שאלות ותשובות - עמוד 772
מאת: מערכת אינפומד
תוכלי למצוא תשובה לשאלתך בפורטל אינפומד בקישור הבא: http://www.infomed.co.il/questions/q_052602_1.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הרפס בדרכי המין עובר רק במגע ישיר (מגע מיני, מגע עם היד וכדומה), ולכן אין כל סכנת הדבקה בשימוש באותם השירותים. ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מבקש מידע על המחלה הנושאת את שמו של כוכב הבייסבול האמריקאי משנות ה - 30 של המאה הקודמת - לו גרייג. המחלה ע"ש לו גריג נקראת גם Amyotrophic lateral sclerosis או בקיצור ALS. זוהי מחלה ניוונית של מערכת העצבים התוקפת תאי עצב האחראים על תנועה במוח ובחוט השדרה. ככל שהמחלה מתקדמת, יותר תאי עצב נהרסים, ויותר שרירים חדלים לפעול. המחלה מתחילה בד"כ בחולשה גוברת בשרירי הגפיים, המתקדמת ומערבת את שרירי הבליעה, הדיבור והנשימה. בהדרגה החולים נהיים משותקים ובסופו של דבר מתקשים לנשום בכוחות עצמם. המוח עצמו אינו נפגע מבחינה קוגניטיבית והחולים בהכרה מלאה. קצב התקדמות המחלה שונה מחולה לחולה. משך החיים הממוצע הוא 3-5 שנים מרגע האבחנה, אך ישנם אנשים שחיים עם המחלה 10 שנים ויותר. המחלה נדירה יחסית, ובארה"ב יש כ 5000 מקרים מדי שנה. היא פוגעת בעיקר בגילאים בין 40-70, כאשר הגיל הממוצע הוא 55. הסיבה למחלה אינה ידועה. ALS קשה לאבחון, והאבחנה נעשית לאורך זמן כאשר מחלות אחרות נשללו. לצורך האבחנה עושים בדיקות קליניות ומעקב של נוירולוג לאורך זמן, בדיקות למהירות הולכת אות עצבי בשריר ובעצב (EMG ו- NCV), MRI, ניקור מותני, ביופסיות שריר ועצב ועוד. לקריאה נוספת- http://www.ninds.nih.gov/health_and_medical/disorders/amyotrophiclateralsclerosis_doc.htm http://www.alsa.org/als/understand.cfm http://www.alsnetwork.com/ [21/10/2002] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
פרולקטין הוא הורמון המופרש מבלוטת יותרת המוח. ההורמון חיוני להכנת השדיים להנקה ולהפרשת החלב. רמות גבוהות של פרולקטין יכולות להיגרם מכמה סיבות: נטילת תרופות שונות (כמו גלולות למניעת הריון, תרופות נוגדות דיכאון, אמפטמינים ועוד). שחלות פוליציסטיות. גידולים שפירים בבלוטת יותרת המוח, או פעילות יתר של הבלוטה. תת-פעילות של בלוטת התריס. רמות גבוהות של פרולקטין בדם עשויות להיות אסימפטומטיות, או לבוא לידי ביטוי בשינויים במחזור, בגודש בשדיים, ביובש בנרתיק, באי פוריות ועוד. אין מה להילחץ, ממש לא מדובר בסכנת חיים. לגבי פוריות, כפי שמוזכר לעיל, לעיתים רמות גבוהות של פרולקטין עשויות לגרום לאי-פוריות, אך ניתן לפתור את הבעיה על ידי מתן תרופות נוגדות פרולקטין. מטרת ה-CT היא לשלול גידול שפיר ביותרת המוח מסוג אדנומה, שעשויה לגרום להפרשה מוגברת של פרולקטין, ובהחלט מומלץ לבצע את הבדיקה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רחם דו-קרני הוא מצב מולד. זהו רחם בצורת לב, שנוצר בשלבי ההתפתחות של הרחם. לא ידועה הסיבה שגורמת לרחם להיות דו-קרני. ניתן לאבחן רחם דו-קרני על ידי בדיקת היסטרוסקופיה או בבדיקת אולטרסאונד. זוהי בהחלט יכולה להוות סיבה להפלה, אבל אני חושבת שבמקרה שלך לא ניתן לומר בוודאות אם הסיבה היא הרחם הדו-קרני או בדיקת מי השפיר, שמהווה סיכון להפלה בפני עצמה. צרוף המקרים של ההפלה שהתרחשה באותו היום של הבדיקה מעלה את הסבירות שההפלה התרחשה בשל הבדיקה. על כל פנים, כדאי לבדוק אם אכן יש לך רחם דו-קרני. כפי שהמליצה לך הרופאה, הדרך לבדוק את זה היא בהיסטרוסקופיה. בדיקה זו לא תגרום לנזקים ברחם או לקשיים בכניסה להריון או בשמירה עליו. תוכלי לקרוא עליה כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_062205_5.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מחלת Pelizaeus-Merzbacher היא מחלה גנטית בה יש פגם בהתפתחות התאים במערכת העצבים המרכזית. התסמינים של המחלה כוללים ניסטגמוס, בעיה בהתפתחות המוטורית, רעד, ספסטיות. אני מפנה אותך למאמרים על המחלה, בהם תוכלי למצוא את כל המידע הדרוש על מהלך המחלה, על האבחון ועל הטיפול: http://www.emedicine.com/neuro/topic520.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי מאמרים או מידע לגבי הסרת שיער באינפרא אדום (לייזר למעשה) בזמן הריון. אינפרא אדום היא סוג של קרינה שמצויה בספקטרום האלקטרומגנטי. הספקטרום מכיל סוגי קרינה בעלי גל קצר שמכילים הרבה אנרגיה, ועלולים להזיק במינונים מסוימים כמו קרני גמא, קרני X ,שבהם משתמשים לצילומי רנטגן וקרינה אולטרא סגולה - UV שממנה אנו אמורים להתגונן ע"י שימוש בקרם הגנה. בצד השני של הספקטרום יש סוגי קרינה בעלי גל ארוך שמכילים פחות אנרגיה ולא מזיקים לגופנו כגון קרני רדיו, מיקרוגל ואינפרא אדום. עד כמה שידוע לי קרינה אינפרא אדומה (שאותה לא ניתן לראות אלא רק להרגיש בצורת חום) אינה מסוכנת לחשיפה לבני אדם. בכל מקרה הייתי ממליצה על דחיית הטיפול משבוע 15 ואילך של ההריון, כיוון ש - 15 השבועות הראשונים של ההריון הם קריטיים להתפתחות העובר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אישיאס הוא כינוי ל- Sciatica, כאב מקרין לאורך מהלכו של העצב הסכיאטי, והנגרם בדרך כלל על ידי לחץ עליו לאורכו. הכאב ממוקם לרוב בעכוז ומקרין לאורך רגל מסויימת אל מתחת לגובה הברך, לעיתים עד לכף הרגל. הסיבה השכיחה ביותר הגורמת לבעיה זו היא בלט או פריצת דיסק, הגורמים ללחץ של אחד משורשי עצב זה. הטיפול בבעיה זו מורכב, ותלוי במשך הזמן שבו מורגשת הבעיה, בחומרתה ובהגבלה התפקודית הנלווית, בבעיות נוספות שחש המטופל ובתגובה לטיפולים שמרניים, הכוללים משככי כאבים ומנוחה. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
העובדה כי בתוצאות נכתב Positive אומרות כי החיידק הליקובקטר פילורי עדיין ישנו. בדיקת תבחין הנשיפה היא בדיקה יעילה לבדיקת להימצאות החיידק, אך צריך להקפיד להפסיק את הטיפול בנוגדי חומצה 7-5 ימים לפני הבדיקה. אמליץ לך להתייעץ עם רופא גסטרואנטרולוג ולשאול אותו אם עלייך לחזור על תבחין הנשיפה או על בדיקת הגסטרוסקופיה, מכיוון שישנם זנים של החיידק שעמידים לאנטיביוטיקה הניתנת בהתחלה, ויש להתאים את הטיפול לחיידק הספציפי. רפואה שלמה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
Periostat היא האנטיביוטיקה דוקסילין, עליה אפשר לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=77 קרא עוד