שאלות ותשובות - עמוד 807
מאת: מערכת אינפומד
לאו דווקא. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
עלייה ברמת חומצת השתן בדם היא ממצא מעבדתי שכיח, הנגרם בגלל ייצור מוגבר של חומצת שתן או בגלל פינוי כלייתי מופחת. העלייה ברמת חומצת השתן עשויה להיות אידיופתית, כלומר – ללא גורם ידוע, או להיגרם עקב מחלות (מחלות כליה, ממאירויות, פסוריאזיס), תרופות (משתנים כמו תיאזיד ופוסיד), מזונות מסויימים (אלכוהול) או רעלנים. קיימות שלוש הפרעות עיקריות שעשויות להיגרם עקב רמה גבוהה חומצת השתן בדם (היפראוריצמיה): שיגדון (גאוט) – שקיעה של חומצת שתן במפרקים, אבני כליה ופגיעה בתפקוד הכלייתי. משום שגם לתרופות יש תופעות לוואי, ממצא מקרי של חומצת שתן גבוהה בבדיקת דם אינו מחייב טיפול, ומרבית החולים אצלם נמצאת רמה מוגברת כזאת אינם מטופלים. ההחלטה על טיפול תרופתי מתבססת על הערכת הסיכון האינדיווידואלי להתפתחות שיגדון, אבני כליה ואי ספיקת כליות. מקובל לתת טיפול כאשר ערכי החומצה האורית הוא מעל 13 mg/dL בגברים ומעל 10 mg/dL בנשים, כאשר מתגלות רמות גבוהות של חומצת שתן באיסוף שתן של 24 שעות (מעל 1100 מ"ג ליום), ובחולים המיועדים לקבל טיפול כימותרפי או קרינתי. כאשר מוחלט על טיפול במקרים אידיופתיים, הטיפול הוא לכל החיים. כאשר נמצא גורם להיפראוריצמיה, כמו תרופה או רעלן, יש להפסיק את השימוש בו, כדי להביא לירידה ברמת החומצה האורית. לא ציינת באיזו תרופה טופלת, אך הטיפול הוא בדרך כלל באלופורינול (זילול), שעשוי לגרום במקרים נדירים לפגיעה בתפקוד הכלייתי. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ניתוח ארתרוסקופי לתיקון קרע מסוג SLAP בכתף אורך בממוצע בערך שעתיים, וזה תלוי במורכבות הניתוח. משך האשפוז הוא בדרך כלל יממה נוספת לצורך השגחה. תנועות פאסיביות מבוצעות כבר לאחר הניתוח, ואילו תנועות הדורשות מאמץ מבוצעות תוך 6-4 שבועות לרוב. ניתן לשוב לעבודה משרדית מול מחשב תוך פרק זמן ממוצע של כ-4-3 שבועות. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
XANAX (אלפראזולאם) לא פוגע בפוריות הגבר אך עשוי לגרום לירידה בליבידו. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חשוב לטפל בכאב שאת מתארת . ייתכן שהוא קשור לרקע היציבתי, אולם ייתכן שהוא נובע גם או רק מסיבות אחרות בהן ניתן לטפל בהצלחה . לראיה - הכאב צץ רק לאחרונה, אולם העקמת קיימת מגיל ילדות, כך שניתן לחפש סיבה שגרמה לו לצוץ לאחרונה ולטפל בה. שרירי הבטן והגב מתחלקים ל: שרירים גלובליים - ארוכים שתפקידם להניע את הגוף ,למשל רקטוס אבדומיניס. http://www.fotosearch.com/comp/LIF/LIF126/3D610015.jpg קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נשמע כי הבעיה אינה ב- CPK אלה בהתכווצויות השרירים. רמת ה- CPK הגבוהה היא רק תוצאה של התכווצויות השרירים. עליך לבדוק את רמת הסידן בדם ולפנות לייעוץ של נוירולוג. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
דלקת לא מטופלת בושט, שנמשכת שנים רבות עשויה לגרום להתמרה סרטנית בושט, ולכן כל מקרה של ריפלוקס ובקע סרעפתי הגורמים לדלקות ושט כרוניות מחייב טיפול ומעקב אנדוסקופי. התסמינים מאוחרים וכוללים בעיקר קושי בבליעה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אשתי לאחר לידה ראשונה (4 חודשים). מייד לאחר הלידה הופיעו אצלה תופעות של גירוד בידיים , ברגליים ובחלקים שונים בגוף, לעיתים מלווים בפצעים קטנים. האם זה קשור לברזל או לכבד, אבנים במעי הגס ? או שזה משהו חולף. כמו כן, האם זה מדבק ? ישנן סיבות רבות לגרד, מהן הקשורות להריון וללידה, אך קיים מצב של גרד המתחיל בלידה או מייד לאחריה ובד"כ נעלם תוך מספר שבועות, בשם Pruritic urticarial papules of pregnancy (PUPPP). המצב מאופיין בגרד אינטנסיבי בבטן, ירכיים, זרועות וישבנים. ניתן לטפל תרופתית. מומלץ לגשת לרופא עור להמשך טיפול ובירור. לקריאה בנושא- http://www.emedicine.com/derm/topic351.htm [29/09/2002] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מאחר שאת במעקב של נוירואופתלמולוגית, אני יוצא מנקודת הנחה שהאתיולוגיות השכיחות לכאבי ראש וטשטוש ראייה נבדקו ונשללו (אלה כוללות Giant cell arteritis, גלאוקומה עם זווית סגורה, יתר לחץ דם מליגני ועוד). בעיות אלו מתבטאות לרוב באופן חריף, עם ממצאים אופייניים מבחינת תיאור הסימפטומים והממצאים בבדיקה. התיאור הכללי שלך לא מתאים לאף אחת מהאתיולוגיות הללו, אולם חייבים לשלול אותן. כדאי להעלות בפני רופא המשפחה והנוירואופתלמולוגית את האפשרות כי מדובר במיגרנה. שאלות חשובות שיכולות לעזור באבחנה הן עיתוי כאבי הראש לעומת טשטוש הראיה, משך כאבי הראש, אם הכאבים חולפים לאחר שינה טובה, בחילות, הקאות, היסטוריה משפחתית של מיגרנה ועוד. בנוסף, כדאי לחשוב על מעורבות מוחית של מחלת הבסיס - בכצ'ט. אם לא נמצא דבר בבירור, הייתי פונה לנוירולוג להתייעצות. המלצה נוספת היא לבדוק אצל אופטומטריסט אם המשקפיים שאת מרכיבה מתאימים לרפרקציה הנוכחית שלך, שיכולה להשתנות עם הזמן. בברכת רפואה שלמה ד"ר עידו דידי פביאן - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
Clindodactyly משמעה זרת שנוטה לכיוון האצבע הרביעית. ממצא זה יכול להיות חלק מתסמונות שונות אם יש עוד סימנים להן, אבל בדרך כלל זה תופעה מבודדת. אני מציעה לך לסמוך על דעת הרופאים המטפלים, ולא לשלוח את בתך החדשה לסדרת בדיקות מיותרות. אני מצרפת לינק המסביר בדיוק מהי התופעה. http://www.medterms.com/script/main/art.asp?articlekey=12233 קרא עוד