שאלות ותשובות - עמוד 815
מאת: מערכת אינפומד
התופעה שאתה מתאר היא עווית העפעפיים (בלועזית blepharospasm) או בשפה עממית "טיקים". טיקים הם התכווצויות לא רצוניות של שרירי העפעפיים או הפנים. התופעה מתחילה בדרך כלל כתגובה לאורות מסנוורים, עייפות קיצונית ומצבי לחץ. כמו כן היא יכולה לקרות בתגובה ליובש וגירוי בעין. הטיקים נעלמים בשינה, ופעמים רבות לאחר שנת לילה טובה אינם מופיעים למשך מספר שעות. למרות שבדרך כלל התופעה חולפת מאליה או מופיעה רק לעתים רחוקות, היא יכולה גם לשוב ולהופיע לתקופות ארוכות יותר ולהתפשט לשעות ארוכות יותר במשך היום. ההסבר לתופעה נעוץ כנראה במוח. במידה והטיקים מאוד מפריעים, ניתן לנסות לקחת תרופות מסוימות, אך יעילותן בדרך כלל מוגבלת. טיפול אפשרי יעיל יותר הוא טיפול הכולל הזרקת חומר המחליש את ההולכה העצבית, בשם בוטולינום טוקסין, לאזור מעל העין. כיוון שטיקים, כהפרעות תנועה אחרות מוחמרים בלחץ, הטיפול היעיל ביותר הוא מונע: תרגול טכניקות להתמודדות עם לחץ, חבישת משקפי שמש באורות מסנוורים ושמירה על העין ממצבי יובש וגירוי. בכל אופן מומלץ ייעוץ נוירולוגי לטיפול ומעקב. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בד"כ אין כל סכנה בשימוש רב בפולידין, גם אנו הרופאים שוטפים ידינו יום יום בתמיסות המכילות חומר אנטיספטי כזה או אחר. חשוב מאד לוודא שאתה מחוסן כנגד טטנוס, עליך לחדש את החיסון אחת לשבע שנים. שנית, אולי כדאי לנסות לעבוד עם כפפות עבודה ולהימנע מחתכים כה מרובים. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
פריזמה היא אחד התכשירים נוגדי הדיכאון הפועלים על ידי שינוי באיזון הכימי של חומר בשם סרוטונין במוח. כיום ידוע כי דיכאון קשור לרמה נמוכה מדי של סרוטונין, ותכשירים אלה מסייעים לגוף להחזיר את האיזון הכימי הנורמלי של החומר הזה. תוכלי לקרוא על התרופה פריזמה באינדקס התרופות של אינפומד. http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=210 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אכן, יש חשיבות רבה להיות שקשיי הבליעה רק בבליעת מוצקים או גם בבליעת נוזלים. קשיי בליעה של מוצקים בלבד מעידים לרוב על בעיה אנטומית חסימתית, למשל על גוש גידולי שחוסם את מעבר המזון. במקרה שלך, סיבה זו נשללה, מכיוון שעברת גסטרוסקופיה ללא ממצא חסימתי כלשהו. קשיי בליעה הן של מוצקים והן של נוזלים עשויים להעיד על בעיה פונקציונלית, כמו רפיון (רלקסציה) לא תקין של סוגר הוושט התחתון, בעיה עצבית באזור ועוד. העובדה שלא נמצא ממצא חסימתי, כמו גם העובדה שאינך מקיאה או יורדת במשקל, מפחיתות את הסבירות שמתרחש משהו מסוכן. עם זאת, נראה שהתסמינים מטרידים, ועל כן אני ממליצה על המשך בירור: צילום רנטגן עם בריום, על מנת לבדוק את מצב הוושט, ובהמשך, במידת הצורך, בדיקת מנומטריה (בדיקת לחצים באזור הוושט). הבדיקות האלה אמורות לעזור בפענוח הסיבה לתופעה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
באורתופדיה, פעמים רבות ישנם תסמינים, במיוחד כאבים ונימול, אך בבדיקות הדמיה קשה לראות סיבה בה ניתן לטפל בה ספציפית. פעמים רבות ישנם כאבים, החולה יכול למקם את הכאב, אך סיבת הכאב אינה נצפית בבדיקות הדמיה למיניהן או בבדיקות אחרות. במקרה זה, ניתן טיפול סימפטומטי בלבד, ואי אפשר לגמול את החולה ממנו, מכיוון שאין לנו אבחנה לגבי המקור לכאבים. במקרים אלה, הבדיקה הטובה ביותר היא בדיקת MRI, ואחריה מיפוי עצמות. אינני יודע לאילו רופאים פנית, אך אם כבר פנית לאורתופדים, אני מייעץ לך לפנות לנוירולוג אשר אולי יוכל לעזור. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומלץ להפסיק את החבילה אותה נטלת עכשיו ולהתחיל חפיסה חדשה לאחר שבוע הפסקה. הסבירות שנכנסת להריון לאחר שיכחה של גלולה אחת היא אפסית. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדיקת הריון מומלץ לבצע לפחות 9 ימים לאחר ההזרעה, ועדיף להשתמש בשתן טרי. למרות הקושי הכרוך בדבר, אני ממליצה להתאזר בסבלנות ולהמתין עוד מספר ימים, על מנת לקבל תשובה אמינה יותר. תוכלי למצוא תשובה לשאלה דומה כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_081307_2.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אני בת 35. בכל שנה אני עושה בדיקות דם ושתן. בבדיקות האחרונות היו כמה תוצאות חריגות. בבדיקת דם, רמת ה- Ferritin שלי היתה 16 ng/ml והטווח הנורמלי הוא בין 20 ל-167. אלה תוצאות בדיקת השתן: Leucocytes (U) - התוצאה שלי 100 cell/µl והטווח התקין 0 ו-10. Erythrocytes (U) - התוצאה שלי 25 cell/µl והטווח התקין בין 0 ו-10. האם התוצאות הללו מעידות על משהו לא תקין שמצריך בדיקה יותר מעמיקה? שאר הבדיקות תקינות. אני נוטלת באופן קבוע גלולות למניעת הריון וכן כדורי סימבקור 10 מ"ג בשל בעיית כולסטרול. פריטין הוא הצורה שבה נאגר הברזל בגוף. רמה נמוכה מעידה על דלדול של מאגרי הברזל. רצוי לבדוק גם רמת את הברזל, את רמת הטרנספרין, ואת רמת ההמוגלובין, כדי לראות אם חסר הברזל גרם גם לירידה בהמוגלובין. בדיקות אלו יסייעו לקבוע את סיבת החסר בברזל ואופן הטיפול. בבדיקת השתן שלך נמצאו תאי דם לבנים ואדומים. ממצאים אלה מעידים בדרך כלל על דלקת בדרכי השתן. אם אין לך סימפטומים כגון צריבה, דחיפות ותכיפות במתן שתן או כאבים בבטן התחתונה אין צורך בבירור נוסף. אם את כן סובלת מסימפטומים אלה, יש לבצע תרבית שתן ולקבל טיפול באנטיביוטיקה. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד [31/08/2009] קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הגורמים למחל קרוהן ודרכי הטיפול בה עדיין נחקרים. כיום מקובל לחשוב שהסיבות למחלה הן שילוב של מחלה אוטואימונית והשפעה גנטית. אינני רואה קשר ישיר בין נטילת הרעל בילדות לבין התפרצות המחלה שנים לאחר מכן. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אם התחלת ליטול גלולות מהיום הראשון של המחזור הזה (כלומר מהיום הראשון לדימום הווסתי הקודם), אזי את מוגנת החל מהיום הראשון לנטילה ובהמשך החודש, בהנחה שאכן הקפדת על נטילה רצופה ונכונה של הגלולות. שיטת הימים הבטוחים היא שיטה לא אמינה במיוחד למניעת הריון, אך בכל אופן, היומים הללו נחשבים לימים בהם מבחינה פיזיולוגית הסיכוי להריון הוא נמוך עד כדי אפסי. אצל נשים אצלן המחזור החודשי סדיר ושאורכו נע בין 26 ל-32 ימים, ניתן לומר שהימים הבטוחים הם מהיום הראשון ועד לשמיני, וכן מהיום ה-20 עד לסיום המחזור. מידע נוסף תוכלי למצוא במדריך אינפומד לאמצעי מניעה: http://www.infomed.co.il/preg/moreBirthControl.asp#safePeriod קרא עוד