דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 782

 אני בן 29. רציתי לדעת מה מראות תוצאות הבדיקות הבאות:   lv normal size and function  normal valves normal flows  arotic root 2.9  la 3.6  lvedd 5.3  lvesd 3.4  lvs 1  pw 0.9  fs 35%  mitral flow:  e 105  a 59  dt 173  mr grade 0  arotic flow:  peak velocity 127  peak gradient 7  ar gradeo  tr gradeo
אני בן 29. רציתי לדעת מה מראות תוצאות הבדיקות הבאות: lv normal size and function normal valves normal flows arotic root 2.9 la 3.6 lvedd 5.3 lvesd 3.4 lvs 1 pw 0.9 fs 35% mitral flow: e 105 a 59 dt 173 mr grade 0 arotic flow: peak velocity 127 peak gradient 7 ar gradeo tr gradeo
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

LV פירושו Left Ventricle או חדר שמאל - התפקוד והגודל תקינים. Valves הם מסתמים. מדובר במסתמי הלב, התפקוד והזרימה דרכם תקינה. שורש אאורטה - המספר בתוצאות מבטא את הקוטר בס"מ. LA פירשו Left Atrium - העלייה השמאלית. LVEDD פירושו Left Ventricular End Diastolic Diameter - קוטר חדר שמאל בתום הדיאסטולה (השלב בו חדר שמאל בהרפייה מקסימלית). LVESD פירושו Left Ventricular End Systolic Diameter - קוטר החדר השמאלי בתום הסיסטולה (השלב שבו חדר שמאל מתכווץ באופן מקסימלי). המספרים מתארים אורך או רוחב בס"מ. מונחים נוספים מתארים את זרימת הדם דרך המסתם, הן מהירות זרימה מירבית והן את מפל הלחצים. ישנם קיצורים שאינני יודעת מה פשרם, אולי אינם כתובים נכון. אך תוצאות הבדיקות תקינות הן מבחינת תפקוד חדרי הלב והן מבחינת תפקוד המסתמים. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 אני בת 15 והגובה שלי הוא 163 ס"מ. אני רוצה לגבוה, ואני רואה רק הבדל קטן, של שלושה סנטימטרים, ביחס לגובהי בשנה שעברה.   רציתי לדעת עד איזה גיל בנות גובהות, ואם יש איזושהי בעיה אצלי.   התאמנתי בטניס אבל הפסקתי את זה לטובת הלימודים. רציתי רק לדעת אם יש משהו שאולי מונע את גביהתי.
אני בת 15 והגובה שלי הוא 163 ס"מ. אני רוצה לגבוה, ואני רואה רק הבדל קטן, של שלושה סנטימטרים, ביחס לגובהי בשנה שעברה. רציתי לדעת עד איזה גיל בנות גובהות, ואם יש איזושהי בעיה אצלי. התאמנתי בטניס אבל הפסקתי את זה לטובת הלימודים. רציתי רק לדעת אם יש משהו שאולי מונע את גביהתי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בנות בגילך עוד יכולות לגבוה, אך זה תלוי בהתפתחות שלך. האם קיבלת מחזור? האם כבר צמחו השדיים? אם עדיין לא, יש לך סיכוי טוב להמשיך לגבוה. אם כבר התפתחת מבחינת הנשיות שלך, עדיין יתכן שתגבהי, אבל רק בסנטימטרים מעטים, במשך כשנה עד שנה וחצי לאחר הגעת המחזור. הגובה שלך הוא הגובה הממוצע של אישה, ואני מאמינה שגם אמך בסביבות הגובה הזה. על פי המידע שמסרת, אין שום בעיה אצלך. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 האם ייתכן מצב שבו יש ביוץ טוב, בדיקת זרע טובה, ובכל זאת לא מתרחש הריון מפאת חוסר התאמה או מפאת חוסר יכולת של הרחם לקלוט הריון? במילים אחרות, מה יכולה להיות הסיבה להיעדר הריון אם הכל נראה תקין? אילו בדיקות מומלץ לערוך על מנת לבדוק את הנושא הזה?
האם ייתכן מצב שבו יש ביוץ טוב, בדיקת זרע טובה, ובכל זאת לא מתרחש הריון מפאת חוסר התאמה או מפאת חוסר יכולת של הרחם לקלוט הריון? במילים אחרות, מה יכולה להיות הסיבה להיעדר הריון אם הכל נראה תקין? אילו בדיקות מומלץ לערוך על מנת לבדוק את הנושא הזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קודם כל חשוב להבהיר שגם אם יש ביוץ והכל "עובד" כמו שצריך, אחוזי הכניסה להריון הם כדלקמן: 25% מהזוגות מצליחים להיכנס להריון בחודש הראשון לנסיונות, 60% מהזוגות מצליחים תוך 6 חודשים, 75% תוך 9 חודשים ו-90% בתוך 18 חודשים. על כן, אם אתם מנסים להיכנס להריון רק במשך מספר חודשים, עדיין אין סיבה לחשוש מאי-פריון. הסיבות האפשריות לאי קליטת הריון רבות ומגוונות. באופן כללי, ניתן לחלקן לשתי קבוצות עיקריות (כמספר המשתתפים בתהליך): גורמים הקשורים לאישה, כמו בעיות הקשורות לשחלה, לצוואר הרחם, לרחם עצמו, לחצוצרות, כמו גם הפרעות הורמונליות כלליות. גורמים הקשורים לגבר, רובם קשורים לאיכות ולכמות הזרעים. יש לציין שההתפלגות כמעט זהה, כלומר בכ-50% ממקרי בעיות הפריון הבעיה היא באשה, ובכ-50% מהמקרים הבעיה היא בגבר. ישנן בדיקות רבות לבירור בעיות פוריות, והן מבוצעות שלב אחר שלב, בהתאם לזוג. נהוג להתחיל בבירור הורמונלי ובבדיקת אולטרסאונד לצורך שלילת בעיות ברחם ובשחלות. כמו כן במקביל, ניתן לבצע בדיקת זרע, לבירור כמות הזרע ואיכותו. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני סובלת מחריקת שיניים, והומלץ לי להשתמש בסד לילה. איפה ניתן לרכוש אותו ? שמעתי בתוכנית של אודטה שיצא סד חדש נוח יותר, סטנדרטי, במקום זה שמכינים במיוחד עבורי אחרי מדידה.
אני סובלת מחריקת שיניים, והומלץ לי להשתמש בסד לילה. איפה ניתן לרכוש אותו ? שמעתי בתוכנית של אודטה שיצא סד חדש נוח יותר, סטנדרטי, במקום זה שמכינים במיוחד עבורי אחרי מדידה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

איני יודע בדיוק מה הוצג בתוכנית של אודטה, אך בכל מקרה סד לילה מסוג כלשהו חייב להיות מותאם אצל רופא שיניים ואיני ממליץ לרכוש אותו בכל דרך אחרת. ד"ר מיכאל אבא קרא עוד

 לפני ארבעה שבועות היו לי כאבי גב תחתון קלים מאוד שהתעלמתי מהם. לאחר שלושה ימים נתקפתי כאבים עזים באותו המקום ופינו אותי למיון. שם קיבלתי שתי זריקות (לא זוכרת איזה), שני נרות ובהמשך השבוע קיבלתי עוד זריקה.   הכאב ירד באופן משמעותי וחזרתי לתפקוד כמעט מלא.  בבדיקת CT התברר שיש לי בלט אחורי מרכזי קל של דיסק L4-L5 ובקע דיסקית אחורי ומשמאל L5-S1.   עדיין יש לי קושי בתנועה, כאבים קלים ונסבלים, וצליעה קלה ברגל שמאל. אני חיילת, ורופא צבאי המליץ לי על פיזיותרפיה ונוגדי דלקת.   לפני שנה וחצי היו לי כאבי גב קלים באופן תקופתי. במסגרת שירותי הצבאי הייתי מ"כית טירוניות במשך שלושה חודשים, ובשלושת החודשים האחרונים אני עושה עבודת משרד בלבד.   רציתי לדעת אם פיזיותרפיה היא הטיפול המתאים? האם הצליעה תיעלם או שזה דבר שיימשך? והאם יש קשר בין המאמצים הפיזיים בשירותי הצבאי לפריצת הדיסק?
לפני ארבעה שבועות היו לי כאבי גב תחתון קלים מאוד שהתעלמתי מהם. לאחר שלושה ימים נתקפתי כאבים עזים באותו המקום ופינו אותי למיון. שם קיבלתי שתי זריקות (לא זוכרת איזה), שני נרות ובהמשך השבוע קיבלתי עוד זריקה. הכאב ירד באופן משמעותי וחזרתי לתפקוד כמעט מלא. בבדיקת CT התברר שיש לי בלט אחורי מרכזי קל של דיסק L4-L5 ובקע דיסקית אחורי ומשמאל L5-S1. עדיין יש לי קושי בתנועה, כאבים קלים ונסבלים, וצליעה קלה ברגל שמאל. אני חיילת, ורופא צבאי המליץ לי על פיזיותרפיה ונוגדי דלקת. לפני שנה וחצי היו לי כאבי גב קלים באופן תקופתי. במסגרת שירותי הצבאי הייתי מ"כית טירוניות במשך שלושה חודשים, ובשלושת החודשים האחרונים אני עושה עבודת משרד בלבד. רציתי לדעת אם פיזיותרפיה היא הטיפול המתאים? האם הצליעה תיעלם או שזה דבר שיימשך? והאם יש קשר בין המאמצים הפיזיים בשירותי הצבאי לפריצת הדיסק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאב הגב שאת מרגישה והכאב לאורך הרגל נובעים מהלחץ שיוצר בלט הדיסק על העצב. הדיסק הוא מבנה גמיש יחסית, שמאפשר את תנועות עמוד השדרה, אך הוא גם יכול להיפצע בכל מיני צורות ולבלוט ממקומו, ובכך ללחוץ על העצבים שיוצאים מעמוד השדרה. הבלט או הבקע אינם ממש מתקנים את עצמם, אך הבלט יכול בהחלט לחזור למקום נכון יותר מבחינה פיזיולוגית. חשוב מאוד שהלחץ הזה לא ימשך, כי אז הפגיעה בעצב תהפוך ליותר חמורה. ההמלצה לקחת נוגדי דלקת בהחלט נכונה, כי הם יעזרו להרגיע את התגובה הדלקתית שנוצרת בעקבות הלחץ. אולם לא די בכך. את בהחלט צריכה להתחיל טיפול פיזיותרפי, כדי שתוכלי גם להקל על הכאב שיש לך עכשיו, ובעיקר כדי למנוע התקפים נוספים בעתיד. עליך ללמוד לזוז בצורה נכונה עם הגב שלך, להפעיל את השרירים הנכונים, ולהכיר את התנועות המסוכנות לך, כלומר את אלו שגורמות לבלט ולבקע ללחוץ שוב על העצב. פעילות פיזית מאומצת אכן יכולה לגרום לכאבי גב, אך לא בהכרח. אם תלמדי להפעיל נכון את שרירי הבטן והגב, להרים חפצים בצורה נכונה, ולהתכופף נכון, לא אמורה להיות לך בעיה עם פעילות פיזית. בנוסף, אני בטוחה שישיבה ממושכת בעבודה משרדית מזיקה לא פחות ממאמץ פיזי לגב שלך! גם כאן, עליך ללמוד איך לשבת נכון, ובעיקר - איך לזוז מדי פעם כדי שלא ייווצר לחץ על הדיסקים. אני מאוד ממליצה שתפני לפיזיותרפיה, ודווקא עכשיו, כשאת לא במצב אקוטי של כאבים חזקים, זה בדיוק הזמן בו תוכלי לבצע תרגילים ולעבוד ללא קושי וללא לחץ. בהצלחה, קתרין אטל - פיזיותרפיסטית קרא עוד

 לאחר בדיקת אולטרסאונד נודע לי כי יש לי מיקרוליתיאזיס בשני האשכים. אני בן 22. האם זה מסוכן? האם קשור לסרטן?
לאחר בדיקת אולטרסאונד נודע לי כי יש לי מיקרוליתיאזיס בשני האשכים. אני בן 22. האם זה מסוכן? האם קשור לסרטן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מיקרוליתיאזיס דו-צדדי, כלומר הסתיידות באשך, הוא ממצא לא שכיח. ברוב המקרים מייחסים את זה להימצאות גידול או חשש להתפתחות של גידול, וישנם מקרים בהם זה מופיע על רקע ציסטה באפידידימיס או וריקוצלה בשק האשכים. אני ממליץ לך לפנות עם תוצאות בדיקת האולטרסאונד לרופא המטפל שלך או לאורולוג, כדי שיוכל לתת אבחנה מדוייקת יותר או להחליט על בדיקות נוספות על מנת להגיע לאבחנה ולהחליט על המשך הטיפול. לקריאה נוספת אני מפנה אותך לתשובות קודמות באינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_012904_2.htm קרא עוד

 כמה זמן מקסימום אפשר לחכות מסיום טיפול שורש ועד למבנה והכתר?  אני לאחר טיפול שורש ומנסה להיכנס להריון, ולכן חוששת לבצע את ההמשך בזמן ההריון.  בנוסף, הייתי בבדיקה במרפאת שיניים שונה מהמקום בו עברתי טיפול שורש, ושם נאמר לי שהטיפול נעשה לא מספיק קרוב לשורש.  האם טיפול שורש שלא מספיק קרוב לשורש יכול להיות בעייתי בהמשך למרות שכרגע אין כאבים?
כמה זמן מקסימום אפשר לחכות מסיום טיפול שורש ועד למבנה והכתר? אני לאחר טיפול שורש ומנסה להיכנס להריון, ולכן חוששת לבצע את ההמשך בזמן ההריון. בנוסף, הייתי בבדיקה במרפאת שיניים שונה מהמקום בו עברתי טיפול שורש, ושם נאמר לי שהטיפול נעשה לא מספיק קרוב לשורש. האם טיפול שורש שלא מספיק קרוב לשורש יכול להיות בעייתי בהמשך למרות שכרגע אין כאבים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומלץ לבצע מבנה ככל שניתן מהר לאחר טיפול השורש. במידה ויש צורך בכתר מומלץ לבצע כתר זמני בהקדם. איני ממליץ לך לדחות את ביצוע המבנה עד סיום ההריון. לגבי אורך טיפול השורש - אי הגעה לאורך הרצוי אינו מחייב כישלון של טיפול השורש אלא ירידה מסויימת באחוזי ההצלחה, וגם זה תלוי באיזו מידה טיפול השורש קצר מן הרצוי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שלא תמיד ניתן להגיע לאורך הרצוי. בברכה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

 לפעמים כשאני יושבת לצפות בסרט או שאני נמצאת במצב של ישיבה ומנוחה, יש לי פתאום תחושה של חוסר נוחות ברגליים, שגורמת לי להרגשה שאני חייבת להזיז אותן, ואני לא מצליחה למצוא שלווה. וכשאני מנסה להשאיר את הרגליים בתנוחה אחת אני מרגישה כאילו יש מאבק בשרירים. מה זה?
לפעמים כשאני יושבת לצפות בסרט או שאני נמצאת במצב של ישיבה ומנוחה, יש לי פתאום תחושה של חוסר נוחות ברגליים, שגורמת לי להרגשה שאני חייבת להזיז אותן, ואני לא מצליחה למצוא שלווה. וכשאני מנסה להשאיר את הרגליים בתנוחה אחת אני מרגישה כאילו יש מאבק בשרירים. מה זה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התופעה שאת מתארת נראית על פני הדברים נורמלית לחלוטין. ישנם אנשים רבים הסובלים מתחושה זו לאחר זמן רב בו לא שינו את תנוחת הרגליים. אין מספיק פרטים בשאלתך, ולכן לא אוכל לתת תשובה מדוייקת. חשוב לדעת אם מדובר בתופעה חדשה, אם זה קורה כל הזמן, אם קשור לפעילות גופנית, ועוד. בכל אופן, אני ממליצה לפנות לנוירולוג בשלב ראשון. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 האם מחלת קרוהן שאובחנה אצלי לפני 3 וחצי שנים יכולה פתאום לעבור? בבדיקת CT שניה נאמר לי שאין מחלת קרוהן.
האם מחלת קרוהן שאובחנה אצלי לפני 3 וחצי שנים יכולה פתאום לעבור? בבדיקת CT שניה נאמר לי שאין מחלת קרוהן.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהנחה שלא היתה טעות באבחנה הראשונית שלך כחולת קרוהן, המחלה איננה יכולה להיעלם. מחלת קרוהן היא מחלה כרונית של דלקת במעיים המאופיינת בהתקפים ורמיסיות. יש להניח שהמחלה תקפה אותך בצורה יחסית קלה ואת נמצאת ברמיסיה ארוכה, וטוב שכך. אך דעי שאת צריכה להיות במעקב ושהמחלה יכולה להתפרץ. שימי לב במיוחד לסימפטומים ההתחלתיים של המחלה, כגון: שלשול ללא דם, כאבי בטן מפושטים וירידה בלתי מוסברת במשקל הגוף. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר רוברט הפנר
ד"ר רוברט הפנר קרדיולוגיה
5
( 14 חוות דעת )
"קיבלתי יחס אישי, מקצועי ורגיש."
ד"ר מיכאל פרומר
ד"ר מיכאל פרומר ברית מילה
5
( 19 חוות דעת )
"מוהל שהוא גם אורולוג מומחה הכי טוב שנתקלתי בו! מקצועי, אמין והכי הכי הכי חשוב, באמת זמין כשצריך! אתחיל מזה שהגעתי אליו בהמלצה של חברה שהוא עשה לבן שלה את ברית המילה באופן מאוד מקצועי והיא נשארה מאוד מאוד מרוצה ממנו והמליצה בחום! לצערי, עשינו ברית מילה בחו״ל עם מוהל מהקהילה היהודית, המוהל שלנו לא היה זמין ברגע האמת כשחשדנו בדימום באמצע הלילה שעות אחרי הברית. ד״ר פרומר עזר וייעץ לנו והיה זמין בכל שעה בכל יום שפניתי אליו, דאג לתת מענה מפורט, ברור מאוד, הדריך אותנו מה לעשות נתן הוראות מדויקות. תודה לאל שהגענו לד״ר פרומר! הברית מילה הבאה שלנו בודאות אך ורק איתו! ולחלוטין אמליץ לכל המשפחה והחברים עליו כמוהל וכאורולוג! אם אתם מתלבטים, ומחפשים מקצוען שידע ללוות אתכם ולתת לכם את המענה הכי טוב שיש, ידריך אתכם בדיוק מה לעשות ואיך ומתי וכמה ולמה, בטוב לב, מקצועיות ואדיבות, יתן לכם ביטחון וראש שקט, בתהליך ברית המילה, ד״ר פרומר הוא הכתובת שלכם!!!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו