דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 827

אבקש מידע על קוליטיס.
אבקש מידע על קוליטיס.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אבקש מידע על חיידק הקוליטיס . מהם אמצעי המניעה להתפרצות הדלקת? האם יש מאכלים מסוימים שגורמים להתפרצות? קוליטיס קרא עוד

 אני סובלת מכאבי ראש לעיתים תכופות, כמעט כל יום. הכאבים מלווים בדרך כלל בכאבי צוואר ועמוד שדרה עליון. לאחרונה הכאבים הם גם בפנים, ובמיוחד מעל העיניים. בנוסף, אציין כי אני אנמית, אך לא מטפלת בנושא. האם יש קשר בין השניים? ואם לא - ממה הדבר יכול לנבוע?
אני סובלת מכאבי ראש לעיתים תכופות, כמעט כל יום. הכאבים מלווים בדרך כלל בכאבי צוואר ועמוד שדרה עליון. לאחרונה הכאבים הם גם בפנים, ובמיוחד מעל העיניים. בנוסף, אציין כי אני אנמית, אך לא מטפלת בנושא. האם יש קשר בין השניים? ואם לא - ממה הדבר יכול לנבוע?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מה שאת מתארת יכול להתאים למיגרנה. "מיגרנה נפוצה" בדרך כלל כוללת כאבים סביב העיניים, כאבי ראש וחולשה כללית. מיגרנה נפוצה יותר בנשים, לעיתים קיימת במשפחה, ובמקרים רבים ישנם "טריגרים" המעודדים את הופעת הכאבים, למשל, אור, מאכלים מסויימים, לחץ או מתח, גלולות למניעת הריון, מחזור חודשי ועוד. לא ציינת דבר חשוב מאוד: כמה זמן את סובלת. כאבי ראש חדשים מחייבים בירור. אם הכאבים מופיעים בעיקר בבוקר או מלווים בהקאות, פני לבירור במהרה. אנמיה יכולה לגרום לחולשה וסחרחורות, אך מה שאת מתארת נשמע יותר כמו מיגרנה ופחות אופייני לאנמיה. בכל אופן, אמליץ לך לגשת לרופא המשפחה על מנת לאבחן באופן ודאי את מקור הכאבים, וכדי שיוצע לך הטיפול המתאים, למיגרנות יש טיפול תרופתי. כמו כן חשוב לטפל באנמיה. בברכה, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד קרא עוד

 במחזור האחרון שלי היו הפרשות ומעט מאוד דם בשלושת הימים הראשונים, ולאחר מכן ירד דם בכמות הנכונה במשך עוד 3 ימים. איך אני מחשבת את ימי הביוץ הקרובים שלי? לפי איזה יום להתחיל?
במחזור האחרון שלי היו הפרשות ומעט מאוד דם בשלושת הימים הראשונים, ולאחר מכן ירד דם בכמות הנכונה במשך עוד 3 ימים. איך אני מחשבת את ימי הביוץ הקרובים שלי? לפי איזה יום להתחיל?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ההכתמות החומות שאת מתארת נובעות מירידה ברמת הפרוגסטרון, ולרוב יש לחשב את זמן הביוץ החל ביום בו התחיל הדימום ה"אמיתי". אני מקווה שאין בכוונתך להשתמש בחישובים אלה כאמצעי מניעה, כיוון ששיטה זו אינה יעילה ואינה בטוחה. תוכלי למצוא מידע נוסף על אמצעי מניעה כאן: http://www.infomed.co.il/preg/birthControl.asp קרא עוד

 אבי בן 63. לפני חמישה חודשים הוא עבר אוטם שריר לב חריף ובעקבותיו עבר צנתור. במהלכו הוחדרו שני סטנטים.   זמן לא רב לאחר ששוחרר לביתו הרגיש נפיחות בפלג גופו התחתון, ובהתערבות רופא פרטי הובהל לבית החולים, שם התגלתה אצירת שתן של כ-5 ליטר. אבי מחובר מאז ועד היום לקתטר.   כיום הוא מטופל בתרופות אבודרט וקומדין עקב קרישי דם שנתגלו. הערמונית שלו שטוחה אבל עם בליטה.   האם מוכרת תופעה של סיבוך אורולוגי לאחר צנתור? אציין שאבי מקבל טיפול תרופתי נסיוני שנקרא "פלאטו" בבית החולים פוריה בטבריה, והטיפול הופסק לאחר שהתגלתה ההסתבכות.    אני מצטער על כך שאביך שוחרר עם אצירת שתן של 5 ליטר. הבעיה מוכרת וקשורה לאירוע חד, לפעולה רפואית או לניתוח, אך גם לתרופות שונות. אני לא מכיר את הפרוטוקול הרפואי הניסויי שאביך מקבל, ולכן לא אוכל לחוות את דעתי. להבא רצוי לכתוב פרוטוקול או את שם התרופה באנגלית.   אני ממליץ לפנות לייעוץ אורולוגי לשם הערכת המצב ולצורך בדיקות נוספות וטיפול בבעיה שנוצרה.   בברכה   ד"ר נחום ורבין
אבי בן 63. לפני חמישה חודשים הוא עבר אוטם שריר לב חריף ובעקבותיו עבר צנתור. במהלכו הוחדרו שני סטנטים. זמן לא רב לאחר ששוחרר לביתו הרגיש נפיחות בפלג גופו התחתון, ובהתערבות רופא פרטי הובהל לבית החולים, שם התגלתה אצירת שתן של כ-5 ליטר. אבי מחובר מאז ועד היום לקתטר. כיום הוא מטופל בתרופות אבודרט וקומדין עקב קרישי דם שנתגלו. הערמונית שלו שטוחה אבל עם בליטה. האם מוכרת תופעה של סיבוך אורולוגי לאחר צנתור? אציין שאבי מקבל טיפול תרופתי נסיוני שנקרא "פלאטו" בבית החולים פוריה בטבריה, והטיפול הופסק לאחר שהתגלתה ההסתבכות. אני מצטער על כך שאביך שוחרר עם אצירת שתן של 5 ליטר. הבעיה מוכרת וקשורה לאירוע חד, לפעולה רפואית או לניתוח, אך גם לתרופות שונות. אני לא מכיר את הפרוטוקול הרפואי הניסויי שאביך מקבל, ולכן לא אוכל לחוות את דעתי. להבא רצוי לכתוב פרוטוקול או את שם התרופה באנגלית. אני ממליץ לפנות לייעוץ אורולוגי לשם הערכת המצב ולצורך בדיקות נוספות וטיפול בבעיה שנוצרה. בברכה ד"ר נחום ורבין
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד

 אני בת 38. לפני כמה שנים אבחנו אצלי היפרתירואידיזם. תחילה קיבלתי טיפול של  פרופילתיוציל למשך שנתיים, הבלוטה חזרה לעצמה, ומאז הפסקתי ליטול תרופות בלא להיוועץ עם הרופא. לאחר שנה הבעיה חזרה. רזיתי הרבה (זה דווקא נחמד) והתחלתי ליטול שוב את התרופות, אם כי לא באופן עקבי. לא מזמן ערכתי בדיקות דם, שלפיהם רמת  ה- TSH במצב לא טוב, ואילו רמת  ה- T3 ורמת  ה- T4 מאוזנות:   TSH 0.03  T3 5.3  T4 12.4   הפעם לא רק שלא רזיתי אלא עליתי משמעותית במשקל (7 ק"ג). לאחרונה גם שמתי לב כי כדור העין בולט מעט ויש לי הרגשה של עיניים נפוחות, כאילו לאחר בכי. השינוי שווה בשתי העיניים, וזה מאד מפריע לי אסתטית.   האם פרופילתיוציל עדיף על  מרקפטיזול? האם הוא חזק יותר או מתאים יותר לטיפול בבעיה שלי? האם העיניים יחזרו להיות כשהיו, או שאין מה לעשות וזה נשאר כך? לפני כן לא היתה לי כל בעיה של בלט עין למרות שהבלוטה לא היתה מאוזנת. בהקשר לכך, מתי מומלץ טיפול ביוד רדיואקטיבי? האם טיפול זה יגרום לעיניים לחזור לעצמן ולבעיית הבלוטה להיפתר?   לא מזמן ערכתי  בדיקת מיפוי עצמות עקב בעיה בגב תחתון, רציתי לדעת האם יש קשר בין החומר המוזרק לווריד לבעיה שלי? האם מצבי הוחמר עקב כך? האם מומלץ לעבור לטיפול נתורופתי במצבי, או להמשיך עם הטיפול התרופתי?
אני בת 38. לפני כמה שנים אבחנו אצלי היפרתירואידיזם. תחילה קיבלתי טיפול של פרופילתיוציל למשך שנתיים, הבלוטה חזרה לעצמה, ומאז הפסקתי ליטול תרופות בלא להיוועץ עם הרופא. לאחר שנה הבעיה חזרה. רזיתי הרבה (זה דווקא נחמד) והתחלתי ליטול שוב את התרופות, אם כי לא באופן עקבי. לא מזמן ערכתי בדיקות דם, שלפיהם רמת ה- TSH במצב לא טוב, ואילו רמת ה- T3 ורמת ה- T4 מאוזנות: TSH 0.03 T3 5.3 T4 12.4 הפעם לא רק שלא רזיתי אלא עליתי משמעותית במשקל (7 ק"ג). לאחרונה גם שמתי לב כי כדור העין בולט מעט ויש לי הרגשה של עיניים נפוחות, כאילו לאחר בכי. השינוי שווה בשתי העיניים, וזה מאד מפריע לי אסתטית. האם פרופילתיוציל עדיף על מרקפטיזול? האם הוא חזק יותר או מתאים יותר לטיפול בבעיה שלי? האם העיניים יחזרו להיות כשהיו, או שאין מה לעשות וזה נשאר כך? לפני כן לא היתה לי כל בעיה של בלט עין למרות שהבלוטה לא היתה מאוזנת. בהקשר לכך, מתי מומלץ טיפול ביוד רדיואקטיבי? האם טיפול זה יגרום לעיניים לחזור לעצמן ולבעיית הבלוטה להיפתר? לא מזמן ערכתי בדיקת מיפוי עצמות עקב בעיה בגב תחתון, רציתי לדעת האם יש קשר בין החומר המוזרק לווריד לבעיה שלי? האם מצבי הוחמר עקב כך? האם מומלץ לעבור לטיפול נתורופתי במצבי, או להמשיך עם הטיפול התרופתי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא הבנתי משאלתך אם חזרת לטיפול תרופתי. אם לא חזרת לטיפול תרופתי ואינך במעקב של אנדוקרינולוג, לא ניתן לעזור לך, וודאי שלא לפתור את בעיית הבלט. לכן, ראשית עלייך לחזור לטיפול תרופתי קבוע ומסודר במעקב צמוד של אנדוקרינולוג. בלט בעיינים (אקסופתלמוס) הוא תופעה ידועה של יתר פעילות של בלוטת התריס. לצערי, לאחר שהוא מופיע הוא לא נעלם. אבל בטיפול תרופתי קבוע הבלט לא מחמיר. מיפוי העצמות לא משפיע על תפקוד הבלוטה. מעבר לטיפול נתורופתי נתון לשיקולך בלבד. אני רופאה קונבנציונאלית ומאמינה שהטיפול המקובל הוא טיפול תרופתי, ואין שום הוכחה שטיפול נתורופתי באמת עוזר. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בהריון בשבוע ה-15 (הריון ראשון). התגלה אצלי הרפס סימפלקס. ניתנה לי תרופה בשם ציקלומד ונמסר לי ע"י הרופא שבעת הלידה אני לא אוכל ללדת טבעי אלא אצטרך ניתוח קיסרי.  שאלתי היא, מדוע אצטרך ללדת בניתוח קיסרי? האם עד הלידה הפגע לא יעבור?
אני בהריון בשבוע ה-15 (הריון ראשון). התגלה אצלי הרפס סימפלקס. ניתנה לי תרופה בשם ציקלומד ונמסר לי ע"י הרופא שבעת הלידה אני לא אוכל ללדת טבעי אלא אצטרך ניתוח קיסרי. שאלתי היא, מדוע אצטרך ללדת בניתוח קיסרי? האם עד הלידה הפגע לא יעבור?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בעקבות הדבקה ראשונית, נגיף ההרפס נותר בצורה רדומה בגוף ועלולות להיות התפרצויות חוזרות (בדומה לנגעי הרפס באזור הפה). במהלך הלידה העובר עובר בתעלת הלידה ועלול להידבק במידה ויש נגע פעיל באותו הזמן. ישנם גם מקרי הדבקה עוברית בהיעדר נגע אימהי פעיל. ובכל זאת, בהיעדר נגע פעיל, בהנחה שלא יהיו התפרצויות נוספות במהלך כל ההריון ותטופלי מניעתית החל משבוע 36, ניתן לשקול לידה וגינאלית. קרא עוד

 אני בת 41. בעקבות מצבי הנפשי ביקרתי אצל רופא ובהמלצתו התחלתי ליטול  רסיטל במינון של 1/2 כדור ליום וקיבלתי הוראה לעבור אחרי שבוע לכדור ליום. אני נוהגת לפי ההוראות (אני עדיין במינון של 1/2 כדור ליום). בעקבות נטילת הכדור אני חווה תופעת לוואי שלא מצויינת באזהרות שצורפו לתרופה: יש לי מעין תחושת גאפ בראש, של שניה אחת, לא באופן רציף, זאת אומרת בפערי זמן לא קבועים, לעיתים בתדירות גבוהה ולעיתים בתדירות מאד נמוכה. זו הרגשה כמו לפני התעלפות או של סיבוב ראש - אבל רק סיבוב אחד, קצרצר של שנייה.   התופעה מלחיצה. האם זו תופעה מוכרת? האם זה שכיח? מה עלי לעשות? אני אמורה להעלות את המינון השבוע. האם לעשות זאת?
אני בת 41. בעקבות מצבי הנפשי ביקרתי אצל רופא ובהמלצתו התחלתי ליטול רסיטל במינון של 1/2 כדור ליום וקיבלתי הוראה לעבור אחרי שבוע לכדור ליום. אני נוהגת לפי ההוראות (אני עדיין במינון של 1/2 כדור ליום). בעקבות נטילת הכדור אני חווה תופעת לוואי שלא מצויינת באזהרות שצורפו לתרופה: יש לי מעין תחושת גאפ בראש, של שניה אחת, לא באופן רציף, זאת אומרת בפערי זמן לא קבועים, לעיתים בתדירות גבוהה ולעיתים בתדירות מאד נמוכה. זו הרגשה כמו לפני התעלפות או של סיבוב ראש - אבל רק סיבוב אחד, קצרצר של שנייה. התופעה מלחיצה. האם זו תופעה מוכרת? האם זה שכיח? מה עלי לעשות? אני אמורה להעלות את המינון השבוע. האם לעשות זאת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מרבית הסיכויים הם כי התופעה שאת חשה אינה קשורה לטיפול התרופתי אלא לבעיה הבסיסית שבעטיה התחלת לקחת את הטיפול. זו תופעה מוכרת בהפרעות נפשיות שונות הכוללות מרכיב של חרדה. אני ממליצה להמשיך בנטילת התרופה לפי התוכנית (לעלות למינון של כדור שלם), ובמקביל, לקבוע בהקדם תור לפסיכיאטר/ית על מנת להתייעץ ולקבל התייחסות מלאה לכל תחושותייך. ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 עברתי הפלה טבעית בשבוע 8 של ההריון (טופלתי בציטוטקס ללא גרידה):  א. האם וירוס שכלל כאבי בטן יכל להוות סיבה להפלה?  ב. מה הזמן המומלץ לחכות בכדי להתחיל הריון נוסף?
עברתי הפלה טבעית בשבוע 8 של ההריון (טופלתי בציטוטקס ללא גרידה): א. האם וירוס שכלל כאבי בטן יכל להוות סיבה להפלה? ב. מה הזמן המומלץ לחכות בכדי להתחיל הריון נוסף?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא סביר שהסיבה להפלה היתה ויראלית. מומלץ לחכות חודשיים- שלושה לפני כניסה להריון נוסף. קרא עוד

 אני בן 49, עובד בעבודה משרדית, עושה פעילות ספורטיבית (ריצה) 4-3 פעמים בשבוע למרחק של 15-10 ק"מ כל פעם. לפני כשבוע, בלילה, התחיל כאב בצד שמאל בחזה. הכאב ממוקד בנקודה מסוימת. אני מרגיש את הכאב בעיקר בלילה, כשאני שוכב במיטה. במשך היום הכאב עמום או לא מורגש כלל, אבל חוזר בלילה.   הפסקתי את הפעילות הספורטיבית למשך כשבוע. לאחר מכן המשכתי לטווחים קצת יותר קצרים, ואני מרגיש קצת כבדות בפעילות.   עברתי בדיקות ואלה התוצאות: דופק במנוחה - 67, אקג - תקין, צילום חזה - תקין.   מה הכאב ואיך נפטרים ממנו?
אני בן 49, עובד בעבודה משרדית, עושה פעילות ספורטיבית (ריצה) 4-3 פעמים בשבוע למרחק של 15-10 ק"מ כל פעם. לפני כשבוע, בלילה, התחיל כאב בצד שמאל בחזה. הכאב ממוקד בנקודה מסוימת. אני מרגיש את הכאב בעיקר בלילה, כשאני שוכב במיטה. במשך היום הכאב עמום או לא מורגש כלל, אבל חוזר בלילה. הפסקתי את הפעילות הספורטיבית למשך כשבוע. לאחר מכן המשכתי לטווחים קצת יותר קצרים, ואני מרגיש קצת כבדות בפעילות. עברתי בדיקות ואלה התוצאות: דופק במנוחה - 67, אקג - תקין, צילום חזה - תקין. מה הכאב ואיך נפטרים ממנו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הבירור של הכאבים בחזה נועד לזהות גורמים מסכני חיים (כדוגמת מחלת עורקים כלילית) המצריכים טיפול מיידי, לעומת גורמים אחרים. מחלת לב כלילית מזוהה על פי רוב בבדיקת אקג, אשר מראה שינויים אופייניים למצב זה. כאשר יש פרטי רקע המעלים חשד למחלה כלילית, כדוגמת גיל, סיפור משפחתי של מחלות לב, אירוע קודם אצל המטופל הנוגע למחלת לב, אוטמים בלב וכו', חשוב להמשיך את הבירור בכיוון זה על ידי בדיקות כדוגמת מיפוי לב, בדיקת מאמץ ועוד, על פי ההתוויות המקובלות. לא ברור לי משאלתך מהו רקע הרפואי שלך, וכן מה טיבה של הירידה ביכולת הגופנית שלך. אם לאחר בירור והערכה ראשונית על ידי רופא אין חשד למחלה כלילית, ואן ישנם פרטים נוספים כמו החמרת הכאב כאשר לוחצים על האזור הכואב או החמרה של הכאב בזמן נשימה או תנועה, ככל הנראה הגורם הוא מוסקולוסקלטלי, ממקור שרירי, כלומר דלקת או התכווצות בשרירי בית החזה, אשר לעיתים מביאים לכאבים חזקים מאד. במקרים כאלה מומלץ לנוח ולהשתמש במשככי כאבים כדוגמת אקמול או אופטלגין. ניתן גם להניח קומפרסים חמים על האזורים הכאובים, או לעסות אותם עם משחות כמו וולטרן. אומר שוב כי אם יש סיפור משפחתי של מחלות לב, חשוב מאוד להמשיך את הבירור! מומלץ לחזור לרופא המטפל להמשך בירור ומעקב. בברכה ד"ר תהילה חג'ג' - אינפומד קרא עוד

 אני פיזיותרפיסט בבית אבות. אחד המטופלים תשוש נפש ומבולבל ולא מבין מה הולך סביבו, ולפני ארבעה ימים הופיע אצלו כיפוף צידי בגב לצד ימין, והוא הולך כל הזמן עם כיפוף זה. בבדיקה וביום יום הוא אינו מדווח על כאבים, וגם לא נראה שכואב לו במישוש באזורים השונים. הוא מקבל תרופות אנטיפסיכוטיות. מה הסיבה לתופעה זו?
אני פיזיותרפיסט בבית אבות. אחד המטופלים תשוש נפש ומבולבל ולא מבין מה הולך סביבו, ולפני ארבעה ימים הופיע אצלו כיפוף צידי בגב לצד ימין, והוא הולך כל הזמן עם כיפוף זה. בבדיקה וביום יום הוא אינו מדווח על כאבים, וגם לא נראה שכואב לו במישוש באזורים השונים. הוא מקבל תרופות אנטיפסיכוטיות. מה הסיבה לתופעה זו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הופעה של כיפוף צידי עשויה לנבוע מסיבות שונות, ביניהן חבלה ישירה, תגובה לכאב או הגבלה בתפקוד אזורים אחרים בגוף, או מתיחה פשוטה של שרירים או רצועות. יש לשלול גם סיבות אחרות שאינן אורתופדיות העשויות להתבטא באופן דומה. לאור העובדה שמדובר בתשוש נפש, הייתי שוקל לנסות לברר עם הצוות המטפל אם אירעה חבלה או נפילה כלשהי, האם הוא נמצא מוטל וכו', ולשקול בירור בהתאם, כולל בדיקות עזר כלליות לפי הצורך. בנוסף, רצוי לברר אם יכול להיות לבעיה קשר לתופעות לוואי משניות של הטיפול התרופתי שהוא מקבל. בכבוד רב, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
מרפאת שיניים G Magic Touch כרמיאל
מרפאת שיניים G Magic Touch כרמיאל רפואת שיניים
4.9
( 163 חוות דעת )
"חוויה נעימה מקצועית ואדיבה."
ד"ר אחמד טאהא
ד"ר אחמד טאהא אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
רופא בכיר, אף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר, מנהל היחידה לניתוחי ראש צוואר, בי״ח רמב״ם
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"ד"ר שרון דמול רופאה בחסד עליון. מסבירה בצורה מקצועית, אדיבה ומסורה מאד . עונה על כל שאלה. הלוואי וכולם יהיו ככה. ממליצה מאד"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו