דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 780

 יש לי סוג דם A-
יש לי סוג דם A-
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יש לי סוג דם A- ולבן זוגי O+ . אני בנסיונות להיכנס להריון, האם אני צריכה לעשות איזושהי זריקה בגלל סוג הדם שלי? לאור העובדה כי סוג דמך הוא Rh מינוס, ושל בן זוגך Rh פלוס, הרי שיש סיכוי שהעובר יהיה גם הוא פלוס. לאחר שתיכנסי להריון, תצטרכי לעשות זריקת אנטי D בשבוע ה-28 להריון, ואם לאחר הלידה יתברר כי סוג דמו של העובר הוא אכן Rh פלוס, תצטרכי לעשות זריקת אנטי D נוספת, תוך 72 שעות מן הלידה. [16/05/2005] קרא עוד

 אני בת 42 ואני נוטלת כדורי  סרוקסאט כבר במשך חצי שנה. הם גורמים לי להשמנה, וחוץ מזה אין בעיה, להיפך - הם עזרו לי עם בעיות שינה שמהן אני כבר סובלת 18 שנה בלא שעזר לי שום דבר אחר.   איך אפשר להפסיק עם נטילת התרופה בלי להיכנס שוב לדיכאון ולקשיי שינה? אני מאד עצבנית בזמן שאני מחליטה לא ליטול את התרופה. כבר עברתי מכדור לחצי כדור ביום, אבל עם זה אני לא מצליחה לרדת או לחזור למשקל הקודם שלי. האם יש תרופה שאין לה תופעות כמו לסרוקסאט?
אני בת 42 ואני נוטלת כדורי סרוקסאט כבר במשך חצי שנה. הם גורמים לי להשמנה, וחוץ מזה אין בעיה, להיפך - הם עזרו לי עם בעיות שינה שמהן אני כבר סובלת 18 שנה בלא שעזר לי שום דבר אחר. איך אפשר להפסיק עם נטילת התרופה בלי להיכנס שוב לדיכאון ולקשיי שינה? אני מאד עצבנית בזמן שאני מחליטה לא ליטול את התרופה. כבר עברתי מכדור לחצי כדור ביום, אבל עם זה אני לא מצליחה לרדת או לחזור למשקל הקודם שלי. האם יש תרופה שאין לה תופעות כמו לסרוקסאט?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סרוקסאט אכן גורם לתופעת לוואי של השמנה, יותר מתרופות אחרות בקבוצת מעכבי ניצול חוזר של סרוטונין. זו תרופה נוגדת דיכאון וחרדה המעכבת באופן סגולי ניצול חוזר של סרוטונין במוח, ומשמשת לטיפול במגוון מצבי דיכאון וחרדה. תרופה זו, כמו כל התרופות מקבוצה זו, אינה ממכרת, ועד כמה שידוע כיום, אינה גורמת לנזק בטווח הארוך. העלייה במשקל קשורה לעלייה בתיאבון ובכמיהה לפחמימות, ובהתאוששות מהמצב הדכאוני. ניתן לבקר את כמות האוכל, וכך לשמור על משקל תקין. אופציה נוספת היא החלפת התרופה בתרופה אחרת מקבוצת ה- SSRI, שגורמת פחות תופעות לוואי כאלה, למשל פרוזק או רסיטל. גשי לרופא המטפל להתייעצות. בהצלחה ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 אני נוטלת גלולות חמישה חודשים. (גלולות אסטל 35).  בחודש הראשון היו לי דימומים חלשים לאורך כל החודש, לאחר מכן זה הסתדר, ובחודשים הבאים הדימומים לא חזרו.  בחודש האחרון, מספר ימים לאחר סיום הווסת שוב חוזר דימום חלש שנמשך כבר מספר ימים (יותר כתמים מאשר דימום חזק).  מה עלי לעשות? האם התופעה נורמלית?
אני נוטלת גלולות חמישה חודשים. (גלולות אסטל 35). בחודש הראשון היו לי דימומים חלשים לאורך כל החודש, לאחר מכן זה הסתדר, ובחודשים הבאים הדימומים לא חזרו. בחודש האחרון, מספר ימים לאחר סיום הווסת שוב חוזר דימום חלש שנמשך כבר מספר ימים (יותר כתמים מאשר דימום חזק). מה עלי לעשות? האם התופעה נורמלית?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הדימומים בחודש הראשון היו תופעה מוכרת של התחלת גלולות. את הדימום הנוכחי צריך לבדוק. אין באפשרותי לענות לך מבלי לבדוק אותך, ייתכן והמינונים אינם מספיקים לך, אולם עלייך לגשת להיבדק. קרא עוד

 אני בת 24 , יש לי מישקל עודף. אני חיה בניו יורק ואני רוצה לדעת  איך קוראים לרדוקטיל באנגלית .
אני בת 24 , יש לי מישקל עודף. אני חיה בניו יורק ואני רוצה לדעת איך קוראים לרדוקטיל באנגלית .
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שם התרופה הוא Meridia . תוכלי לקרוא עליה עוד כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=341 קרא עוד

 אני רצה שלוש פעמים בשבוע, 10-12 קילומטרים בשבוע, שוחה 3.5-2.5 קילומטר בשבוע. עד לא מזמן עשיתי שיעורי ספינינג, ואני מעבירה אימונים לחיילי היחידה. אני סובלת מכאבים בשוקה השמאלית ומכאבים חדים בברך, כיצד לפתור את בעייתי?
אני רצה שלוש פעמים בשבוע, 10-12 קילומטרים בשבוע, שוחה 3.5-2.5 קילומטר בשבוע. עד לא מזמן עשיתי שיעורי ספינינג, ואני מעבירה אימונים לחיילי היחידה. אני סובלת מכאבים בשוקה השמאלית ומכאבים חדים בברך, כיצד לפתור את בעייתי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על מנת לפתור את הבעיה יש צורף בבדיקה מלאה שתכלול : הערכה של מנח קרסוליים. הערכה של יציבה כללית. הערכה של אורך שרירי הרגליים. מישוש שוק לחיפוש מקור הכאב . בדיקת הכנה לפני ואחרי האימונים. בדיקת ברך - יציבות / מצב הרצועות / מניסקוסים / מצב הפיקה . ועוד... לכל אלה ולעוד גורמים יתייחסו במכון הפיזיותרפיה וטיפול מתאים יומלץ. מומלץ בחום לפנות לאורתופד ולהתחיל בירור יסודי . רפואה שלמה ירון טילינגר - פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שרותי בריאות קרא עוד

 אני ובעלי מנסים להיכנס להריון כבר שלושה חודשים. לאחר קיום יחסי מין סביב יום הביוץ מתחיל לי דימום המלווה בכאבי בטן והתכווצויות. הפסקתי את השימוש בגלולות למניעת הריון לפני כשלושה חודשים. היום הייתי בבדיקה אצל גינקולוג והוא טען שהדימום נובע מציסטה בקוטר 4 מ"מ, וכך גם הכאבים. הוא שלח אותי לקולפוסקופיה.   רציתי לדעת אם התהוות הציסטה קשורה לביוץ? מה גורם לה להיווצר? האם זוהי תופעה מדאיגה? האם תופעות אלו קשורות להפסקת הגלולות ולשיבוש הורמונלי? האם יש השלכות על הפוריות והכניסה להריון? מתי הציסטה אמורה להיעלם?
אני ובעלי מנסים להיכנס להריון כבר שלושה חודשים. לאחר קיום יחסי מין סביב יום הביוץ מתחיל לי דימום המלווה בכאבי בטן והתכווצויות. הפסקתי את השימוש בגלולות למניעת הריון לפני כשלושה חודשים. היום הייתי בבדיקה אצל גינקולוג והוא טען שהדימום נובע מציסטה בקוטר 4 מ"מ, וכך גם הכאבים. הוא שלח אותי לקולפוסקופיה. רציתי לדעת אם התהוות הציסטה קשורה לביוץ? מה גורם לה להיווצר? האם זוהי תופעה מדאיגה? האם תופעות אלו קשורות להפסקת הגלולות ולשיבוש הורמונלי? האם יש השלכות על הפוריות והכניסה להריון? מתי הציסטה אמורה להיעלם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הציסטה שאת מתארת היא קרוב לוודאי ציסטה פונקציונאלית, "תפקודית" - ציסטות מסוג זה נפוצות מאוד בגיל הפריון, וקשורות לחוסר איזון הורמונלי. ציסטות כאלו יכולות לגרום לכאבי בטן ואף לדימומים בלתי סדירים. ישנם מספר סוגים של ציסטות פונקציונליות, ביניהם ציסטה של הגופיף הצהוב (ציסטה המתהווה לאחר שחרור הביצית מהזקיק הבשל), וציסטה פוליקולרית (הנוצרת עקב אי התבקעות הזקיק). ברוב המקרים התופעה אינה מדאיגה, ולעיתים הציסטות חולפות לאחר המחזור הבא, כך שאין להן משמעות גם לגבי פוריות וכניסה להריון. חשוב רק להמשיך במעקב. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 יש לי שחלות פוליציסטיות. כ- 9 חודשים לא קיבלתי מחזור "טבעי", אלא רק בעזרת הכדורים.  בחודש שעבר לקחתי 5 כדורי איקאקלומין. אחרי 31 יום קיבלתי מחזור"טבעי". מה זה אומר? אם לא נכנסתי להריון, אולי צריך להגדיל מינון?
יש לי שחלות פוליציסטיות. כ- 9 חודשים לא קיבלתי מחזור "טבעי", אלא רק בעזרת הכדורים. בחודש שעבר לקחתי 5 כדורי איקאקלומין. אחרי 31 יום קיבלתי מחזור"טבעי". מה זה אומר? אם לא נכנסתי להריון, אולי צריך להגדיל מינון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

האם את יודעת מתי אמור להתרחש הביוץ בזמן לקיחת איקאקלומין? האם את ובן זוגך קיימתם יחסי מין סביב תאריך הביוץ המשוער לאחר איקאקלומין? אולי פספסתם את תאריך הביוץ. לכן, מומלץ שתנסו שוב לפני שתעשו שינוי במינון התרופה. במידה ופעלתם נכון ובהתאם להוראות רופא/ת הנשים המטפל/ת, מומלץ שתפנו אליו/ה שוב ותתייעצו. מצ"ב קישור לתשובות בנוגע לשימוש באיקאקלומין. http://www.infomed.co.il/questions/q_062805_10.htm קרא עוד

 הבת שלי בת חודש ימים בדיוק. כבר יומים אני מבחין שהבטן שלה נוטה יותר לצד שמאל. האם מדובר בעקמת? האם בגיל זה אפשר לאבחן עקמת? ומה אפשר לעשות אם יש?
הבת שלי בת חודש ימים בדיוק. כבר יומים אני מבחין שהבטן שלה נוטה יותר לצד שמאל. האם מדובר בעקמת? האם בגיל זה אפשר לאבחן עקמת? ומה אפשר לעשות אם יש?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על מנת לאבחן עקמת בתינוקות נחוצה בבדיקת רופא ילדים או אורתופד. ישנם בהחלט מקרים בהם מאובחנת עקמת מגיל הלידה ועד לגיל שלוש שנים, אף על פי שאבחנה בגיל זה פחות שכיחה. הטיפול בעקמת בגילאים צעירים תלוי מאוד במצבו של עמוד השדרה בעת האבחנה, ובהיות המצב סטטי או כזה המתקדם במהירות. הטיפול יכול להיות בעזרת רתמות שונות, תרגילים שונים, וניתוחים של עמוד השדרה. בחלק מן המקרים, הילדים פשוט נמצאים במעקב ואין צורך בטיפולים. תוכל לקבל מידע רב בנושא העקמת דרך מנוע החיפוש של פורטל אינפומד. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

 האם לאחר קיום יחסים פעם אחת ביום הביוץ ויומיים לאחר הביוץ ניתן להיכנס להריון? האם אצל אשה שנכנסה להריון ולא לקחה חומצה פולית יש סיכון לעובר?
האם לאחר קיום יחסים פעם אחת ביום הביוץ ויומיים לאחר הביוץ ניתן להיכנס להריון? האם אצל אשה שנכנסה להריון ולא לקחה חומצה פולית יש סיכון לעובר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על מנת להיכנס להריון, די בקיום יחסים פעם אחת ביום הביוץ, או יום-יומיים סביב מועד הביוץ. כיום ההמלצה היא ליטול חומצה פולית כחודשיים-שלושה לפני הכניסה להריון ועד לסיום השליש הראשון של ההריון, מכיוון שנמצא קשר בין מחסור בחומצה פולית לבין התפתחות מומים במערכת העצבים של העובר. למרות זאת, אם אכן מדובר בהריון ולא נטלת חומצה פולית, גשי לרופא המטפל, ייתכן שהוא פשוט ימליץ לך ליטול מינון גבוה יותר מהרגיל למשך השליש הראשון. בינתיים אין סיבה לדאגה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר נטע איזנברג קוגן
ד"ר נטע איזנברג קוגן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 15 חוות דעת )
"יחס מקצועי ופשוט מדהימה!"
נוירואקטיב - טיפול נוירופידבק ללא תרופות ב-ADHD, חרדה וקשב
נוירואקטיב - טיפול נוירופידבק ללא תרופות ב-ADHD, חרדה וקשב הפרעות קשב וריכוז
שיפור קשב, ריכוז וחרדה ללא תרופות וללא תופעות לוואי - ייעוץ ראשוני חינם!
ד"ר רביע שואהנה
ד"ר רביע שואהנה רפואת שיניים
רופא שיניים המתמקד ברפואת שיניים אסתטית, שיקום הפה, כירורגיה ושתלים, יישור שיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו