שאלות ותשובות - עמוד 806
מאת: מערכת אינפומד
אכן הושמעו בעבר טענות ברוח זו, שהסרת שיער באיזורים אלה בעזרת "soft and easy", שעווה, או כל טיפול המסיר את השערה מהשורש, מגרים את בלוטות הלימפה ועלולים לתרום להתפתחות סרטן. עם זאת, אין מחקרים מדעיים שתומכים בסברות אלו. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נראה ששתי הציסטות הראשונות אכן לא מדאיגות, שכן הן פשוטות ובעלות מבנה אופייני לציסטות שפירות. לפי ממצאי בדיקת ה- CT נראתה ציסטה בעלת מבנה המזכיר שאת, כלומר גידול סרטני. ללא ביופסיה של הציסטה, לא ניתן לדעת בבירור אם מדובר בגידול או לא. ביופסיה של הציסטה באזור זה היא מורכבת, ולפני שמסיקים מסקנות, בדרך כלל עוקבים אחר הציסטה, לראות אם משנה את גודלה או את צורתה. הדבר מורכב ומצריך עוד בירור לפני שמחליטים על ניתוח. כדאי מאוד לקחת את התוצאות לרופא מומחה בעניין ולהתחיל בירור ואם צריך, גם טיפול. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
סקלרודרמה היא מחלה כרונית הנגרמת ע"י נוגדנים עצמיים של הגוף התוקפים רקמות חיבור בגוף וגורמים למגוון רחב של תסמינים. יש שתי צורות עיקריות של המחלה: מקומית - המערבת בעיקר עור, ומפושטת - שעשויה לערב כל איבר בגוף- עור, ושט, מערכת העיכול, ריאות, לב, כליות, כלי דם, שרירים ומפרקים. חומרת המחלה משתנה מחולה לחולה. תסמיניה העיקריים של המחלה הם עייפות וחולשה, ירידה במשקל, רגישות הידיים לחום וקור (תופעת ריינו), דלקת מפרקים כואבת הגורמת לעיוותים, עיבוי העור ומתיחתו, יובש בעיניים ובריריות, לחץ דם גבוה, בעיות ריאה וכליות, ועוד. למידע נוסף http://www.scleroderma.org/fact.html קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מחלת הנשיקה (מונונוקלאוזיס) מתחילה כדלקת גרון. לאחר כמה ימים דלקת הגרון והחום חולפים, ונשארת תחושת עייפות שרמתה שונה אצל אנשים שונים. לרוב תחושה זו חולפת תוך כחודש מהופעת המחלה, אך עייפות מסוימת יכולה להימשך כמה חודשים לאחר מכן. הכאבים בחזה השמאלי יכולים להיות תוצאה של הגדלת הטחול, וצפויים להיעלם תוך ימים ספורים. העלייה ברמת ה- LDH וברמת ה- GOT היא חלק מהמחלה, וערכים אלה יחזרו לנורמה תוך שבועות ספורים. בדיקתך מראה אנמיה קלה, יתכן שהיא קשורה למחלה אך יתכן גם שלא. רצוי לחזור על בדיקות הדם בעוד כחודש, ואם יש צורך, להרחיב את הבירור. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קרום הבתולין אכן יכול להיקרע מהחדרת אצבעות, תלוי בעוצמה שבה משתמשים בהחדרת האצבעות. מצד שני, יכול להיות שמדובר במחזור לא סדיר, ואז כמות הדימום שונה מהמחזור הרגיל. אני ממליץ לחברתך ללכת לגינקולוג ולבצע בדיקה גופנית. בכלל, מומלץ לכל בת מעל גיל 18 שמקיימת יחסי מין ללכת לבדיקה גינקולוגית שנתית ולהיות תחת מעקב. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה במחלות זיהומיות קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדיקת ERG, או ElectroRetinoGraphy, מודדת את הפעילות החשמלית של הרשתית בתגובה לגירוי אור. לצורך הבדיקה מניחים אלקטרודה אחת על הקרנית או על העפעף ואלקטרודת ייחוס נוספת על המצח. ERG נורמלי הוא ביפאזי, כלומר מורכב משני גלים (שלילי וחיובי) כתוצאה מתגובה שונה של תאי רשתית שונים (פוטורצפטורים, תאי גנגליון, תאים ביפולריים ועוד). בדיקת ERG נועדה לאבחן מחלות ניווניות של הרשתית, כגון רטיניטיס פיגמנטוזה, אך גם פתולוגיות נרכשות של הרשתית. בדיקת VEP, או Visual Evoked Potential, מודדת את הפעילות החשמלית של הקורטקס הויזואלי (אזורי הראייה במוח) בתגובה לגירוי הרשתית. VEP יעיל באבחון עיוורון בעיקר בתינוקות, שלא ניתן לתקשר איתם מילולית. שימושים נוספים הם אבחון של נוירופתיה אופטית, כגון טרשת נפוצה. ד"ר עידו דידי פביאן - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אני חושב שאתה מתכוון לתרופה הנקראת סדורל (Phenazopyridine). זו תרופה הניתנת במקרה של כאב במתן שתן אשר מלווה בדרך כלל בזיהום בדרכי השתן. יש להדגיש כי התרופה אינה מרפאת את הזיהום בדרכי השתן, אלא משככת כאבים במתן שתן, ואינה מהווה תחליף לטיפול. התרופה מצריכה מרשם רופא והיא ידועה בתופעת הלוואי שלה, שביניהן צביעת השתן בצבע כתום-אדום. ישנן תופעות לוואי נוספות ולא פשוטות לתרופה זו, ואני ממליץ לקרוא את העלון לצרכן לפני לקיחתה ולהיות מודע להן. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אינני יודעת אם מפסיקים לשווק את הקונברטין בארץ. תרופות זהות הנמכרות בארץ, ומיוצרות ע"י חברות אחרות ניתן למצוא תחת השם אנלדקס (ENALADEX) או אנאלאפריל (ENALAPRIL) תוכלי לקרוא עוד על התרופה באינפומד. http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=37 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא, זהו תהליך ריפוי תקין. ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד