דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 813

אחותי חולת סוכרת נעורים ואמי חלתה בסוכרת לאחר גיל 60 . מה  הסיכוים שלי לחלות גם כן ? וכיצד עליי לנקוט למניעה, על מנת שלא  אחלה גם ? אני משתדלת לא לאכול ולשתות הרבה סוכרים , אך מכיוון שאני  צמחונית אני אוכלת הרבה פחמימות.
אחותי חולת סוכרת נעורים ואמי חלתה בסוכרת לאחר גיל 60 . מה הסיכוים שלי לחלות גם כן ? וכיצד עליי לנקוט למניעה, על מנת שלא אחלה גם ? אני משתדלת לא לאכול ולשתות הרבה סוכרים , אך מכיוון שאני צמחונית אני אוכלת הרבה פחמימות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

באופן כללי לאח של חולה סוכרת נעורים יש סיכוי של 5% לחלות במחלה, לעומת סיכוי של 0.4% באוכלוסיה הכללית. הסיכוי לחלות בסוכרת של הגיל המבוגר (שנקראת גם סוכרת מסוג 2) בקרובים של חולי סוכרת הוא גבוה ועומד על כ 15%. הדרך למנוע הופעת סוכרת מסוג 2 היא הפסקת עישון, פעילות גופנית ושמירה על משקל גוף תקין. יש לשקול פניה לדיאטנית להרכבת תפריט מתאים. קרא עוד

 יש לי חברה בגילי שולמדת יחד איתי בבית הספר בכיתה י. במשך החופש לא נפגשנו אבל נודע לי שהיא חתמה על חוזה עם סוכנות דוגמנות. כשנפגשנו בתחילת השנה היא הייתה ממש רזה. היא שוקלת 42 קילו כשהמשקל התקין הנמוך ביותר לגובהה הוא 47. היא לא מקבלת מחזור כבר חצי שנה. הוריה מודעים לבעיה אבל לא יודעים איך להתמודד -אמא שלה צועקת עליה שהיא לא תלד ילדים אף פעם ושאף אחד לא ירצה להתחתן איתה. סיפרתי ליועצת, אבל כל מה שהיא עשתה היה להגיד לאמא שלה שכדאי שתשים לב. החברה שלי אומרת שכשהיא עולה על משקל ורואה שהוא מצביע על קילו אחד יותר ממה שהיא שוקלת היא מרגישה שמנה. היא אומרת שהיא לא מוכנה לעלות יותר מעד 46 קילו, כי היא אוהבת את איך שהיא נראית עכשיו, ושהסוכנות לא קשורה לכך בכלל. בזמן האחרון אני רואה אותה אוכלת הרבה שוקולד אבל היא לא משמינה כלל, ואני חוששת שהיא התחילה להקיא. אני לא יודעת אם היא מספרת את כל הדברים האלה למישהו, ואני פוחדת שהיא מתה לי מול העיניים בלי שאני עושה בשבילה שום דבר. מה אני אמורה לעשות?
יש לי חברה בגילי שולמדת יחד איתי בבית הספר בכיתה י. במשך החופש לא נפגשנו אבל נודע לי שהיא חתמה על חוזה עם סוכנות דוגמנות. כשנפגשנו בתחילת השנה היא הייתה ממש רזה. היא שוקלת 42 קילו כשהמשקל התקין הנמוך ביותר לגובהה הוא 47. היא לא מקבלת מחזור כבר חצי שנה. הוריה מודעים לבעיה אבל לא יודעים איך להתמודד -אמא שלה צועקת עליה שהיא לא תלד ילדים אף פעם ושאף אחד לא ירצה להתחתן איתה. סיפרתי ליועצת, אבל כל מה שהיא עשתה היה להגיד לאמא שלה שכדאי שתשים לב. החברה שלי אומרת שכשהיא עולה על משקל ורואה שהוא מצביע על קילו אחד יותר ממה שהיא שוקלת היא מרגישה שמנה. היא אומרת שהיא לא מוכנה לעלות יותר מעד 46 קילו, כי היא אוהבת את איך שהיא נראית עכשיו, ושהסוכנות לא קשורה לכך בכלל. בזמן האחרון אני רואה אותה אוכלת הרבה שוקולד אבל היא לא משמינה כלל, ואני חוששת שהיא התחילה להקיא. אני לא יודעת אם היא מספרת את כל הדברים האלה למישהו, ואני פוחדת שהיא מתה לי מול העיניים בלי שאני עושה בשבילה שום דבר. מה אני אמורה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חשוב מאוד שאת פונה בעניין הזה. הדאגה שלך מוצדקת. נשמע שחברתך אכן סובלת מהפרעות אכילה, ואני מבינה שכל המבוגרים שפנית אליהם עד עכשיו לא הצליחו לסייע לך. תנסי לחשוב אם יש מבוגר אחר בסביבה שתוכלי להתייעץ איתו: הורייך, המחנכת, רופא המשפחה. בכל רחבי הארץ פועלות מרפאות לטיפול בהפרעות אכילה, אבל נראה שחברתך עדיין בשלב ההכחשה, והיא מסרבת להודות בכך שיש לה בעיה. אני מציעה לך לפנות אל קו החירום להפרעות אכילה (לינק מצורף), שם יענו לך אנשי מקצוע, יוכלו להעריך את הבעיה ולהציע דרכי גישה ופיתרון. כמו כן, צירפתי עבורך חומר בנושא הפרעות אכילה ואת רשימת מרכזי הטיפול ברחבי הארץ. בהצלחה. http://www.shahaf-ltd.co.il/n/default.asp?ID=28 קרא עוד

 אני חניך בקורס פראמדיקים צבאי ויש לי שאלה בעניין בדיקת סוכר בזמן החייאה. הבנתי מפרמדיקים ורופאים שאין טעם לבדוק סוכר בהחייאה, כי אם סיבת המוות היא היפוגליקמיה, אז מאוחר מדי להזרקה של סוכר. אולם לפי פרוטוקול דום לב האחרון של ה- ALS יש לבדוק סוכר במקרה של חשד.
אני חניך בקורס פראמדיקים צבאי ויש לי שאלה בעניין בדיקת סוכר בזמן החייאה. הבנתי מפרמדיקים ורופאים שאין טעם לבדוק סוכר בהחייאה, כי אם סיבת המוות היא היפוגליקמיה, אז מאוחר מדי להזרקה של סוכר. אולם לפי פרוטוקול דום לב האחרון של ה- ALS יש לבדוק סוכר במקרה של חשד.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי הפרוטוקולים המקובלים, כשמגיע חולה מחוסר הכרה ישנם 3 דברים שחשוב לתת לו, באופן אוטומטי, על מנת לחסוך זמן מיותר וקריטי: גלוקוז - אם הוא אכן היפוגליקמי. Naloxone - אם מדובר בשימוש יתר באופייאטים (הרואין וחבריו). Thiamine - אם מדובר באלכוהוליסט. מובן שכשהאדם מחוסר הכרה ואתה עושה נסיונות החייאה, לא תבזבז את זמנך על בדיקות דם מיותרות, ועל כן הפרוטוקול ברוב המקרים מורה פשוט לתת את החומרים האלה, כדי לכסות את הסיבות הנפוצות הגורמות לאיבוד הכרה. חשוב שתדע שבצבא ישנם פרוטוקולים קצת שונים מאלה שתמצא בבתי החולים, וזאת בהתאם לתנאי השטח. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני לאחר תהליך דיאטה מבוקר ותקין, התפריט שלי מבוסס בעיקר על דגנים מלאים, פירות, ירקות והרבה נוזלים. כמו כן אני צורך 2-3 כפיות ביום של פשתן טחון. למרות הכל, היציאות שלי קשות, ולפעמים יש לי יציאה פעם ביומיים או שלושה. כאשר אני משתמש בתכשירים כגון קונסיל (פסיליום) או פגלקס המצב משתפר, אבל אינני רוצה להשתמש תמיד בתכשירים. דרך אגב, בעקבות המצב כבר סבלתי מפיסורה ואינני רוצה לסבול מזה שוב.   אנא תנו לי עצה.
אני לאחר תהליך דיאטה מבוקר ותקין, התפריט שלי מבוסס בעיקר על דגנים מלאים, פירות, ירקות והרבה נוזלים. כמו כן אני צורך 2-3 כפיות ביום של פשתן טחון. למרות הכל, היציאות שלי קשות, ולפעמים יש לי יציאה פעם ביומיים או שלושה. כאשר אני משתמש בתכשירים כגון קונסיל (פסיליום) או פגלקס המצב משתפר, אבל אינני רוצה להשתמש תמיד בתכשירים. דרך אגב, בעקבות המצב כבר סבלתי מפיסורה ואינני רוצה לסבול מזה שוב. אנא תנו לי עצה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אכן, משאלתך ניתן להבין שהבעייה ביציאות הקשות מהן אתה סובל אינה קשורה להרכב המזון שלך, מכיוון שאתה אוכל מזון עשיר בתאית ובסיבים וצורך כמויות גדולות של נוזלים. משאלתך אינני יכול לדעת על ההיסטוריה הרפואית שלך, ואם השתמשת בעבר בתכשירים אשר יכלו לגרום נזק למערכת העיכול, כגון תרופות מסויימות או משלשלים כמו תה טיבטי, עלי סנה ודומיהם, אשר יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך למערכת העיכול כאשר נוטלים אותם באופן יומי למשך תקופות ארוכות. כמו כן, התרופות שאתה נוטל לריכוך היציאה, כמו קונסיל, אינן רק מרככות את הצואה אלא גם גורמות לירידה בתדירות היציאות, ואנשים הנוטלים את התרופה נזקקים לכמויות נוזלים גדולות מן הרגיל, כך שייתכן שאתה לא מכניס לגופך כמות מספקת של נוזלים גם אתה חושב שאתה שותה הרבה. מובן שאבחנה לא תוכל להיעשות אלא על ידי ביקור אצל גסטרואנטרולוג, אשר יוכל לקבל ממך מידע על ההיסטוריה הרפואית שלך, לערוך את הבדיקות הגופניות הנדרשות ובדיקות הדמיה נוספות על פי הצורך, כדי להגיע לאבחנה ולתת טיפול בהתאם. להלן קישור למידע על תרופת הקונסיל באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=226 קרא עוד

 רציתי לדעת האם יש סיכון לקחת Risperdal יחד עם Numbone ?  האם צריך לשמור על הפרש זמנים בין לקיחת שתי התרופות ?
רציתי לדעת האם יש סיכון לקחת Risperdal יחד עם Numbone ? האם צריך לשמור על הפרש זמנים בין לקיחת שתי התרופות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ניתן לקחת ריספרדל עם נומבון, אולם לנומבון יש אפקט מרדים ולריספרדל יש גם כן השפעה מרדימה במטופלים מסויימים. לכן רצוי שלא לקחתן בו זמנית. קרא עוד

 תוצאות בדיקות הדם של בני (30) בתחום הנורמה, למעט protein total 8.8. האם יש סיבה לדאגה? מה משמעות התוצאה?
תוצאות בדיקות הדם של בני (30) בתחום הנורמה, למעט protein total 8.8. האם יש סיבה לדאגה? מה משמעות התוצאה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמה גבוהה של חלבון בדם יכולה להיגרם על ידי כמה מצבים, ביניהם התייבשות, דלקת כרונית, ובמקרים נדירים יותר - לויקמיה או מיאלומה נפוצה. לא ציינת את הערכים של המדידה וכן את החלוקה לחלבונים השונים (אלבומין, גלובולין), ולכן איני יכולה להשוות את הערך שהתקבל לערכים תקינים. ערך תקין של Total Protein הוא בין 60g/l ל-85g/l. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אני ארבעה ימים לאחר צילום רחם. בערך יום וחצי לאחר הבדיקה התחיל גרד נוראי מלווה בצריבה בעת מתן שתן. כבר סבלתי מספר פעמים מפטריה, במיוחד לאחר רחצה בים או בבריכה, לכן אני נורא נזהרת לא ללכת לשירותים במקומות ציבורים ולא לבקר בבריכה או בים.   האם זוהי פטריה? האם יכול להיות שנגרמה בעקבות הצילום? מה ההבדל בן פטריה לבין קנדידה?   אני סובלת מאוד וכבר מהיום השני התחלתי לקחת טבליות אגיסטן, אך הן אינן משפיעות. בנוסף, אני נוטלת אנטיביוטיקה מסוג מוקיסיפן 500 מ"ג. יש לי תור לרופא נשים רק בעוד שבוע וחצי ואני לא רואה את עצמי ממשיכה עם הגרד והצריבה הנוראית. האם יש תרופה אחרת? האם זה קשור לתזונה?
אני ארבעה ימים לאחר צילום רחם. בערך יום וחצי לאחר הבדיקה התחיל גרד נוראי מלווה בצריבה בעת מתן שתן. כבר סבלתי מספר פעמים מפטריה, במיוחד לאחר רחצה בים או בבריכה, לכן אני נורא נזהרת לא ללכת לשירותים במקומות ציבורים ולא לבקר בבריכה או בים. האם זוהי פטריה? האם יכול להיות שנגרמה בעקבות הצילום? מה ההבדל בן פטריה לבין קנדידה? אני סובלת מאוד וכבר מהיום השני התחלתי לקחת טבליות אגיסטן, אך הן אינן משפיעות. בנוסף, אני נוטלת אנטיביוטיקה מסוג מוקיסיפן 500 מ"ג. יש לי תור לרופא נשים רק בעוד שבוע וחצי ואני לא רואה את עצמי ממשיכה עם הגרד והצריבה הנוראית. האם יש תרופה אחרת? האם זה קשור לתזונה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

צילום צוואר הרחם לרוב אינו מלווה בתופעות לוואי זיהומיות, למעט ב-0.5% מהמקרים, וגם אז הזיהומים בדרך כלל אגניים. יש הסבורים שכשמבצעים את הבדיקה במכשור מתכתי הסיכון עולה, ואילו כשמבצעים את הבדיקה במכשור מפלסטיק הוא יורד. ייתכן שיש אצלך קשר בין הדברים, אך ייתכן בהחלט שמדובר בצירוף מקרים. התסמינים שאת מתארת, גרד מלווה בצריבה במתן שתן, מתאימים יותר לזיהום חיידקי, אך כדי לדעת בדיוק במה מדובר, חשוב לדעת אם ישנן הפרשות וסימנים נוספים, ובקיצור - יש להיבדק. זיהום פטרייתי גורם לגרד, לנפיחות בעריה, וכן להפרשות לבנות. קנדידה היא סוג של פטריה. נטילת אנטיביוטיקה על דעת עצמך לא תועיל בהכרח, שכן האנטיביוטיקה הורגת את החיידקים ה"טובים" ובכך מעודדת צמיחת פטריות. אין ספק שאת צריכה טיפול, אבל חשוב להתאים אותו למצב. מוקסיפן משמש לטיפול בדלקות בדרכי השתן, ולא בטוח שזו הבעיה שמנה את סובלת. לא אוכל להמליץ לך על תרופה אחרת מכיוון שחסר לי מידע על מנת לאבחן את המצב. נסי להקדים את התור, על מנת שתאובחני ותטופלי בהקדם. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 57. לאחרונה קראתי שלא מומלץ לאנשים בגילי לצרוך מוצרי חלב. האם זה נכון גם לגבי מוצרי חלב בופלו, עיזים וסויה? אני לא רגיש למוצרי חלב.
אני בן 57. לאחרונה קראתי שלא מומלץ לאנשים בגילי לצרוך מוצרי חלב. האם זה נכון גם לגבי מוצרי חלב בופלו, עיזים וסויה? אני לא רגיש למוצרי חלב.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הקביעה החד-משמעית שלא מומלץ לאנשים בגילך לצרוך מוצרי חלב אינה נכונה. רק חלק מהאוכלוסיה סובל מאי סבילות ללקטוז. זהו מצב של חסר או מיעוט באנזים בשם לקטאז המפרק את סוכר החלב שנקרא לקטוז. כפי שכתבת, אם אינך רגיש למוצרי חלב, אינך חייב להפסיק את צריכתם. חלב ומוצריו הם מקור לחלבון עם ערך תזונתי גבוה ולמינרלים סידן, זרחן, אבץ ואשלגן הדרושים לגוף. ניתן ומומלץ לגוון את צריכת מוצרי החלב ממקורות שונים: חלב עיזים, חלב כבשים, חלב באפלו וחלב בקר. כל אלה מכילים את סוכר החלב, לקטוז, אך ברמות שונות. "חלב סויה" אינו חלב, אלא מיצוי מצמח הסויה. ניתן להשתמש בו כתחליף כאשר יש אי-סבילות ללקטוז, אך חשוב לזכור שערכיו התזונתיים שונים משל חלב ושיש להגביל את צריכתו בקרב ילדים. בברכה, נטע מלחי -דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il קרא עוד

 על פי בדיקות שעשיתי, עולה שחליתי במחלת הנשיקה. להלן תשובות של הבדיקות:   alkp 638  alt 320  ast 244  ggt648  bilirubin total 1.3  bilirubin conjugated 0.7  bilirubin unconjugated 0.6  cmv igg גדול מ 250 AU/ml
על פי בדיקות שעשיתי, עולה שחליתי במחלת הנשיקה. להלן תשובות של הבדיקות: alkp 638 alt 320 ast 244 ggt648 bilirubin total 1.3 bilirubin conjugated 0.7 bilirubin unconjugated 0.6 cmv igg גדול מ 250 AU/ml
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי בדיקות שעשיתי, עולה שחליתי במחלת הנשיקה. להלן תשובות של הבדיקות: alkp 638 alt 320 ast 244 ggt648 bilirubin total 1.3 bilirubin conjugated 0.7 bilirubin unconjugated 0.6 cmv igg גדול מ 250 AU/ml positive cmv igm positive ebv ab vca igm (pos), vca igg(pos) ebna igg (neg) ebv primary infection מה המשמעות של תוצאות הבדיקות? האם יש מה לעשות? במשך כשבועיים היה לי חום, ובשלושת הימים האחרונים אין לי חום. אכן נראה כי מדובר במחלת הנשיקה. מחלת הנשיקה היא מחלה ויראלית שיכולה להימשך אפילו מספר חודשים, והחום יכול להופיע שוב. צריך להימנע מפעילות גופנית אגרסיבית. כדאי לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול אנטי-ויראלי כדי לנסות למנוע סיבוכים. לעיתים נחוץ טיפול דרך הווריד ולא דרך הפה. תרגיש טוב! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד [05/12/2007] קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר מאשה קרני
ד"ר מאשה קרני פסיכיאטריה
5
( 10 חוות דעת )
"דר קרני מקצועית מאוד, רגישה ונעימה, אנחנו מרוצים ממנה מאוד"
ד"ר אריה פלדמן
ד"ר אריה פלדמן פנימית
מנהל מרפאת יתר לחץ דם ומניעת מחלות קרדין וסקולריות ומנהל מחלקה פנימית במרכז רפואי אוניברסיטאי ברזילי
ד"ר כנרת טננבאום גביש
ד"ר כנרת טננבאום גביש יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית באולטראסאונד ורפואת האם והעובר, מנהלת מרפאת תאומים בבית חולים בלינסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו