שאלות ותשובות - עמוד 801
מאת: מערכת אינפומד
הגובה הממוצע בארץ הוא 165 ס"מ לנשים, ו-175 ס"מ לגברים. ומכאן שאמנם אינך גבוה, אך אינך נמוך מדי, ולמרות זאת נראה שהעניין מטריד אותך. לאחר גיל ההתבגרות נפסקת בדרך כלל הצמיחה לגובה עקב ירידה ברמת הורמון הגדילה, שינויים אנטומיים בעצמות הגוף ועוד. בארץ לא נהוג "לטפל" במקרים כמו שלך, מכיוון שלא מדובר בגובה חריג. אמנם ניתן למצוא היום שיטות שונות ל"הארכה", בעיקר בארה"ב, אך רוב השיטות והטיפולים המוצעים עדיין בחיתוליהם, כך שאין מספיק מידע מהימן על יעילותם או על תופעות הלוואי והנזקים שהם עשויים לגרום. בבית החולים קפלן ישנו מרכז ארצי לצמיחה הנקרא "מאמץ". הם אמנם מתעסקים בעיקר בבעיות גדילה אצל ילדים, אך אולי יוכלו לייעץ גם לך. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
Simvacor היא תרופה מקבוצת הסטטינים, אשר מובילה לירידת רמת ה- LDL (הכולסטרול הרע) בדם. הסברה שהעלית בשאלתך אינה נכונה. גם לאחר הפסקה ממושכת של הטיפול בסטטינים, יש תועלת בנטילתם, והשפעתם על רמת ה- LDL נשארת. לכן, גם לאחר הפסקה של 4 חודשים, אם יש סיבה לעשות כן (רמות LDL גבוהות מהרצוי, מחלת לב), מומלץ לחדש את הטיפול. חשוב לדעת שלעיתים אנו מפסיקים את הטיפול באופן יזום על מנת לראות האם יש שינוי ברמת שומני הדם גם ללא טיפול. הדבר יכול להוביל להפסקה קבועה של הטיפול בסטאטינים או לחידושם, בהתאם לרמת ה- LDL. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אם הבוהן שלך בזווית המצביעה לכיוון ארבע האצבעות האחרות, קצה העצם המטטרסלית, שבהמשך לבוהן עלול להשתפשף כנגד הנעל. העור שמעל קצה העצם מתעבה, והעצם עצמה עשויה לפתח בליטה גרמית. זהו בניון, והוא עלול לעורר כאב או לפתח דלקת. כדי להקל על המצב וכדי למנוע הידרדרות, הניחי ספוג קטן או רפידה בין הבוהן לבין האצבע השנייה, כך שהבוהן תהיה במישור אחד עם יתר אצבעות כף הרגל. רפידה סביב הבניון יכולה לעזור בהקלה על הלחץ. נעליים רחבות מספיק באזור כריות כף הרגל, שאינן מפעילות לחץ על המקום, עשויות להועיל. המנעי מנעילת נעלי עקב צרות! כדי להקל על הכאבים, ניתן להשתמש במשככי כאבים ללא מרשם. אם התופעה ממשיכה ומידרדרת בכל זאת, פני לרופא אורתופד לבדיקה, אולי יהיה צורך בניתוח. תרגישי טוב. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מדובר בפגם גנטי רצסיבי בגן הממוקם על כרומוזום X . כמו מוטציות אחרות בגנים עם תאחיזה לכרומוזום X, די בעותק אחד לקוי של הגן כדי לגרום לליקוי, לכן זכרים חשופים לו בהרבה. אם לאישה יש חסר ב- G6PD הרי שיש לה שני עותקים פגומים של הגן. לבן-זוגך כנראה יש חסר ב- G6PD והוא אינו רק נשא. כך שלגבי תורשה: אם לך אין אף עותק של הגן הנ"ל, כלומר אינך נשאית, הרי שכל הבנות תהיינה נשאיות והבנים בריאים. אם הינך נשאית: סיכוי של 50% לבת ללקות בחסר G6PD, או להיות נשאית. לבן יש סיכוי של 50% להיות עם חסר G6PD. לפרטים נוספים: http://www.favism.org/favism/english/index.mv?pgid=faq#genealogy קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קרוב לוודאי שהכאב ממקור הגב ולא מהכליות בנוכחות אולטרסאונד תקין. כדי לאבחן את הכאב ולהציע טיפול יעיל יש לעבור צילומים לגב ובדיקה של מומחה גב. דר' מיכאל מילגרם "המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה" - אסותא. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
המצב אותו את מתארת נשמע כמו דלקת חניכיים חריפה. מצב זה יכול להיות ללא קשר לדלקת הגרון, ויכול להיות קשור להיגיינה אורלית לקויה. אני מציע לפנות לרופא שיניים כדי לבדוק מה הבעיה. ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
היום הגישה המקובלת היא לאפשר לידה וגינלית לאחר ניתוח קיסרי. ההריון נחשב להריון רגיל. מובן שישנם מספר גורמים שיכולים להצריך ביצוע ניתוח קיסרי חוזר. רצון האישה כאב באזור הצלקת לקראת סוף ההריון או במהלך ההריון. הצורך בזירוז הלידה, כי לא ניתן לתת זירוז לאחר ניתוח קיסרי מצג עכוז גודלו המשוער של העובר. אם העובר גדול מאוד, עדיף ללדת בניתוח קיסרי. מובן שיש להתייעץ על אופן הלידה עם הרופא המטפל. בהצלחה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ההגיון מאחורי מה שהרופאה אמרה לך הוא שמשנה מסוימת הכניסו את החיסון לאדמת כשגרה בבתי ספר. ובכל זאת, על מנת להיות רגועה, ניתן בבדיקת דם פשוטה לאשר בוודאות שאת אכן מחוסנת לאדמת. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על מגה גלופלקס תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_052903_2.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
המופיליה היא קבוצה של מחלות שקשורות בדימומים, לרוב מחלות תורשתיות. בדרך כלל משתמשים במונח המופיליה כשמדברים על המופיליה A – חוסר בפקטור 8; ועל המופיליה B – חוסר בפקטור 9 ('פקטור' הוא גורם קרישה). שתיהן מחלות שקשורות לכרומוזום X, ולכן מופיעות רק בבנים. שתי המחלות מופיעות ברמות שונות של חומרה. דימומים יכולים להופיע בכל מקום, והכי שכיח שהם מתרחשים במפרקים, בשרירים ובמערכת העיכול. דימום מופיע רק אחרי קבלת מכה, ניתוח או טיפולי שיניים. רמת הדימום קשורה לחומרת הופעת המחלה. דימום ספונטני מופיע רק במחלה חריפה מאוד. הטיפול במחלות נעשה על ידי הפקטורים החסרים ועל ידי הישמרות מפני פציעות. ITP (Idiopathic Thrombocytopenic Purpura) קרא עוד