דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 812

אני באמצע השבוע השמיני להריוני (הריון ראשון), ובתחילת השבוע  השישי החלו להופיע מדי פעם הפרשות כהות (כמו של דם לא טרי). הרופא  שלי בדק אותי ולא גילה שום דבר ואמר כי הדבר ייתכן מהשתרשות ההריון.  מספר ימים לאחר מכן (סוף שבוע 6) הופיע לי דימום טרי ופניתי בדחיפות  למיון, שם בדקו אותי ואמרו לי לנוח ולחכות (עדיין לא היה דופק רק שק  הריון). כעבור שבוע (לפני מספר ימים, סוף שבוע7) הרופא בדק אותי  ומצא דופק לעובר ואמר לי לא להתאמץ ושייתכן כי ההפרשות הן מהדימום  שהיה לי. אך עדיין יש לי הפרשות חומות-אדומות (בכמות מעטה) מדי יום.  רציתי להוסיף כי כשאני בודקת את האזור הפנימי עם טישו נקי (כמו  בהחדרת טמפון) אני רואה כמעט תמיד כי הטישו עם אותן הפרשות.  האם תופעה זו מצביעה בהכרח על בעיה מסוימת ? האם יתכן שזה פשוט  האופן בו הגוף שלי מגיב להריון ?
אני באמצע השבוע השמיני להריוני (הריון ראשון), ובתחילת השבוע השישי החלו להופיע מדי פעם הפרשות כהות (כמו של דם לא טרי). הרופא שלי בדק אותי ולא גילה שום דבר ואמר כי הדבר ייתכן מהשתרשות ההריון. מספר ימים לאחר מכן (סוף שבוע 6) הופיע לי דימום טרי ופניתי בדחיפות למיון, שם בדקו אותי ואמרו לי לנוח ולחכות (עדיין לא היה דופק רק שק הריון). כעבור שבוע (לפני מספר ימים, סוף שבוע7) הרופא בדק אותי ומצא דופק לעובר ואמר לי לא להתאמץ ושייתכן כי ההפרשות הן מהדימום שהיה לי. אך עדיין יש לי הפרשות חומות-אדומות (בכמות מעטה) מדי יום. רציתי להוסיף כי כשאני בודקת את האזור הפנימי עם טישו נקי (כמו בהחדרת טמפון) אני רואה כמעט תמיד כי הטישו עם אותן הפרשות. האם תופעה זו מצביעה בהכרח על בעיה מסוימת ? האם יתכן שזה פשוט האופן בו הגוף שלי מגיב להריון ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דימום בתחילת ההריון עשוי להיות כתוצאה מהשתרשות העובר והשינוי ברקמות הרחם. אך יכול להיות סימן של הפלה. מעקב אחר מידת הדימום, מידת פתיחת צוואר הרחם באם קיימת, וכן מעקב עוברי באולטרסאונד ייתן בסופו של דבר את התשובה במה מהמצבים מדובר. קרא עוד

 אני בן 45.  בבדיקת CT התגלו "פקליטים מרובים בקולון השמאלי, בלוטות רטרופריטוניאליות מוגדלות". מה זה אומר?    פקליט - Fecalit הוא גוש צואה קטן, נוקשה. פקלומה fecaloma היא גוש צואה גדול נוקשה. בדופן המעי הגס, בעיקר משמאל, יש מעין כיסים קטנים הנקראים בעברית סעיפים וברפואית - דיברטיקולוזיס (diverticulosis). בסעיף יכולה להצטבר כמות קטנה של צואה ובמהלך הזמן להתקשות. לעיתים, עקב סידן בצואה, נראה גוש זה בצילום רנטגן של הבטן כנקודה לבנה, מסויידת. כשיש הרבה סעיפים במעי, במצב של התנוונות דופן המעי עקב עצירות כרונית, פקליטים אלה נראים היטב. כשלעצמם אין בהם סכנה, אולם לעיתים נסתם פתח הסעיף ואז עלולה להתפתח דלקת הסעיפים - דיברטיקוליטיס.   גם בתוספתן (אפנדיקס), אפשר למצוא פקליט, ובהקשר המתאים, אם יש כאבים בבטן הימנית התחתונה המלווים בסימנים נוספים ובממצא של פקליט באיזור התוספתן, אפשר לעשות אבחנה של אפנדיציטיס, דלקת התוספתן.   פקלומה הוא גוש צואה קשה וגדול הנוצר בחלל המעי הגס, בדרך כלל בצד שמאל או באיזור הרקטום. סיבתו בדרך כלל תזונה לא נכונה, חוסר פעילות של המעיים עקב תרופות או מחלה כרונית מתישה וחוסר נוזלים. במצבים מסויימים פקלומה עשויה לגרום לחסימת מעיים או אף להתנקבות דופן המעי, לדמות לגידול סרטני ולגרום לסבל ניכר בפעולת הצאיה (דפקציה).   באשר להגדלת הבלוטות - מדובר בבלוטות לימפה המצויות אצל כל אחד מאיתנו. אין לי די מידע כדי לדעת מדוע הן הן מוגדלות אצלך ואם יש לכך משמעות. אני מציע לגשת לרופא שהפנה אותך לביצוע הבדיקה לקבלת הסבר משלים.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
אני בן 45. בבדיקת CT התגלו "פקליטים מרובים בקולון השמאלי, בלוטות רטרופריטוניאליות מוגדלות". מה זה אומר? פקליט - Fecalit הוא גוש צואה קטן, נוקשה. פקלומה fecaloma היא גוש צואה גדול נוקשה. בדופן המעי הגס, בעיקר משמאל, יש מעין כיסים קטנים הנקראים בעברית סעיפים וברפואית - דיברטיקולוזיס (diverticulosis). בסעיף יכולה להצטבר כמות קטנה של צואה ובמהלך הזמן להתקשות. לעיתים, עקב סידן בצואה, נראה גוש זה בצילום רנטגן של הבטן כנקודה לבנה, מסויידת. כשיש הרבה סעיפים במעי, במצב של התנוונות דופן המעי עקב עצירות כרונית, פקליטים אלה נראים היטב. כשלעצמם אין בהם סכנה, אולם לעיתים נסתם פתח הסעיף ואז עלולה להתפתח דלקת הסעיפים - דיברטיקוליטיס. גם בתוספתן (אפנדיקס), אפשר למצוא פקליט, ובהקשר המתאים, אם יש כאבים בבטן הימנית התחתונה המלווים בסימנים נוספים ובממצא של פקליט באיזור התוספתן, אפשר לעשות אבחנה של אפנדיציטיס, דלקת התוספתן. פקלומה הוא גוש צואה קשה וגדול הנוצר בחלל המעי הגס, בדרך כלל בצד שמאל או באיזור הרקטום. סיבתו בדרך כלל תזונה לא נכונה, חוסר פעילות של המעיים עקב תרופות או מחלה כרונית מתישה וחוסר נוזלים. במצבים מסויימים פקלומה עשויה לגרום לחסימת מעיים או אף להתנקבות דופן המעי, לדמות לגידול סרטני ולגרום לסבל ניכר בפעולת הצאיה (דפקציה). באשר להגדלת הבלוטות - מדובר בבלוטות לימפה המצויות אצל כל אחד מאיתנו. אין לי די מידע כדי לדעת מדוע הן הן מוגדלות אצלך ואם יש לכך משמעות. אני מציע לגשת לרופא שהפנה אותך לביצוע הבדיקה לקבלת הסבר משלים. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

הסיבה לסינוסיטיס היא עיבוי הרירית המצפה את הסינוסים בתגובה  לאלרגנים, נגיפים (וירוסים), חיידקים ופטריות. העיבוי גורם לסתימת  הסינוס ולחוסר אוורור שלו, עם דלקת מקומית. המצב נעשה כרוני אם  בנוסף מתפתחים פוליפים, או שיש כל הזמן גירוי של הרירית.   ברפואה הקונבנציונלית רוב הטיפול הוא סימפטומטי - כלומר, כולל  תרופות נגד אלרגיות, ספריי לאף ואנטיביוטיקה, שהיא חסרת תועלת  במקרים הכרוניים. במקרים רבים התופעה כרונית וקשה לרפאה גם לאחר  ניתוחים להסרת פוליפים.   אומנם איננו בקיאים בנושא הרפואה המשלימה, אך באופן כללי נראה  שכדאי לנסות. הגישה המשלימה מחזקת את מערכת החיסון באופן כללי ע"י  צמחים, תזונה ותוספים כמו קואנזים Q10 , אפדרה ואכינצאה. חיזוק  מערכת החיסון אמור להיטיב גם עם אלרגיות. גם לשיטות טבעיות אחרות  השפעה תומכת באלרגיות וחיזוק מערכת החיסון, כמו לדוגמה דיקור סיני  ושיטות אחרות.
הסיבה לסינוסיטיס היא עיבוי הרירית המצפה את הסינוסים בתגובה לאלרגנים, נגיפים (וירוסים), חיידקים ופטריות. העיבוי גורם לסתימת הסינוס ולחוסר אוורור שלו, עם דלקת מקומית. המצב נעשה כרוני אם בנוסף מתפתחים פוליפים, או שיש כל הזמן גירוי של הרירית. ברפואה הקונבנציונלית רוב הטיפול הוא סימפטומטי - כלומר, כולל תרופות נגד אלרגיות, ספריי לאף ואנטיביוטיקה, שהיא חסרת תועלת במקרים הכרוניים. במקרים רבים התופעה כרונית וקשה לרפאה גם לאחר ניתוחים להסרת פוליפים. אומנם איננו בקיאים בנושא הרפואה המשלימה, אך באופן כללי נראה שכדאי לנסות. הגישה המשלימה מחזקת את מערכת החיסון באופן כללי ע"י צמחים, תזונה ותוספים כמו קואנזים Q10 , אפדרה ואכינצאה. חיזוק מערכת החיסון אמור להיטיב גם עם אלרגיות. גם לשיטות טבעיות אחרות השפעה תומכת באלרגיות וחיזוק מערכת החיסון, כמו לדוגמה דיקור סיני ושיטות אחרות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיבה לסינוסיטיס היא עיבוי הרירית המצפה את הסינוסים בתגובה לאלרגנים, נגיפים (וירוסים), חיידקים ופטריות. העיבוי גורם לסתימת הסינוס ולחוסר אוורור שלו, עם דלקת מקומית. המצב נעשה כרוני אם בנוסף מתפתחים פוליפים, או שיש כל הזמן גירוי של הרירית. ברפואה הקונבנציונלית רוב הטיפול הוא סימפטומטי - כלומר, כולל תרופות נגד אלרגיות, ספריי לאף ואנטיביוטיקה, שהיא חסרת תועלת במקרים הכרוניים. במקרים רבים התופעה כרונית וקשה לרפאה גם לאחר ניתוחים להסרת פוליפים. אומנם איננו בקיאים בנושא הרפואה המשלימה, אך באופן כללי נראה שכדאי לנסות. הגישה המשלימה מחזקת את מערכת החיסון באופן כללי ע"י צמחים, תזונה ותוספים כמו קואנזים Q10 , אפדרה ואכינצאה. חיזוק מערכת החיסון אמור להיטיב גם עם אלרגיות. גם לשיטות טבעיות אחרות השפעה תומכת באלרגיות וחיזוק מערכת החיסון, כמו לדוגמה דיקור סיני ושיטות אחרות. [05/08/2002] קרא עוד

 אני בת 13. ה- BMI שלי הוא 18.07. זאת אומרת שאני במצב של תת-משקל. אני יחסית נמוכה ואני יחסית שמנמנה. האם זה הגיוני שאני יחסית שמנה וה BMI שלי מעיד על זה שאני במצב של תת-משקל? אם זה חשוב, עדין לא קיבלתי מחזור.
אני בת 13. ה- BMI שלי הוא 18.07. זאת אומרת שאני במצב של תת-משקל. אני יחסית נמוכה ואני יחסית שמנמנה. האם זה הגיוני שאני יחסית שמנה וה BMI שלי מעיד על זה שאני במצב של תת-משקל? אם זה חשוב, עדין לא קיבלתי מחזור.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תוצאת ה BMI שלך אכן מעידה על תת-משקל, ועל כן אין זה הגיוני שאת יחסית שמנה. יתכן שדימוי הגוף (הדרך בה אנחנו חושבים ומרגישים לגבי הגוף שלנו) שלך אינו תואם את המצב האמיתי. מצב של תת-משקל יכול לגרום לאי הופעת המחזור בשל חוסר ברכיבי תזונה החיוניים להתפתחות, ועל כן חשוב שתפני לרופא המשפחה אשר יפנה אותך לבדיקות הנדרשות. בנוסף, את יכולה לפנות לדיאטנית קלינית אשר תתאים לך תפריט מאוזן המתאים לגילך. בברכה, נטע מלחי - דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il עוד באינפומד חישוב מדד מסת הגוף קרא עוד

 באופן מסודר אני נוהגת ליטול את הגלולה יסמין בשעה 12:30 בצהריים.  במידה וארצה ליטול את הגלולה בשעה 10 בבוקר, במשך שבוע אחד, אילו השפעות יהיו לכך?  האם אהיה בסכנת הריון והגלולה כבר לא תהיה אפקטיבית ?
באופן מסודר אני נוהגת ליטול את הגלולה יסמין בשעה 12:30 בצהריים. במידה וארצה ליטול את הגלולה בשעה 10 בבוקר, במשך שבוע אחד, אילו השפעות יהיו לכך? האם אהיה בסכנת הריון והגלולה כבר לא תהיה אפקטיבית ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יש חשיבות רבה לנטילת הגלולה למניעת הריון במרווחי זמן קבועים בכל יום. השינוי שאת רוצה לעשות כרוך בלקיחת התרופה שעתיים וחצי מוקדם יותר, ולמעשה אין לכך משמעות. לא תהיה ירידה ביעילות הגלולה. את יכולה לבצע את השינוי ללא חשש וללא צורך באמצעי מניעה נוסף, רק הקפידי לקחת את הגלולה יום יום. קרא עוד

 אני משתמשת בקרם עיניים שמכיל רטיניל אצטט. היום נודע לי שעודף ויטמין A יכול להזיק בהריון. ברצוני להיכנס להריון. יש מקום שבו ניתן לבדוק את ריכוז הויטמין בדם??
אני משתמשת בקרם עיניים שמכיל רטיניל אצטט. היום נודע לי שעודף ויטמין A יכול להזיק בהריון. ברצוני להיכנס להריון. יש מקום שבו ניתן לבדוק את ריכוז הויטמין בדם??
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא מודדים את ריכוז הויטמין בדם, מקובל להפסיק שימוש בתכשיר כחצי שנה לפני כניסה להריון, התייעצי עם הרופא שרשם לך את המשחה. קרא עוד

 CPK כיום 540; מזה שנים אחדות הוא ברמה דומה פחות או יותר. לפני שלוש שנים היה 470.  רופא המשפחה קובע שמדובר בבעיה של שרירים, ומייעץ לי לצמצם פעילות גופנית. האומנם?  בבדיקה הוא שלל בעיות בראש או בלב.
CPK כיום 540; מזה שנים אחדות הוא ברמה דומה פחות או יותר. לפני שלוש שנים היה 470. רופא המשפחה קובע שמדובר בבעיה של שרירים, ומייעץ לי לצמצם פעילות גופנית. האומנם? בבדיקה הוא שלל בעיות בראש או בלב.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קיימות סיבות רבות לעליה ב-CPK, ביניהן תרופות (למשל קבוצת הסטאטינים להורדת כולסטרול, אבל גם תרופות נוספות), מחלות שריר, מחלות אנדוקריניות (למשל, תת- פעילות של בלוטת התריס), מחלות נוירולוגיות ועוד. בחלק מן המקרים לא התגלתה הסיבה, למרות בירור נרחב הכולל ביופסיית שריר. בעיה בשרירים בדרך כלל תלווה בסימפטומים כמו כאבי שרירים או חולשת שרירים, אם כי בהחלט עשויה להיות עליה ב-CPK בשלב הפרה-סימפטומטי, כאשר חולשה או כאבים יופיעו בהמשך. אצלך, לאור העובדה שמדובר בערך יציב במשך מספר שנים, וללא סימפטומים - ההסבר קצת פחות סביר. אם אתה מעוניין לבצע פעילות גופנית ונמנע מכך בגלל ה- CPK, אני מציעה לך להמשיך את הבירור אצל נוירולוג, שיוכל להעריך אם אכן מדובר במחלת שריר או עצב (זאת, כמובן, בהנחה שהסיבות האחרות נשללו על ידי רופא המשפחה שלך). ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד

 אני בת 22. יש לי בחמשת הימים האחרונים תסמינים במערכת העיכול ואני רוצה לדעת אם עלי ללכת בגללם למיון. ביום שלישי היתה לי הרגשה כללית לא טובה כגון בחילות וחולשה. ביום רביעי החלו שלשולים והקאות קשות בליווי חום גבוה (מעולם לא סבלתי מחום בשום מחלה) וכאבי בטן. ביום חמישי ירד החום והמשיכו רק השלשולים (שהפכו להיות ירוקים) וסבלתי מהתכווצויות נוראיות בבטן העליונה. ההרגשה הכללית השתפרה למרות תופעות הלוואי.   מאז אתמול (שישי) אני סובלת משלשול דמי (בכמויות גדולות מאוד לפעמים), תחושה של עצירויות, התכווצויות קשות (למרות לקיחת  פאפאברין  ואופטלגין - על דעת עצמי) ותחושה כללית ששוב קצת מחמירה. שלא כמו בימים האחרונים, איני מצליחה לישון בלילה ויש מקרים שבהם אני רצה להתפנות. אין לי חום. אמי חולת קרוהן.   האם כדאי לפנות בדחיפות לחדר מיון? התסמינים משתנים אבל אין שיפור. כמויות הדם לפעמים מאוד גדולות וכאבי הבטן אינם חולפים.
אני בת 22. יש לי בחמשת הימים האחרונים תסמינים במערכת העיכול ואני רוצה לדעת אם עלי ללכת בגללם למיון. ביום שלישי היתה לי הרגשה כללית לא טובה כגון בחילות וחולשה. ביום רביעי החלו שלשולים והקאות קשות בליווי חום גבוה (מעולם לא סבלתי מחום בשום מחלה) וכאבי בטן. ביום חמישי ירד החום והמשיכו רק השלשולים (שהפכו להיות ירוקים) וסבלתי מהתכווצויות נוראיות בבטן העליונה. ההרגשה הכללית השתפרה למרות תופעות הלוואי. מאז אתמול (שישי) אני סובלת משלשול דמי (בכמויות גדולות מאוד לפעמים), תחושה של עצירויות, התכווצויות קשות (למרות לקיחת פאפאברין ואופטלגין - על דעת עצמי) ותחושה כללית ששוב קצת מחמירה. שלא כמו בימים האחרונים, איני מצליחה לישון בלילה ויש מקרים שבהם אני רצה להתפנות. אין לי חום. אמי חולת קרוהן. האם כדאי לפנות בדחיפות לחדר מיון? התסמינים משתנים אבל אין שיפור. כמויות הדם לפעמים מאוד גדולות וכאבי הבטן אינם חולפים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאבי בטן ושלשול דמי יכולים להופיע כתוצאה מזיהום חיידקי של המעיים, וייתכן כי דרוש לך טיפול אנטיביוטי. סיבות אפשריות נוספות הן מחלות מעי דלקתיות כרוניות (כמו שציינת שיש במשפחתך), אך בדרך כלל הן אינן מופיעות בפתאומיות והן מלוות בתסמינים נוספים, כגון ירידה במשקל. במקרים נדירים תסמינים כאלה הם תוצאה של ממאירות של המעי הגס. לא ציינת אם את מסוגלת לשתות. אם אינך שותה ואת ממשיכה לשלשל, יש לפנות בדחיפות לבדיקת רופא, לעשות תרבית צואה, ולקבל טיפול אנטיביוטי ועירוי נוזלים. רפואה שלמה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אני בת 38 ונוטלת סימבאסטאטין להורדת כולסטרול. ידוע לי שבהריון צריך להפסיק את התרופה.   אם במקרה נכנסתי להריון כשאני עדיין עם התרופה, האם כבר נגרם נזק? ואם אני מתכננת הריון, כמה זמן לפני עלי להפסיק עם התרופה?
אני בת 38 ונוטלת סימבאסטאטין להורדת כולסטרול. ידוע לי שבהריון צריך להפסיק את התרופה. אם במקרה נכנסתי להריון כשאני עדיין עם התרופה, האם כבר נגרם נזק? ואם אני מתכננת הריון, כמה זמן לפני עלי להפסיק עם התרופה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סטטינים, קבוצת התרופות להורדת רמת הכולסטרול, נחשבים לאסורים לשימוש בהריון. הואיל ותרופה זו אינה שכיחה בטיפול בנשים בגיל הפוריות, המידע אודות השפעותיה על ההריון הוא חלקי למדי. קיימים דיווחים רבים בספרות על השפעה טרטוגנית (הפוגעת בעובר) של סטטינים. ההשפעה כוללת מומים מסוגים שונים שהתפתחו בעובר ויוחסו לטיפול בסטטינים. מצד שני, קיימים דיווחים סותרים על בדיקות של קבוצות גדולות של נשים שנטלו את התרופה מול נשים שלא נטלו את התרופה, שלא הראו שכיחות גבוהה יותר של מומים עובריים אצל הנשים שנטלו את התרופה. דיווחים אלה לא השוו את שכיחות ההפלות בין שתי הקבוצות. ידוע ברפואה שאחת הסיבות השכיחות להפלות בשליש הראשון של ההריון היא מומים בעובר, כך שיש המתייחסים לדיווחים אלה באופן ביקורתי. לאור חוסר העקביות וחלקיות המידע, ההמלצה כיום היא לא ליטול את התרופה במהלך ההריון, לא כל שכן כשברור שהחיסרון או הסכנה האפשריים של נטילת התרופה בתקופת ההריון עולים על היתרון שבנטילתה. לא קיים מידע בנוגע לזמן הפסקת התרופה טרם הכניסה להריון. התרופה נמצאת בדם לכל היותר במשך ימים ספורים לאחר נטילתה, כך שמומלץ להפסיקה לאורך כל התקופה בה מנסים להיכנס להריון וכן לאורך כל ההריון. אם נכנסת להריון בזמן הטיפול בתרופה, ההמלצה היא להפסיק את התרופה ולהמשיך במעקב הריון רגיל. יש לספר כמובן על נטילת התרופה לרופא הנשים העוקב אחרייך. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 אני לוקחת את התרופה ריספונד כטיפול ל- OCD, בשילוב עם אנפרניל, ומאז שהתחלתי ליטול את התרופה ריספונד, החלו להופיע לי פצעונים רבים באיזור הפנים. האם ייתכן שהדבר נגרם כתוצאה מלקיחת התרופה (למרות שאינו מופיע ברשימת תופעות הלוואי שלה)?
אני לוקחת את התרופה ריספונד כטיפול ל- OCD, בשילוב עם אנפרניל, ומאז שהתחלתי ליטול את התרופה ריספונד, החלו להופיע לי פצעונים רבים באיזור הפנים. האם ייתכן שהדבר נגרם כתוצאה מלקיחת התרופה (למרות שאינו מופיע ברשימת תופעות הלוואי שלה)?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה ריספונד (ריספרידון), שייכת לקבוצת נוגדי פסיכוזה אטיפיים. התרופה נחשבת ליעילה ו"נסבלת", מכיוון שאינה גורמת לתופעות לוואי רבות ומשמעותיות. תופעות הלוואי העיקריות שלה הן כאבי ראש, הפרעות שינה ואי שקט. במקרים נדירים יכולה התרופה לגרום לפריחה. אינני יודעת מה אופי הפצעונים שאת מתארת. אם מדובר בסוג של פריחה ולא בפצעונים דלקתיים, הדומים לאקנה, יש סיכוי קל שהם נגרמו כתוצאה משימוש בתרופה זו. אני ממליצה לפנות לרופא עור לאבחון, כדי לברר אם מדובר בסוג של אקנה או פריחה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
5.0
( 91 חוות דעת )
"מסביר מצויין קשוב לשאלות"
ד"ר ניר פילוסוף
ד"ר ניר פילוסוף רפואת שיניים
5
( 6 חוות דעת )
"ניר רופא קסום- מאוד מקצועי , מבין את העולם של כל הפה במקסימום. מאוד רגיש לסיטואציה ומשרה המון ביטחון ."
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
5
( 10 חוות דעת )
"רופא מקצועי ביותר כייף לשמוע אותו ומסביר מעולה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו