דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 814

 דוד שלי עבר ניתוח להסרת כליה. אחרי הניתוח הבטן שלו הייתה נפוחה והופיע דימום. לאחר בדיקת CT נצפה שהבעיה באה מהטחול, אשר נפגע במהלך הניתוח. למחרת הוא נכנס לעוד ניתוח להסרת הטחול.   האם זה חלק מסיכון שלוקחים בעת הסרת כליה, או האם יש מקום לחשוד שהיתה רשלנות רפואית?
דוד שלי עבר ניתוח להסרת כליה. אחרי הניתוח הבטן שלו הייתה נפוחה והופיע דימום. לאחר בדיקת CT נצפה שהבעיה באה מהטחול, אשר נפגע במהלך הניתוח. למחרת הוא נכנס לעוד ניתוח להסרת הטחול. האם זה חלק מסיכון שלוקחים בעת הסרת כליה, או האם יש מקום לחשוד שהיתה רשלנות רפואית?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אברי הבטן עלולים להיפגע בעת ניתוח, ובאופן עקרוני, אין הדבר נחשב לרשלנות רפואית אלא לסיבוך. בעת מתן ההסכמה לניתוח מוסברים הדברים למטופל, הן בעל פה והן בכתב, בטופס ההסכמה. לאחר עיון מדוקדק בכל התיק הרפואי יכול הרופא היועץ לאשר אם אכן מדובר בסיבוך העלול לקרות גם בידי בכירי המנתחים, או שהטיפול שניתן אינו עומד בסטנדרטים הרפואיים הנדרשים, ושלפיכך ניתן לטעון שהיתה רשלנות. עורך דין לא תמיד ימליץ על המשך הטיפול בתיק, אלא רק לאחר הערכת הנזקים והפיצוי האפשרי, וזאת מכיוון שההוצאות לניהול תביעה גבוהות יחסית. אם למטופל או לקרוביו יש השגות על הטיפול הרפואי, הם יכולים לפנות לנציב קבילות הציבור של משרד הבריאות כדי שיפתח בבירור, ולאחר מכן, או במקביל, לפנות לתביעה אזרחית. אני מפנה אותך למאמר שהתפרסם במגזין אינפומד, הנשלח חינם למנויים. http://www.infomed.co.il/magazine/art0707_1.asp קרא עוד

 אני בשבוע ה-16 של הריון. ביום שבו עברתי סקירת מערכות מוקדמת התחילו לי, אחר הצהריים, כאבי בטן בצד ימין למטה. הכאבים התגברו מאד ונסעתי למיון. הרופאים חשדו שזו דלקת בתוספתן, אך לא היו בטוחים. למחרת היתה הטבה במצבי, למרות שעדיין היו כאבים כשלחצו על המקום. ביום שלמחרת הכאבים נעלמו לגמרי.   האם התופעה מוכרת? האם יש לה קשר לתוספתן? האם עלי לשוב לבדיקות?
אני בשבוע ה-16 של הריון. ביום שבו עברתי סקירת מערכות מוקדמת התחילו לי, אחר הצהריים, כאבי בטן בצד ימין למטה. הכאבים התגברו מאד ונסעתי למיון. הרופאים חשדו שזו דלקת בתוספתן, אך לא היו בטוחים. למחרת היתה הטבה במצבי, למרות שעדיין היו כאבים כשלחצו על המקום. ביום שלמחרת הכאבים נעלמו לגמרי. האם התופעה מוכרת? האם יש לה קשר לתוספתן? האם עלי לשוב לבדיקות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התוספתן הוא צינור סגור המחובר למעי הגס. בימינו אין לו כל תפקיד בגופנו, אבל הוא נמצא שם. דלקת בתוספתן נפוצה מאוד בעיקר בקרב צעירים, ובאה לידי ביטוי קליני בכאבים בבטן הימנית התחתונה, בבחילות ועוד. התיאור שאת מוסרת בהחלט מעלה חשד שהתרחשה דלקת כזאת, אך אם עברת בדיקה ואפשרות זו נשללה, אני חושבת שאת יכולה להיות רגועה. אני מניחה שעברת גם בירור גינקולוגי, ושוב, אם לא היו ממצאים לא תקינים בבדיקה, אין סיבה לדאגה. חשוב להיות קשובה לגופך, וטוב עשית שפנית למיון. אם כאבים אלה או דומים יחזרו, אני ממליצה לפנות שוב לבדיקה ולבירור. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 רציתי לדעת עם איקאקלומין מסרטן, ואם יש אפשרות שאין ביוץ למרות שהמחזור סדיר ומדוייק, ובדיקה אצל הרופא מעידה שהכל תקין? והאם לחץ נפשי גורם לאי ביוץ?
רציתי לדעת עם איקאקלומין מסרטן, ואם יש אפשרות שאין ביוץ למרות שהמחזור סדיר ומדוייק, ובדיקה אצל הרופא מעידה שהכל תקין? והאם לחץ נפשי גורם לאי ביוץ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

איקאקלומין אינו מסרטן. יתר השאלות שלך נענו כבר פעמים רבות בעבר, היעזרי במנגנון החיפוש באתר. קרא עוד

 אני מנסה להיכנס להריון זה שנה. אני שומרת נידה וטובלת ביום ה-13 או ה-14 ומרגישה בימים אלה כאבי ביוץ ומקיימת יחסי מין, אבל ללא הצלחה. מה יכולה להיות הסיבה לכך? יש לי ילדה בת שנה וחצי ואיתה נכנסתי להריון בלי בעיה ביום ה-13. האם בעיות פוריות יכולות להופיע פתאום?
אני מנסה להיכנס להריון זה שנה. אני שומרת נידה וטובלת ביום ה-13 או ה-14 ומרגישה בימים אלה כאבי ביוץ ומקיימת יחסי מין, אבל ללא הצלחה. מה יכולה להיות הסיבה לכך? יש לי ילדה בת שנה וחצי ואיתה נכנסתי להריון בלי בעיה ביום ה-13. האם בעיות פוריות יכולות להופיע פתאום?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בעיות פוריות יכולות להופיע "פתאום". כלומר, יכול להיות מצב בו לאחר הריון תקין יש בעיות בלהיכנס להריון נוסף. איני יכולה להגדיר את בעייתך כבעיית פוריות. לפי הפרוטוקול, צריכה להיות תקופה של שנה של ניסיונות כושלים להיכנס להריון לפני שקובעים שישנה בעיית פוריות. במקרה כזה, מומלץ להתחיל בבירור לגבי הגורמים לבעייה זו. ישנן אפשריות סיבות רבות לבעיות פוריות, הן מפורטות כאן: http://www.poriut.com/info_reasons.html קרא עוד

 מהם הסימנים אשר על פיהם ניתן לדעת אם נכנסת להריון או לא (חוץ מאיחור המחזור) ?
מהם הסימנים אשר על פיהם ניתן לדעת אם נכנסת להריון או לא (חוץ מאיחור המחזור) ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תבחין הריון חיובי קרא עוד

 אני מעוניינת בהריון שלישי. אני לא משתמשת באמצעי מניעה כבר 10 שנים, אך איני מצליחה להיכנס להריון. כל הבדיקות שלי ושל בעלי תקינות. חברים המליצו לקחת איקאקלומין, הרופאים לא כל כך. מדוע?
אני מעוניינת בהריון שלישי. אני לא משתמשת באמצעי מניעה כבר 10 שנים, אך איני מצליחה להיכנס להריון. כל הבדיקות שלי ושל בעלי תקינות. חברים המליצו לקחת איקאקלומין, הרופאים לא כל כך. מדוע?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה איקאקלומין או קלומיפן מעוררת את ההורמונים של בלוטת יותרת המוח, וכך משרה ביוץ. לא בכל המקרים של קושי בכניסה להריון השימוש באיקאקלומין מועיל. ייתכן שהרופאים לא ממליצים על שימוש בתרופה על רקע תוצאות בדיקות או היסטוריה רפואית רלוונטית. פני לרופא נוסף לחוות דעת, ודרשי הסבר להמלצות שקיבלת. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 52, סובל מכאבי גב תחתון.  בבדיקת CT נמצאו הדברים הבאים:   בגוף עצם הכסל משמאל הודגם ממצא אוסאוליטי עם גבול סקלרוטי עדין,  ללא סימני הרס של הקורטקס עם טרבקולציות ורטיקליות גסות,  קוטרו כ- 26מ"מ.  הממצא יכול להתאים ל- המנגיומה, מומלץ המשך בירור על ידי מיפוי עצמות.   מה זה אומר? מה הטיפול?
אני בן 52, סובל מכאבי גב תחתון. בבדיקת CT נמצאו הדברים הבאים: בגוף עצם הכסל משמאל הודגם ממצא אוסאוליטי עם גבול סקלרוטי עדין, ללא סימני הרס של הקורטקס עם טרבקולציות ורטיקליות גסות, קוטרו כ- 26מ"מ. הממצא יכול להתאים ל- המנגיומה, מומלץ המשך בירור על ידי מיפוי עצמות. מה זה אומר? מה הטיפול?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

המנגיומה הוא גידול שפיר שיש בו כלי דם רבים. הוא יכול להופיע באיברים שונים בגוף כגון עור, ריאות, כבד ועצם. בדרך כלל גידול כזה אינו גורם לתופעות, אך זה תלוי בגודלו. גידול בגודל 26 מ"מ נחשב לממצא קטן יחסית. ישנם מקרים שבהם אין צורך בטיפול אלא רק במעקב. במקרים אחרים, לפי גודל הממצא, בתסמינים שהוא גורם ועוד מחליטים על טיפול כלשהו. אמליץ לך להמשיך את הבירור בעזרת בדיקת מיפוי עצמות, אשר יכולה להראות ביתר בהירות את מבנה הגידול, ולאחר מכן להתייעץ עם הרופא המטפל. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אני בהריון ראשון ואני די מודאגת. אני נמצאת בשבוע השביעי להריון, ואתמול החלו לי הפרשות חומות שהתגברו עד כדי דימום. ניגשתי לרופאה המטפלת ונשלחתי לבצע US. על פי הבדיקה, העובר עדיין ממשיך להתפתח, אך אין התאמה בין גודל שק ההריון לבין השבוע בו אני נמצאת. השק קטן מדי. נאמר לי שההבדל הוא של שבוע. האם יש קשר בין ממצאי הבדיקה לבין הדימום? אציין כי נצפה דופק, אך אני עדיין מאוד מודאגת. מהי הסיבה לדימום כזה? והאם יש חשש לעובר?
אני בהריון ראשון ואני די מודאגת. אני נמצאת בשבוע השביעי להריון, ואתמול החלו לי הפרשות חומות שהתגברו עד כדי דימום. ניגשתי לרופאה המטפלת ונשלחתי לבצע US. על פי הבדיקה, העובר עדיין ממשיך להתפתח, אך אין התאמה בין גודל שק ההריון לבין השבוע בו אני נמצאת. השק קטן מדי. נאמר לי שההבדל הוא של שבוע. האם יש קשר בין ממצאי הבדיקה לבין הדימום? אציין כי נצפה דופק, אך אני עדיין מאוד מודאגת. מהי הסיבה לדימום כזה? והאם יש חשש לעובר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דימומים קלים והפרשות חומות בתחילת הריון הם דבר נפוץ יחסית. אין זה אומר שצריך להתעלם מהם. טוב עשית שביצעת בדיקת אולטרסאונד שהוכיחה כי ההריון עדיין מתקיים. הבדל של שבוע בגיל ההריון גם הוא די נפוץ. את צריכה לנוח בשבועות הקרובים, ולהמשיך להיות במעקב רופא מטפל. אם הדימום מתגבר, מובן שיש לפנות לרופא מייד. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני סובל כבר הרבה זמן מכאבים וזרמים בידיים, צוואר, שכמות, כתפיים, חזה. עברתי בדיקת MRI צווארי אשר יצא תקין, בדיקת EMG שהצביעה על פגיעה שורשית c5-c6 מימין. הלכתי לשני מנתחי עמוד שדרה שאמרו שהכל תקין. אני כבר ממש מיואש, מה יכולה להיות הסיבה? דלקת? בעיות בשרירים?
אני סובל כבר הרבה זמן מכאבים וזרמים בידיים, צוואר, שכמות, כתפיים, חזה. עברתי בדיקת MRI צווארי אשר יצא תקין, בדיקת EMG שהצביעה על פגיעה שורשית c5-c6 מימין. הלכתי לשני מנתחי עמוד שדרה שאמרו שהכל תקין. אני כבר ממש מיואש, מה יכולה להיות הסיבה? דלקת? בעיות בשרירים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התופעות שאתה מתאר, בדיקת ה-MRI התקינה ובדיקת ה-EMG, מצביעים יותר על פגיעה עצבית. אני ממליץ לך לפנות לייעוץ נוסף עם נוירולוג. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר כנרת טננבאום גביש
ד"ר כנרת טננבאום גביש יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית באולטראסאונד ורפואת האם והעובר, מנהלת מרפאת תאומים בבית חולים בלינסון
 אסף עזרא - יעל
אסף עזרא - יעל רפואה משלימה
5.0
( 25 חוות דעת )
"הטיפול של אסף מקצועי מסור, ולא פעם ולא פעמיים ממש הרגשתי שהציל אותי. תודה מקרב לב."
ד"ר מאיסם שהאב
ד"ר מאיסם שהאב כירורגיה כלי דם
רופאה מומחית, בכירה בתחום מחלות כלי הדם במרכז רפואי מאיר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו