שאלות ותשובות - עמוד 813
מאת: מערכת אינפומד
בבדיקת PAP בודקים תאים מצוואר הרחם ולא נגיפים. את המידע המלא תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=63 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
באופן כללי לאח של חולה סוכרת נעורים יש סיכוי של 5% לחלות במחלה, לעומת סיכוי של 0.4% באוכלוסיה הכללית. הסיכוי לחלות בסוכרת של הגיל המבוגר (שנקראת גם סוכרת מסוג 2) בקרובים של חולי סוכרת הוא גבוה ועומד על כ 15%. הדרך למנוע הופעת סוכרת מסוג 2 היא הפסקת עישון, פעילות גופנית ושמירה על משקל גוף תקין. יש לשקול פניה לדיאטנית להרכבת תפריט מתאים. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חשוב מאוד שאת פונה בעניין הזה. הדאגה שלך מוצדקת. נשמע שחברתך אכן סובלת מהפרעות אכילה, ואני מבינה שכל המבוגרים שפנית אליהם עד עכשיו לא הצליחו לסייע לך. תנסי לחשוב אם יש מבוגר אחר בסביבה שתוכלי להתייעץ איתו: הורייך, המחנכת, רופא המשפחה. בכל רחבי הארץ פועלות מרפאות לטיפול בהפרעות אכילה, אבל נראה שחברתך עדיין בשלב ההכחשה, והיא מסרבת להודות בכך שיש לה בעיה. אני מציעה לך לפנות אל קו החירום להפרעות אכילה (לינק מצורף), שם יענו לך אנשי מקצוע, יוכלו להעריך את הבעיה ולהציע דרכי גישה ופיתרון. כמו כן, צירפתי עבורך חומר בנושא הפרעות אכילה ואת רשימת מרכזי הטיפול ברחבי הארץ. בהצלחה. http://www.shahaf-ltd.co.il/n/default.asp?ID=28 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על פי הפרוטוקולים המקובלים, כשמגיע חולה מחוסר הכרה ישנם 3 דברים שחשוב לתת לו, באופן אוטומטי, על מנת לחסוך זמן מיותר וקריטי: גלוקוז - אם הוא אכן היפוגליקמי. Naloxone - אם מדובר בשימוש יתר באופייאטים (הרואין וחבריו). Thiamine - אם מדובר באלכוהוליסט. מובן שכשהאדם מחוסר הכרה ואתה עושה נסיונות החייאה, לא תבזבז את זמנך על בדיקות דם מיותרות, ועל כן הפרוטוקול ברוב המקרים מורה פשוט לתת את החומרים האלה, כדי לכסות את הסיבות הנפוצות הגורמות לאיבוד הכרה. חשוב שתדע שבצבא ישנם פרוטוקולים קצת שונים מאלה שתמצא בבתי החולים, וזאת בהתאם לתנאי השטח. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אכן, משאלתך ניתן להבין שהבעייה ביציאות הקשות מהן אתה סובל אינה קשורה להרכב המזון שלך, מכיוון שאתה אוכל מזון עשיר בתאית ובסיבים וצורך כמויות גדולות של נוזלים. משאלתך אינני יכול לדעת על ההיסטוריה הרפואית שלך, ואם השתמשת בעבר בתכשירים אשר יכלו לגרום נזק למערכת העיכול, כגון תרופות מסויימות או משלשלים כמו תה טיבטי, עלי סנה ודומיהם, אשר יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך למערכת העיכול כאשר נוטלים אותם באופן יומי למשך תקופות ארוכות. כמו כן, התרופות שאתה נוטל לריכוך היציאה, כמו קונסיל, אינן רק מרככות את הצואה אלא גם גורמות לירידה בתדירות היציאות, ואנשים הנוטלים את התרופה נזקקים לכמויות נוזלים גדולות מן הרגיל, כך שייתכן שאתה לא מכניס לגופך כמות מספקת של נוזלים גם אתה חושב שאתה שותה הרבה. מובן שאבחנה לא תוכל להיעשות אלא על ידי ביקור אצל גסטרואנטרולוג, אשר יוכל לקבל ממך מידע על ההיסטוריה הרפואית שלך, לערוך את הבדיקות הגופניות הנדרשות ובדיקות הדמיה נוספות על פי הצורך, כדי להגיע לאבחנה ולתת טיפול בהתאם. להלן קישור למידע על תרופת הקונסיל באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=226 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ניתן לקחת ריספרדל עם נומבון, אולם לנומבון יש אפקט מרדים ולריספרדל יש גם כן השפעה מרדימה במטופלים מסויימים. לכן רצוי שלא לקחתן בו זמנית. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמה גבוהה של חלבון בדם יכולה להיגרם על ידי כמה מצבים, ביניהם התייבשות, דלקת כרונית, ובמקרים נדירים יותר - לויקמיה או מיאלומה נפוצה. לא ציינת את הערכים של המדידה וכן את החלוקה לחלבונים השונים (אלבומין, גלובולין), ולכן איני יכולה להשוות את הערך שהתקבל לערכים תקינים. ערך תקין של Total Protein הוא בין 60g/l ל-85g/l. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
צילום צוואר הרחם לרוב אינו מלווה בתופעות לוואי זיהומיות, למעט ב-0.5% מהמקרים, וגם אז הזיהומים בדרך כלל אגניים. יש הסבורים שכשמבצעים את הבדיקה במכשור מתכתי הסיכון עולה, ואילו כשמבצעים את הבדיקה במכשור מפלסטיק הוא יורד. ייתכן שיש אצלך קשר בין הדברים, אך ייתכן בהחלט שמדובר בצירוף מקרים. התסמינים שאת מתארת, גרד מלווה בצריבה במתן שתן, מתאימים יותר לזיהום חיידקי, אך כדי לדעת בדיוק במה מדובר, חשוב לדעת אם ישנן הפרשות וסימנים נוספים, ובקיצור - יש להיבדק. זיהום פטרייתי גורם לגרד, לנפיחות בעריה, וכן להפרשות לבנות. קנדידה היא סוג של פטריה. נטילת אנטיביוטיקה על דעת עצמך לא תועיל בהכרח, שכן האנטיביוטיקה הורגת את החיידקים ה"טובים" ובכך מעודדת צמיחת פטריות. אין ספק שאת צריכה טיפול, אבל חשוב להתאים אותו למצב. מוקסיפן משמש לטיפול בדלקות בדרכי השתן, ולא בטוח שזו הבעיה שמנה את סובלת. לא אוכל להמליץ לך על תרופה אחרת מכיוון שחסר לי מידע על מנת לאבחן את המצב. נסי להקדים את התור, על מנת שתאובחני ותטופלי בהקדם. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הקביעה החד-משמעית שלא מומלץ לאנשים בגילך לצרוך מוצרי חלב אינה נכונה. רק חלק מהאוכלוסיה סובל מאי סבילות ללקטוז. זהו מצב של חסר או מיעוט באנזים בשם לקטאז המפרק את סוכר החלב שנקרא לקטוז. כפי שכתבת, אם אינך רגיש למוצרי חלב, אינך חייב להפסיק את צריכתם. חלב ומוצריו הם מקור לחלבון עם ערך תזונתי גבוה ולמינרלים סידן, זרחן, אבץ ואשלגן הדרושים לגוף. ניתן ומומלץ לגוון את צריכת מוצרי החלב ממקורות שונים: חלב עיזים, חלב כבשים, חלב באפלו וחלב בקר. כל אלה מכילים את סוכר החלב, לקטוז, אך ברמות שונות. "חלב סויה" אינו חלב, אלא מיצוי מצמח הסויה. ניתן להשתמש בו כתחליף כאשר יש אי-סבילות ללקטוז, אך חשוב לזכור שערכיו התזונתיים שונים משל חלב ושיש להגביל את צריכתו בקרב ילדים. בברכה, נטע מלחי -דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
על פי בדיקות שעשיתי, עולה שחליתי במחלת הנשיקה. להלן תשובות של הבדיקות: alkp 638 alt 320 ast 244 ggt648 bilirubin total 1.3 bilirubin conjugated 0.7 bilirubin unconjugated 0.6 cmv igg גדול מ 250 AU/ml positive cmv igm positive ebv ab vca igm (pos), vca igg(pos) ebna igg (neg) ebv primary infection מה המשמעות של תוצאות הבדיקות? האם יש מה לעשות? במשך כשבועיים היה לי חום, ובשלושת הימים האחרונים אין לי חום. אכן נראה כי מדובר במחלת הנשיקה. מחלת הנשיקה היא מחלה ויראלית שיכולה להימשך אפילו מספר חודשים, והחום יכול להופיע שוב. צריך להימנע מפעילות גופנית אגרסיבית. כדאי לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול אנטי-ויראלי כדי לנסות למנוע סיבוכים. לעיתים נחוץ טיפול דרך הווריד ולא דרך הפה. תרגיש טוב! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד [05/12/2007] קרא עוד