דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 806

 אני מסירה שיער באמצעות "soft & easy" מבית השחי והמפשעות. יש סברה בין חברותי שמריטה באופן הזה מגרה את בלוטות הלימפה ועלולה לגרום לסרטן. האם יש אמת בדברים?
אני מסירה שיער באמצעות "soft & easy" מבית השחי והמפשעות. יש סברה בין חברותי שמריטה באופן הזה מגרה את בלוטות הלימפה ועלולה לגרום לסרטן. האם יש אמת בדברים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אכן הושמעו בעבר טענות ברוח זו, שהסרת שיער באיזורים אלה בעזרת "soft and easy", שעווה, או כל טיפול המסיר את השערה מהשורש, מגרים את בלוטות הלימפה ועלולים לתרום להתפתחות סרטן. עם זאת, אין מחקרים מדעיים שתומכים בסברות אלו. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 עברתי  בדיקת CT של הכליות. הבדיקה בוצעה לפני ולאחר הזרקת חומר ניגוד תוך-ורידי. הוזרק חומר יוני בכמות של 70 סמ"ק, וניתן גם חומר ניגוד דרך הפה - OMNIPAQUE בכמות של 40 סמ"ק מדולל ב- 1500 סמ"ק מים. להלן ממצאי בדיקת ה- CT:   כליה שמאלית: שמורה  בכליה הימנית מודגמים:  א. ציסטה פשוטה אקזופיטית קדמית תחתונה בקוטר 62 מ"מ בצפיפות 7HU.  ב. ציסטה קורטיקלית קדמית זעירה בקוטר כ- 10 מ"מ.  ג. ציסטה לא פשוטה עכורה באספקט הקדמי עליון של הכליה בקוטר 23 מ"מ בעיקר היא עכורה בחלקה התחתון שם צפיפותה כ- 40HU לאחר הזרקת חומר ניגודי.  צפיפותה לפני הזרקת חומר ניגודי כ- 70HU,  יש לעקוב אחרי ממצא זה שמא מדובר בשאת.   מה משמעות הציסטות שנתגלו?. על איזה מעקב לגבי הציסטה הומלץ בסעיף ג? איך מבצעים את המעקב ומתי? מה פירוש: "שמא מדובר בשאת" ומה המשמעות של זה? האם מדובר בגידול סרטני והאם מומלץ לעבור ניתוח? אני מאוד מודאג.
עברתי בדיקת CT של הכליות. הבדיקה בוצעה לפני ולאחר הזרקת חומר ניגוד תוך-ורידי. הוזרק חומר יוני בכמות של 70 סמ"ק, וניתן גם חומר ניגוד דרך הפה - OMNIPAQUE בכמות של 40 סמ"ק מדולל ב- 1500 סמ"ק מים. להלן ממצאי בדיקת ה- CT: כליה שמאלית: שמורה בכליה הימנית מודגמים: א. ציסטה פשוטה אקזופיטית קדמית תחתונה בקוטר 62 מ"מ בצפיפות 7HU. ב. ציסטה קורטיקלית קדמית זעירה בקוטר כ- 10 מ"מ. ג. ציסטה לא פשוטה עכורה באספקט הקדמי עליון של הכליה בקוטר 23 מ"מ בעיקר היא עכורה בחלקה התחתון שם צפיפותה כ- 40HU לאחר הזרקת חומר ניגודי. צפיפותה לפני הזרקת חומר ניגודי כ- 70HU, יש לעקוב אחרי ממצא זה שמא מדובר בשאת. מה משמעות הציסטות שנתגלו?. על איזה מעקב לגבי הציסטה הומלץ בסעיף ג? איך מבצעים את המעקב ומתי? מה פירוש: "שמא מדובר בשאת" ומה המשמעות של זה? האם מדובר בגידול סרטני והאם מומלץ לעבור ניתוח? אני מאוד מודאג.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נראה ששתי הציסטות הראשונות אכן לא מדאיגות, שכן הן פשוטות ובעלות מבנה אופייני לציסטות שפירות. לפי ממצאי בדיקת ה- CT נראתה ציסטה בעלת מבנה המזכיר שאת, כלומר גידול סרטני. ללא ביופסיה של הציסטה, לא ניתן לדעת בבירור אם מדובר בגידול או לא. ביופסיה של הציסטה באזור זה היא מורכבת, ולפני שמסיקים מסקנות, בדרך כלל עוקבים אחר הציסטה, לראות אם משנה את גודלה או את צורתה. הדבר מורכב ומצריך עוד בירור לפני שמחליטים על ניתוח. כדאי מאוד לקחת את התוצאות לרופא מומחה בעניין ולהתחיל בירור ואם צריך, גם טיפול. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 איך אני משיג חומר , תרופה, על מחלה בשם "סקלרודרמה" ? חלקים בגוף  נהפכים להיות כמו אבן.
איך אני משיג חומר , תרופה, על מחלה בשם "סקלרודרמה" ? חלקים בגוף נהפכים להיות כמו אבן.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סקלרודרמה היא מחלה כרונית הנגרמת ע"י נוגדנים עצמיים של הגוף התוקפים רקמות חיבור בגוף וגורמים למגוון רחב של תסמינים. יש שתי צורות עיקריות של המחלה: מקומית - המערבת בעיקר עור, ומפושטת - שעשויה לערב כל איבר בגוף- עור, ושט, מערכת העיכול, ריאות, לב, כליות, כלי דם, שרירים ומפרקים. חומרת המחלה משתנה מחולה לחולה. תסמיניה העיקריים של המחלה הם עייפות וחולשה, ירידה במשקל, רגישות הידיים לחום וקור (תופעת ריינו), דלקת מפרקים כואבת הגורמת לעיוותים, עיבוי העור ומתיחתו, יובש בעיניים ובריריות, לחץ דם גבוה, בעיות ריאה וכליות, ועוד. למידע נוסף http://www.scleroderma.org/fact.html קרא עוד

 אני בת 19. לפני כשבועיים היתה לי דלקת גרון עם תפליטים לבנים. לאחר משטח גרון אפשר היה להבין שזו דלקת גרון לא חיידקית, ולכן הפסקתי לקחת את האנטיביוטיקה. עברתי בדיקות דם למחלת הנשיקה ושם נמצאו התוצאות הבאות:   EBV VCA LGMׁ160.00 חיובי  EBV EBNA שלילי 3.00  EBV VCA LGG 54.20 חיובי  CMV LGM NEGATIVE  CMV LGG 3.90   כמו כן ניתן היה לראות בבדיקות דם עלייה בערכים   LDH 594  GOT 33   וירידה בערכים   RBC 3.91  HB 11.6  HCT 33.9   הבנתי שזו מחלת הנשיקה. מה זמן ההחלמה? אני מרגישה עייפות וכאבים ברגליים, ומדי פעם גם כאבים בחזה בצד שמאל. מה ניתן להבין משאר הנתונים של בדיקת הדם?
אני בת 19. לפני כשבועיים היתה לי דלקת גרון עם תפליטים לבנים. לאחר משטח גרון אפשר היה להבין שזו דלקת גרון לא חיידקית, ולכן הפסקתי לקחת את האנטיביוטיקה. עברתי בדיקות דם למחלת הנשיקה ושם נמצאו התוצאות הבאות: EBV VCA LGMׁ160.00 חיובי EBV EBNA שלילי 3.00 EBV VCA LGG 54.20 חיובי CMV LGM NEGATIVE CMV LGG 3.90 כמו כן ניתן היה לראות בבדיקות דם עלייה בערכים LDH 594 GOT 33 וירידה בערכים RBC 3.91 HB 11.6 HCT 33.9 הבנתי שזו מחלת הנשיקה. מה זמן ההחלמה? אני מרגישה עייפות וכאבים ברגליים, ומדי פעם גם כאבים בחזה בצד שמאל. מה ניתן להבין משאר הנתונים של בדיקת הדם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלת הנשיקה (מונונוקלאוזיס) מתחילה כדלקת גרון. לאחר כמה ימים דלקת הגרון והחום חולפים, ונשארת תחושת עייפות שרמתה שונה אצל אנשים שונים. לרוב תחושה זו חולפת תוך כחודש מהופעת המחלה, אך עייפות מסוימת יכולה להימשך כמה חודשים לאחר מכן. הכאבים בחזה השמאלי יכולים להיות תוצאה של הגדלת הטחול, וצפויים להיעלם תוך ימים ספורים. העלייה ברמת ה- LDH וברמת ה- GOT היא חלק מהמחלה, וערכים אלה יחזרו לנורמה תוך שבועות ספורים. בדיקתך מראה אנמיה קלה, יתכן שהיא קשורה למחלה אך יתכן גם שלא. רצוי לחזור על בדיקות הדם בעוד כחודש, ואם יש צורך, להרחיב את הבירור. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 אני בן 20 וחברה שלי בת 18.5. אתמול החדרתי אצבעות לאיבר המין שלה. היום התקשרה אלי מודאגת ואמרה שיצא לה דם משם. המחזור האחרון היה רק לפני שבועים ואמרה שלא ייתכן שזה מחזור וכי היא חוששת שזה קרום הבתולין שנקרע. האם זה יכול להיות? באיזה עומק של החדירה יכול הקרום להיקרע?
אני בן 20 וחברה שלי בת 18.5. אתמול החדרתי אצבעות לאיבר המין שלה. היום התקשרה אלי מודאגת ואמרה שיצא לה דם משם. המחזור האחרון היה רק לפני שבועים ואמרה שלא ייתכן שזה מחזור וכי היא חוששת שזה קרום הבתולין שנקרע. האם זה יכול להיות? באיזה עומק של החדירה יכול הקרום להיקרע?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קרום הבתולין אכן יכול להיקרע מהחדרת אצבעות, תלוי בעוצמה שבה משתמשים בהחדרת האצבעות. מצד שני, יכול להיות שמדובר במחזור לא סדיר, ואז כמות הדימום שונה מהמחזור הרגיל. אני ממליץ לחברתך ללכת לגינקולוג ולבצע בדיקה גופנית. בכלל, מומלץ לכל בת מעל גיל 18 שמקיימת יחסי מין ללכת לבדיקה גינקולוגית שנתית ולהיות תחת מעקב. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 בני, בן שנה, צריך לעבור  בדיקות VEP ו- ERG בעקבות בירור נוירולוגי. רציתי לדעת מהן שתי הבדיקות.
בני, בן שנה, צריך לעבור בדיקות VEP ו- ERG בעקבות בירור נוירולוגי. רציתי לדעת מהן שתי הבדיקות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדיקת ERG, או ElectroRetinoGraphy, מודדת את הפעילות החשמלית של הרשתית בתגובה לגירוי אור. לצורך הבדיקה מניחים אלקטרודה אחת על הקרנית או על העפעף ואלקטרודת ייחוס נוספת על המצח. ERG נורמלי הוא ביפאזי, כלומר מורכב משני גלים (שלילי וחיובי) כתוצאה מתגובה שונה של תאי רשתית שונים (פוטורצפטורים, תאי גנגליון, תאים ביפולריים ועוד). בדיקת ERG נועדה לאבחן מחלות ניווניות של הרשתית, כגון רטיניטיס פיגמנטוזה, אך גם פתולוגיות נרכשות של הרשתית. בדיקת VEP, או Visual Evoked Potential, מודדת את הפעילות החשמלית של הקורטקס הויזואלי (אזורי הראייה במוח) בתגובה לגירוי הרשתית. VEP יעיל באבחון עיוורון בעיקר בתינוקות, שלא ניתן לתקשר איתם מילולית. שימושים נוספים הם אבחון של נוירופתיה אופטית, כגון טרשת נפוצה. ד"ר עידו דידי פביאן - אינפומד קרא עוד

 מהו שמם של הכדורים האדומים, הניתנים לטיפול בדלקות, שגורמים לצבע השתן להיות אדום?
מהו שמם של הכדורים האדומים, הניתנים לטיפול בדלקות, שגורמים לצבע השתן להיות אדום?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני חושב שאתה מתכוון לתרופה הנקראת סדורל (Phenazopyridine). זו תרופה הניתנת במקרה של כאב במתן שתן אשר מלווה בדרך כלל בזיהום בדרכי השתן. יש להדגיש כי התרופה אינה מרפאת את הזיהום בדרכי השתן, אלא משככת כאבים במתן שתן, ואינה מהווה תחליף לטיפול. התרופה מצריכה מרשם רופא והיא ידועה בתופעת הלוואי שלה, שביניהן צביעת השתן בצבע כתום-אדום. ישנן תופעות לוואי נוספות ולא פשוטות לתרופה זו, ואני ממליץ לקרוא את העלון לצרכן לפני לקיחתה ולהיות מודע להן. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 אימי משתמשת זה זמן רב בקונברטין עקב בעיות של אי ספיקת לב ויתר לחץ דם.  בימים האחרונים נודע כי הופסקה התרופה מלהיות משווקת בארץ (לפי מספר בתי מרקחת). בעבר, ניסתה אימי תרופות חלופיות, אך סבלה מתופעות לוואי חריגות ולכן חזרה לשימוש בקונברטין.  האם זה נכון שהופסק שיווקה בארץ ?  האם ישנה תרופה חלופית הדומה לקונברטין ?
אימי משתמשת זה זמן רב בקונברטין עקב בעיות של אי ספיקת לב ויתר לחץ דם. בימים האחרונים נודע כי הופסקה התרופה מלהיות משווקת בארץ (לפי מספר בתי מרקחת). בעבר, ניסתה אימי תרופות חלופיות, אך סבלה מתופעות לוואי חריגות ולכן חזרה לשימוש בקונברטין. האם זה נכון שהופסק שיווקה בארץ ? האם ישנה תרופה חלופית הדומה לקונברטין ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אינני יודעת אם מפסיקים לשווק את הקונברטין בארץ. תרופות זהות הנמכרות בארץ, ומיוצרות ע"י חברות אחרות ניתן למצוא תחת השם אנלדקס (ENALADEX) או אנאלאפריל (ENALAPRIL) תוכלי לקרוא עוד על התרופה באינפומד. http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=37 קרא עוד

 עברתי עקירה של שתי שיני בינה בצד שמאל לפני יומיים. אתמול ראיתי שבחור יש מעין רקמה לבנה-צהבהבה. האם זאת דלקת?
עברתי עקירה של שתי שיני בינה בצד שמאל לפני יומיים. אתמול ראיתי שבחור יש מעין רקמה לבנה-צהבהבה. האם זאת דלקת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא, זהו תהליך ריפוי תקין. ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר וסים עבוד
ד"ר וסים עבוד כירורגיית פה ולסת
אחראי תחום הפרעות הלעיסה במכון להפרעות תנועה, מרכז רפואי שיבא תל השומר, אחראי מרפאת מפרק הלסת TMJ במחלקה לכירורגיה פה ולסתות, מרכז רפואי בני ציון חיפה
ד"ר נטע איזנברג קוגן
ד"ר נטע איזנברג קוגן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 15 חוות דעת )
"יחס מקצועי ופשוט מדהימה!"
ד"ר יבגני מירושניק
ד"ר יבגני מירושניק גריאטריה
4.8
( 5 חוות דעת )
"הגעתי עם אמא. התקבלתי בנועם,בהקשבה,באמפתיה.הוסבר לי המצב הרפואי וההשלכות. הכל באדיבות. ישר כוח"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו