שאלות ותשובות - עמוד 827
מאת: מערכת אינפומד
אבקש מידע על חיידק הקוליטיס . מהם אמצעי המניעה להתפרצות הדלקת? האם יש מאכלים מסוימים שגורמים להתפרצות? קוליטיס קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מה שאת מתארת יכול להתאים למיגרנה. "מיגרנה נפוצה" בדרך כלל כוללת כאבים סביב העיניים, כאבי ראש וחולשה כללית. מיגרנה נפוצה יותר בנשים, לעיתים קיימת במשפחה, ובמקרים רבים ישנם "טריגרים" המעודדים את הופעת הכאבים, למשל, אור, מאכלים מסויימים, לחץ או מתח, גלולות למניעת הריון, מחזור חודשי ועוד. לא ציינת דבר חשוב מאוד: כמה זמן את סובלת. כאבי ראש חדשים מחייבים בירור. אם הכאבים מופיעים בעיקר בבוקר או מלווים בהקאות, פני לבירור במהרה. אנמיה יכולה לגרום לחולשה וסחרחורות, אך מה שאת מתארת נשמע יותר כמו מיגרנה ופחות אופייני לאנמיה. בכל אופן, אמליץ לך לגשת לרופא המשפחה על מנת לאבחן באופן ודאי את מקור הכאבים, וכדי שיוצע לך הטיפול המתאים, למיגרנות יש טיפול תרופתי. כמו כן חשוב לטפל באנמיה. בברכה, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ההכתמות החומות שאת מתארת נובעות מירידה ברמת הפרוגסטרון, ולרוב יש לחשב את זמן הביוץ החל ביום בו התחיל הדימום ה"אמיתי". אני מקווה שאין בכוונתך להשתמש בחישובים אלה כאמצעי מניעה, כיוון ששיטה זו אינה יעילה ואינה בטוחה. תוכלי למצוא מידע נוסף על אמצעי מניעה כאן: http://www.infomed.co.il/preg/birthControl.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא הבנתי משאלתך אם חזרת לטיפול תרופתי. אם לא חזרת לטיפול תרופתי ואינך במעקב של אנדוקרינולוג, לא ניתן לעזור לך, וודאי שלא לפתור את בעיית הבלט. לכן, ראשית עלייך לחזור לטיפול תרופתי קבוע ומסודר במעקב צמוד של אנדוקרינולוג. בלט בעיינים (אקסופתלמוס) הוא תופעה ידועה של יתר פעילות של בלוטת התריס. לצערי, לאחר שהוא מופיע הוא לא נעלם. אבל בטיפול תרופתי קבוע הבלט לא מחמיר. מיפוי העצמות לא משפיע על תפקוד הבלוטה. מעבר לטיפול נתורופתי נתון לשיקולך בלבד. אני רופאה קונבנציונאלית ומאמינה שהטיפול המקובל הוא טיפול תרופתי, ואין שום הוכחה שטיפול נתורופתי באמת עוזר. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בעקבות הדבקה ראשונית, נגיף ההרפס נותר בצורה רדומה בגוף ועלולות להיות התפרצויות חוזרות (בדומה לנגעי הרפס באזור הפה). במהלך הלידה העובר עובר בתעלת הלידה ועלול להידבק במידה ויש נגע פעיל באותו הזמן. ישנם גם מקרי הדבקה עוברית בהיעדר נגע אימהי פעיל. ובכל זאת, בהיעדר נגע פעיל, בהנחה שלא יהיו התפרצויות נוספות במהלך כל ההריון ותטופלי מניעתית החל משבוע 36, ניתן לשקול לידה וגינאלית. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מרבית הסיכויים הם כי התופעה שאת חשה אינה קשורה לטיפול התרופתי אלא לבעיה הבסיסית שבעטיה התחלת לקחת את הטיפול. זו תופעה מוכרת בהפרעות נפשיות שונות הכוללות מרכיב של חרדה. אני ממליצה להמשיך בנטילת התרופה לפי התוכנית (לעלות למינון של כדור שלם), ובמקביל, לקבוע בהקדם תור לפסיכיאטר/ית על מנת להתייעץ ולקבל התייחסות מלאה לכל תחושותייך. ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא סביר שהסיבה להפלה היתה ויראלית. מומלץ לחכות חודשיים- שלושה לפני כניסה להריון נוסף. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הבירור של הכאבים בחזה נועד לזהות גורמים מסכני חיים (כדוגמת מחלת עורקים כלילית) המצריכים טיפול מיידי, לעומת גורמים אחרים. מחלת לב כלילית מזוהה על פי רוב בבדיקת אקג, אשר מראה שינויים אופייניים למצב זה. כאשר יש פרטי רקע המעלים חשד למחלה כלילית, כדוגמת גיל, סיפור משפחתי של מחלות לב, אירוע קודם אצל המטופל הנוגע למחלת לב, אוטמים בלב וכו', חשוב להמשיך את הבירור בכיוון זה על ידי בדיקות כדוגמת מיפוי לב, בדיקת מאמץ ועוד, על פי ההתוויות המקובלות. לא ברור לי משאלתך מהו רקע הרפואי שלך, וכן מה טיבה של הירידה ביכולת הגופנית שלך. אם לאחר בירור והערכה ראשונית על ידי רופא אין חשד למחלה כלילית, ואן ישנם פרטים נוספים כמו החמרת הכאב כאשר לוחצים על האזור הכואב או החמרה של הכאב בזמן נשימה או תנועה, ככל הנראה הגורם הוא מוסקולוסקלטלי, ממקור שרירי, כלומר דלקת או התכווצות בשרירי בית החזה, אשר לעיתים מביאים לכאבים חזקים מאד. במקרים כאלה מומלץ לנוח ולהשתמש במשככי כאבים כדוגמת אקמול או אופטלגין. ניתן גם להניח קומפרסים חמים על האזורים הכאובים, או לעסות אותם עם משחות כמו וולטרן. אומר שוב כי אם יש סיפור משפחתי של מחלות לב, חשוב מאוד להמשיך את הבירור! מומלץ לחזור לרופא המטפל להמשך בירור ומעקב. בברכה ד"ר תהילה חג'ג' - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הופעה של כיפוף צידי עשויה לנבוע מסיבות שונות, ביניהן חבלה ישירה, תגובה לכאב או הגבלה בתפקוד אזורים אחרים בגוף, או מתיחה פשוטה של שרירים או רצועות. יש לשלול גם סיבות אחרות שאינן אורתופדיות העשויות להתבטא באופן דומה. לאור העובדה שמדובר בתשוש נפש, הייתי שוקל לנסות לברר עם הצוות המטפל אם אירעה חבלה או נפילה כלשהי, האם הוא נמצא מוטל וכו', ולשקול בירור בהתאם, כולל בדיקות עזר כלליות לפי הצורך. בנוסף, רצוי לברר אם יכול להיות לבעיה קשר לתופעות לוואי משניות של הטיפול התרופתי שהוא מקבל. בכבוד רב, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד