שאלות ותשובות - עמוד 804
מאת: מערכת אינפומד
לא ציינת באיזה שלב של הטיפול את נמצאת, והאם מדובר באבחון של התסמונת או שלאחר גירוי תרופתי של השחלה נצפו ציסטות מרובות. אני מניחה שהסברה האחרונה היא הנכונה וזו תופעה נפוצה ביותר שלא משפיעה על סיכויי הקליטה של ההריון, אולם יכולה להשפיע על ניהול הטיפולים עצמם. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
פוסטינור היא גלולה המכילה הורמון סינתטי מסוג פרוגסטרון, ומונעת יצירת הריון (לכן אינה יעילה לצורך הפסקת הריון). חשוב לזכור שהשימוש בפוסטינור אינו מהווה בשום אופן תחליף לאמצעי מניעה והשימוש מומלץ אך ורק במקרי חירום. לשאלתך- כשמשתמשים בפוסטינור יותר מפעמיים באותו מחזור עולה הסיכון לשיבוש במחזור, אך האפקטיביות נשמרת. פרטים נוספים תוכלי למצוא בתשובה לשאלה הבאה ועל ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד. http://www.infomed.co.il/questions/q_071605_5.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
CK או CPK הוא שמו המקוצר של האנזים קראטין פוספוקינאז. האנזים נמצא בשרירים, כולל שריר הלב, ותפקידו בייצור האנרגיה של השריר. כאשר נגרם נזק לשריר - רמת האנזים בדם עולה. נזק כזה עשוי להיגרם לאחר חבלה, זריקה תוך- שרירית, פעילות גופנית מאומצת, תת- פעילות של בלוטת התריס ובהשפעת תרופות, כמו סטטינים - להורדת כולסטרול. גם במקרה של נזק לשריר הלב יעלו רמות CPK, אולם במקרה זה יעלו בעיקר רמות של MB-CPK הנמצא בשריר הלב, והוא צורה שונה מעט של האנזים שהוזכר קודם. בשלב הראשון כדאי לחזור על הבדיקה. אם התוצאה עדיין גבוהה - כדאי ללכת לרופא כדי לברר מה הסיבה לכך. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
Poikilocytosis הוא מצב בו תאי הדם האדומים שונים במראם אחד מהשני, ובעלי צורות לא רגילות. לעיתים הממצא חסר משמעות או מעיד על בעיה בהבשלת התאים במוח העצם. ערכים נמוכים של MCH עשויים להצביע על אנמיה מיקרוציטית (חוסר ברזל, פעילות יתר של בלוטת התריס, ועוד) או על בעיה המטולוגית אחרת. אינני מכירה את ההיסטוריה הרפואית ואינני יודעת על איזה רקע בוצעו בדיקות הדם, ולכן איני יכולה לתת לכן תשובה. עליכן לחזור עם התשובות אל הרופא המטפל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ערכי הכולסטרול וערכי ה- LDL שלך אכן חורגים מטווחי הנורמה, אך עדיין לא מדובר במצב רע. על מנת להעריך את הסיכון, חשוב מאוד לדעת אם את משתמשת בגלולות למניעת הריון, מהם ערכי ה- HDL שלך, אם יש היסטוריה משפחתית של כולסטרול גבוה, ועוד. באופן כללי, הסכנות הכרוכות בכולסטרול גבוה קשורות לעובדה שבנוכחות רמות גבוהות של כולסטרול עשויים להיווצר "פלאקים" (צבר של כולסטרול וחומרים אחרים) בכלי הדם, דבר שגורם להיצרות כלי הדם ולבעיה באספקת הדם לאיברים חיוניים. החשש הגדול הוא מהצטברות פלאקים כאלה בעורקים המספקים את הלב. השלב הראשון בטיפול הוא טיפול שמרני הכולל שינוי באורח החיים: פעילות ספורטיבית (הפעילות שאת עושה מספיקה בהחלט), תזונה נכונה - חשוב להימנע מצריכת מזונות העשירים בשומן רווי (מרגרינה, המבורגרים, נקניקיות, מאפים ועוד), ולהקפיד על צריכת ירקות, פירות, סיבים תזונתיים, קטניות, דגים (כפעמיים בשבוע). אם גם תוך הקפדה על כללים אלה עדיין נמצאות רמות גבוהות של כולסטרול, יש מקום להיוועץ ברופא המטפל ולשקול טיפול תרופתי. תוכלי למצוא מידע נוסף, בתשובה לשאלה דומה שנשאלה בפורטל שלנו בעבר: http://www.infomed.co.il/questions/q_120707_15.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמת TSH גבוה עם רמת T4 חופשי גבוהה יכולות להעיד על בעיה בבלוטת יותרת המוח. יש לך מחסור קל בוויטמין B12, ורמת החומצה הפולית תקינה, אבל בגבול התחתון של הנורמה. אני ממליצה לפנות לאנדוקרינולוג. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לצערנו אין בידינו די פרטים על מנת לענות על השאלה. קשה להתייחס לתוצאות אותן רשמת במכתבך כיוון שלא מצוינים כל הפרטים הרלוונטים ולא היחידות של הערכים שנמדדו. בהנחה שהיחידות הן: TSH =20.2 microU/ml, FT4= 17.4 ng/dl, ייתכן שמדובר במצב של יתר בבלוטת התריס ממקור היפופיזה או בשמו הרפואי pituitary hyperthyroidism שיכול לנבוע, לדוגמה, מגידול קטן בהיפופיזה שמפריש את הורמון ה TSH, או שהסיבה היא חוסר תגובה של בלוטת ההיפופיזה להורמוני בלוטת התריס. בנוסף, מצב זה יכול לנבוע מהשפעה של תרופות מסוימות. בכל מקרה עליך לפנות לרופא אנדוקרינולוג מומחה, כיוון שישנן בדיקות עזר רבות שיעזרו לרדת לעומקה של הבעיה ולעזור בטיפול בה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לוקח זמן עד שהווסתות נהיות סדירות. בשלב זה את לא צריכה לעשות כלום. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קומדין היא תרופה הניתנת לדילול דם בחולים הסובלים מהפרעות של קרישתיות יתר, מהפרעות קצב לבביות ועוד. אם הוא אינו ניתן בתרופה - הקומדין לא נמצא בדם. הערכים אליהם אתה מתכוון הם וודאי ערכי INR - המעיד על מידת קרישיות הדם. רמות ה-INR המומלצות נובעות מן המחלה בעטיה ניתן הקומדין, וברוב המקרים הן נעות בין 2.5 ל- 3.5. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אני מניחה כי מי שהמליץ לך על הניתוח היה אורולוג המומחה לבעיות מסוג זה ולכן אסכים איתו. ישנן שתי שיטות עיקריות לטיפול בווריקוצלה, ניתוח או צנתור. ההחלטה מתקבלת על סמך ספירת זרע, משך זמן הבעיות, חומרת הווריקוצלה, והכאבים. במקרה שלך, ספירת הזרע לא תקינה, ישנו היפוך זרימה, ודרגת הווריקוצלה בינונית וקשה, ולכן הטיפול המועדף הוא ניתוחי. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד