילת השנה הזאת נכתב "ללא שארית שתן, כליות תקינות.  בבדיקת EMG של עמוד השדרה המותני שנערכה השנה עלה חשד לנזק שורשי ב- l-4l-5 s-1.   כעת נשלחתי לבדיקות נוספות של: בדיקת זרם השתן (CMG), בדיקת EMG סקרלי ובדיקת ציסטוגרפיה.   מהי בדיקת זרם שתן CMG? מה היא מגלה? איך היא נעשית והאם היא פולשנית? אם כן, מה השוני בינה לבין בדיקה אורודינמית? מה ניתן לגלות בה שלא מגלים באורודינמיקה, ומה ניתו לגלות בבדיקה הזרם בכלל על מצבי ועל הקשר לפגיעה מהתאונה? על איזו בעיה מצביע זרם שתן חלש? אצלי זרימת השתן רציפה וסבירה.   מדוע הופניתי לבדיקת EMG סקלרי, לאור כל הממצאים מכל הבדיקות המפורטות שעברתי?   מה פירוש הממצאים בבדיקת ציסטוגרפיה השנייה, לפי נתגלה כיס שתן טרבקולרי? האם זה קשור לפגיעה, או להימצאות הבעיה האורולוגית במשך השנים כתוצאה מן הפגיעה שהיתה לפני תשע שנים?   מדוע יש לשלוח אותי שוב לציסטוגרפיה לאור הבדיקות והממצאים האמורים? מה צפויה הבדיקה לתת?   האם לדעתך יש קשר נסיבתי בין הפגיעה בגב לבין הפגיעה האורולוגית? יש לציין שבעברי הרפואי לא היתה כל בעיה אורולוגית לפני הפגיעה. רק אז החלו הבעיות.
אני בן 50. לפני תשע שנים נפגעתי בתאונת עבודה בגב. בעיות אורולוגיות הופיעו מייד לאחר מכן. לאחר 4-3 חודשים סבלתי מדחיפות ותכיפות ואי-שליטה בינונית על מתן השתן, והשתמשתי בפדים, אותם החלפתי מחליף 6-4 פעמים ביום. בבדיקת CT באותה שנה בבדיקה חוזרת לאחר שש שנים נמצא בלט דיסק גדול. בבדיקה אורודינמית שנערכה שש שנים לאחר התאונה היו הממצאים "התכווצות בלתי רצונית במילוי כיס השתן בנפח 40 ס"מ". בציסטוגרפיה נוספת מסוף 2007 נמצאו "כיס שתן טרבקולרי, שופכה ב.מ.פ". בבדיקת אולטרסאונג מתחילת השנה הזאת נכתב "ללא שארית שתן, כליות תקינות. בבדיקת EMG של עמוד השדרה המותני שנערכה השנה עלה חשד לנזק שורשי ב- l-4l-5 s-1. כעת נשלחתי לבדיקות נוספות של: בדיקת זרם השתן (CMG), בדיקת EMG סקרלי ובדיקת ציסטוגרפיה. מהי בדיקת זרם שתן CMG? מה היא מגלה? איך היא נעשית והאם היא פולשנית? אם כן, מה השוני בינה לבין בדיקה אורודינמית? מה ניתן לגלות בה שלא מגלים באורודינמיקה, ומה ניתו לגלות בבדיקה הזרם בכלל על מצבי ועל הקשר לפגיעה מהתאונה? על איזו בעיה מצביע זרם שתן חלש? אצלי זרימת השתן רציפה וסבירה. מדוע הופניתי לבדיקת EMG סקלרי, לאור כל הממצאים מכל הבדיקות המפורטות שעברתי? מה פירוש הממצאים בבדיקת ציסטוגרפיה השנייה, לפי נתגלה כיס שתן טרבקולרי? האם זה קשור לפגיעה, או להימצאות הבעיה האורולוגית במשך השנים כתוצאה מן הפגיעה שהיתה לפני תשע שנים? מדוע יש לשלוח אותי שוב לציסטוגרפיה לאור הבדיקות והממצאים האמורים? מה צפויה הבדיקה לתת? האם לדעתך יש קשר נסיבתי בין הפגיעה בגב לבין הפגיעה האורולוגית? יש לציין שבעברי הרפואי לא היתה כל בעיה אורולוגית לפני הפגיעה. רק אז החלו הבעיות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדיקת CMG או ציסטומטרוגרם היא בדיקה אורודינמית אשר מודדת לחצים ונפחים בשלפוחית השתן במצבים שונים של מלאות. בדיקה זו נועדה לסייע בקביעת הסיבה לאי-שליטה והפרעות במתן שתן. הבדיקה כרוכה בהחדרת קתטר לכיס השתן. הבדיקה מסייעת להבחין בין בעיות שמקורן בחסימה בדרכי השתן, בכיס השתן עצמו או בעצבוב שלו. זרם שתן חלש יכול לנבוע מחסימה בדרכי השתן, כמו למשל במקרה של ערמונית מוגדלת (תופעה מאוד נפוצה בגברים מבוגרים), גידול שפיר או ממאיר שמפריע לזרימת השתן, או אבנים בדרכי השתן. סיבות אחרות שאינן חסימה הן זיהומים בדרכי השתן, חולשה של כיס השתן עקב עצבוב לקוי או בשל בעיה בכיס השתן עצמו, נזק לשופכה (למשל לאחר הכנסת קתטר טראומטית בעבר), והשפעה של תרופות. בדיקת EMG היא בדיקה המתעדת את הזרמים החשמליים בשריר (במקרה זה, בשריר השלפוחית). רישום של הפעילות החשמלית של השלפוחית מאפשר להסיק מסקנות לגבי תפקודה, חוזק הכיווץ, אם ישנה הרפיה תקינה, ומסייע לאבחן את הסיבה להפרעה במתן השתן. בדיקה זו, שאותה עוד לא עברת, עשויה לשפוך אור על הסיבה למצבך. כיס שתן טרבקולרי הוא כיס שתן שהשריר בדופנו מעובה. שריר מתעבה כתוצאה ממאמץ ממושך (בדיוק כמו שרירי הידיים והרגליים אשר מתעבים כאשר מבצעים פעילות גופנית). כיס שתן מעובה נובע לרוב מכך שהכיס מתכווץ נגד חסימה כלשהי, ולכן דרוש יותר כוח כדי להוציא את השתן. איני יכולה לקבוע אם זה קשור לפגיעה או לא. לפי הנתונים שהצגת, איני יכולה לומר מדוע מצאו לנכון להפנות אותך לציסטוגרפיה חוזרת. עליך להפנות שאלה זו לרופא המפנה. מאחר שאיני מכירה את ההיסטוריה הרפואית, לא ביצעתי בדיקה גופנית שלך ולא ראיתי את תוצאות כל הבדיקות, איני יכולה לומר אם יש קשר בין התאונה לבין הבעיות שמהן אתה סובל. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 לפי עצת הרופא שלי, הפסקתי להשתמש במדבקות Evorel לפני כ-7 חודשים, לאחר שימוש של כ-9 שנים ב- HRT (טיפול הורמונלי חלופי). אבל אני סובלת קשה מגלי חום, וזה גורם לי להזיע ביום ובעיקר בלילה. האם מומלץ לחזור ל-Evorel? בינתיים גם עלה לי לחץ הדם ואני נוטלת תרופה. האם זה יכול להיות קשור? גם עליתי קצת במשקל.
לפי עצת הרופא שלי, הפסקתי להשתמש במדבקות Evorel לפני כ-7 חודשים, לאחר שימוש של כ-9 שנים ב- HRT (טיפול הורמונלי חלופי). אבל אני סובלת קשה מגלי חום, וזה גורם לי להזיע ביום ובעיקר בלילה. האם מומלץ לחזור ל-Evorel? בינתיים גם עלה לי לחץ הדם ואני נוטלת תרופה. האם זה יכול להיות קשור? גם עליתי קצת במשקל.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מכיוון שאת סובלת מתופעות גיל המעבר ללא נטילת ההורמונים, בהחלט יש אפשרות של חזרה למדבקות. את צריכה לגשת לרופא המטפל ולעשות בדיקות כדי להתאים לך את הדרך הטובה ביותר לנטילת ההורמונים. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בשלוש השנים האחרונות אני מקבל ערכים גבוהים של BUN. ב-2007 נמדד ערך של 20 והיום הערך הוא 24.5. בדיקות  ה- Creatinine היו תקינות, בערכים של 1.22-1.29. מה אומר השינוי?
בשלוש השנים האחרונות אני מקבל ערכים גבוהים של BUN. ב-2007 נמדד ערך של 20 והיום הערך הוא 24.5. בדיקות ה- Creatinine היו תקינות, בערכים של 1.22-1.29. מה אומר השינוי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא אתייחס לערכים המוחלטים כי יש שוני בין מעבדות. אבל אם רמת ה- BUN גבוהה ואילו רמת הקראטינין תקינה, זה מעיד על פי רוב על מצב של התייבשות (ירידה בנפח הנוזלים). אם גם רמת ה- BUN וגם רמת הקראטינין גבוהות, זה מדד לפגיעה כלייתית. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 אני אישה בת 30 ללא ילדים. לפני מספר ימים השתחררתי מאשפוז בעקבות הריון חוץ-רחמי בחצוצרה הימנית. זו הפעם השניה שנקלעתי להריון חוץ-רחמי, וגם בפעם הקודמת ההריון היה בחצוצרה הימנית. בהריון הקודם לא נדרשה שום התערבות מאחר שההריון ירד מעצמו. אולם הפעם קיבלתי 2 זריקות  מתוטרקסאט.   הבנתי שככל הנראה יש בעיה בחצוצרה הימנית שלי, ושיש סיכוי מאוד גבוה שגם ההריון הבא לא יהיה תקין. האם יתכן שאין שחלה שמאלית, ושמסיבה זו ההריון הוא תמיד בצד הימני? באף  בדיקת אולטרסאונד לא נמצאה השחלה השמאלית. האם ניתן לטפל בחצוצרה פגומה? כיצד בכל זאת אוכל להיכנס להריון תקין?
אני אישה בת 30 ללא ילדים. לפני מספר ימים השתחררתי מאשפוז בעקבות הריון חוץ-רחמי בחצוצרה הימנית. זו הפעם השניה שנקלעתי להריון חוץ-רחמי, וגם בפעם הקודמת ההריון היה בחצוצרה הימנית. בהריון הקודם לא נדרשה שום התערבות מאחר שההריון ירד מעצמו. אולם הפעם קיבלתי 2 זריקות מתוטרקסאט. הבנתי שככל הנראה יש בעיה בחצוצרה הימנית שלי, ושיש סיכוי מאוד גבוה שגם ההריון הבא לא יהיה תקין. האם יתכן שאין שחלה שמאלית, ושמסיבה זו ההריון הוא תמיד בצד הימני? באף בדיקת אולטרסאונד לא נמצאה השחלה השמאלית. האם ניתן לטפל בחצוצרה פגומה? כיצד בכל זאת אוכל להיכנס להריון תקין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בכל בדיקת אולטרסאונד יש לזהות את שתי השחלות. האם נאמר לך על ידי הרופא שלא קיימת שחלה אחת? ישנם מצבים בהם בוחרים להסיר חצוצרה אחת בעקבות הריונות מחוץ לרחם. על פי הבנתי ממכתבך, זה עוד לא המקרה אצלך. הריונות תקינים מתקיימים גם אצל נשים עם אירועים חוזרים של הריונות מחוץ לרחם. אם ישנם קשיים להיכנס להריון לאחר הריונות מחוץ לרחם, טיפולי פוריות הכרוכים בהפריות מבחנה הם פתרון מצויין. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 בני עשה לפני כעשרה חודשים צילום פסג' עם שתיית בריום. היום, עשרה חודשים אחרי הצילום, הגיע עם כאבי בטן בצד ימין.  בבדיקת CT נמצא גוף זר במעי ותשובת הרנטגנולוגים כי מדובר במתכת, כנראה מהבריום שנשאר ונהיה גוש. האם זה יתכן אחרי 10 חודשים?
בני עשה לפני כעשרה חודשים צילום פסג' עם שתיית בריום. היום, עשרה חודשים אחרי הצילום, הגיע עם כאבי בטן בצד ימין. בבדיקת CT נמצא גוף זר במעי ותשובת הרנטגנולוגים כי מדובר במתכת, כנראה מהבריום שנשאר ונהיה גוש. האם זה יתכן אחרי 10 חודשים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לאחר בדיקת פסג' יכול להישאר בריום בתוך סעיפים שיוצאים מהמעי או בתוספתן. הצטברות זו של בריום אינה גורמת לכאבים. בשאלתך חסרים לי פרטים על הסיבה לביצוע בדיקת הפסג', יכול להיות שהכאבים קשורים לבעיה הראשונית. אם לא, כדאי להמשיך את הבירור לגבי הכאב או לפנות לרנטגנולוג נוסף לפענוח הבדיקה, כדי להיות בטוחים שאין מדובר בגוף זר. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 האם אפשר לקחת את התרופה סימבקור (להורדת כולסטרול) ביחד עם אוכל או מייד לאחר האוכל?
האם אפשר לקחת את התרופה סימבקור (להורדת כולסטרול) ביחד עם אוכל או מייד לאחר האוכל?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כן. אין קשר בין האוכל לבין נטילת התרופה, כך שאין בעיה לקחת אותה עם או בלי אוכל. מקובל לקחת אותה בשעות הערב. תוכלי לקרוא עוד על התרופה באינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=191 קרא עוד

 קרוב שלי סובל מדיכאון, חרדה, נדודי שינה וחוסר תיאבון. המצב הזה קיים כבר כחודשיים. כל זה בשל בעיות כלכליות שנקלע אליהן. הוא בריא, יש לו סוכרת גבולית והוא מקבל glucamin . בגלל המצב החדש הוא קיבל remotive ל- 3 חודשים, ולא מרגיש שינוי.   אילו תרופות אחרות אפשר לתת לו?
קרוב שלי סובל מדיכאון, חרדה, נדודי שינה וחוסר תיאבון. המצב הזה קיים כבר כחודשיים. כל זה בשל בעיות כלכליות שנקלע אליהן. הוא בריא, יש לו סוכרת גבולית והוא מקבל glucamin . בגלל המצב החדש הוא קיבל remotive ל- 3 חודשים, ולא מרגיש שינוי. אילו תרופות אחרות אפשר לתת לו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמוטיב, היפריקום פרפוראטום, היא תרופה שמבוססת על צמח הפרע. תרופה זו משמשת לטיפול בחרדה, בעיות שינה וכן דיכאון קל. התרופה יעילה מאוד לטיפול בדיכאון קל ומומלצת כיוון שיש לה פחות תופעות לוואי בהשוואה לתרופות המקבילות. עם זאת, התרופה אינה יעילה לטיפול בדיכאון קשה. נראה שהקרוב שלך סובל מדיכאון קשה יותר, ולכן אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר שיוכל להתאים לו את התרופה הטובה ביותר עבורו. חשוב לזכור שכל התרופות נוגדות הדיכאון חייבות במרשם רופא, ולכולן תופעות לוואי שונות, ועל כן אין ליטול תרופות אלו ללא ייעוץ רפואי. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר אריאל ונדר
ד"ר אריאל ונדר עיניים
רופא עיניים בכיר, מנהל רפואי של iClinic, מנהל תחום הסרת משקפיים בלייזר באינפומד
ד"ר אריה רייכל
ד"ר אריה רייכל רפואת שיניים
5
( 11 חוות דעת )
"הרגשתי שהרופא מסביר לי על הבעיה שלי לעומק, והמליץ לי על הטיפול הכי טוב עבורי לבעיה הספציפית שלי"
ד"ר גנאדי זליצ'נקו
ד"ר גנאדי זליצ'נקו אורולוגיה
​מנהל תחום אנדואורולוגיה ואבנים במרכז הרפואי העמק
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו