דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 807

 רמת חומצת השתן בדמי הגיעה ל-10. קיבלתי טיפול תרופתי להורדתה. האם טיפול זה הוא "לכל החיים" או שניתן להפסיקו לאחר הורדת רמת חומצת השתן? האם התרופה עצמה יכולה להזיק לתפקוד הכליות?
רמת חומצת השתן בדמי הגיעה ל-10. קיבלתי טיפול תרופתי להורדתה. האם טיפול זה הוא "לכל החיים" או שניתן להפסיקו לאחר הורדת רמת חומצת השתן? האם התרופה עצמה יכולה להזיק לתפקוד הכליות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עלייה ברמת חומצת השתן בדם היא ממצא מעבדתי שכיח, הנגרם בגלל ייצור מוגבר של חומצת שתן או בגלל פינוי כלייתי מופחת. העלייה ברמת חומצת השתן עשויה להיות אידיופתית, כלומר – ללא גורם ידוע, או להיגרם עקב מחלות (מחלות כליה, ממאירויות, פסוריאזיס), תרופות (משתנים כמו תיאזיד ופוסיד), מזונות מסויימים (אלכוהול) או רעלנים. קיימות שלוש הפרעות עיקריות שעשויות להיגרם עקב רמה גבוהה חומצת השתן בדם (היפראוריצמיה): שיגדון (גאוט) – שקיעה של חומצת שתן במפרקים, אבני כליה ופגיעה בתפקוד הכלייתי. משום שגם לתרופות יש תופעות לוואי, ממצא מקרי של חומצת שתן גבוהה בבדיקת דם אינו מחייב טיפול, ומרבית החולים אצלם נמצאת רמה מוגברת כזאת אינם מטופלים. ההחלטה על טיפול תרופתי מתבססת על הערכת הסיכון האינדיווידואלי להתפתחות שיגדון, אבני כליה ואי ספיקת כליות. מקובל לתת טיפול כאשר ערכי החומצה האורית הוא מעל 13 mg/dL בגברים ומעל 10 mg/dL בנשים, כאשר מתגלות רמות גבוהות של חומצת שתן באיסוף שתן של 24 שעות (מעל 1100 מ"ג ליום), ובחולים המיועדים לקבל טיפול כימותרפי או קרינתי. כאשר מוחלט על טיפול במקרים אידיופתיים, הטיפול הוא לכל החיים. כאשר נמצא גורם להיפראוריצמיה, כמו תרופה או רעלן, יש להפסיק את השימוש בו, כדי להביא לירידה ברמת החומצה האורית. לא ציינת באיזו תרופה טופלת, אך הטיפול הוא בדרך כלל באלופורינול (זילול), שעשוי לגרום במקרים נדירים לפגיעה בתפקוד הכלייתי. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד

 אני בן 58, עומד לעבור השבוע ניתוח ארתרוסקופיה לתיקון SLAP בדרגה 3. כמה זמן עורך הניתוח, כמה זמן צריך להישאר מאושפז אם אין סיבוכים אחרי הניתוח, ומתי אני יכול לחזור לעבודה אם אני עובד מול מחשב?
אני בן 58, עומד לעבור השבוע ניתוח ארתרוסקופיה לתיקון SLAP בדרגה 3. כמה זמן עורך הניתוח, כמה זמן צריך להישאר מאושפז אם אין סיבוכים אחרי הניתוח, ומתי אני יכול לחזור לעבודה אם אני עובד מול מחשב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ניתוח ארתרוסקופי לתיקון קרע מסוג SLAP בכתף אורך בממוצע בערך שעתיים, וזה תלוי במורכבות הניתוח. משך האשפוז הוא בדרך כלל יממה נוספת לצורך השגחה. תנועות פאסיביות מבוצעות כבר לאחר הניתוח, ואילו תנועות הדורשות מאמץ מבוצעות תוך 6-4 שבועות לרוב. ניתן לשוב לעבודה משרדית מול מחשב תוך פרק זמן ממוצע של כ-4-3 שבועות. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 האם כדורים נגד דיכאון וחרדה כגון XANAX יכולים לפגוע בפוריות של הגבר?
האם כדורים נגד דיכאון וחרדה כגון XANAX יכולים לפגוע בפוריות של הגבר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

XANAX (אלפראזולאם) לא פוגע בפוריות הגבר אך עשוי לגרום לירידה בליבידו. קרא עוד

 כשהייתי בת 13 שברתי את קרסול שמאל, וגם מרכז הגדילה שם נפגע. כתוצאה מכך נוצר אצלי הבדל בין אורך הרגליים שלי. עד כמה שאני זוכרת ההבדל בגיל ההתבגרות היה בסביבות 2.5 ס"מ. הרבה שנים הלכתי עם מדרס מגביה ברגל אחת עד שהפסקתי לפני כ-7 שנים (התייאשתי מהמדרס באחד הקייצים). לא מזמן הלכתי לאורתופד שמדד שוב את ההבדל, ומצא הבדל של 1 ס"מ בין הרגליים, אולם המותניים שלי לא שוות בגובהן - כלומר "פיציתי" על ההבדל על ידי זה שהמותניים שלו התעקמו.  הנקודה היא שמדי פעם יש לי כאבים בירך ובישבן שמאל מאחור. אלה כאבים חזקים, אולם לרוב זה עובר די מהר, וזה לא תכוף. הכאבים עצמם לא מאוד פוגעים באיכות החיים שלי, אולם אני דואגת, האם זה יכול להחמיר (בזקנה או קודם) ומה יהיה כשאהיה בהריון מתקדם (כרגע אני בתחילת הריון).  האם דאגתי לעתיד מוצדקת? האם האופציה היחידה היא מדרס (מאוד מאוד קשה לי ללכת עם מדרס בקיץ)? האם אפשר לפתור את הבעיה על ידי טיפול אחר או התעמלות?
כשהייתי בת 13 שברתי את קרסול שמאל, וגם מרכז הגדילה שם נפגע. כתוצאה מכך נוצר אצלי הבדל בין אורך הרגליים שלי. עד כמה שאני זוכרת ההבדל בגיל ההתבגרות היה בסביבות 2.5 ס"מ. הרבה שנים הלכתי עם מדרס מגביה ברגל אחת עד שהפסקתי לפני כ-7 שנים (התייאשתי מהמדרס באחד הקייצים). לא מזמן הלכתי לאורתופד שמדד שוב את ההבדל, ומצא הבדל של 1 ס"מ בין הרגליים, אולם המותניים שלי לא שוות בגובהן - כלומר "פיציתי" על ההבדל על ידי זה שהמותניים שלו התעקמו. הנקודה היא שמדי פעם יש לי כאבים בירך ובישבן שמאל מאחור. אלה כאבים חזקים, אולם לרוב זה עובר די מהר, וזה לא תכוף. הכאבים עצמם לא מאוד פוגעים באיכות החיים שלי, אולם אני דואגת, האם זה יכול להחמיר (בזקנה או קודם) ומה יהיה כשאהיה בהריון מתקדם (כרגע אני בתחילת הריון). האם דאגתי לעתיד מוצדקת? האם האופציה היחידה היא מדרס (מאוד מאוד קשה לי ללכת עם מדרס בקיץ)? האם אפשר לפתור את הבעיה על ידי טיפול אחר או התעמלות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חשוב לטפל בכאב שאת מתארת . ייתכן שהוא קשור לרקע היציבתי, אולם ייתכן שהוא נובע גם או רק מסיבות אחרות בהן ניתן לטפל בהצלחה . לראיה - הכאב צץ רק לאחרונה, אולם העקמת קיימת מגיל ילדות, כך שניתן לחפש סיבה שגרמה לו לצוץ לאחרונה ולטפל בה. שרירי הבטן והגב מתחלקים ל: שרירים גלובליים - ארוכים שתפקידם להניע את הגוף ,למשל רקטוס אבדומיניס. http://www.fotosearch.com/comp/LIF/LIF126/3D610015.jpg קרא עוד

 הייתי רוצה לדעת מהם הסימנים של סרטן הושט, והאם נכון שלאדם שהיתה  לו דלקת בושט ישנו סיכוי לחלות בסרטן הושט
הייתי רוצה לדעת מהם הסימנים של סרטן הושט, והאם נכון שלאדם שהיתה לו דלקת בושט ישנו סיכוי לחלות בסרטן הושט
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דלקת לא מטופלת בושט, שנמשכת שנים רבות עשויה לגרום להתמרה סרטנית בושט, ולכן כל מקרה של ריפלוקס ובקע סרעפתי הגורמים לדלקות ושט כרוניות מחייב טיפול ומעקב אנדוסקופי. התסמינים מאוחרים וכוללים בעיקר קושי בבליעה. קרא עוד

 אשתי לאחר לידה ראשונה (4 חודשים). מייד לאחר הלידה הופיעו אצלה  תופעות של גירוד בידיים , ברגליים ובחלקים שונים בגוף, לעיתים  מלווים בפצעים קטנים.  האם זה קשור לברזל או לכבד, אבנים במעי הגס ? או שזה משהו חולף.  כמו כן, האם זה מדבק ?   ישנן סיבות רבות לגרד, מהן הקשורות להריון וללידה, אך קיים מצב של  גרד המתחיל בלידה או מייד לאחריה ובד"כ נעלם תוך מספר שבועות, בשם  Pruritic urticarial papules of pregnancy (PUPPP)
אשתי לאחר לידה ראשונה (4 חודשים). מייד לאחר הלידה הופיעו אצלה תופעות של גירוד בידיים , ברגליים ובחלקים שונים בגוף, לעיתים מלווים בפצעים קטנים. האם זה קשור לברזל או לכבד, אבנים במעי הגס ? או שזה משהו חולף. כמו כן, האם זה מדבק ? ישנן סיבות רבות לגרד, מהן הקשורות להריון וללידה, אך קיים מצב של גרד המתחיל בלידה או מייד לאחריה ובד"כ נעלם תוך מספר שבועות, בשם Pruritic urticarial papules of pregnancy (PUPPP)
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אשתי לאחר לידה ראשונה (4 חודשים). מייד לאחר הלידה הופיעו אצלה תופעות של גירוד בידיים , ברגליים ובחלקים שונים בגוף, לעיתים מלווים בפצעים קטנים. האם זה קשור לברזל או לכבד, אבנים במעי הגס ? או שזה משהו חולף. כמו כן, האם זה מדבק ? ישנן סיבות רבות לגרד, מהן הקשורות להריון וללידה, אך קיים מצב של גרד המתחיל בלידה או מייד לאחריה ובד"כ נעלם תוך מספר שבועות, בשם Pruritic urticarial papules of pregnancy (PUPPP). המצב מאופיין בגרד אינטנסיבי בבטן, ירכיים, זרועות וישבנים. ניתן לטפל תרופתית. מומלץ לגשת לרופא עור להמשך טיפול ובירור. לקריאה בנושא- http://www.emedicine.com/derm/topic351.htm [29/09/2002] קרא עוד

 אני בת 44, סובלת ממחלת בכצ'ט, ומטופלת  בקומדין (בעקבות אירועי תרומבוזות ברגליים וחוסר בפקטור 2),  קולכיצין,  פרדניזון  ולוסק. לאחרונה התחלתי לסבול מטשטוש ראיה שבא והולך גם כאשר אני מרכיבה משקפיים. בבדיקה של נוירואופתלמולוגית לא נמצא הסבר לתופעה. במקביל התחלתי לסבול מלחץ בראש ובעיניים. הטשטוש יכול לעבור לאחר כמה דקות או לאחר כמה שעות. רופאת המשפחה לא יודעת לאן להפנות אותי, ורופאת העיניים טוענת שאין בעיה בעיניים. למי עלי לפנות?
אני בת 44, סובלת ממחלת בכצ'ט, ומטופלת בקומדין (בעקבות אירועי תרומבוזות ברגליים וחוסר בפקטור 2), קולכיצין, פרדניזון ולוסק. לאחרונה התחלתי לסבול מטשטוש ראיה שבא והולך גם כאשר אני מרכיבה משקפיים. בבדיקה של נוירואופתלמולוגית לא נמצא הסבר לתופעה. במקביל התחלתי לסבול מלחץ בראש ובעיניים. הטשטוש יכול לעבור לאחר כמה דקות או לאחר כמה שעות. רופאת המשפחה לא יודעת לאן להפנות אותי, ורופאת העיניים טוענת שאין בעיה בעיניים. למי עלי לפנות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מאחר שאת במעקב של נוירואופתלמולוגית, אני יוצא מנקודת הנחה שהאתיולוגיות השכיחות לכאבי ראש וטשטוש ראייה נבדקו ונשללו (אלה כוללות Giant cell arteritis, גלאוקומה עם זווית סגורה, יתר לחץ דם מליגני ועוד). בעיות אלו מתבטאות לרוב באופן חריף, עם ממצאים אופייניים מבחינת תיאור הסימפטומים והממצאים בבדיקה. התיאור הכללי שלך לא מתאים לאף אחת מהאתיולוגיות הללו, אולם חייבים לשלול אותן. כדאי להעלות בפני רופא המשפחה והנוירואופתלמולוגית את האפשרות כי מדובר במיגרנה. שאלות חשובות שיכולות לעזור באבחנה הן עיתוי כאבי הראש לעומת טשטוש הראיה, משך כאבי הראש, אם הכאבים חולפים לאחר שינה טובה, בחילות, הקאות, היסטוריה משפחתית של מיגרנה ועוד. בנוסף, כדאי לחשוב על מעורבות מוחית של מחלת הבסיס - בכצ'ט. אם לא נמצא דבר בבירור, הייתי פונה לנוירולוג להתייעצות. המלצה נוספת היא לבדוק אצל אופטומטריסט אם המשקפיים שאת מרכיבה מתאימים לרפרקציה הנוכחית שלך, שיכולה להשתנות עם הזמן. בברכת רפואה שלמה ד"ר עידו דידי פביאן - אינפומד קרא עוד

 אתמול בצהרים נולדה בתנו בניתוח קיסרי, בשבוע ה-41 ובמשקל תקין. שמתי לב שהזרת שלה עקומה, נוטה פנימה. בדקתי מה זה יכול להיות וחשכו עיני. האפשרויות השונות הטרידו את מנוחתי ולא יכולתי להירדם.   בבוקר שאלתי את הרופאה בבית החולים. היא אמרה שאין כל סימנים נלווים לתסמונות שונות, שמדובר בפגם אסתטי בפני עצמו. היא טענה גם שכתוצאה מהידבקויות רחמיות בעקבות היסטוריה של שרירן שהיה לאשתי, נוצר ה- Clindodactyly אצל התינוקת.   אני ממש מודאג מהתשובה שלה. מה עלי לעשות? ביקשתי שתזמין גנטיקאית. היא התייעצה טלפונית עם גנטיקאית, וזו קבעה, לדבריה, שבשל היעדר סימפטומים נוספים אין צורך לערוך מבדק גנטי. אני זקוק לעצה.
אתמול בצהרים נולדה בתנו בניתוח קיסרי, בשבוע ה-41 ובמשקל תקין. שמתי לב שהזרת שלה עקומה, נוטה פנימה. בדקתי מה זה יכול להיות וחשכו עיני. האפשרויות השונות הטרידו את מנוחתי ולא יכולתי להירדם. בבוקר שאלתי את הרופאה בבית החולים. היא אמרה שאין כל סימנים נלווים לתסמונות שונות, שמדובר בפגם אסתטי בפני עצמו. היא טענה גם שכתוצאה מהידבקויות רחמיות בעקבות היסטוריה של שרירן שהיה לאשתי, נוצר ה- Clindodactyly אצל התינוקת. אני ממש מודאג מהתשובה שלה. מה עלי לעשות? ביקשתי שתזמין גנטיקאית. היא התייעצה טלפונית עם גנטיקאית, וזו קבעה, לדבריה, שבשל היעדר סימפטומים נוספים אין צורך לערוך מבדק גנטי. אני זקוק לעצה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Clindodactyly משמעה זרת שנוטה לכיוון האצבע הרביעית. ממצא זה יכול להיות חלק מתסמונות שונות אם יש עוד סימנים להן, אבל בדרך כלל זה תופעה מבודדת. אני מציעה לך לסמוך על דעת הרופאים המטפלים, ולא לשלוח את בתך החדשה לסדרת בדיקות מיותרות. אני מצרפת לינק המסביר בדיוק מהי התופעה. http://www.medterms.com/script/main/art.asp?articlekey=12233 קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר יניב יונאי
ד"ר יניב יונאי אורתופדיה
מומחה בכירורגיה אורתופדית פציעות ספורט וניתוחים ארתרוסקופיים, מנהל את תחום ברך/ספורט במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.
ד"ר דוד חובל
ד"ר דוד חובל גסטרואנטרולוגיה
4.7
( 122 חוות דעת )
"הייתי צריך לחדש מרשמים והפניות הרופא מילא אחר בקשתי"
ד"ר רחל בן חיון
ד"ר רחל בן חיון נוירולוגיה
מנהלת השירות הקוגניטיבי במכון לשבץ מוח וקוגניציה, בית חולים רמב"ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו