דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 825

 אני בשבוע ה-16 להריון, לפני בדיקת מי שפיר. האם מותר לי לתרום דם בשלב זה?
אני בשבוע ה-16 להריון, לפני בדיקת מי שפיר. האם מותר לי לתרום דם בשלב זה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

על פי הוראות מד"א אין לתרום דם בעת הריון. עם זאת, אני מציעה לך להיוועץ ברופאים המטפלים בך ולאפשר להם להחליט. קרא עוד

 האם אפשר להידבק במחלת מין או זיהום כאשר מבצעים עיסוי ביד בלבד, במכון ליווי, ללא מגע מיני או אורלי?
האם אפשר להידבק במחלת מין או זיהום כאשר מבצעים עיסוי ביד בלבד, במכון ליווי, ללא מגע מיני או אורלי?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מעיסוי ביד לא ניתן להידבק בשום מחלת מין, בהסתייגות שאם מישהו חולה בעגבת שניונית עם פריחה בכפות הידיים והוא מעסה באיזורי רירית - יכולה להיות לעיתים נדירות ביותר הדבקה בעגבת בדרך זו. בברכה דר' איציק לוי מומחה בפנימית ובמחלות זיהומיות קרא עוד

 אני בחור בן 22. מגיל 16 אני נמצא בדיכאונות בלתי פוסקים. גם  באזרחות וגם בצבא הייתי מטופל, ועדיין מטופל אצל פסיכיאטר.  אני נוטל פקסט. אני מתקשה ליצור קשרים חברתיים בעיקר עם בנות המין  השני. הייתי רוצה לדעת על אילו דרכים פרט לכדורים אתם ממליצים  להתמודדות עם מצבי דיכאון קשים.
אני בחור בן 22. מגיל 16 אני נמצא בדיכאונות בלתי פוסקים. גם באזרחות וגם בצבא הייתי מטופל, ועדיין מטופל אצל פסיכיאטר. אני נוטל פקסט. אני מתקשה ליצור קשרים חברתיים בעיקר עם בנות המין השני. הייתי רוצה לדעת על אילו דרכים פרט לכדורים אתם ממליצים להתמודדות עם מצבי דיכאון קשים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ניתן לעזור לך- תרופתית ולא תרופתית. ראשית, ייתכן שהטיפול הנוכחי אינו יעיל עבורך ועליך לשוב לפסיכיאטר שרשם לך את התרופה או לרופא אחר ולספר לו על כך. ניתן בהחלט להחליף תרופה, להעלות מינון, להוסיף תרופה, כך שתיעזר טוב יותר בטיפול התרופתי. פסיכותרפיה פרטנית או קבוצתית תעזור אף היא. אנא קרא על כך עוד כאן- http://www.psychologia.co.il/depres1.htm קרא עוד

 האם אומגה 3 משנה (לטוב? לרע?) פעילות של תרופות? אני מתכוונת לתרופות בכלל ולתרופות נגד RA בפרט. למשל, האם היא מגיבה עם  פרדניזון? מתי כדאי לקחת את התוסף? הומלץ לי לקחת 6 כמוסות ביום.
האם אומגה 3 משנה (לטוב? לרע?) פעילות של תרופות? אני מתכוונת לתרופות בכלל ולתרופות נגד RA בפרט. למשל, האם היא מגיבה עם פרדניזון? מתי כדאי לקחת את התוסף? הומלץ לי לקחת 6 כמוסות ביום.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חומצות שומן אומגה 3 הן רכיבים של מזון, וככאלה, לא מאוד סביר שהן תתנגשנה בתרופות ושייווצרו תגובות גומלין ביניהן. בכל זאת, אם נוטלים תרופות לפי מרשם רופא, חשוב ליידע אותו על הכוונה ליטול גם חומצות שומן אומגה 3 ולפעול בהתאם להנחיותיו. במיוחד יש להיוועץ ברופא אם נוטלים תרופות ממשפחת חוסמי בטא ( נורמלול או נורמיטן, טימולול וכו'), אסטרוגנים או משתנים (כמו דיזותיאזיד). יש להימנע משילוב בין אומגה 3 (EPA ו- DHA) במינון העולה על 2 גרם ליום לבין תרופות מדללות דם. אם נוטלים תרופות כגון אספירין (במינון העולה על 100 מ"ג) וקומדין, יש לדווח לרופא המטפל לפני נטילת התכשיר, על מנת למנוע סיבוכים. אין מניעה בשילוב של אומגה 3 עם הפרדניזון שאת לוקחת. כמוסות אומגה 3 יש ליטול יחד עם האוכל, או עם חלב, רצוי בתחילת הארוחה. ניתן ליטול שתי כמוסות יחד. נראה לי כי תמצאי עניין באתרים הבאים: http://www.omega3net.co.il/faq-archive.asp קרא עוד

 ברקע הרפואי שלי יש דלקת כבד אוטואימונית. אני בריאה והמחלה שקטה כבר 12 שנים. אני בטיפול תרופתי של Imuran / Azopi במינון של 50 מ"ג ליום ופלקווניל 200 מ"ג ליום בשל דלקת מפרקים ממנה סבלתי בעבר. כרגע אינני סובלת מתסמינים של המפרקים והכל בסדר. אני במעקב, ומבחינת בדיקות הדם הכל תקין.   אני מתכננת כניסה להריון, ורציתי לדעת אם ישנה בעיה עם נטילת תרופות אלו בזמן ההריון. אם כן, האם עדיף להפסיק בשליש הראשון של ההריון?
ברקע הרפואי שלי יש דלקת כבד אוטואימונית. אני בריאה והמחלה שקטה כבר 12 שנים. אני בטיפול תרופתי של Imuran / Azopi במינון של 50 מ"ג ליום ופלקווניל 200 מ"ג ליום בשל דלקת מפרקים ממנה סבלתי בעבר. כרגע אינני סובלת מתסמינים של המפרקים והכל בסדר. אני במעקב, ומבחינת בדיקות הדם הכל תקין. אני מתכננת כניסה להריון, ורציתי לדעת אם ישנה בעיה עם נטילת תרופות אלו בזמן ההריון. אם כן, האם עדיף להפסיק בשליש הראשון של ההריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שתי התרופות שציינת עלולות לגרום נזק לעובר. מובן שיש לשקול את התועלת מול הסיכון. אני מציעה שתתייעצי עם הרופא המטפל על אפשרות הפסקת התרופות, או על אופציית הריון תוך כדי לקיחת התרופות, ומעקב אחר הריון בסיכון. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 מהו זמן ההמתנה בין חפיסה לחפיסת גלולות חדשה?
מהו זמן ההמתנה בין חפיסה לחפיסת גלולות חדשה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שבוע. קרא עוד

 אני כרגע בשבוע 29 בהריון, ובזמן האחרון אני מרגישה שהבטן לפעמים נעשית קשה וקצת כואבת, וזה חולף כעבור כמה דקות. התחושה הזאת לא באה באופן קבוע, אלא באה והולכת, לא בפרקי זמן קבועים. מה זה אומר? האם זה מעיד על הריון תקין?
אני כרגע בשבוע 29 בהריון, ובזמן האחרון אני מרגישה שהבטן לפעמים נעשית קשה וקצת כואבת, וזה חולף כעבור כמה דקות. התחושה הזאת לא באה באופן קבוע, אלא באה והולכת, לא בפרקי זמן קבועים. מה זה אומר? האם זה מעיד על הריון תקין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מה שאת מתארת נורמלי לחלוטין. אלה צירי ברקסטון היקס. צירי ברקסטון היקס הם התכווצויות לא אפקטיביות של הרחם, התכווצויות שלא מקדמות לידה. את הצירים הללו מתחילים להרגיש משבוע 16 של ההריון, ככל שההריון מתקדם הם מופיעים בתדירות גבוהה יותר. ישנן נשים שמרגישות אותם יותר ויש כאלו שפחות. אלה צירים שמופיעים באופן לא סדיר. כשצירי ברקסטון היקס מופיעים, התחושה היא של התקשות הבטן, אשר לעיתים מלווה בכאבים. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

מהו "תהליך היפואקוגני" בגודל נתון?  האם ממצא של תהליך היפואקוגני מצביע בהכרח על גידול ממאיר?
מהו "תהליך היפואקוגני" בגודל נתון? האם ממצא של תהליך היפואקוגני מצביע בהכרח על גידול ממאיר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תהליך היפואקוגני הוא מושג בהדמיה. לרוב אין פירושו גוש סרטני, וצריך לראות למה ואיפה התכוונו. כדאי לפנות לרופא ולשאול למשמעות התוצאה. קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר אלכסנדר אדלמן
ד"ר אלכסנדר אדלמן אורתופדיה
אורתופד מנתח מומחה -מומחה להחלפות מפרקים
ד"ר נמרוד נחמיאס
ד"ר נמרוד נחמיאס אורתופדיה
מומחה בכירורגיה אורתופדית, מנתח עמוד שדרה, סגן מנהל המחלקה לכירורגיה אורתופדית - מרכז רפואי רבין בית חולים השרון
ד"ר מיכאל שושני
ד"ר מיכאל שושני רפואת שיניים
מומחה ברפואת שיניים לילדים ולנוער, רופא בכיר במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו