שאלות ותשובות - עמוד 808

מאת: מערכת אינפומדהתשובה היא, לאו דווקא! ממליצים להחליף מזרן בערך כל עשר שנים, זה טוב במיוחד למוכרי המזרונים, אך האמת היא שכן מומלץ להחליף מזרן, כי בכל זאת יש בלאי עם הזמן. אחד הדברים שצריך להתייחס אליו הוא משקלם של הישנים על המזרן. לאדם עם קומה ומשקל בינוניים או נמוכים, לא תהיה בעיה גם עם מזרן רך יותר, אבל אדם עם משקל גבוה יותר יצטרך מזרן קצת יותר תומך ולכן יותר קשיח. לדעתי, הדבר החשוב הוא שהוא יהיה לך נוח. זה נשמע טריוויאלי, אך הרבה חברות נותנות היום את המזרנים לשבועיים ניסיון, וכך תוכל לבדוק בעצמך את רמת הנוחות. היזהר מההגדרה "מזרן אורתופדי" - אין כזה דבר! אין לצירוף המילים האלו שום משמעות, וסביר שיגידו לך על כל מזרן שהוא אורתופדי! אחד ההיבטים שהייתי בודקת בקפידה הוא עובי המזרן. סביר שככל שהוא עבה יותר, הוא יהיה איכותי יותר, תומך יותר, ואם זה מזרן קפיצים - הקפיצים יהיו בו מוגנים ועטופים יותר. בהצלחה, וליל מנוחה! קתרין אטל - פיזיותרפיסטית קרא עוד

מאת: מערכת אינפומדישנן סיבות רבות לאנמיה, וכנראה שהרופא המטפל שלך חשב שהיא נובעת מדימום בדרכי העיכול התחתונות. הבדיקות לגילוי הדימום הן בדיקת דם סמוי בצואה ורקטוסקופיה, סיגמוידוסקופיה או קולונוסקופיה, על פי הצורך. סביר שהצבע שראית בצואה מלמד על דם מעורב בצואה, וזה יכול להצביע את סיבה אפשרית לאנמיה שלך. דימום במערכת העיכול הוא בעיה רפואית דחופה, ואתה חייב לקחת אחריות על גופך ולהשלים את הבדיקות כפי שניתנו לך. הקולונוסקופיה אומנם לא נעימה, אבל איננה נוראה כל כך. הבדיקה נערכת תחת טשטוש ואין בה כאב בלתי נסבל. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

מאת: מערכת אינפומדכאבי בטן תחתונה הם סימפטום מאד לא ספציפי אשר יכול להיות קשור או לא קשור לתהליך הטיפול שאת עוברת. מקורם של כאבים התכווצותיים יכולים להיות במערכת המין, ואז ייתכן שמדובר בהתכווצויות או בתחושת התכווצות של הרחם. אירועים אלה יכולים להיות מבשרי דימום וסתי ויכולים להיות תגובת הרחם לרמות ההורמונים הגבוהות שמלווות הריון בתחילת דרכו. מובן שכאבים אלה יכולים להיות ממקור שאינו מערכת המין, כגון מערכת השתן או מערכת העיכול. בכל אופן, על מנת להיות בטוחה, אם לא יופיע דימום וסתי, תוכלי בעוד מספר ימים לערוך בדיקת הריון, ומובן שתמיד אפשר וכדאי להתייעץ עם הגינקולוג המטפל. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

מאת: מערכת אינפומדייתכן מאוד שהמחזור שלך עדיין לא סדיר, ולכן יום הביוץ משתנה מעט. המשיכי לעקוב גם בימים הבאים, ובדקי שוב באיזה הפרש ימים מגיע המחזור הבא. אולי הוא לא יגיע? אולי את כבר בהריון? האם עשית בדיקת הריון? שווה גם לגשת לגינקולוג ולהתייעץ איתו בנושא. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

מאת: מערכת אינפומדנתקלתי במילון המושגים במילה סוציופאת אך לא מצאתי שום פירוש לכך. מעניין אותי לדעת מה ההבדל בין סוציופאת לפסיכופאת לדעתנו אין הבדל בין המונחים. ה DSM, שהינו הכלי העיקרי בפסיכיאטריה מודרנית לסיווג הפרעות נפש, כלל את המונחים הללו בהגדרה של הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית. תוכל לקרוא על הפרעה זו בלינק הבא- http://www.mentalhealth.com/dis/p20-pe04.html [22/09/2002] קרא עוד

מאת: מערכת אינפומדרמת ה- LH תלויה בשלב המחזור בו את נמצאת. ראי ההסברים באינקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=57 קרא עוד

מאת: מערכת אינפומדג'ינקו בילובה משמש כתרופה מעל אלף שנים. ברפואה הסינית המסורתית הוא שימש לטיפול באסתמה ובבעיות עיכול. כעת התגלו תכונותיו האנטי-אוקסידנטיות, והוא משמש לטיפול בבעיות של כלי דם, איבוד זיכרון ודמנציה, למשל במחלת אלצהיימר. מחקרים קליניים רבים בדקו את השפעתו של הג'ינקו על מערכת העצבים המרכזית ועל כלי דם. אינני יודעת מה ההמלצה לגבי בעלי לחץ דם נמוך, למרות שחיפשתי במספר אתרים. במחקרים נמצא שג'ינקו בילובה מעכב פעולת טסיות במבחנה, אבל הדבר לא נבדק בבעלי חיים ובבני אדם. לטסיות יש תפקיד בקרישת הדם. נרשמו דיווחים על דימומים באנשים שהשתמשו בג'ינקו בילובה, ולכן יש התוויית נגד לשימוש בג'ינקו בילובה באנשים שסבלו מדימום כיב עיכולי או דימום תוך-מוחי, ומומלץ לנקוט זהירות אם משתמשים בנוגדי קרישה ( וארפארין או אנוקסאפארין) או בתרופות המשפיעות על הטסיות ( אספירין או קלופידוגרל). כדאי להיוועץ עם רופא הומיאופאת לפני השימוש בצמחי מרפא. עוד מידע על גינקו בילובה תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_120506_1.htm קרא עוד

מאת: מערכת אינפומדלאחר בדיקת פסג' יכול להישאר בריום בתוך סעיפים שיוצאים מהמעי או בתוספתן. הצטברות זו של בריום אינה גורמת לכאבים. בשאלתך חסרים לי פרטים על הסיבה לביצוע בדיקת הפסג', יכול להיות שהכאבים קשורים לבעיה הראשונית. אם לא, כדאי להמשיך את הבירור לגבי הכאב או לפנות לרנטגנולוג נוסף לפענוח הבדיקה, כדי להיות בטוחים שאין מדובר בגוף זר. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

מאת: מערכת אינפומדאתה לא צריך לבצע בדיקות ל-CMV אלא אם כן אתה מרגיש חולה. אשתך צריכה לבצע את הבדיקה אחת לכמה שבועות, כדי לוודא שלא נדבקה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

מאת: מערכת אינפומדישנן סיבות רבות ומגוונות לכאבי ראש. ניתן לחלק את הסיבות לראשוניות ושניוניות. כאב ראש ראשוני נובע בדרך כלל ממיגרנה, כאב מתח, כאב מקבצי. כאב ראש שניוני נובע בדרך כלל מחבלת ראש, מחלות כלי דם, הפרעות תוך-מוחיות כגון תהליך תופס מקום, הפרעות מטבוליות, נטילת חומרים מסוימים והפרעות של הגולגולת כגון סינוסים, צוואר, עיניים, שיניים. במצב כמו שלך, תרומבוציטוזיס, כמות התרומבוציטים הרבה עצמה יכולה לגרום כאבי ראש. בנוסף, שימוש ממושך באספירין עלול לגרום לכאבי ראש. אמליץ לך לפנות לרופא נוירולוג המומחה לבעיות כאבי ראש וסחרחורת לבדיקה, התייעצות וקבלת טיפול מתאים. רפואה שלמה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד


