שאלות ותשובות - עמוד 814
מאת: מערכת אינפומד
אברי הבטן עלולים להיפגע בעת ניתוח, ובאופן עקרוני, אין הדבר נחשב לרשלנות רפואית אלא לסיבוך. בעת מתן ההסכמה לניתוח מוסברים הדברים למטופל, הן בעל פה והן בכתב, בטופס ההסכמה. לאחר עיון מדוקדק בכל התיק הרפואי יכול הרופא היועץ לאשר אם אכן מדובר בסיבוך העלול לקרות גם בידי בכירי המנתחים, או שהטיפול שניתן אינו עומד בסטנדרטים הרפואיים הנדרשים, ושלפיכך ניתן לטעון שהיתה רשלנות. עורך דין לא תמיד ימליץ על המשך הטיפול בתיק, אלא רק לאחר הערכת הנזקים והפיצוי האפשרי, וזאת מכיוון שההוצאות לניהול תביעה גבוהות יחסית. אם למטופל או לקרוביו יש השגות על הטיפול הרפואי, הם יכולים לפנות לנציב קבילות הציבור של משרד הבריאות כדי שיפתח בבירור, ולאחר מכן, או במקביל, לפנות לתביעה אזרחית. אני מפנה אותך למאמר שהתפרסם במגזין אינפומד, הנשלח חינם למנויים. http://www.infomed.co.il/magazine/art0707_1.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התוספתן הוא צינור סגור המחובר למעי הגס. בימינו אין לו כל תפקיד בגופנו, אבל הוא נמצא שם. דלקת בתוספתן נפוצה מאוד בעיקר בקרב צעירים, ובאה לידי ביטוי קליני בכאבים בבטן הימנית התחתונה, בבחילות ועוד. התיאור שאת מוסרת בהחלט מעלה חשד שהתרחשה דלקת כזאת, אך אם עברת בדיקה ואפשרות זו נשללה, אני חושבת שאת יכולה להיות רגועה. אני מניחה שעברת גם בירור גינקולוגי, ושוב, אם לא היו ממצאים לא תקינים בבדיקה, אין סיבה לדאגה. חשוב להיות קשובה לגופך, וטוב עשית שפנית למיון. אם כאבים אלה או דומים יחזרו, אני ממליצה לפנות שוב לבדיקה ולבירור. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
איקאקלומין אינו מסרטן. יתר השאלות שלך נענו כבר פעמים רבות בעבר, היעזרי במנגנון החיפוש באתר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בעיות פוריות יכולות להופיע "פתאום". כלומר, יכול להיות מצב בו לאחר הריון תקין יש בעיות בלהיכנס להריון נוסף. איני יכולה להגדיר את בעייתך כבעיית פוריות. לפי הפרוטוקול, צריכה להיות תקופה של שנה של ניסיונות כושלים להיכנס להריון לפני שקובעים שישנה בעיית פוריות. במקרה כזה, מומלץ להתחיל בבירור לגבי הגורמים לבעייה זו. ישנן אפשריות סיבות רבות לבעיות פוריות, הן מפורטות כאן: http://www.poriut.com/info_reasons.html קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תבחין הריון חיובי קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התרופה איקאקלומין או קלומיפן מעוררת את ההורמונים של בלוטת יותרת המוח, וכך משרה ביוץ. לא בכל המקרים של קושי בכניסה להריון השימוש באיקאקלומין מועיל. ייתכן שהרופאים לא ממליצים על שימוש בתרופה על רקע תוצאות בדיקות או היסטוריה רפואית רלוונטית. פני לרופא נוסף לחוות דעת, ודרשי הסבר להמלצות שקיבלת. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
המנגיומה הוא גידול שפיר שיש בו כלי דם רבים. הוא יכול להופיע באיברים שונים בגוף כגון עור, ריאות, כבד ועצם. בדרך כלל גידול כזה אינו גורם לתופעות, אך זה תלוי בגודלו. גידול בגודל 26 מ"מ נחשב לממצא קטן יחסית. ישנם מקרים שבהם אין צורך בטיפול אלא רק במעקב. במקרים אחרים, לפי גודל הממצא, בתסמינים שהוא גורם ועוד מחליטים על טיפול כלשהו. אמליץ לך להמשיך את הבירור בעזרת בדיקת מיפוי עצמות, אשר יכולה להראות ביתר בהירות את מבנה הגידול, ולאחר מכן להתייעץ עם הרופא המטפל. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוכל למצוא מידע על בדיקת רישום א.ק.ג. במאמץ באינדקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=122 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
דימומים קלים והפרשות חומות בתחילת הריון הם דבר נפוץ יחסית. אין זה אומר שצריך להתעלם מהם. טוב עשית שביצעת בדיקת אולטרסאונד שהוכיחה כי ההריון עדיין מתקיים. הבדל של שבוע בגיל ההריון גם הוא די נפוץ. את צריכה לנוח בשבועות הקרובים, ולהמשיך להיות במעקב רופא מטפל. אם הדימום מתגבר, מובן שיש לפנות לרופא מייד. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התופעות שאתה מתאר, בדיקת ה-MRI התקינה ובדיקת ה-EMG, מצביעים יותר על פגיעה עצבית. אני ממליץ לך לפנות לייעוץ נוסף עם נוירולוג. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד