שאלות ותשובות - עמוד 812
מאת: מערכת אינפומד
דימום בתחילת ההריון עשוי להיות כתוצאה מהשתרשות העובר והשינוי ברקמות הרחם. אך יכול להיות סימן של הפלה. מעקב אחר מידת הדימום, מידת פתיחת צוואר הרחם באם קיימת, וכן מעקב עוברי באולטרסאונד ייתן בסופו של דבר את התשובה במה מהמצבים מדובר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הסיבה לסינוסיטיס היא עיבוי הרירית המצפה את הסינוסים בתגובה לאלרגנים, נגיפים (וירוסים), חיידקים ופטריות. העיבוי גורם לסתימת הסינוס ולחוסר אוורור שלו, עם דלקת מקומית. המצב נעשה כרוני אם בנוסף מתפתחים פוליפים, או שיש כל הזמן גירוי של הרירית. ברפואה הקונבנציונלית רוב הטיפול הוא סימפטומטי - כלומר, כולל תרופות נגד אלרגיות, ספריי לאף ואנטיביוטיקה, שהיא חסרת תועלת במקרים הכרוניים. במקרים רבים התופעה כרונית וקשה לרפאה גם לאחר ניתוחים להסרת פוליפים. אומנם איננו בקיאים בנושא הרפואה המשלימה, אך באופן כללי נראה שכדאי לנסות. הגישה המשלימה מחזקת את מערכת החיסון באופן כללי ע"י צמחים, תזונה ותוספים כמו קואנזים Q10 , אפדרה ואכינצאה. חיזוק מערכת החיסון אמור להיטיב גם עם אלרגיות. גם לשיטות טבעיות אחרות השפעה תומכת באלרגיות וחיזוק מערכת החיסון, כמו לדוגמה דיקור סיני ושיטות אחרות. [05/08/2002] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוצאת ה BMI שלך אכן מעידה על תת-משקל, ועל כן אין זה הגיוני שאת יחסית שמנה. יתכן שדימוי הגוף (הדרך בה אנחנו חושבים ומרגישים לגבי הגוף שלנו) שלך אינו תואם את המצב האמיתי. מצב של תת-משקל יכול לגרום לאי הופעת המחזור בשל חוסר ברכיבי תזונה החיוניים להתפתחות, ועל כן חשוב שתפני לרופא המשפחה אשר יפנה אותך לבדיקות הנדרשות. בנוסף, את יכולה לפנות לדיאטנית קלינית אשר תתאים לך תפריט מאוזן המתאים לגילך. בברכה, נטע מלחי - דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il עוד באינפומד חישוב מדד מסת הגוף קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
יש חשיבות רבה לנטילת הגלולה למניעת הריון במרווחי זמן קבועים בכל יום. השינוי שאת רוצה לעשות כרוך בלקיחת התרופה שעתיים וחצי מוקדם יותר, ולמעשה אין לכך משמעות. לא תהיה ירידה ביעילות הגלולה. את יכולה לבצע את השינוי ללא חשש וללא צורך באמצעי מניעה נוסף, רק הקפידי לקחת את הגלולה יום יום. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא מודדים את ריכוז הויטמין בדם, מקובל להפסיק שימוש בתכשיר כחצי שנה לפני כניסה להריון, התייעצי עם הרופא שרשם לך את המשחה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קיימות סיבות רבות לעליה ב-CPK, ביניהן תרופות (למשל קבוצת הסטאטינים להורדת כולסטרול, אבל גם תרופות נוספות), מחלות שריר, מחלות אנדוקריניות (למשל, תת- פעילות של בלוטת התריס), מחלות נוירולוגיות ועוד. בחלק מן המקרים לא התגלתה הסיבה, למרות בירור נרחב הכולל ביופסיית שריר. בעיה בשרירים בדרך כלל תלווה בסימפטומים כמו כאבי שרירים או חולשת שרירים, אם כי בהחלט עשויה להיות עליה ב-CPK בשלב הפרה-סימפטומטי, כאשר חולשה או כאבים יופיעו בהמשך. אצלך, לאור העובדה שמדובר בערך יציב במשך מספר שנים, וללא סימפטומים - ההסבר קצת פחות סביר. אם אתה מעוניין לבצע פעילות גופנית ונמנע מכך בגלל ה- CPK, אני מציעה לך להמשיך את הבירור אצל נוירולוג, שיוכל להעריך אם אכן מדובר במחלת שריר או עצב (זאת, כמובן, בהנחה שהסיבות האחרות נשללו על ידי רופא המשפחה שלך). ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כאבי בטן ושלשול דמי יכולים להופיע כתוצאה מזיהום חיידקי של המעיים, וייתכן כי דרוש לך טיפול אנטיביוטי. סיבות אפשריות נוספות הן מחלות מעי דלקתיות כרוניות (כמו שציינת שיש במשפחתך), אך בדרך כלל הן אינן מופיעות בפתאומיות והן מלוות בתסמינים נוספים, כגון ירידה במשקל. במקרים נדירים תסמינים כאלה הם תוצאה של ממאירות של המעי הגס. לא ציינת אם את מסוגלת לשתות. אם אינך שותה ואת ממשיכה לשלשל, יש לפנות בדחיפות לבדיקת רופא, לעשות תרבית צואה, ולקבל טיפול אנטיביוטי ועירוי נוזלים. רפואה שלמה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
סטטינים, קבוצת התרופות להורדת רמת הכולסטרול, נחשבים לאסורים לשימוש בהריון. הואיל ותרופה זו אינה שכיחה בטיפול בנשים בגיל הפוריות, המידע אודות השפעותיה על ההריון הוא חלקי למדי. קיימים דיווחים רבים בספרות על השפעה טרטוגנית (הפוגעת בעובר) של סטטינים. ההשפעה כוללת מומים מסוגים שונים שהתפתחו בעובר ויוחסו לטיפול בסטטינים. מצד שני, קיימים דיווחים סותרים על בדיקות של קבוצות גדולות של נשים שנטלו את התרופה מול נשים שלא נטלו את התרופה, שלא הראו שכיחות גבוהה יותר של מומים עובריים אצל הנשים שנטלו את התרופה. דיווחים אלה לא השוו את שכיחות ההפלות בין שתי הקבוצות. ידוע ברפואה שאחת הסיבות השכיחות להפלות בשליש הראשון של ההריון היא מומים בעובר, כך שיש המתייחסים לדיווחים אלה באופן ביקורתי. לאור חוסר העקביות וחלקיות המידע, ההמלצה כיום היא לא ליטול את התרופה במהלך ההריון, לא כל שכן כשברור שהחיסרון או הסכנה האפשריים של נטילת התרופה בתקופת ההריון עולים על היתרון שבנטילתה. לא קיים מידע בנוגע לזמן הפסקת התרופה טרם הכניסה להריון. התרופה נמצאת בדם לכל היותר במשך ימים ספורים לאחר נטילתה, כך שמומלץ להפסיקה לאורך כל התקופה בה מנסים להיכנס להריון וכן לאורך כל ההריון. אם נכנסת להריון בזמן הטיפול בתרופה, ההמלצה היא להפסיק את התרופה ולהמשיך במעקב הריון רגיל. יש לספר כמובן על נטילת התרופה לרופא הנשים העוקב אחרייך. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התרופה ריספונד (ריספרידון), שייכת לקבוצת נוגדי פסיכוזה אטיפיים. התרופה נחשבת ליעילה ו"נסבלת", מכיוון שאינה גורמת לתופעות לוואי רבות ומשמעותיות. תופעות הלוואי העיקריות שלה הן כאבי ראש, הפרעות שינה ואי שקט. במקרים נדירים יכולה התרופה לגרום לפריחה. אינני יודעת מה אופי הפצעונים שאת מתארת. אם מדובר בסוג של פריחה ולא בפצעונים דלקתיים, הדומים לאקנה, יש סיכוי קל שהם נגרמו כתוצאה משימוש בתרופה זו. אני ממליצה לפנות לרופא עור לאבחון, כדי לברר אם מדובר בסוג של אקנה או פריחה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד