דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 799

 אני בת 16 בעוד חודשיים והמחזור שלי לא סדיר. לא היה לי מחזור כבר 4 חודשים בערך. זה כבר קרה לי כמה פעמים בעבר. המחזור שלי מעולם לא היה סדיר, וקיבלתי מחזור לראשונה לפני 3 שנים בערך. אני נמנעת מלקחת כדורים ולהיפגש עם גינקולוג\ית. מה ניתן לעשות? האם המצב תקין? אם כן, מתי אי-סדירות מחזור נחשבת לבלתי תקינה?
אני בת 16 בעוד חודשיים והמחזור שלי לא סדיר. לא היה לי מחזור כבר 4 חודשים בערך. זה כבר קרה לי כמה פעמים בעבר. המחזור שלי מעולם לא היה סדיר, וקיבלתי מחזור לראשונה לפני 3 שנים בערך. אני נמנעת מלקחת כדורים ולהיפגש עם גינקולוג\ית. מה ניתן לעשות? האם המצב תקין? אם כן, מתי אי-סדירות מחזור נחשבת לבלתי תקינה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אי-סדירות המחזור היא תופעה נפוצה בתקופת ההתבגרות. המחזור אמור להפוך לסדיר תוך שנתיים מהופעתו לראשונה. אי-קבלת וסת למשך 4 חודשים אינה תופעה תקינה, ומצריכה התייחסות. יכולות להיות סיבות שונות לאי-סדירות המחזור ולאי-קבלת וסת (אמנוריאה), והן כוללות תת-משקל, תזונה לקויה, דיאטה חריפה, ושימוש בתרופות מסוימות. אם המחזור ממאן להגיע עלייך לפנות לגינקולוג לבדיקה ובירור. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 הייתי בבדיקת CT צוואר לפני כחודש. רופא המשפחה אמר לי שהבדיקה תקינה. ביום רביעי האחרון התחילו לי כאבים נוראיים בכתף וזה גרם לי למין הירדמות של הזרוע. הייתי אצל רופא המשפחה והרופא אמר לי להמשיך עם כדורים נגד כאבים. עברתי לילה ללא שינה בכלל כי שום דבר לא עזר. למחרת בשתיים לפנות בוקר נסעתי למרפאת ביקור רופא, קיבלתי זריקה של אופטלגין והרופא אמר שכעבור חצי שעה זה ישחרר אותי. כעבור שעה בערך הכאב נחלש מעט. כעבור פחות משעתיים הכאב חזר כאילו לא קיבלתי זריקה, נשארתי עם הכאבים הבלתי נסבלים עוד לילה ללא שינה. המשכתי לקחת כדורים נגד כאבים בתקווה שזה יעזור אבל שום דבר לא עזר. חזרתי לרופא המשפחה, קיבלתי הפניה לבית חולים. אחרי שקיבלתי גם כדורים בשם ארקוקסיה שכמובן לא עזרו לי, נסעתי בלילה לבי"ח, קיבלתי שם קוקטייל של כמה תרופות - מורפיום, וליום, וולטרן, ואופטלגין. אחרי בערך חצי שעה התחלתי להיות מטושטשת והכאב פסק לגמרי. שוחררתי לבית, נרדמתי וכבר בשעה שש בבוקר קמתי עם כאבים, פחות חזקים אבל כואבים מאוד. בקשר לבדיקת CT לצוואר, נתתי לאורתופד בבי"ח לבדוק אותו והרופא אמר שיש לי תעלה צרה של חוט השדרה. רציתי לדעת מה זה אומר והאם תוכלו לעזור לי.
הייתי בבדיקת CT צוואר לפני כחודש. רופא המשפחה אמר לי שהבדיקה תקינה. ביום רביעי האחרון התחילו לי כאבים נוראיים בכתף וזה גרם לי למין הירדמות של הזרוע. הייתי אצל רופא המשפחה והרופא אמר לי להמשיך עם כדורים נגד כאבים. עברתי לילה ללא שינה בכלל כי שום דבר לא עזר. למחרת בשתיים לפנות בוקר נסעתי למרפאת ביקור רופא, קיבלתי זריקה של אופטלגין והרופא אמר שכעבור חצי שעה זה ישחרר אותי. כעבור שעה בערך הכאב נחלש מעט. כעבור פחות משעתיים הכאב חזר כאילו לא קיבלתי זריקה, נשארתי עם הכאבים הבלתי נסבלים עוד לילה ללא שינה. המשכתי לקחת כדורים נגד כאבים בתקווה שזה יעזור אבל שום דבר לא עזר. חזרתי לרופא המשפחה, קיבלתי הפניה לבית חולים. אחרי שקיבלתי גם כדורים בשם ארקוקסיה שכמובן לא עזרו לי, נסעתי בלילה לבי"ח, קיבלתי שם קוקטייל של כמה תרופות - מורפיום, וליום, וולטרן, ואופטלגין. אחרי בערך חצי שעה התחלתי להיות מטושטשת והכאב פסק לגמרי. שוחררתי לבית, נרדמתי וכבר בשעה שש בבוקר קמתי עם כאבים, פחות חזקים אבל כואבים מאוד. בקשר לבדיקת CT לצוואר, נתתי לאורתופד בבי"ח לבדוק אותו והרופא אמר שיש לי תעלה צרה של חוט השדרה. רציתי לדעת מה זה אומר והאם תוכלו לעזור לי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אכן כאבי כתף בשילוב סימפטומים של הירדמות ונימול יכולים בהחלט להיות ממקור עמוד שדרה צווארי, מבעיה של פריצת דיסק או גם היצרות של תעלת השדרה, למרות שבעיה זו פחות שכיחה. מציעה להראות לרדיולוג נוסף את ה CT ולהתייעץ עימו בשאלה של עמוד שדרה צר. קרא עוד

 לבתי (בת 3 שנים) יש צלעות מחוברות בבית החזה. היא חייבת לעבור ניתוח בעוד חודש להפרדת הצלעות המחוברות - 2 צלעות ושתל בצלעות כדי שהריאה תגדל. ניתוח מסוכן? החלמה ? כאבים? הצלחה?
לבתי (בת 3 שנים) יש צלעות מחוברות בבית החזה. היא חייבת לעבור ניתוח בעוד חודש להפרדת הצלעות המחוברות - 2 צלעות ושתל בצלעות כדי שהריאה תגדל. ניתוח מסוכן? החלמה ? כאבים? הצלחה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בשאלתך אינך מגדירה את שם מחלתה של בתך, האם היא נולדה עם צלעות מחוברות או שזה התפתח מאוחר יותר? האם ילדתך בריאה למעט בעיה זו? האם נטלת תרופות במהלך ההריון? האם זהו המום היחיד? משום שחסר מידע זה, יהיה קשה לענות על שאלתך. באופן עקרוני מומים בכלוב בית החזה ובצלעות בפרט, הינם מומים בעייתיים מבחינת התפתחות הריאות ותפקודן. גם במבוגרים בעיות בעמוד השדרה או בצלעות מובילות לפגיעה במבנה התלת- ממדי התקין של בית החזה, ובכך למחלות ריאה מגבלתיות (שקיימת מגבלה בהתנפחותן של הריאות), אולם במבוגרים אין את בעיית ההתפתחות, הואיל והריאות שלהם כבר בגודלן המקסימלי. בילדים הריאות עדיין בשלב התפתחות וגדילה, אי לכך חשובים מבנה תקין וגדילה תקינה של בית החזה, על מנת לאפשר אוורור תקין וחמצון הדם (תפקידן של הריאות). קשה לי לענות לגבי עד כמה הניתוח מסוכן ומה סיכויי הצלחתו, הואיל ואיני יודע מהו הניתוח המדוייק ומהי המחלה הבסיסית ממנה סובלת בתך. ניתוחים שונים הם בעלי סיבוכים שונים, עוצמת כאב שונה, זמן החלמה שונה והצלחות שונות. על מנת לדעת פרטים נוספים ספציפיים יותר, עלייך לשאול את הרופא המנתח. רפואה שלמה. קרא עוד

 בתי בת 6 סובלת מצלקות לאחר כוויות שנוצרו בגיל שנה. הצלקות הינן  בעיקר בחזה ובידיים. האם ידוע לכם בנוגע לטיפולים חדשים בהם סיכויי  ההחלמה ואי חזרת הצלקת גבוהים ? בעבר שמענו על שיטת ה"בלון" וטיפול  באמצעות הקפאה של האזור. אילו מהשיטות מתאימה יותר לשימוש או שיטה  אחרת ?
בתי בת 6 סובלת מצלקות לאחר כוויות שנוצרו בגיל שנה. הצלקות הינן בעיקר בחזה ובידיים. האם ידוע לכם בנוגע לטיפולים חדשים בהם סיכויי ההחלמה ואי חזרת הצלקת גבוהים ? בעבר שמענו על שיטת ה"בלון" וטיפול באמצעות הקפאה של האזור. אילו מהשיטות מתאימה יותר לשימוש או שיטה אחרת ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עליכם לפנות לייעוץ רופא עור ופלסטיקאי על מנת להגיע להחלטה משותפת לדרך הפעולה העתידית. להלן מספר טיפולים אפשריים לצמצום גודל צלקת גדולה: 1. ניתוח הקרוי revision scar. 2. חבישות ג'ל סיליקון / אבץ. 3. טיפולי הקפאה בחנקן נוזלי- כל 20-30 יום. 4. טיפול באמצעות קרני לייזר. קרא עוד

 אני חולת לופוס. האם יש אמצעי מניעה למעט קונדום שאוכל להשתמש בו על מנת להימנע מהריון?
אני חולת לופוס. האם יש אמצעי מניעה למעט קונדום שאוכל להשתמש בו על מנת להימנע מהריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהחלט כן, קיימים מספר אמצעי מניעה בהם תוכלי להשתמש. לצורך ההחלטה חשוב לדעת מהו ביטוי המחלה אצלך, והאם סבלת בעבר מבעיות של קרישיות יתר, או שאובחנו אצלך נוגדנים מסוג antiphospholipid או anticardiolipin. להלן פירוט אמצעי המניעה הרלוונטיים עבורך: אמצעי המניעה החוסמים - קונדום, דיאפרגמה וכובעון צווארי - המונעים מן הזרע להגיע אל צוואר הרחם. האמצעים האלה אינם מכילים חומרים כימיים או הורמונליים, אך חוץ מהקונדום הם אינם מגינים ממחלות המועברות במגע מיני. היעילות אינה של 100%, ולכן כדאי לשלב בשימוש גם קוטלי זרע. קוטלי הזרע - קצף, ג'ל וספוגיות נרתיקיות הקוטלים את הזרע בתוך הנרתיק באמצעים כימיים. הם אינם מכילים הורמונים, אך יעילותם חלקית בלבד, ויש להשתמש בהם בשילוב עם אמצעי מניעה נוסף. גלולות למניעת הריון - מונעות ביוץ באמצעים הורמונליים. בעבר נטו לחשוב שגלולות למניעת הריון עשויות לגרום להתפרצות הלופוס. עם השנים ירדה כמות האסטרוגן (הורמונים נשיים) בגלולות, והחלו להתפרסם מחקרים שהוכיחו כי נטילת גלולות למניעת הריון אינה מגבירה את הסיכון בחולות לופוס. כיום ההמלצה היא להימנע מגלולות רק בחולות לופוס בהן קיים סיכון להפרעות של קרישיות יתר: חולות עם antiphospholipid antibodies, תסמונת נפרוטית או אירוע תרומבוטי בעבר. התקן תוך רחמי - התקן המוחדר אל הרחם ע"י הגינקולוג, ויוצר סביבה עוינת להשרשת הביצית. חלק מן ההתקנים מכילים הורמונים. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד

 אני סובלת מפוסט טראומה ודיכאון סמוי, לפי חוות דעת של פסיכיאטר. אני נוטלת  זיבאן כבר במשך שבוע. בימים הראשונים, כשהמינון היה כדור אחד ביום, ההשפעה היתה חיובית, הוא נתן לי יותר מרץ, ביטחון ותחושה טובה באופן כללי, ללא קשר להפסקת העישון.   כרגע כבר הגעתי למינון של שני כדורים ביום, ותופעות הלוואי חזקות ומטרידות: חוסר שקט, בלבול, כאב ראש ועוד. האם אני יכולה להמשיך במינון נמוך יותר, ואם כן, לכמה זמן? האם זה עדיין יועיל לי להפסקת העישון? בכלל, אני מרגישה שיפור במצבי הנפשי עם המינון הנמוך. אשמח לקבל חוות דעת או עצה.
אני סובלת מפוסט טראומה ודיכאון סמוי, לפי חוות דעת של פסיכיאטר. אני נוטלת זיבאן כבר במשך שבוע. בימים הראשונים, כשהמינון היה כדור אחד ביום, ההשפעה היתה חיובית, הוא נתן לי יותר מרץ, ביטחון ותחושה טובה באופן כללי, ללא קשר להפסקת העישון. כרגע כבר הגעתי למינון של שני כדורים ביום, ותופעות הלוואי חזקות ומטרידות: חוסר שקט, בלבול, כאב ראש ועוד. האם אני יכולה להמשיך במינון נמוך יותר, ואם כן, לכמה זמן? האם זה עדיין יועיל לי להפסקת העישון? בכלל, אני מרגישה שיפור במצבי הנפשי עם המינון הנמוך. אשמח לקבל חוות דעת או עצה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קחי בחשבון כי יש תקופת הסתגלות לתרופה. יתכן שתופעות הלוואי שהיו בלתי נסבלות בהתחלה יחלפו מעצמן תוך זמן לא רב. אם תופעות הלוואי אינן נסבלות, את יכולה לחזור למינון הקודם. איני יכולה לחזות מה תהיה השפעת התרופה במינון זה, כפי שלא ניתן לקבוע בביטחון כי נטילת התרופה בדיוק לפי ההנחיות תביא לתוצאה הרצויה. שיעורי ההצלחה של הפסקה מוחלטת של העישון עם בופרופיון הם 44.2% לאחר 6 שבועות של טיפול. תוכלי לקרוא על כך כאן: http://www.infomed.co.il/drug2.asp?dID=322 קרא עוד

קשר בין גיל התורם להצלחת השתלת כבד        רציתי לדעת האם בהשתלת כבד גיל התורם משפיע על הצלחת ההשתלה.
קשר בין גיל התורם להצלחת השתלת כבד רציתי לדעת האם בהשתלת כבד גיל התורם משפיע על הצלחת ההשתלה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא. בהשתלת כבד הפרמטרים החשובים הם סוג דם זהה לתורם ולנתרם וגודל דומה (או מעט גדול יותר של התורם). התאמה לפי גיל, מין, סוג רקמה ועוד- אינם חשובים. התורם האידאלי הוא מעל גיל 18, ללא מחלות ויראליות, ללא עבר של אלכוהוליזם, מחלה ממארת, סוכרת או מחלת לב. קרא עוד

 לפני כשלוש שנים שתיתי אלכוהול, כנראה "מזויף", ולאחר כמה שעות היקאתי מספר רב של פעמים, היו לי רעידות בלתי פוסקות וחולשה ברגליים. לאחר המקרה לא שתיתי משקאות אלכוהולים במשך שנתיים.   בשנה האחרונה אני לוגמת יין או בירה לעיתים רחוקות, אך בכל פעם שאני שותה, אני מקיאה. עד לפני המקרה לא הפרזתי בשתייה והיתה לי עמידות לאלכוהול.   עד כה לא הצלחתי לקבל הסבר רפואי למצבי, האם הגוף פיתח אלרגיה או האם נגרם נזק לכבד?
לפני כשלוש שנים שתיתי אלכוהול, כנראה "מזויף", ולאחר כמה שעות היקאתי מספר רב של פעמים, היו לי רעידות בלתי פוסקות וחולשה ברגליים. לאחר המקרה לא שתיתי משקאות אלכוהולים במשך שנתיים. בשנה האחרונה אני לוגמת יין או בירה לעיתים רחוקות, אך בכל פעם שאני שותה, אני מקיאה. עד לפני המקרה לא הפרזתי בשתייה והיתה לי עמידות לאלכוהול. עד כה לא הצלחתי לקבל הסבר רפואי למצבי, האם הגוף פיתח אלרגיה או האם נגרם נזק לכבד?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אינני חושבת שנגרם נזק לכבד, שכן את צריכה לשתות כמויות גדולות של אלכוהול לתקופה מאוד ממושכת כדי לגרום נזק מסוג זה. נראה יותר כי את צריכה לפתח מחדש עמידות לאלכוהול. נסי לשתות כמויות קטנות ביותר של אלכוהול מאיכות טובה בלבד, ולאט לאט הגדילי את הכמות. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר עומר פלייסיג
ד"ר עומר פלייסיג רפואת שיניים
אורתודונט מומחה ליישור שיניים ולסתות
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
4.9
( 18 חוות דעת )
"מיום הראשון שנכנסתי לדר אוריון הבנתי שנכנסתי לרופא שמבין ענין ושולט במה שיש לי וזה מקנה סופר ביטחון בזמן קצר פתר כל בעיה שצצה לי כל החברים שלי כבר יודעים מזה ד"ר אוריון"
ד"ר קורנליוס נאסר
ד"ר קורנליוס נאסר עיניים
מנהל יחידת ניתוחי רשתית וזגוגית העין במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא) מומחה בכיר למחלות וניתוחי רשתית וניתוחי קטרקט מתקדמים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו