דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 802

 אני בן 56. במיפוי עצמות נמצאו:   קליטה מוגברת בקלקנאוס טוברוזיטי מימין באזור חיבור הפלנטר פסיה ב-mp1 מימין, בטוברקול הגדול בהומרוס מימין, ואי-סדירות קלה בעמוד שדרה כולו, קליטות מוגברות כנ"ל ככל הנראה על רקע שינויים ניווניים.   מה זה אומר? היה לי גידול שפיר בגזע המוח והוא הוצא לפני 4 שנים. היה לי גידול בשד ימין שהתגלה מוקדם והוצא לפני חודש, הוא היה סרטני בשלב 2-1. יש לי כאבים בכתף בזרוע ימין זה זמן רב, ולפי המיפוי אין גרורות.
אני בן 56. במיפוי עצמות נמצאו: קליטה מוגברת בקלקנאוס טוברוזיטי מימין באזור חיבור הפלנטר פסיה ב-mp1 מימין, בטוברקול הגדול בהומרוס מימין, ואי-סדירות קלה בעמוד שדרה כולו, קליטות מוגברות כנ"ל ככל הנראה על רקע שינויים ניווניים. מה זה אומר? היה לי גידול שפיר בגזע המוח והוא הוצא לפני 4 שנים. היה לי גידול בשד ימין שהתגלה מוקדם והוצא לפני חודש, הוא היה סרטני בשלב 2-1. יש לי כאבים בכתף בזרוע ימין זה זמן רב, ולפי המיפוי אין גרורות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קליטה מוגברת בבדיקת מיפוי עצמות מעידה על תהליך שמגביר את אספקת הדם לאותו אזור. הסיבה לקליטה מוגברת יכולה להיות שבר, זיהום, גידול או דלקת כגון דלקת מפרקים. לפי המיפוי עצמו לא ניתן לומר איזו מהסיבות היא הגורם, אך ניתן למקם את הבעיה. בבדיקה המתוארת נמצאה קליטה מוגברת בעצמות כף רגל ימין, בכתף מימין ולכל אורך עמוד השדרה. בכף הרגל יתכן שהדבר מעיד על חבלה או דלקת, אך אם אין סימפטומים, אין לייחס לכך חשיבות רבה. הקליטה בכתף בהחלט יכולה להסביר את הכאבים, אך לא ניתן לדעת מהי הסיבה המדויקת על ידי המיפוי בלבד. לשם כך יש לפנות לבירור אצל אורתופד. הקליטה לאורך עמוד השדרה היא עקב שינויים ניווניים, כלומר שינויים החלים בכל אדם עם הגיל ואינם חריגים בגילאי 60-50.אין להם משמעות אם אינם גורמים לסימפטומים. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 אני סובלת מתת- פעילות בלוטת התריס ומטופלת.  אני עושה פעילות גופנית מוגברת כספינינג, חדר כושר, ריצה, אופני שטח.  לוקחת רדוקטיל 15 מ"ג יותר מחודש.  עדיין אין ביטוי לירידה בתיאבון ולירידה במשקל.  מה לעשות ?
אני סובלת מתת- פעילות בלוטת התריס ומטופלת. אני עושה פעילות גופנית מוגברת כספינינג, חדר כושר, ריצה, אופני שטח. לוקחת רדוקטיל 15 מ"ג יותר מחודש. עדיין אין ביטוי לירידה בתיאבון ולירידה במשקל. מה לעשות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כמו כל תרופה, גם הרדוקטיל אינה יעילה ב-100% מהנוטלים אותה. בטיפול בתרופות המסייעות לדיאטה, הירידה במשקל בשבועות הטיפול הראשונים מנבאת את הירידה במשקל לטווח הארוך. באשר לרדוקטיל, הוראות השימוש בתרופה מנחות את הרופא כך שאם לא היתה ירידה במשקל של 2 ק"ג לפחות ב-4 השבועות הראשונים לטיפול במינון של 10 מ"ג - יש להעלות את המינון ל-15 מ"ג או לשקול את הפסקתו. מחקר שהתפרסם לאחרונה טוען כי את הטיפול ברדוקטיל יש להמשיך, בשילוב עם דיאטה דלת קלוריות ופעילות גופנית, למשך 3 חודשים, לפני שקובעים כישלון של התרופה. המינון המקסימלי הוא 15 מ"ג - המינון אותו את נוטלת, ולכן אין מקום לעלות במינון התרופה. נראה כי היעדר מוחלט של תגובה לאחר כמה שבועות של טיפול אינו מבשר טובה באשר ליעילותה. גשי אל הרופא שלך כדי שתחליטו ביחד אם יש טעם להמשיך בנטילתה. לקריאה נוספת: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/medmaster/a601110.html קרא עוד

 אני מטופלת יותר משנה בכדורי  הקסאקפרון עקב דימומי מחזור כבדים ואנמיה, כנראה כתוצאה של הדימומים. מדי 3 שבועות אני בולעת 2 כדורים 3 פעמים ביום למשך 5 ימים. האם להמשיך? האם אין סיכון בטיפול ממושך כזה?
אני מטופלת יותר משנה בכדורי הקסאקפרון עקב דימומי מחזור כבדים ואנמיה, כנראה כתוצאה של הדימומים. מדי 3 שבועות אני בולעת 2 כדורים 3 פעמים ביום למשך 5 ימים. האם להמשיך? האם אין סיכון בטיפול ממושך כזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הקסאקפרון, או חומצה טראנקסאמית, היא תרופה למניעת דימום יתר. היא משמשת בטיפול בהמופיליה, בדימום ממערכת העיכול, בניתוחי לב ובדימום מחזורי מוגבר ראשוני (מנורגיה ראשונית, Primary menorrhagia) כלומר בדמם מוגבר שאין לו סיבה שבה יש לטפל. בהתוויה של מנורגיה ראשונית, המינון המקובל הוא 1 עד 1.5 גרם דרך הפה, 4-3 פעמים ביום, למשך 5-3 ימים בימים של תחילת המחזור. אני מניחה שעברת בירור ששלל סיבות אחרות לדמם מוגבר, כמו שרירנים ברחם. בכל מקרה, לא ידוע לי על בעיה בשל נטילה ממושכת של התרופה, אך כדאי שתיוועצי בגינקולוג המטפל שלך, שככל הנראה רשם לך תרופה זו, לגבי משך הטיפול. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 עברתי ניתוח להסרת גידול בשד השמאלי ביום שלישי השבוע. אני שומעת כאילו יש מים בתוך השד, שנשמעים בכל תזוזה. האם זה טבעי?
עברתי ניתוח להסרת גידול בשד השמאלי ביום שלישי השבוע. אני שומעת כאילו יש מים בתוך השד, שנשמעים בכל תזוזה. האם זה טבעי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לאחר כל ניתוח, ובמיוחד במקום כמו השדיים, נוצרת בצקת מקומית אשר נספגת לאיטה תוך כשלושה חודשים עד חצי שנה מזמן הניתוח. אין אפשרות לשמוע את הבצקת, אך בהחלט ניתן לחוש בה אפילו בידיים לא מיומנות. אם פצע הניתוח תקין, ללא אדמומיות, ללא עליית חום וללא הפרשות, אני מציע לך להמתין עד לביקורת, אשר אמורה להיות כשבועיים לאחר הניתוח. אז המנתח יבצע בדיקה פיזיקאלית של מקום הניתוח, ובאותה ההזדמנות תוכלי לשתף אותו בתחושותיך, והוא יוכל להסביר לך בפירוט את מהלך ההחלמה הצפוי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 אובחנתי כסובלת ממחלת גרייבס לפני 5 חודשים, לאחר פטוסיס (צניחת העפעף) של העין ותפקודי בלוטת תריס גבוהים. הוחל טיפול במרקפטיזול 10 מ"ג, ובהמשך, אחרי חודשיים, הועלה המינון ל-20 מ"ג. במיפוי של בלוטת התריס נמצאו "ממצאים נודולריים עם חשד קל למשהו פפילרי", ולכן האנדוקרינולוג המליץ על כריתה מלאה של הבלוטה.   עשרה ימים לפני הניתוח נטלתי 10 טיפות תמיסת לוגול 5% (פעמיים ביום, סה"כ 20 טיפות ליום). עברתי את הניתוח בהצלחה וכעת מחכים לתשובת בדיקת הרקמה שנלקחה בניתוח. בינתייים אני לוקחת סידן ואלפא די, עקב היפוקלצמיה קלה שהתגלתה לאחר הניתוח.   שוחררתי עם ערכי קלציום של 8.1 ואני ממשיכה לקחת סידן. היום גיליתי שאני בהריון, ורציתי לדעת, עם המרקפטיזול והלוגול וכל שאר חומרי ההרדמה הכללית שלקחתי, מהם הסיכונים לעובר, והאם מומלץ לעשות הפלה. כרגע אני נוטלת רק סידן ואלפא די ועוד לא התחלתי טיפול באלטרוקסין. אודה לכם על הייעוץ.
אובחנתי כסובלת ממחלת גרייבס לפני 5 חודשים, לאחר פטוסיס (צניחת העפעף) של העין ותפקודי בלוטת תריס גבוהים. הוחל טיפול במרקפטיזול 10 מ"ג, ובהמשך, אחרי חודשיים, הועלה המינון ל-20 מ"ג. במיפוי של בלוטת התריס נמצאו "ממצאים נודולריים עם חשד קל למשהו פפילרי", ולכן האנדוקרינולוג המליץ על כריתה מלאה של הבלוטה. עשרה ימים לפני הניתוח נטלתי 10 טיפות תמיסת לוגול 5% (פעמיים ביום, סה"כ 20 טיפות ליום). עברתי את הניתוח בהצלחה וכעת מחכים לתשובת בדיקת הרקמה שנלקחה בניתוח. בינתייים אני לוקחת סידן ואלפא די, עקב היפוקלצמיה קלה שהתגלתה לאחר הניתוח. שוחררתי עם ערכי קלציום של 8.1 ואני ממשיכה לקחת סידן. היום גיליתי שאני בהריון, ורציתי לדעת, עם המרקפטיזול והלוגול וכל שאר חומרי ההרדמה הכללית שלקחתי, מהם הסיכונים לעובר, והאם מומלץ לעשות הפלה. כרגע אני נוטלת רק סידן ואלפא די ועוד לא התחלתי טיפול באלטרוקסין. אודה לכם על הייעוץ.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שתי התרופות העיקריות בהן השתמשת, מרקפטיזול ולוגול, אינן מומלצות לשימוש בהריון. מרקפטיזול עלולה לגרום לתת-פעילות בלוטת התריס אצל העובר כמו גם לשינויים בעור ובקרקפת. לוגול, תמיסה המכילה יוד, עשויה לגרום להגדלת בלוטת התריס. כמו כן, גם חומרי הרדמה מסויימים אינם מומלצים לשימוש בהריון. למרות כל האמור לעיל, זמן נטילת התרופות הללו היה גבולי מבחינת ההריון (בשבוע הראשון להריון לערך), ולרוב בשלב הזה, חומרים שכאלה מובילים למצב של "הכל או כלום": כלומר או שמושג הריון, או שאם יש בעיה - בדרך כלל לא מושג הריון כלל. אם מדובר בהריון רצוי, אני ממליצה לא לקפוץ למסקנות ולא לוותר עליו. עליך לגשת לרופא הנשים לוודא שאכן יש שק הריון, ולהיוועץ איתו לגבי ההמשך. ייתכן שפשוט תצטרכי להיות במעקב ולעבור בדיקות לשלילת נזקים לעובר. לגבי האלטרוקסין, התרופה נחשבת לתרופה מקטגוריה A, כלומר אינה עוברת דרך השליה, ולא ידוע על נזק שהיא גורמת לעובר. שיהיה בהצלחה בהמשך! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 28. רציתי לשאול אם אפשר להשתמש במשחת  הידרואגיסטן לטיפול בזיהום פטרייתי (tinea corporis cruris ringworm) באזור הפין. אם כן, באיזו תדירות יש למרוח את המשחה ובמשך כמה זמן?
אני בן 28. רציתי לשאול אם אפשר להשתמש במשחת הידרואגיסטן לטיפול בזיהום פטרייתי (tinea corporis cruris ringworm) באזור הפין. אם כן, באיזו תדירות יש למרוח את המשחה ובמשך כמה זמן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

האבחנה המבדלת של נגעים באזור הפין עשויה להיות רחבה. כדי לאבחן את הבעיה יש לאסוף מידע בנוגע להיסטוריה הרפואית והמינית ומחלות הרקע (כולל מצב חיסוני), וכן יש חשיבות רבה לבדיקה גופנית. פטרת על הפין עצמו אינה מצב שכיח מאוד בקרב גברים צעירים ובריאים. התחלת טיפול במשחות כדוגמת הידרואגיסטן, המכילות חומרים נוגדי פטריות וסטרואיד קל, עשויה למסך את הבעיה בעור, וליצור קושי לאבחן את הבעיה ולהתאים לה טיפול בהמשך. מומלץ לפנות לרופא עור בהקדם, לשם אבחון וטיפול, לפני התחלת טיפול בהידרואגיסטן. אם האבחנה היא אכן פטרת, ניתן להשתמש בכמה תכשירים נוגדי פטריות, חלקם באופן מקומי (משחות כדוגמת אגיסטן). במקרים אחרים הטיפול המועדף הוא פומי (דרך הפה). אך שוב אציין כי יש להימנע מהתחלת הטיפול לפני קביעת האבחנה על ידי רופא העור או הרופא המטפל. ד"ר תהילה חג'ג' - אינפומד קרא עוד

 אני סובלת לאחרונה בזמן שינה ובמשך היום מזרמים באצבעות בשתי הידיים. הדבר קורה במיוחד בזמן פעילות כמו קריאה, הקלדה, אחיזת מכשיר הטלפון וכדומה. התחושה עוברת לאחר מספר דקות. הייתי רוצה לדעת ממה נובעת הבעיה ואיזה פתרון רפואי מוצע לי.
אני סובלת לאחרונה בזמן שינה ובמשך היום מזרמים באצבעות בשתי הידיים. הדבר קורה במיוחד בזמן פעילות כמו קריאה, הקלדה, אחיזת מכשיר הטלפון וכדומה. התחושה עוברת לאחר מספר דקות. הייתי רוצה לדעת ממה נובעת הבעיה ואיזה פתרון רפואי מוצע לי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הזרמים שאת מתארת יכולים להיות בשל דלקת של הגיד במפרק. תוכלי לקחת תרופות מסוג NSAID כמו אדויל, אשר יכולות להקל על הכאב ולהפחית את התגובה הדלקתית. אם הבעיה נמשכת, תוכלי לפנות לבדיקה אצל רופא המשפחה, שייתן לך תרופות מרשם במקרה הצורך. רצוי להימנע משימוש ממושך באזור זה. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד

 אימי סובלת ממחלת נפש מזה כ- 9 שנים כיום היא נוטלת את התרופות הבאות: קלופיקסול , לוריבן, ונלא , פקסט ופרוטאזין.  רציתי לדעת כמה דברים עקב בעיה חמורה שאליה נקלעו: א. אם ידוע לכם כיצד ניתן לבצע בדיקות תלות בתרופות.  ב. כיצד ניתן לבדוק נקודות A.D.L. (בדיקת תפקוד ).  ג. לפי הבנתי התרופה לוריבן הינה תרופה שאסור לקבל לתקופות זמן ממושכות אימי נוטלת אותה במשך 5 שנים במינון של בין 3-5 כדורים ביום.
אימי סובלת ממחלת נפש מזה כ- 9 שנים כיום היא נוטלת את התרופות הבאות: קלופיקסול , לוריבן, ונלא , פקסט ופרוטאזין. רציתי לדעת כמה דברים עקב בעיה חמורה שאליה נקלעו: א. אם ידוע לכם כיצד ניתן לבצע בדיקות תלות בתרופות. ב. כיצד ניתן לבדוק נקודות A.D.L. (בדיקת תפקוד ). ג. לפי הבנתי התרופה לוריבן הינה תרופה שאסור לקבל לתקופות זמן ממושכות אימי נוטלת אותה במשך 5 שנים במינון של בין 3-5 כדורים ביום.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ניתן לבצע בדיקת תלות בתרופות. אם אמך נוטלת תרופות פסיכיאטריות במשך 9 שנים היא לבטח תלויה בהן, ובעזרתן היא מתמודדת עם מחלת הנפש שלה. הפסקת התרופות (כדי לבדוק אם נוצרה תלות) עשויה לדרדר את מצבה. הערכת ADL כולל 5 פרמטרים: אכילה, רחצה, התלבשות, מעברים ושליטה על סוגרים. ההערכה נערכת ע"י האחות בקופת החולים. כדי לברר עוד פרטים, תוכלו לפנות אל האחות או אל העובדת הסוציאלית בקופת החולים שלכן. נטילת 3-5 כדורי לוריבן במשך 5 שנים אינה מסכנת את אימך. לא מומלץ לקחת את התרופה למשך פרקי זמן ארוכים, משום שעם הזמן מתפתחת תלות וכן התרגלות של הגוף. אני ממליצה לכם מאוד לפנות אל פסיכיאטר, כדי שיעריך את מצבה של אימך, וינסה לעשות קצת סדר בטיפול התרופתי. מחלת נפש היא מחלה כרונית כמו כל מחלה, והיא מחייבת מעקב רפואי סדיר. קרא עוד

 כשנכנסים להריון , האם נהיים יותר רעבים? האם זה סימן להריון ?
כשנכנסים להריון , האם נהיים יותר רעבים? האם זה סימן להריון ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הריון יכול להשפיע על רעב לשני הכיוונים, לא הייתי מגדירה רעב כסימן להריון. קרא עוד

 אני אמורה להוריד 35 קילוגרמים מהמשקל. קיבלתי אורליסטאט, ושאלתי היא: אם אני לוקחת כדור ליום, מה תהיה הירידה הממוצעת לחודש במשקל היתר שלי ? אני שוקלת 102 ק"ג והגובה שלי הוא 1.66 . אני חייבת לרדת במשקל בגלל כאבי גב קשים.
אני אמורה להוריד 35 קילוגרמים מהמשקל. קיבלתי אורליסטאט, ושאלתי היא: אם אני לוקחת כדור ליום, מה תהיה הירידה הממוצעת לחודש במשקל היתר שלי ? אני שוקלת 102 ק"ג והגובה שלי הוא 1.66 . אני חייבת לרדת במשקל בגלל כאבי גב קשים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ניתן לצפות מה תהיה הירידה הממוצעת במשקל, שכן היא תלויה בגורמים רבים, שהעיקרי בהם הוא, כמובן, מהי התזונה שלך. הכדורים אמורים לעזור בירידה במשקל, אך כדי להשיג תוצאות טובות יש להקפיד גם על דיאטה מאוזנת ועל פעילות ספורטיבית. את סובלת מעודף משקל ניכר, ה- BMI שלך הוא 37, וכדי להגיע למשקל תקין עליך להוריד כ-33 ק"ג. לאור זאת, אם תקפידי על דיאטה ופעילות גופנית, יש להניח כי הקצב ההתחלתי של איבוד המשקל יהיה מהיר יחסית. צריך לזכור שירידה מתונה והדרגתית במשקל מסייעת לשמירה על התוצאות, יחד עם שינוי הרגלי האכילה. קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' אמיר קוגלמן
פרופ' אמיר קוגלמן ילדים
מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילודים ופגים ומנהל מחלקת ילודים בית חולים רמב"ם
ד"ר לורין לויט רוזן
ד"ר לורין לויט רוזן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהלת היחידה להריון בסיכון גבוה בהדסה הר הצופים
ד"ר רן נגר
ד"ר רן נגר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 21 חוות דעת )
"ד״ר רן נגר רופא משכמו ומעלה, נעים, חייכני, מסביר בצורה מקצועית מאוד , אני אצלו כבר הריון שלישי ✋🏻"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו