שאלות ותשובות - עמוד 780
מאת: מערכת אינפומד
יש לי סוג דם A- ולבן זוגי O+ . אני בנסיונות להיכנס להריון, האם אני צריכה לעשות איזושהי זריקה בגלל סוג הדם שלי? לאור העובדה כי סוג דמך הוא Rh מינוס, ושל בן זוגך Rh פלוס, הרי שיש סיכוי שהעובר יהיה גם הוא פלוס. לאחר שתיכנסי להריון, תצטרכי לעשות זריקת אנטי D בשבוע ה-28 להריון, ואם לאחר הלידה יתברר כי סוג דמו של העובר הוא אכן Rh פלוס, תצטרכי לעשות זריקת אנטי D נוספת, תוך 72 שעות מן הלידה. [16/05/2005] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
סרוקסאט אכן גורם לתופעת לוואי של השמנה, יותר מתרופות אחרות בקבוצת מעכבי ניצול חוזר של סרוטונין. זו תרופה נוגדת דיכאון וחרדה המעכבת באופן סגולי ניצול חוזר של סרוטונין במוח, ומשמשת לטיפול במגוון מצבי דיכאון וחרדה. תרופה זו, כמו כל התרופות מקבוצה זו, אינה ממכרת, ועד כמה שידוע כיום, אינה גורמת לנזק בטווח הארוך. העלייה במשקל קשורה לעלייה בתיאבון ובכמיהה לפחמימות, ובהתאוששות מהמצב הדכאוני. ניתן לבקר את כמות האוכל, וכך לשמור על משקל תקין. אופציה נוספת היא החלפת התרופה בתרופה אחרת מקבוצת ה- SSRI, שגורמת פחות תופעות לוואי כאלה, למשל פרוזק או רסיטל. גשי לרופא המטפל להתייעצות. בהצלחה ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הדימומים בחודש הראשון היו תופעה מוכרת של התחלת גלולות. את הדימום הנוכחי צריך לבדוק. אין באפשרותי לענות לך מבלי לבדוק אותך, ייתכן והמינונים אינם מספיקים לך, אולם עלייך לגשת להיבדק. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שם התרופה הוא Meridia . תוכלי לקרוא עליה עוד כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=341 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
זו אכן תופעה ידועה אשר נקראת אבפרקצייה (abfarction). סד לילה אכן יכול לעזור, וכן איזון סגרי. את העלויות עליך לברר במרפאות שיניים. בהצלחה ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על מנת לפתור את הבעיה יש צורף בבדיקה מלאה שתכלול : הערכה של מנח קרסוליים. הערכה של יציבה כללית. הערכה של אורך שרירי הרגליים. מישוש שוק לחיפוש מקור הכאב . בדיקת הכנה לפני ואחרי האימונים. בדיקת ברך - יציבות / מצב הרצועות / מניסקוסים / מצב הפיקה . ועוד... לכל אלה ולעוד גורמים יתייחסו במכון הפיזיותרפיה וטיפול מתאים יומלץ. מומלץ בחום לפנות לאורתופד ולהתחיל בירור יסודי . רפואה שלמה ירון טילינגר - פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שרותי בריאות קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הציסטה שאת מתארת היא קרוב לוודאי ציסטה פונקציונאלית, "תפקודית" - ציסטות מסוג זה נפוצות מאוד בגיל הפריון, וקשורות לחוסר איזון הורמונלי. ציסטות כאלו יכולות לגרום לכאבי בטן ואף לדימומים בלתי סדירים. ישנם מספר סוגים של ציסטות פונקציונליות, ביניהם ציסטה של הגופיף הצהוב (ציסטה המתהווה לאחר שחרור הביצית מהזקיק הבשל), וציסטה פוליקולרית (הנוצרת עקב אי התבקעות הזקיק). ברוב המקרים התופעה אינה מדאיגה, ולעיתים הציסטות חולפות לאחר המחזור הבא, כך שאין להן משמעות גם לגבי פוריות וכניסה להריון. חשוב רק להמשיך במעקב. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
האם את יודעת מתי אמור להתרחש הביוץ בזמן לקיחת איקאקלומין? האם את ובן זוגך קיימתם יחסי מין סביב תאריך הביוץ המשוער לאחר איקאקלומין? אולי פספסתם את תאריך הביוץ. לכן, מומלץ שתנסו שוב לפני שתעשו שינוי במינון התרופה. במידה ופעלתם נכון ובהתאם להוראות רופא/ת הנשים המטפל/ת, מומלץ שתפנו אליו/ה שוב ותתייעצו. מצ"ב קישור לתשובות בנוגע לשימוש באיקאקלומין. http://www.infomed.co.il/questions/q_062805_10.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על מנת לאבחן עקמת בתינוקות נחוצה בבדיקת רופא ילדים או אורתופד. ישנם בהחלט מקרים בהם מאובחנת עקמת מגיל הלידה ועד לגיל שלוש שנים, אף על פי שאבחנה בגיל זה פחות שכיחה. הטיפול בעקמת בגילאים צעירים תלוי מאוד במצבו של עמוד השדרה בעת האבחנה, ובהיות המצב סטטי או כזה המתקדם במהירות. הטיפול יכול להיות בעזרת רתמות שונות, תרגילים שונים, וניתוחים של עמוד השדרה. בחלק מן המקרים, הילדים פשוט נמצאים במעקב ואין צורך בטיפולים. תוכל לקבל מידע רב בנושא העקמת דרך מנוע החיפוש של פורטל אינפומד. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על מנת להיכנס להריון, די בקיום יחסים פעם אחת ביום הביוץ, או יום-יומיים סביב מועד הביוץ. כיום ההמלצה היא ליטול חומצה פולית כחודשיים-שלושה לפני הכניסה להריון ועד לסיום השליש הראשון של ההריון, מכיוון שנמצא קשר בין מחסור בחומצה פולית לבין התפתחות מומים במערכת העצבים של העובר. למרות זאת, אם אכן מדובר בהריון ולא נטלת חומצה פולית, גשי לרופא המטפל, ייתכן שהוא פשוט ימליץ לך ליטול מינון גבוה יותר מהרגיל למשך השליש הראשון. בינתיים אין סיבה לדאגה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד