דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 800

שיטה לעיכוב נשירת שיער        האם קיימת שיטה אמינה כלשהי לעיכוב של נשירת שיער?
שיטה לעיכוב נשירת שיער האם קיימת שיטה אמינה כלשהי לעיכוב של נשירת שיער?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נשירת שיער עלולה להיגרם מסיבות רבות: ישנה צורה של נשירת שיער כללית שעשויה להופיע 2-3 חודשים לאחר מחלה או מצב תעוקה קיצוני של הגוף, דוגמת חום ממושך, ניתוח גדול, מחלה זיהומית קשה, או שינוי הורמונלי קיצוני (כמו לאחר לידה). נשירה עלולה להיות תופעת לוואי של תרופות מסוימות כמו ליתיום, חוסמי בטא, הפארין, קומדין וטיפולים כימותרפיים. היא עשויה להיות תסמין של מחלות מסוימות, כמו חוסר איזון בלוטת התריס וזאבת, ושל חסרים בתזונה של חלבונים, אבץ, ברזל וויטמינים מסוג B, ולקרות לאחר ירידה קיצונית במשקל. הקרחה פתאומית בצורת טלאים עם קשקשת יכולה להיות תוצאה של זיהום הקרקפת בפטריה, או לנבוע כתוצאה מטראומה לשיער עצמו, כמו משיכה חזקה, חימום וחשיפה לחומרים כימיים בצביעה וחמצון השיער. הסיבה השכיחה ביותר לנשירת שיער היא התקרחות בתבנית זכרית: באזור המצח הקדמי, הצדעיים וכיפת הראש, האופיינית לגברים ומתחילה בד"כ בגילאי 20-30 שנה. התקרחות מסוג זה נקראת גם אלופציה אנדרו-גנטית. היא אינה מוגדרת כמחלה, אלא כמצב טבעי הנגרם משילוב של נטייה תורשתית להתקרחות, רמת ההורמונים הגבריים, ועלייה בגיל. בדומה תיתכן התקרחות נשית בתבנית שונה במקצת, המערבת את כל הראש למעט אזור המצח, והיא מופיעה יותר עם תום גיל הפוריות. באופן רגיל כל אדם מאבד כ 50-100 שערות ביום. כאשר ישנו מצב של נשירת שיער מספר זה עולה בעשרות מונים. על מנת לטפל בבעיה, ראשית עליך לפנות לרופא. הרופא יאבחן את סוג נשירת השיער על פי ההיסטוריה הרפואית שלך, תרופות ,שאת/ה נוטל/ת תזונתך ובדיקתך הגופנית. סוגים מסוימים של נשירת שיער ניתנים לטיפול בהתאם לגורם: נשירה כתוצאה מחסר תזונתי תיפתר ע"י תזונה נכונה, נשירה שהיא תופעת לוואי של תרופות תיפתר ע"י החלפת תרופות אלה באחרות, נשירה כתוצאה ממחלה או מצב רפואי מסוים תיפתר ע"י טיפול במחלה זו (לדוגמה: איזון בלוטת התריס). בנשירה מאוחרת כתוצאה מעקה (סטרס) של הגוף לא מטפלים, והשיער מתחדש בד"כ כעבור מספר חודשים. כאשר מדובר בהתקרחות על רקע תורשתי / הורמונלי, ניתן לנקוט מספר צעדים. ראשית, ישנם גברים ונשים רבים הסובלים מאובדן שיער על רקע זה ומשלימים עם מראה זה, אינם נזקקים לטיפול ושמחים בחלקם. לאלה שרוצים בטיפול קיימות מספר אפשרויות טיפוליות: טיפול תרופתי וטיפול ניתוחי. קיימות רק שתי תרופות שהוכחו כיעילות במחקרים רפואיים מבוקרים: 1. מינוקסידיל - קרם בריכוז 5% לשימוש חיצוני בלבד שיש למרוח פעמיים ביום על הקרקפת. תוך 4-8 חודשים 30% מהמטופלים מצמיחים שערות חדשות. שיעור ההצלחה עולה כשמדובר באדם צעיר שלא עבר זמן רב מאז תחילת ההתקרחות. טיפול במינוקסידיל בנשים נושא שיעור הצלחה דומה. הבעיה העיקרית בתרופה היא שיש להמשיך בטיפול כל החיים והפסקתה תגרום לאיבוד כל השיער שצמח. 2. פינאסטריד - תרופה לגברים בלבד שניתנת דרך הפה פעם ביום. שיעור הצלחתה במניעת נשירה גבוה אך עלולות להיות לה תופעות לוואי של קושי בתפקוד מיני. גם תרופה זו יעילה רק כל עוד לוקחים אותה. 3. גלולות הורמונליות - בנשים בלבד עשויות לעזור. מבחינת טכניקות ניתוחיות: ראשית, שתלי שיער: השתלים הינם קווצות שיער קטנות המועברות מאזור עם שיער (למשל חלקו האחורי של הראש) לאזור קרח משיער. התוצאה הקוסמטית נאה, אך הטיפול יקר מאוד ואורך זמן רב (דרושים מאות שתלים להשלמת הטיפול שאורך עד שנתיים), שנית, ישנם ניתוחים להסרת אזורי קרקפת קרחים. עליך להתייעץ עם רופא עור או מנתח פלסטי מומחה לפני צעד ניתוחי. למידע נוסף: http://www.aad.org/ קרא עוד

 אמי עברה  בדיקת CT של המוח וניתנה לה תשובה שיש לה ככל הנראה גרנולציה ארכנואידלית כווריאנט נורמה, ולאור ממצא זה יהיה עליה לעבור  בדיקת MRI. מה אומר המשפט "בגרנולציה ארכנואידלית כווריאנט נורמה"?
אמי עברה בדיקת CT של המוח וניתנה לה תשובה שיש לה ככל הנראה גרנולציה ארכנואידלית כווריאנט נורמה, ולאור ממצא זה יהיה עליה לעבור בדיקת MRI. מה אומר המשפט "בגרנולציה ארכנואידלית כווריאנט נורמה"?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גרונולציות ארכנוידליות הן חלק תקין מהמוח. הן בליטות קטנות של הרקמה העוטפת את המוח הארכנוידלי, דרך השכבה החיצונית, הנקראת דורה. בליטות אלו מזרימות נוזל תוך-מוחי אל הסינוסים הוורידיים וכך הנוזל מגיע אל זרימת הדם. לא ברור לי למה כוונת מפענח ה- CT, אך נראה שמדובר בגרנולציה שונה מהרגיל, או מהנורמה, ועל כן יש לבצע את בדיקת ה- MRI, בדיקה המתאימה במיוחד לזיהוי הפרעות במוח ובחוט השדרה. אני מציעה לעבור את בדיקת ה- MRI ולגשת עם התוצאות לייעוץ אצל רופא נוירולוג המומחה בתחום זה. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 אני בת 34. בתשובה של דגימת ציסטה מהשחלה נכתב ovarian tissue with serous cystadenofibroma. מה זה אומר?
אני בת 34. בתשובה של דגימת ציסטה מהשחלה נכתב ovarian tissue with serous cystadenofibroma. מה זה אומר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Cystadenofibroma הוא גידול של השחלה שמקורו בתאי אפיתל. גידול זה שפיר ברוב המקרים, יכול להופיע אצל נשים בכל הגילאים, והוא מעט יותר נפוץ בנשים בגיל הפוריות. הטיפולים האפשריים הם כמותרפיה ופרוצדורה ניתוחית, למרות שחלק מהגידולים לא מגיבים טוב לכמותרפיה. למידע נוסף ולקבלת טיפול, פני לגינקולוג המטפל שלך. רפואה שלמה! ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 כדאי לשפשף טוב טוב, ואז היא אמורה לרדת
כדאי לשפשף טוב טוב, ואז היא אמורה לרדת
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כדאי לשפשף טוב טוב, ואז היא אמורה לרדת [11/08/2006] קרא עוד

 אני בת 15.5 והגובה שלי הוא 1.43 מטר. אני נמוכה מאוד ואני לא מפותחת, לא קיבלתי מחזור עדיין מחזור ואני נראית כמו ילדה. אני לא יודעת אם אני אנורקסית, אבל לפעמים אני אוכלת סביר ולפעמים יכולים להיות ימים שלמים שאני יכולה לחיות בלי אוכל בכלל. איך אני יכולה לדעת אם אני אנורקסית בלי לפנות לרופא? ומה אני יכולה לעשות כדי להתפתח ולגבוה? הייתי אצל מומחה בגיל 13 והוא אמר שאני אמורה להתפתח, אבל זה לא קורה. חוץ מזה תמיד הייתי רזה מאוד יחסית.
אני בת 15.5 והגובה שלי הוא 1.43 מטר. אני נמוכה מאוד ואני לא מפותחת, לא קיבלתי מחזור עדיין מחזור ואני נראית כמו ילדה. אני לא יודעת אם אני אנורקסית, אבל לפעמים אני אוכלת סביר ולפעמים יכולים להיות ימים שלמים שאני יכולה לחיות בלי אוכל בכלל. איך אני יכולה לדעת אם אני אנורקסית בלי לפנות לרופא? ומה אני יכולה לעשות כדי להתפתח ולגבוה? הייתי אצל מומחה בגיל 13 והוא אמר שאני אמורה להתפתח, אבל זה לא קורה. חוץ מזה תמיד הייתי רזה מאוד יחסית.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גובה של 143 ס"מ בגיל 15.5 הוא אכן נמוך, ורק 5% מן הבנות בגילך נמוכות ממך. עם זאת, העובדה שלא קיבלת עדיין מחזור מעידה על כך שטרם סיימת את תהליך הגדילה שלך, ולכן סביר מאוד שתמשיכי לגבוה. לא סיפקת נתונים באשר לגובהם של הוריך, אך בעזרת גובהם ניתן לחזות בערך את הגובה הסופי שלך. גם עיכוב גדילה אצל אחד ההורים עשוי לעבור בתורשה לילדים, ולהביא להתפתחות מאוחרת. למרות שאת מהססת, אני חושבת שכדאי מאוד שתפני לרופא - אנדוקרינולוג ילדים המתמחה בבעיות גדילה והתפתחות, כדי שיעריך את מצבך, ויתרשם אם יש מקום להמשך בירור או טיפול. אנורקסיה נרבוזה לא מתבטאת רק במשקל גוף נמוך. להגדרה של אנורקסיה יש 4 מרכיבים: סירוב לשמור על משקל תקין לגובה ולגיל - המתבטא במשקל הנמוך ב-15% לפחות ממשקל הגוף האידאלי. פחד מעליה במשקל. הפרעה קשה בדימוי הגוף - בנות אנורקטיות חושבות תמיד שהן שמנות, דימוי הגוף הופך להיות המדד העיקרי לערך עצמי, וקיימת הכחשה של חומרת המחלה. בנשים שקבלו כבר את המחזור החודשי - הפסקת הווסת. לפי הפרמטרים האלה תוכלי לדעת אם את סובלת מאנורקסיה. אם אינך חושבת שאת שמנה, ואינך חוששת מעליה במשקל - כנראה שאת סתם רזה, ואינך סובלת מאנורקסיה. אני שוב ממליצה לך לפנות אל אנדוקרינולוג ילדים - כדי שיעריך את התפתחותך. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד

 אני בן 24. לפני כחודשיים נפלתי מגובה רב על עקב רגל ימין, ללא עיקום של הקרסול. סבלתי מנפיחות רבה וכאבים. בוצע צילום רנטגן במיון ובו נשלל החשד לשבר, ונשלחתי לביתי למנוחה עם חבישה אלסטית וקומפרסים קרים.   חלפו כחודשיים ואני עדיין סובל מכאבים בעקב לעיתים תכופות, בעיקר בבקרים ולאחר עמידה ממושכת או פעילות פיזית. פניתי לרופא שהפנה אותי  לבדיקת CT. בוצעה הדמיית CT לעקב ימין, נשלל החשד לשבר שלא אובחן כראוי ובממצאי הבדיקה נכתב "נצפה מרכז התגרמות נוסף עם קורטקס ברור אחורי לתלוס הימני". מה פשר הממצא ומה ההמלצה להמשך הטיפול?
אני בן 24. לפני כחודשיים נפלתי מגובה רב על עקב רגל ימין, ללא עיקום של הקרסול. סבלתי מנפיחות רבה וכאבים. בוצע צילום רנטגן במיון ובו נשלל החשד לשבר, ונשלחתי לביתי למנוחה עם חבישה אלסטית וקומפרסים קרים. חלפו כחודשיים ואני עדיין סובל מכאבים בעקב לעיתים תכופות, בעיקר בבקרים ולאחר עמידה ממושכת או פעילות פיזית. פניתי לרופא שהפנה אותי לבדיקת CT. בוצעה הדמיית CT לעקב ימין, נשלל החשד לשבר שלא אובחן כראוי ובממצאי הבדיקה נכתב "נצפה מרכז התגרמות נוסף עם קורטקס ברור אחורי לתלוס הימני". מה פשר הממצא ומה ההמלצה להמשך הטיפול?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ממצא כמו מה שמתואר בבדיקתך יכול לנבוע מכמה סיבות, ביניהן תגובה לשבר שאירע במקום. זה יכול להיות גם ממצא אקראי, ללא קשר לחבלה. על מנת להפריד בין השניים יתכן שיהיה צורך בצילומי ביקורת נוספים או בביצוע מיפוי עצמות. בכל מקרה הייתי ממליץ על המשך מעקב אורתופדי. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 אני בן 17. רציתי לדעת מה לוקחים בבדיקת קריוטיפ גנטי? האם עושים בדיקת דם? עברתי כמה בדיקות רפואיות, ונקבע שיש לי Azoospermia ו- Varicocele בדרגה 3. האשכים שלי בגודל תקין ואין לי בעיה הורמונלית. עשיתי בדיקת קריוטיפ גנטי מלויקוציטים. רציתי לדעת תוך כמה זמן אקבל את התשובה.
אני בן 17. רציתי לדעת מה לוקחים בבדיקת קריוטיפ גנטי? האם עושים בדיקת דם? עברתי כמה בדיקות רפואיות, ונקבע שיש לי Azoospermia ו- Varicocele בדרגה 3. האשכים שלי בגודל תקין ואין לי בעיה הורמונלית. עשיתי בדיקת קריוטיפ גנטי מלויקוציטים. רציתי לדעת תוך כמה זמן אקבל את התשובה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קריוטיפ היא תמונת הכרומוזומים של האדם. בבדיקה של קריוטיפ גנטי לוקחים תאים כלשהם מגוף האדם הנבדק, אין זה משנה אם אלה לויקוציטים או כל תא אחר, ויוצרים מפה של הכרומוזומים של אותו אדם. הכרומוזומים הם המבנים בתוכם ארוז החומר הגנטי, הדנ"א של התא (בקישורים שהוספתי למטה תמצא קישורים להגדרות של המונחים הללו). הבדיקה מבוצעת פשוט על ידי לקיחת דגימת דם ובדיקה של הלויקוציטים, התאים הלבנים. הזמן לקבלת תוצאות בדיקת קריוטיפ גנטי מלויקוציטים הוא עד חודשיים מלקיחת הבדיקה. מידע נוסף תוכלי למצוא בקישורים הבאים: http://www.infomed.co.il/questions/q_062308_7.asp קרא עוד

 הייתי מעוניין לדעת יותר מידע לגבי הצפורל והזינט מקבוצת  הצפלוספורינים.  מה שהובהר לי בעבר, שהצפורל הוא צפלוספורין מדור ראשון לעומת הזינט  שהוא מדור שני או שלישי.  מה המשמעות של הדורות הללו?  במקרים בהם הכיסוי האנטיביוטי שלהם שווה, במה עדיף להשתמש קודם  ומדוע?
הייתי מעוניין לדעת יותר מידע לגבי הצפורל והזינט מקבוצת הצפלוספורינים. מה שהובהר לי בעבר, שהצפורל הוא צפלוספורין מדור ראשון לעומת הזינט שהוא מדור שני או שלישי. מה המשמעות של הדורות הללו? במקרים בהם הכיסוי האנטיביוטי שלהם שווה, במה עדיף להשתמש קודם ומדוע?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הדורות השונים של צפלוספורינים נבדלים זה מזה בספקטרום ובסוג של החיידקים אותם הם מכסים. צפורל או Cephalexin הוא מדור ראשון. הוא ניתן דרך הפה במגוון רחב של מצבים כמו דלקות גרון, אוזניים ועור. זינט או Cefuroxime שייך לדור שני של צפלוספורינים. מכסה יותר טוב חיידקים שלא מכוסים ע"י הדור הראשון ונותנים אותו לזיהומים בדרכי הנשימה ובסינוסים וכן לדלקת בדרכי השתן. קרא עוד

 האם תאי גזע יכולים לשחזר כל סוג של תא או רק תאי דם?
האם תאי גזע יכולים לשחזר כל סוג של תא או רק תאי דם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תאי גזע הם תאים מולטי פוטנטיים, כלומר, הם אוגרים בתוכם את ה-DNA של הגוף ואינם "מתוכנתים" עדיין לרקמה מסויימת, ולכן הם יכולים להתפתח ולייצר כל סוג של רקמה בגוף: תאי דם, תאי עור, תאי שומן, תאי עצם, תאי שריר או עצב וכן הלאה. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר עירא בכר
ד"ר עירא בכר אורתופדיה
5
( 5 חוות דעת )
"מקצועי ואדיב"
פרופ' אורי רוגובסקי
פרופ' אורי רוגובסקי פנימית
מומחה ברפואה פנימית | רופא בכיר מחלקת פנימית ג' במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי איכילוב
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו