דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 808

 האם מזרן קשיח יכול להטיב עם כאבי גב תחתון?
האם מזרן קשיח יכול להטיב עם כאבי גב תחתון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התשובה היא, לאו דווקא! ממליצים להחליף מזרן בערך כל עשר שנים, זה טוב במיוחד למוכרי המזרונים, אך האמת היא שכן מומלץ להחליף מזרן, כי בכל זאת יש בלאי עם הזמן. אחד הדברים שצריך להתייחס אליו הוא משקלם של הישנים על המזרן. לאדם עם קומה ומשקל בינוניים או נמוכים, לא תהיה בעיה גם עם מזרן רך יותר, אבל אדם עם משקל גבוה יותר יצטרך מזרן קצת יותר תומך ולכן יותר קשיח. לדעתי, הדבר החשוב הוא שהוא יהיה לך נוח. זה נשמע טריוויאלי, אך הרבה חברות נותנות היום את המזרנים לשבועיים ניסיון, וכך תוכל לבדוק בעצמך את רמת הנוחות. היזהר מההגדרה "מזרן אורתופדי" - אין כזה דבר! אין לצירוף המילים האלו שום משמעות, וסביר שיגידו לך על כל מזרן שהוא אורתופדי! אחד ההיבטים שהייתי בודקת בקפידה הוא עובי המזרן. סביר שככל שהוא עבה יותר, הוא יהיה איכותי יותר, תומך יותר, ואם זה מזרן קפיצים - הקפיצים יהיו בו מוגנים ועטופים יותר. בהצלחה, וליל מנוחה! קתרין אטל - פיזיותרפיסטית קרא עוד

 בשלושת הימים האחרונים יש לי צואה בצבע כתום-אדום. אני חייב לציין שהשבוע הייתי צריך לעבור בדיקת קולונוסקופיה עקב אנמיה חוזרת, ולא הלכתי כי פחדתי. ממה זה יכול לנבוע?
בשלושת הימים האחרונים יש לי צואה בצבע כתום-אדום. אני חייב לציין שהשבוע הייתי צריך לעבור בדיקת קולונוסקופיה עקב אנמיה חוזרת, ולא הלכתי כי פחדתי. ממה זה יכול לנבוע?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנן סיבות רבות לאנמיה, וכנראה שהרופא המטפל שלך חשב שהיא נובעת מדימום בדרכי העיכול התחתונות. הבדיקות לגילוי הדימום הן בדיקת דם סמוי בצואה ורקטוסקופיה, סיגמוידוסקופיה או קולונוסקופיה, על פי הצורך. סביר שהצבע שראית בצואה מלמד על דם מעורב בצואה, וזה יכול להצביע את סיבה אפשרית לאנמיה שלך. דימום במערכת העיכול הוא בעיה רפואית דחופה, ואתה חייב לקחת אחריות על גופך ולהשלים את הבדיקות כפי שניתנו לך. הקולונוסקופיה אומנם לא נעימה, אבל איננה נוראה כל כך. הבדיקה נערכת תחת טשטוש ואין בה כאב בלתי נסבל. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 עברתי שני טיפולים של זריקות גונל F , השבחה, הזרעה וזריקות תמיכה של פרוגסטרון. כיום אני 9 ימים אחרי ההזרעה האחרונה, ויש לי מדי פעם כאבי בטן, התכווצויות, בבטן תחתונה. האם זה מעיד על אי הצלחת הטיפול? אולי מבשר על בואו של המחזור? או אולי זו תחושה נורמלית בתחילת הריון?
עברתי שני טיפולים של זריקות גונל F , השבחה, הזרעה וזריקות תמיכה של פרוגסטרון. כיום אני 9 ימים אחרי ההזרעה האחרונה, ויש לי מדי פעם כאבי בטן, התכווצויות, בבטן תחתונה. האם זה מעיד על אי הצלחת הטיפול? אולי מבשר על בואו של המחזור? או אולי זו תחושה נורמלית בתחילת הריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאבי בטן תחתונה הם סימפטום מאד לא ספציפי אשר יכול להיות קשור או לא קשור לתהליך הטיפול שאת עוברת. מקורם של כאבים התכווצותיים יכולים להיות במערכת המין, ואז ייתכן שמדובר בהתכווצויות או בתחושת התכווצות של הרחם. אירועים אלה יכולים להיות מבשרי דימום וסתי ויכולים להיות תגובת הרחם לרמות ההורמונים הגבוהות שמלווות הריון בתחילת דרכו. מובן שכאבים אלה יכולים להיות ממקור שאינו מערכת המין, כגון מערכת השתן או מערכת העיכול. בכל אופן, על מנת להיות בטוחה, אם לא יופיע דימום וסתי, תוכלי בעוד מספר ימים לערוך בדיקת הריון, ומובן שתמיד אפשר וכדאי להתייעץ עם הגינקולוג המטפל. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 אני ובעלי מנסים להיכנס להריון, ורק בשלושת החודשים האחרונים (לאחר נטילה ממושכת של גלולות) הסתדר לי המחזור, והוא מופיע כל 28 יום. לאחר בדיקה ביתית מסתבר שיום הביוץ הוא לאחר 15 יום, אולם המחזור האחרון הגיע לאחר 31 יום. אני בודקת כל יום בבדיקה ביתית ויום הביוץ לא מופיע גם לאחר היום ה-18. מה יכולה להיות הסיבה? האם בעקבות איחור המחזור האחרון יתאחר יום הביוץ? או לא יופיע כלל?
אני ובעלי מנסים להיכנס להריון, ורק בשלושת החודשים האחרונים (לאחר נטילה ממושכת של גלולות) הסתדר לי המחזור, והוא מופיע כל 28 יום. לאחר בדיקה ביתית מסתבר שיום הביוץ הוא לאחר 15 יום, אולם המחזור האחרון הגיע לאחר 31 יום. אני בודקת כל יום בבדיקה ביתית ויום הביוץ לא מופיע גם לאחר היום ה-18. מה יכולה להיות הסיבה? האם בעקבות איחור המחזור האחרון יתאחר יום הביוץ? או לא יופיע כלל?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ייתכן מאוד שהמחזור שלך עדיין לא סדיר, ולכן יום הביוץ משתנה מעט. המשיכי לעקוב גם בימים הבאים, ובדקי שוב באיזה הפרש ימים מגיע המחזור הבא. אולי הוא לא יגיע? אולי את כבר בהריון? האם עשית בדיקת הריון? שווה גם לגשת לגינקולוג ולהתייעץ איתו בנושא. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 נתקלתי במילון המושגים במילה סוציופאת אך לא מצאתי שום פירוש לכך.  מעניין אותי לדעת מה ההבדל בין סוציופאת לפסיכופאת   לדעתנו אין הבדל בין המונחים. ה DSM, שהינו הכלי העיקרי  בפסיכיאטריה מודרנית לסיווג הפרעות נפש, כלל את המונחים הללו בהגדרה  של הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית.   תוכל לקרוא על הפרעה זו בלינק הבא-   http://www.mentalhealth.com/dis/p20-pe04.html
נתקלתי במילון המושגים במילה סוציופאת אך לא מצאתי שום פירוש לכך. מעניין אותי לדעת מה ההבדל בין סוציופאת לפסיכופאת לדעתנו אין הבדל בין המונחים. ה DSM, שהינו הכלי העיקרי בפסיכיאטריה מודרנית לסיווג הפרעות נפש, כלל את המונחים הללו בהגדרה של הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית. תוכל לקרוא על הפרעה זו בלינק הבא- http://www.mentalhealth.com/dis/p20-pe04.html
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נתקלתי במילון המושגים במילה סוציופאת אך לא מצאתי שום פירוש לכך. מעניין אותי לדעת מה ההבדל בין סוציופאת לפסיכופאת לדעתנו אין הבדל בין המונחים. ה DSM, שהינו הכלי העיקרי בפסיכיאטריה מודרנית לסיווג הפרעות נפש, כלל את המונחים הללו בהגדרה של הפרעת אישיות אנטי-סוציאלית. תוכל לקרוא על הפרעה זו בלינק הבא- http://www.mentalhealth.com/dis/p20-pe04.html [22/09/2002] קרא עוד

 מהו הערך הנכון של ההורמון LH? נאמר לי שאין ביכולתי להיכנס להריון מפני שאיני מבייצת.
מהו הערך הנכון של ההורמון LH? נאמר לי שאין ביכולתי להיכנס להריון מפני שאיני מבייצת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת ה- LH תלויה בשלב המחזור בו את נמצאת. ראי ההסברים באינקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=57 קרא עוד

 האם נטילת ג'ינקו בילובה באופן קבוע בעייתית לבעלי לחץ דם נמוך? והאם נכונה השמועה שאין לקחת ג'ינקו בזמן מחזור כי הוא מגביר את הדימום?
האם נטילת ג'ינקו בילובה באופן קבוע בעייתית לבעלי לחץ דם נמוך? והאם נכונה השמועה שאין לקחת ג'ינקו בזמן מחזור כי הוא מגביר את הדימום?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ג'ינקו בילובה משמש כתרופה מעל אלף שנים. ברפואה הסינית המסורתית הוא שימש לטיפול באסתמה ובבעיות עיכול. כעת התגלו תכונותיו האנטי-אוקסידנטיות, והוא משמש לטיפול בבעיות של כלי דם, איבוד זיכרון ודמנציה, למשל במחלת אלצהיימר. מחקרים קליניים רבים בדקו את השפעתו של הג'ינקו על מערכת העצבים המרכזית ועל כלי דם. אינני יודעת מה ההמלצה לגבי בעלי לחץ דם נמוך, למרות שחיפשתי במספר אתרים. במחקרים נמצא שג'ינקו בילובה מעכב פעולת טסיות במבחנה, אבל הדבר לא נבדק בבעלי חיים ובבני אדם. לטסיות יש תפקיד בקרישת הדם. נרשמו דיווחים על דימומים באנשים שהשתמשו בג'ינקו בילובה, ולכן יש התוויית נגד לשימוש בג'ינקו בילובה באנשים שסבלו מדימום כיב עיכולי או דימום תוך-מוחי, ומומלץ לנקוט זהירות אם משתמשים בנוגדי קרישה ( וארפארין או אנוקסאפארין) או בתרופות המשפיעות על הטסיות ( אספירין או קלופידוגרל). כדאי להיוועץ עם רופא הומיאופאת לפני השימוש בצמחי מרפא. עוד מידע על גינקו בילובה תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_120506_1.htm קרא עוד

 בני עשה לפני כעשרה חודשים צילום פסג' עם שתיית בריום. היום, עשרה חודשים אחרי הצילום, הגיע עם כאבי בטן בצד ימין.  בבדיקת CT נמצא גוף זר במעי ותשובת הרנטגנולוגים כי מדובר במתכת, כנראה מהבריום שנשאר ונהיה גוש. האם זה יתכן אחרי 10 חודשים?
בני עשה לפני כעשרה חודשים צילום פסג' עם שתיית בריום. היום, עשרה חודשים אחרי הצילום, הגיע עם כאבי בטן בצד ימין. בבדיקת CT נמצא גוף זר במעי ותשובת הרנטגנולוגים כי מדובר במתכת, כנראה מהבריום שנשאר ונהיה גוש. האם זה יתכן אחרי 10 חודשים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לאחר בדיקת פסג' יכול להישאר בריום בתוך סעיפים שיוצאים מהמעי או בתוספתן. הצטברות זו של בריום אינה גורמת לכאבים. בשאלתך חסרים לי פרטים על הסיבה לביצוע בדיקת הפסג', יכול להיות שהכאבים קשורים לבעיה הראשונית. אם לא, כדאי להמשיך את הבירור לגבי הכאב או לפנות לרנטגנולוג נוסף לפענוח הבדיקה, כדי להיות בטוחים שאין מדובר בגוף זר. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בחורה בת 21 ולפני כשנה גילו לי בעיה של תרומבוציטוזיס. מאז אני נוטלת  אספירין 100 מ"ג בבוקר ובערב, ואלגרילין פעמיים ביום. לפני כ-5 חודשים התחילה לי תחושה של נמלים בראש, ומאז המצב החמיר, אני סובלת כל יום כל היום מכאבים חזקים בראש. זה מתרכז מאחורי הראש, ולפעמים יש לי תחושת נימול בלסת. עשיתי  בדיקת CT והתוצאה היתה תקינה. אני פשוט משתגעת מכאבי ראש, וכל כדור שאני לוקחת לא משפיע ולא עוזר. אני מרגישה ממש רע ויש לי גם סחרחורת.   מה עלי לעשות? למי לפנות? האם יש מומחה בנושא?
אני בחורה בת 21 ולפני כשנה גילו לי בעיה של תרומבוציטוזיס. מאז אני נוטלת אספירין 100 מ"ג בבוקר ובערב, ואלגרילין פעמיים ביום. לפני כ-5 חודשים התחילה לי תחושה של נמלים בראש, ומאז המצב החמיר, אני סובלת כל יום כל היום מכאבים חזקים בראש. זה מתרכז מאחורי הראש, ולפעמים יש לי תחושת נימול בלסת. עשיתי בדיקת CT והתוצאה היתה תקינה. אני פשוט משתגעת מכאבי ראש, וכל כדור שאני לוקחת לא משפיע ולא עוזר. אני מרגישה ממש רע ויש לי גם סחרחורת. מה עלי לעשות? למי לפנות? האם יש מומחה בנושא?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנן סיבות רבות ומגוונות לכאבי ראש. ניתן לחלק את הסיבות לראשוניות ושניוניות. כאב ראש ראשוני נובע בדרך כלל ממיגרנה, כאב מתח, כאב מקבצי. כאב ראש שניוני נובע בדרך כלל מחבלת ראש, מחלות כלי דם, הפרעות תוך-מוחיות כגון תהליך תופס מקום, הפרעות מטבוליות, נטילת חומרים מסוימים והפרעות של הגולגולת כגון סינוסים, צוואר, עיניים, שיניים. במצב כמו שלך, תרומבוציטוזיס, כמות התרומבוציטים הרבה עצמה יכולה לגרום כאבי ראש. בנוסף, שימוש ממושך באספירין עלול לגרום לכאבי ראש. אמליץ לך לפנות לרופא נוירולוג המומחה לבעיות כאבי ראש וסחרחורת לבדיקה, התייעצות וקבלת טיפול מתאים. רפואה שלמה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' שמחה מיזל
פרופ' שמחה מיזל קרדיולוגיה
5.0
( 46 חוות דעת )
"הכל לפי טעמי ומרוצה מהגישה אלי ,ואני מציע גם לחברים שלי עם אותם בעיות ללכת אליו"
ד"ר משה מלכין
ד"ר משה מלכין עיניים
4.9
( 461 חוות דעת )
"מקצוען אמיתי"
פרופ' ניר סורקין
פרופ' ניר סורקין עיניים
5
( 7 חוות דעת )
"כל הטיפול נעשה ברגישות גדולה, הבנה לחרדתיות שלי, בנועם ושלווה. התקבלתי בסבר פנים יפות גם ע"י הצוות המנהלתי וגם ע"י הצוות הרפואי. אני מרגישה טוב בעקבות ניתוחי העיינים ועל כך תודתי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו