דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 804

 אני מטופלת I.V.F והיום אבחנו לי שחלות PCO .  האם הדבר יכול לגרום לבעיה בקליטת העוברים ובהצלחת הטיפול?  האם יש טיפול שניתן לעשות על מנת לעזור להצלחת טיפולי ה-IVF?  תודה מראש
אני מטופלת I.V.F והיום אבחנו לי שחלות PCO . האם הדבר יכול לגרום לבעיה בקליטת העוברים ובהצלחת הטיפול? האם יש טיפול שניתן לעשות על מנת לעזור להצלחת טיפולי ה-IVF? תודה מראש
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ציינת באיזה שלב של הטיפול את נמצאת, והאם מדובר באבחון של התסמונת או שלאחר גירוי תרופתי של השחלה נצפו ציסטות מרובות. אני מניחה שהסברה האחרונה היא הנכונה וזו תופעה נפוצה ביותר שלא משפיעה על סיכויי הקליטה של ההריון, אולם יכולה להשפיע על ניהול הטיפולים עצמם. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד

 האם ניתן לקחת פוסטינור פעמיים בשבוע? זה מקרה חריג, כמובן. והאם זה אפקטיבי כשעושים זאת?
האם ניתן לקחת פוסטינור פעמיים בשבוע? זה מקרה חריג, כמובן. והאם זה אפקטיבי כשעושים זאת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

פוסטינור היא גלולה המכילה הורמון סינתטי מסוג פרוגסטרון, ומונעת יצירת הריון (לכן אינה יעילה לצורך הפסקת הריון). חשוב לזכור שהשימוש בפוסטינור אינו מהווה בשום אופן תחליף לאמצעי מניעה והשימוש מומלץ אך ורק במקרי חירום. לשאלתך- כשמשתמשים בפוסטינור יותר מפעמיים באותו מחזור עולה הסיכון לשיבוש במחזור, אך האפקטיביות נשמרת. פרטים נוספים תוכלי למצוא בתשובה לשאלה הבאה ועל ידי שימוש במנגנון החיפוש של אינפומד. http://www.infomed.co.il/questions/q_071605_5.htm קרא עוד

 סבא שלי קיבל בבדיקת דם תוצאה - : CK - 100 מהו CK ? איזו בדיקה זו ולמה היא קשורה ? כשהתוצאה גבוהה מה זה אומר ?
סבא שלי קיבל בבדיקת דם תוצאה - : CK - 100 מהו CK ? איזו בדיקה זו ולמה היא קשורה ? כשהתוצאה גבוהה מה זה אומר ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

CK או CPK הוא שמו המקוצר של האנזים קראטין פוספוקינאז. האנזים נמצא בשרירים, כולל שריר הלב, ותפקידו בייצור האנרגיה של השריר. כאשר נגרם נזק לשריר - רמת האנזים בדם עולה. נזק כזה עשוי להיגרם לאחר חבלה, זריקה תוך- שרירית, פעילות גופנית מאומצת, תת- פעילות של בלוטת התריס ובהשפעת תרופות, כמו סטטינים - להורדת כולסטרול. גם במקרה של נזק לשריר הלב יעלו רמות CPK, אולם במקרה זה יעלו בעיקר רמות של MB-CPK הנמצא בשריר הלב, והוא צורה שונה מעט של האנזים שהוזכר קודם. בשלב הראשון כדאי לחזור על הבדיקה. אם התוצאה עדיין גבוהה - כדאי ללכת לרופא כדי לברר מה הסיבה לכך. קרא עוד

 בתוצאות בדיקות הדם של בתי בת השלוש נרשמה הערה לגבי poikilocytosis. אבקש לדעת מה משמעות הדבר. יש לציין שרמת הברזל 44.0 אך ההמוגלובין 11.3. כמו כן, רמות MCH, MCHC נמוכות מהנורמה, בעוד ערכי ה- RDW והלימפוציטים (%) גבוהים מהנורמה במעט.
בתוצאות בדיקות הדם של בתי בת השלוש נרשמה הערה לגבי poikilocytosis. אבקש לדעת מה משמעות הדבר. יש לציין שרמת הברזל 44.0 אך ההמוגלובין 11.3. כמו כן, רמות MCH, MCHC נמוכות מהנורמה, בעוד ערכי ה- RDW והלימפוציטים (%) גבוהים מהנורמה במעט.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Poikilocytosis הוא מצב בו תאי הדם האדומים שונים במראם אחד מהשני, ובעלי צורות לא רגילות. לעיתים הממצא חסר משמעות או מעיד על בעיה בהבשלת התאים במוח העצם. ערכים נמוכים של MCH עשויים להצביע על אנמיה מיקרוציטית (חוסר ברזל, פעילות יתר של בלוטת התריס, ועוד) או על בעיה המטולוגית אחרת. אינני מכירה את ההיסטוריה הרפואית ואינני יודעת על איזה רקע בוצעו בדיקות הדם, ולכן איני יכולה לתת לכן תשובה. עליכן לחזור עם התשובות אל הרופא המטפל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 מבדיקות הדם האחרונות נראה שרמת הכולסטרול שלי היא 243 ושרמת ה- LDL שלי היא 149. אבקש לדעת יותר על סיכונים אפשריים, וכן על הפתרון - איך אני יכולה להוריד את הכולסטרול? אני רוצה לציין שאני כמעט כל יום עושה הליכות ושומרת על תזונה בריאה ונכונה. אני בת 36.
מבדיקות הדם האחרונות נראה שרמת הכולסטרול שלי היא 243 ושרמת ה- LDL שלי היא 149. אבקש לדעת יותר על סיכונים אפשריים, וכן על הפתרון - איך אני יכולה להוריד את הכולסטרול? אני רוצה לציין שאני כמעט כל יום עושה הליכות ושומרת על תזונה בריאה ונכונה. אני בת 36.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ערכי הכולסטרול וערכי ה- LDL שלך אכן חורגים מטווחי הנורמה, אך עדיין לא מדובר במצב רע. על מנת להעריך את הסיכון, חשוב מאוד לדעת אם את משתמשת בגלולות למניעת הריון, מהם ערכי ה- HDL שלך, אם יש היסטוריה משפחתית של כולסטרול גבוה, ועוד. באופן כללי, הסכנות הכרוכות בכולסטרול גבוה קשורות לעובדה שבנוכחות רמות גבוהות של כולסטרול עשויים להיווצר "פלאקים" (צבר של כולסטרול וחומרים אחרים) בכלי הדם, דבר שגורם להיצרות כלי הדם ולבעיה באספקת הדם לאיברים חיוניים. החשש הגדול הוא מהצטברות פלאקים כאלה בעורקים המספקים את הלב. השלב הראשון בטיפול הוא טיפול שמרני הכולל שינוי באורח החיים: פעילות ספורטיבית (הפעילות שאת עושה מספיקה בהחלט), תזונה נכונה - חשוב להימנע מצריכת מזונות העשירים בשומן רווי (מרגרינה, המבורגרים, נקניקיות, מאפים ועוד), ולהקפיד על צריכת ירקות, פירות, סיבים תזונתיים, קטניות, דגים (כפעמיים בשבוע). אם גם תוך הקפדה על כללים אלה עדיין נמצאות רמות גבוהות של כולסטרול, יש מקום להיוועץ ברופא המטפל ולשקול טיפול תרופתי. תוכלי למצוא מידע נוסף, בתשובה לשאלה דומה שנשאלה בפורטל שלנו בעבר: http://www.infomed.co.il/questions/q_120707_15.asp קרא עוד

 בבירור סיבה לכאבי ראש התקבלו התוצאות הבאות:   TSH 11.73  T4 FREE 12.6  VIT B12 159  FOLIC ACID 5   שאר בדיקות הדם תקינות. האם יש משמעות לתוצאות אלו?
בבירור סיבה לכאבי ראש התקבלו התוצאות הבאות: TSH 11.73 T4 FREE 12.6 VIT B12 159 FOLIC ACID 5 שאר בדיקות הדם תקינות. האם יש משמעות לתוצאות אלו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת TSH גבוה עם רמת T4 חופשי גבוהה יכולות להעיד על בעיה בבלוטת יותרת המוח. יש לך מחסור קל בוויטמין B12, ורמת החומצה הפולית תקינה, אבל בגבול התחתון של הנורמה. אני ממליצה לפנות לאנדוקרינולוג. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 הנני סובלת מתפקוד לקוי בבלוטת התריס מזה כ- 12 שנה. לאחרונה ערכתי  בדיקות דם לתפקוד בלוטת התריס. להלן התוצאות: - TSH 20.20 >T4  FREE 17.4 אבקש חוות דעת נוספת לתוצאות אלו. תודה.
הנני סובלת מתפקוד לקוי בבלוטת התריס מזה כ- 12 שנה. לאחרונה ערכתי בדיקות דם לתפקוד בלוטת התריס. להלן התוצאות: - TSH 20.20 >T4 FREE 17.4 אבקש חוות דעת נוספת לתוצאות אלו. תודה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לצערנו אין בידינו די פרטים על מנת לענות על השאלה. קשה להתייחס לתוצאות אותן רשמת במכתבך כיוון שלא מצוינים כל הפרטים הרלוונטים ולא היחידות של הערכים שנמדדו. בהנחה שהיחידות הן: TSH =20.2 microU/ml, FT4= 17.4 ng/dl, ייתכן שמדובר במצב של יתר בבלוטת התריס ממקור היפופיזה או בשמו הרפואי pituitary hyperthyroidism שיכול לנבוע, לדוגמה, מגידול קטן בהיפופיזה שמפריש את הורמון ה TSH, או שהסיבה היא חוסר תגובה של בלוטת ההיפופיזה להורמוני בלוטת התריס. בנוסף, מצב זה יכול לנבוע מהשפעה של תרופות מסוימות. בכל מקרה עליך לפנות לרופא אנדוקרינולוג מומחה, כיוון שישנן בדיקות עזר רבות שיעזרו לרדת לעומקה של הבעיה ולעזור בטיפול בה. קרא עוד

 אני בת 14 וקיבלתי מחזור לפני 7 חודשים.  בחודש הזה זה כבר היום ה-30 ועדיין לא קיבלתי.  תגידו לי בבקשה ממה זה יכול להיות, ומה אני צריכה לעשות.
אני בת 14 וקיבלתי מחזור לפני 7 חודשים. בחודש הזה זה כבר היום ה-30 ועדיין לא קיבלתי. תגידו לי בבקשה ממה זה יכול להיות, ומה אני צריכה לעשות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לוקח זמן עד שהווסתות נהיות סדירות. בשלב זה את לא צריכה לעשות כלום. קרא עוד

 מהו קומדין בדם ?  מה הערך המומלץ לאדם בגיל 66
מהו קומדין בדם ? מה הערך המומלץ לאדם בגיל 66
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קומדין היא תרופה הניתנת לדילול דם בחולים הסובלים מהפרעות של קרישתיות יתר, מהפרעות קצב לבביות ועוד. אם הוא אינו ניתן בתרופה - הקומדין לא נמצא בדם. הערכים אליהם אתה מתכוון הם וודאי ערכי INR - המעיד על מידת קרישיות הדם. רמות ה-INR המומלצות נובעות מן המחלה בעטיה ניתן הקומדין, וברוב המקרים הן נעות בין 2.5 ל- 3.5. קרא עוד

 אני סובל מבעיות קשות בכמות הזרע,  בבדיקת זרע נמצאו רק זרעונים בודדים. אובחנו אצלי וריקוצלה בינונית מימין וקשה משמאל, עם היפוך זרימה בשני הצדדים. הומלץ לי ניתוח לפתיחת שק האשכים וקשירת הוורידים. האם זה הניתוח המומלץ במקרים אלה?
אני סובל מבעיות קשות בכמות הזרע, בבדיקת זרע נמצאו רק זרעונים בודדים. אובחנו אצלי וריקוצלה בינונית מימין וקשה משמאל, עם היפוך זרימה בשני הצדדים. הומלץ לי ניתוח לפתיחת שק האשכים וקשירת הוורידים. האם זה הניתוח המומלץ במקרים אלה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני מניחה כי מי שהמליץ לך על הניתוח היה אורולוג המומחה לבעיות מסוג זה ולכן אסכים איתו. ישנן שתי שיטות עיקריות לטיפול בווריקוצלה, ניתוח או צנתור. ההחלטה מתקבלת על סמך ספירת זרע, משך זמן הבעיות, חומרת הווריקוצלה, והכאבים. במקרה שלך, ספירת הזרע לא תקינה, ישנו היפוך זרימה, ודרגת הווריקוצלה בינונית וקשה, ולכן הטיפול המועדף הוא ניתוחי. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר יואב שטיין
ד"ר יואב שטיין כירופרקטיקה
כירופרקט מומחה
ד"ר רות וינברג
ד"ר רות וינברג רפואת שיניים
5
( 9 חוות דעת )
"ד״ר רות וינברג רופאה מקצועית, אדיבה וטיפלה בי במסירות ובסבלנות רבה. לא חשתי כאב או אי נוחות בזמן הטיפול. הטיפול עבר בנועם והתוצאה לשביעות רצוני. אמליץ עליה בחום."
פרופ' רונן דבי
פרופ' רונן דבי אורתופדיה
5.0
( 39 חוות דעת )
"תודה והערכה רבה על הּטיפול המקצועי והמסור ועל ההתייחסות לכל שאלה ונושא שעולה 🙏❤️"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו