דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 801

 אני בן 21, גובהי 167 ס"מ. גבהו של אבא שלי 1.72 מטר ושל אימי 1.57 מטר. אני לא גובה מאז 17. לאחרונה נכנסתי לאתרי אינטרנט וראיתי שיש כל מיני תרופות, מדרסים לנעליים ופעילות ספורט הכוללות מתיחות וכו' המאפשרות להשיג עוד כמה ס"מ בודדים גם עד גיל 30, לדוגמה http://www.gainheight.com.   האם יש אמת בדבר? באתר הזה מוכרים מדרסים שלדבריהם גורמים להורמון הגדילה לפעול שוב. אם זה לא נכון, האם יש איזושהי דרך פרט לניתוח להשיג עוד כמה ס"מ?
אני בן 21, גובהי 167 ס"מ. גבהו של אבא שלי 1.72 מטר ושל אימי 1.57 מטר. אני לא גובה מאז 17. לאחרונה נכנסתי לאתרי אינטרנט וראיתי שיש כל מיני תרופות, מדרסים לנעליים ופעילות ספורט הכוללות מתיחות וכו' המאפשרות להשיג עוד כמה ס"מ בודדים גם עד גיל 30, לדוגמה http://www.gainheight.com. האם יש אמת בדבר? באתר הזה מוכרים מדרסים שלדבריהם גורמים להורמון הגדילה לפעול שוב. אם זה לא נכון, האם יש איזושהי דרך פרט לניתוח להשיג עוד כמה ס"מ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הגובה הממוצע בארץ הוא 165 ס"מ לנשים, ו-175 ס"מ לגברים. ומכאן שאמנם אינך גבוה, אך אינך נמוך מדי, ולמרות זאת נראה שהעניין מטריד אותך. לאחר גיל ההתבגרות נפסקת בדרך כלל הצמיחה לגובה עקב ירידה ברמת הורמון הגדילה, שינויים אנטומיים בעצמות הגוף ועוד. בארץ לא נהוג "לטפל" במקרים כמו שלך, מכיוון שלא מדובר בגובה חריג. אמנם ניתן למצוא היום שיטות שונות ל"הארכה", בעיקר בארה"ב, אך רוב השיטות והטיפולים המוצעים עדיין בחיתוליהם, כך שאין מספיק מידע מהימן על יעילותם או על תופעות הלוואי והנזקים שהם עשויים לגרום. בבית החולים קפלן ישנו מרכז ארצי לצמיחה הנקרא "מאמץ". הם אמנם מתעסקים בעיקר בבעיות גדילה אצל ילדים, אך אולי יוכלו לייעץ גם לך. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 האם נכון הוא שהפסקה בנטילת סימבקור 20 למשך כארבעה חודשים גורמת לכך שאין כל תועלת כאשר מחדשים את לקיחתו?
האם נכון הוא שהפסקה בנטילת סימבקור 20 למשך כארבעה חודשים גורמת לכך שאין כל תועלת כאשר מחדשים את לקיחתו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Simvacor היא תרופה מקבוצת הסטטינים, אשר מובילה לירידת רמת ה- LDL (הכולסטרול הרע) בדם. הסברה שהעלית בשאלתך אינה נכונה. גם לאחר הפסקה ממושכת של הטיפול בסטטינים, יש תועלת בנטילתם, והשפעתם על רמת ה- LDL נשארת. לכן, גם לאחר הפסקה של 4 חודשים, אם יש סיבה לעשות כן (רמות LDL גבוהות מהרצוי, מחלת לב), מומלץ לחדש את הטיפול. חשוב לדעת שלעיתים אנו מפסיקים את הטיפול באופן יזום על מנת לראות האם יש שינוי ברמת שומני הדם גם ללא טיפול. הדבר יכול להוביל להפסקה קבועה של הטיפול בסטאטינים או לחידושם, בהתאם לרמת ה- LDL. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 בתקופה האחרונה החלה לבלוט לי העצם בבסיס הבוהן. כיצד ניתן לעצור את התופעה ומה הטיפול המומלץ?
בתקופה האחרונה החלה לבלוט לי העצם בבסיס הבוהן. כיצד ניתן לעצור את התופעה ומה הטיפול המומלץ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם הבוהן שלך בזווית המצביעה לכיוון ארבע האצבעות האחרות, קצה העצם המטטרסלית, שבהמשך לבוהן עלול להשתפשף כנגד הנעל. העור שמעל קצה העצם מתעבה, והעצם עצמה עשויה לפתח בליטה גרמית. זהו בניון, והוא עלול לעורר כאב או לפתח דלקת. כדי להקל על המצב וכדי למנוע הידרדרות, הניחי ספוג קטן או רפידה בין הבוהן לבין האצבע השנייה, כך שהבוהן תהיה במישור אחד עם יתר אצבעות כף הרגל. רפידה סביב הבניון יכולה לעזור בהקלה על הלחץ. נעליים רחבות מספיק באזור כריות כף הרגל, שאינן מפעילות לחץ על המקום, עשויות להועיל. המנעי מנעילת נעלי עקב צרות! כדי להקל על הכאבים, ניתן להשתמש במשככי כאבים ללא מרשם. אם התופעה ממשיכה ומידרדרת בכל זאת, פני לרופא אורתופד לבדיקה, אולי יהיה צורך בניתוח. תרגישי טוב. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 בן זוגי הוא נשא של G6PD . איך מחלה זו עוברת בתורשה ?
בן זוגי הוא נשא של G6PD . איך מחלה זו עוברת בתורשה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בפגם גנטי רצסיבי בגן הממוקם על כרומוזום X . כמו מוטציות אחרות בגנים עם תאחיזה לכרומוזום X, די בעותק אחד לקוי של הגן כדי לגרום לליקוי, לכן זכרים חשופים לו בהרבה. אם לאישה יש חסר ב- G6PD הרי שיש לה שני עותקים פגומים של הגן. לבן-זוגך כנראה יש חסר ב- G6PD והוא אינו רק נשא. כך שלגבי תורשה: אם לך אין אף עותק של הגן הנ"ל, כלומר אינך נשאית, הרי שכל הבנות תהיינה נשאיות והבנים בריאים. אם הינך נשאית: סיכוי של 50% לבת ללקות בחסר G6PD, או להיות נשאית. לבן יש סיכוי של 50% להיות עם חסר G6PD. לפרטים נוספים: http://www.favism.org/favism/english/index.mv?pgid=faq#genealogy קרא עוד

 אני מזה שבועיים סובלת מכאבים בצד שמאל בגב תחתון. הכאבים חריפים יותר בשכיבה ובישיבה. עשיתי אולטרסאונד כליות והכל תקין. מה יכולה להיות הסיבה לכאבים ? והאם אורולוג יכול לעזור למרות שעל פי האולטרסאונד הכליות תקינות?  תודה
אני מזה שבועיים סובלת מכאבים בצד שמאל בגב תחתון. הכאבים חריפים יותר בשכיבה ובישיבה. עשיתי אולטרסאונד כליות והכל תקין. מה יכולה להיות הסיבה לכאבים ? והאם אורולוג יכול לעזור למרות שעל פי האולטרסאונד הכליות תקינות? תודה
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קרוב לוודאי שהכאב ממקור הגב ולא מהכליות בנוכחות אולטרסאונד תקין. כדי לאבחן את הכאב ולהציע טיפול יעיל יש לעבור צילומים לגב ובדיקה של מומחה גב. דר' מיכאל מילגרם "המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה" - אסותא. קרא עוד

 הבן שלי בן 7.6 ויש לו חום גבוה, 40 מעלות, עם דלקת גרון וחשד לסטרפטוקוק (מסרנו משטח גרון אך עדיין אין תשובה). בכל זאת התחלנו טיפול באנטיביוטיקה, וכאשר הסתכלתי במקרה בגרון, ראיתי שהחניכיים שלו מאוד אדומות, כמעט בצבע בורדו. מה זה יכול להיות? האם יש סיבה לדאגה?
הבן שלי בן 7.6 ויש לו חום גבוה, 40 מעלות, עם דלקת גרון וחשד לסטרפטוקוק (מסרנו משטח גרון אך עדיין אין תשובה). בכל זאת התחלנו טיפול באנטיביוטיקה, וכאשר הסתכלתי במקרה בגרון, ראיתי שהחניכיים שלו מאוד אדומות, כמעט בצבע בורדו. מה זה יכול להיות? האם יש סיבה לדאגה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המצב אותו את מתארת נשמע כמו דלקת חניכיים חריפה. מצב זה יכול להיות ללא קשר לדלקת הגרון, ויכול להיות קשור להיגיינה אורלית לקויה. אני מציע לפנות לרופא שיניים כדי לבדוק מה הבעיה. ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

 אני נמצאת בשבוע ה - 28 להריון. את ההריון הראשון סיימתי בניתוח קיסרי בשל מצב עכוז של התינוקת. היכן אוכל למצוא חומר בו אוכל ללמוד ולהבין האם ההריון הנוכחי שונה במהלכו בשל הניתוח הקיסרי שעברתי ולגבי לידה רגילה לאחר ניתוח קיסרי?
אני נמצאת בשבוע ה - 28 להריון. את ההריון הראשון סיימתי בניתוח קיסרי בשל מצב עכוז של התינוקת. היכן אוכל למצוא חומר בו אוכל ללמוד ולהבין האם ההריון הנוכחי שונה במהלכו בשל הניתוח הקיסרי שעברתי ולגבי לידה רגילה לאחר ניתוח קיסרי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

היום הגישה המקובלת היא לאפשר לידה וגינלית לאחר ניתוח קיסרי. ההריון נחשב להריון רגיל. מובן שישנם מספר גורמים שיכולים להצריך ביצוע ניתוח קיסרי חוזר. רצון האישה כאב באזור הצלקת לקראת סוף ההריון או במהלך ההריון. הצורך בזירוז הלידה, כי לא ניתן לתת זירוז לאחר ניתוח קיסרי מצג עכוז גודלו המשוער של העובר. אם העובר גדול מאוד, עדיף ללדת בניתוח קיסרי. מובן שיש להתייעץ על אופן הלידה עם הרופא המטפל. בהצלחה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 שלום, אנו מתכננים הריון. פניתי לרופאת נשים בשאלה בנוגע לחיסון אדמת, אני לא מוצאת את פנקס החיסונים שלי.  לדבריה מאחר ואני בטווח הגילאים 18-32 כמעט ודאי כי חוסנתי נגד אדמת.  האם יש ממש בדבר?
שלום, אנו מתכננים הריון. פניתי לרופאת נשים בשאלה בנוגע לחיסון אדמת, אני לא מוצאת את פנקס החיסונים שלי. לדבריה מאחר ואני בטווח הגילאים 18-32 כמעט ודאי כי חוסנתי נגד אדמת. האם יש ממש בדבר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ההגיון מאחורי מה שהרופאה אמרה לך הוא שמשנה מסוימת הכניסו את החיסון לאדמת כשגרה בבתי ספר. ובכל זאת, על מנת להיות רגועה, ניתן בבדיקת דם פשוטה לאשר בוודאות שאת אכן מחוסנת לאדמת. קרא עוד

 מה ההבדל בין מחלת המופיליה למחלת ITP (תרומבוציטופניה)? לפי מה שקראתי, התסמינים זהים: נטיה לאיבוד דם עקב ליקוי בתפקוד קרישה. האם זה נכון?
מה ההבדל בין מחלת המופיליה למחלת ITP (תרומבוציטופניה)? לפי מה שקראתי, התסמינים זהים: נטיה לאיבוד דם עקב ליקוי בתפקוד קרישה. האם זה נכון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המופיליה היא קבוצה של מחלות שקשורות בדימומים, לרוב מחלות תורשתיות. בדרך כלל משתמשים במונח המופיליה כשמדברים על המופיליה A – חוסר בפקטור 8; ועל המופיליה B – חוסר בפקטור 9 ('פקטור' הוא גורם קרישה). שתיהן מחלות שקשורות לכרומוזום X, ולכן מופיעות רק בבנים. שתי המחלות מופיעות ברמות שונות של חומרה. דימומים יכולים להופיע בכל מקום, והכי שכיח שהם מתרחשים במפרקים, בשרירים ובמערכת העיכול. דימום מופיע רק אחרי קבלת מכה, ניתוח או טיפולי שיניים. רמת הדימום קשורה לחומרת הופעת המחלה. דימום ספונטני מופיע רק במחלה חריפה מאוד. הטיפול במחלות נעשה על ידי הפקטורים החסרים ועל ידי הישמרות מפני פציעות. ITP (Idiopathic Thrombocytopenic Purpura) קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופסור דב פלדברג
פרופסור דב פלדברג יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל ביה"ח לנשים ע"ש הלן שניידר במרכז הרפואי רבין
ד"ר עומר טהה
ד"ר עומר טהה עור ומין
רופא בכיר במחלקת עור, אחראי מרפאת גידולים, אחראי חדר ניתוח אמבולטורי - דרמטוכירורג, ביה"ח בילינסון
ד"ר אחמד טאהא
ד"ר אחמד טאהא אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
רופא בכיר, אף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר, מנהל היחידה לניתוחי ראש צוואר, בי״ח רמב״ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו