שאלות ותשובות - עמוד 783
מאת: מערכת אינפומד
גלולות למניעת הריון מדכאות את הציר ההורמונלי בגוף שאחראי על ביוצים. התאוששות ציר זה אורכת מספר חודשים, ולכן ייתכן ואינך מבייצת באופן סדיר. מחזורים של מעל 35 ימים הינם מחזורים ללא ביוץ. ייתכן שפספסת את תאריך הביוץ, אך ייתכן שאת עדיין אינך מבייצת. אם התופעה נמשכת מעל חודש נוסף, גשי לרופא הנשים המטפל שלך. HPV שגורם ל- CIN , אינו משפיע על הביוץ. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ראשית אין מה להיבהל . הרעד הוא בצד הכאב ולכן מתקשר אליו יותר ממחלות סיסטמיות. בנוסף, הרעד בפרקינסון מגיע במנוחה ונעלם בהפעלת היד, הפוך מהמצב אצלך. רעד בשריר יכול לנבוע מחולשה שלו או מכאב בהפעלה . כמו כן ייתכן מצב בו הפרעה בעצבוב השריר גורמת לרעידה . ייתכן גם שהרעד נובע מאותה סיבה שהזרוע כואבת, ואותה בעיה משליכה גם על תפקוד היד, למשל כשבהפעלת היד עם כאב השריר רועד. רצוי לדווח לפיזיותרפיסט המטפל ולהתייעץ איתו . רצוי לגשת לרופא המשפחה ולספר על התלונה, סביר מאוד שיפנה לנוירולוג להמשך בירור. ייתכנו גם בדיקות מעבדה כגון EMG לבירור מצב העצבים מהצוואר לכף היד ואולי CT , אך כאמור הכל בהתייעצות עם הרופא . לכן פני למטפל ולרופא והמשיכי בירור בלא פחד. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ניתוח מסוג זה מבוצע תחת הרדמה מלאה. משך ההחלמה ממנו ארוך, בדרך כלל 6 שבועות עם גבס וקביים, ולאחר מכן עוד שישה שבועות של גבס בלבד. כמו שאת יכולה להבין, הדבר יכול להקשות עליך ולעכב אותך מבחינת הספורט והריקוד. לגבי ההחלטה אם לבצע את הניתוח או לא, לא אוכל לענות לך בדואר אלקטרוני מבלי שנמצאים בידי כל הפרטים. אם את חוששת מההחלטה, הייתי ממליצה לך ללכת לקבלת חוות דעת נוספת כדי לדעת אם ההחלטה על ניתוח היא הנכונה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
באופן כללי את צודקת: הקאות בהחלט פוגעות בספיגת הגלולות ועל כן ישנה ירידה ביעילותן. אם אכן קיימת יחסים רק כיומיים לפני תחילת הטיפול האנטיביוטי, לא אמורה להיות בעיה. ייתכן שהאיחור בדימום הווסתי נובע מהעובדה שחלק מהגלולות לא נספגו עקב ההקאות, ושהדבר גרם לשינויים הורמונלים. אני ממליצה לך לערוך בדיקה ביתית לגילוי הריון, על מנת שתהיי רגועה, ואז להמשיך בנטילת הגלולות כרגיל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ניכר כי הממצא הבולט בבדיקה הגופנית הוא חשד לגירוי של אחד משורשי חוט השדרה. גירוי כזה יכו להיגרם על ידי גורמים שונים, והגורם השכיח בגיל מבוגר הוא פריצת דיסק. עקב גילה הצעיר, יש להתייחס באופן שונה ובזהירות רבה יותר לבירור הרפואי, כיוון שאצל ילדים יש לעיתים סיבות שונות לכאבי גב. ההחלטה על סוג בדיקת ההדמיה שבה יעשה שימוש בהמשך הבירור צריכה להתקבל על ידי הרופא המטפל בהתאם לסיפור המקרה ולתוצאות הבדיקות שכבר נעשו, ודרכי הטיפול תלויות באבחנה. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ניתוח לפרוסקופי הוא יחסית בטוח בזמן הריון. הוא כרוך במעט סיבוכים, וההתאוששות והחזרה לשגרה מהירים יותר. מחקרים הראו כי הוא אינו פוגע בהתפתחות העובר ובהמשך ההריון. איני יכולה לענות לגבי חומרי ההרדמה מכיוון שאין לי מידע לגבי החומרים שבהם השתמשו בניתוח. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לפי הפרטים שאת מתארת בשאלתך, בנך סבל מזיהום בדרכי הנשימה, שהתבטא בין השאר בסינוסיטיס, כלומר דלקת של הסינוסים. הסינוסים הם חללים מלאי אוויר המקיפים את חלל האף. יש להם תפקיד חשוב בחימום וניקוי האוויר אותו אנו נושמים ובהורדה של משקל הגולגולת. הסינוסים מצופים בשכבה עדינה של רירית אשר מפרישה נוזל רירי שמתנקז אל תוך חלל האף. כאשר פתחי הניקוז של הסינוסים נסתמים (לאחר הצטננות או דלקת אלרגית של האף), אין לנוזל לאן להתנקז, הוא מצטבר בחלל הסינוס ו- "דוחק" את האוויר שבתוך הסינוס כלפי מעלה. זו הסיבה להופעת ה- "פלסים" שהוזכרו בבדיקה, כלומר חלל אשר מלא בחלקו באוויר ובחלקו בנוזל. במקרים של סינוסיטיס כרוני אשר אינה מגיבה לטיפול אנטיביוטי, יש צורך בפעולה כירורגית אשר במהלכה מנקזים אל חלל הסינוס מהנוזלים שהצטברו בתוכו. אם בנך עדיין סובל מחום גבוה, נזלת מוגלתית, כאבי ראש וכאבים למגע באזורי הסינוסים סביב האף, אני ממליץ לך להיוועץ ברופא אף-אוזן-גרון שימליץ על המשך טיפול מתאים. מידע על טיפולים אלטרנטיביים בסינוסיטיס תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_080502_3.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מגה גלופלקס הוא תוסף אלטרנטיבי, וככזה, אינני יכול לומר אם הוא מועיל. במחקרים שנעשו, הוא לא הראה יעילות כלשהי. התוסף אינו חלק מהרפואה הקונבנציונלית ולכן אינני יכול לערוב ליעילותו או לבטיחותו. בקשר למינון, טעות לחשוב שהורדה של המינון צריכה להתאים לירידה בחומרת הכאב או המחלה. כאשר משתמשים במינון נמוך מן המומלץ, האפקטיביות של החומר הפעיל בגוף יורדת והוא אינו מבצע את תפקידו. אני מייעץ לך לפנות לראומטולוג כאשר אתה סובל מכאב בכתף או בברך על מנת שיוכל לערוך בדיקה גופנית ובדיקות אחרות, להגיע לאבחנה ולהמליץ על טיפול מתאים. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מנורת לילה אינה פוגעת ביצור מלטונין, ומומלצת לחדרי ילדים למספר מטרות. האחת היא אפשרות של ההורה לראות את הנעשה בחדר ללא צורך בהדלקת אור ראשי. סיבה נוספת היא הילד: בהרבה מקרים יש לילדים חשש מחושך מוחלט, או להיפך - התרגלות לשינה בחושך מוחלט, ולמקרים אלה, מנורת לילה עם הספק של 15 וואט יכולה לתת מענה טוב. ישנן מנורות מלח שגם נותנות אווירה חמה וגם אינן חזקות (ויש הטוענים שהם מפיצות יונים חיוביים לאוויר שטובים לנשימה). ד"ר יובל עצמון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התוספתן הוא צינור סגור המחובר למעי הגס. בימינו אין לו כל תפקיד בגופנו, אבל הוא נמצא שם. דלקת בתוספתן נפוצה מאוד בעיקר בקרב צעירים, ובאה לידי ביטוי קליני בכאבים בבטן הימנית התחתונה, בבחילות ועוד. התיאור שאת מוסרת בהחלט מעלה חשד שהתרחשה דלקת כזאת, אך אם עברת בדיקה ואפשרות זו נשללה, אני חושבת שאת יכולה להיות רגועה. אני מניחה שעברת גם בירור גינקולוגי, ושוב, אם לא היו ממצאים לא תקינים בבדיקה, אין סיבה לדאגה. חשוב להיות קשובה לגופך, וטוב עשית שפנית למיון. אם כאבים אלה או דומים יחזרו, אני ממליצה לפנות שוב לבדיקה ולבירור. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד