דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 828

 תוצאות הדמיה:  אין לראות דמם תוך גולגולתי. אזור הגומה האחורית החדר הרביעי וה- cpa הודגמו בצורה תקינה. הודגם אוטם לקונרי בגרעיני הבסיס מימין. יש לציין הסתידות בדפנות העורקים הוורטברליים. מוקד היפודנסי זעיר בקורונה רדיאטה מימין. קו האמצע שמור. חדרי המוח, ציסטרנות והחללים התת-עכבישיים מורחבים במידה קלה, סימטריים. מבנה גרמי תקין.  ייתכן אוטם לקונרי בקורונה רדיאטה מימין. רצויה קורלציה קלינית.  מה זה אומר לאדם בגילי? לפני שבוע העלו לי את הקרטיה ל 200 מ"ג.
תוצאות הדמיה: אין לראות דמם תוך גולגולתי. אזור הגומה האחורית החדר הרביעי וה- cpa הודגמו בצורה תקינה. הודגם אוטם לקונרי בגרעיני הבסיס מימין. יש לציין הסתידות בדפנות העורקים הוורטברליים. מוקד היפודנסי זעיר בקורונה רדיאטה מימין. קו האמצע שמור. חדרי המוח, ציסטרנות והחללים התת-עכבישיים מורחבים במידה קלה, סימטריים. מבנה גרמי תקין. ייתכן אוטם לקונרי בקורונה רדיאטה מימין. רצויה קורלציה קלינית. מה זה אומר לאדם בגילי? לפני שבוע העלו לי את הקרטיה ל 200 מ"ג.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בפענוח של CT מוח, אשר מצביע על קיומם של מספר אוטמים לקונריים. מדובר באוטמים קטנים הנגרמים ע"י חסימה של כלי דם קטנים במוח, כאשר בד"כ יש ברקע יתר לחץ דם כרוני לא מאוזן. מבחינה קלינית, ברוב המכריע של המקרים חל שיפור ניכר עם הזמן, עד שתוך מספר חודשים אין ממש זכר לאירוע. הדרך למניעת אוטמים אלה היא בין השאר איזון לחץ הדם ונטילת קרטיה (אספירין). אמצעים נוספים הם הפסקת עישון, שמירה על רמת כולסטרול נמוכה, פעילות גופנית והרזיה, ושמירה על איזון רמת הסוכר, אם יש סוכרת. העלאת מינון האספירין עשויה לעזור במעט, אם כי העבודות אינן מצביעות על יתרון משמעותי של מינון גבוה יותר. שאר פענוח ה CT הינו תקין. קרא עוד

 אני נמצאת בשבוע 33 להריון, התינוק נמצא במצג עכוז כבר הרבה זמן. מה אפשר לעשות כדי לגרום לו להתהפך חוץ מהיפוך? יש לציין שזה הריון שני, בהריון הראשון הייתה לידה רגילה.
אני נמצאת בשבוע 33 להריון, התינוק נמצא במצג עכוז כבר הרבה זמן. מה אפשר לעשות כדי לגרום לו להתהפך חוץ מהיפוך? יש לציין שזה הריון שני, בהריון הראשון הייתה לידה רגילה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מצג העובר הוא מונח המציין את החלק המוביל שנמצא בתעלת הלידה, או במילים אחרות,מהו החלק הראשון שיגיח לעולם. מבחינה רפואית, מצג ראש הוא המצג המועדף, ורוב העוברים אכן נמצאים במצג זה לקראת הלידה. מצג עכוז, Breech Presentation, הוא מצב בו החלק המוביל הוא העכוז של העובר. כיום כבר לא מאפשרים לידה וגינלית במצג זה, אלא פונים בדרך כלל לפתרון ניתוחי. כ-5% מכלל העוברים נמצאים במצג עכוז לפני הלידה. לגבי היפוך, קודם כל יש עוד זמן לתת לטבע לעשות את שלו: הסיכויים שהעובר יתהפך עד השבוע ה-36 הם כ-50% אצל אישה ולדנית (אישה שילדה בעבר), וכ-15% אצל אישה מבכירה (כלומר אישה שזו לידתה הראשונה). מעבר לכך, אפילו בשבוע ה-38 יש סיכוי של כ-20% שהעובר יתהפך באופן טבעי אם זו לו לידה ראשונה. אם העובר לא מתהפך באופן טבעי, הרפואה הקונבנציונאלית מציעה 2 חלופות. האחת היא לבצע היפוך חיצוני - ניסיון להפוך את העובר באמצעות הידיים, בעת מעקב באמצעות אולטרסאונד, ובצורה חיצונית, לא פולשנית. השניה היא ויתור על היפוך ופנייה לניתוח קיסרי. ישנן גם שיטות שחלקן מבוססות על נפלאות הרפואה האלטרנטיבית וחלקן שיטות מסורתיות או "שיטות סבתא" למיניהן: הליכה על ארבע, דיקור סיני (מובן שבאם את מחליטה לפנות לשיטה זו עלייך לוודא שמדובר במטפל /ת מוסמך/ת), "עמידות נר" מספר פעמים ביום, וטיפולים בשיטה הומאופתית. בכל דרך שתבחרי, חשוב שתהיי רגועה, ושתקחי בחשבון שגם פתרון ניתוחי הוא פתרון "טוב", עם יתרונות לא מעטים כאשר הוא מבוצע באופן מתוכנן. העיקר שיצא ולד בריא. אין טעם להתעקש מעבר למידה או להיות מדוכדכת עקב כך. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בת 37. בחודשיים האחרונים אני סובלת לסירוגין מכאבי גרון, חולשה וחום גוף נמוך סביב 37. בשני המחזורים האחרונים חום גופי עלה ביום הראשון של המחזור ל-38 ללא תופעות אחרות. מה הסיבה לעליית חום הגוף ביום הראשון של המחזור? האם זוהי חולשה של מערכת החיסון או בעיה הורמונלית? האם אלה תסמינים של תסמונת העייפות הכרונית כוללים חום עולה ויורד בנוסף לשאר התסמינים?
אני בת 37. בחודשיים האחרונים אני סובלת לסירוגין מכאבי גרון, חולשה וחום גוף נמוך סביב 37. בשני המחזורים האחרונים חום גופי עלה ביום הראשון של המחזור ל-38 ללא תופעות אחרות. מה הסיבה לעליית חום הגוף ביום הראשון של המחזור? האם זוהי חולשה של מערכת החיסון או בעיה הורמונלית? האם אלה תסמינים של תסמונת העייפות הכרונית כוללים חום עולה ויורד בנוסף לשאר התסמינים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תסמונת העייפות הכרונית (Chronic Fatigue Syndrome או CFS) היא הפרעה שסיבתה אינה ידועה, אולם סבורים כי היא קשורה בגורמים זיהומיים כלשהם, חיידקים או וירוסים. הווירוס השכיח ביותר המעורב בתסמונת זו הוא וירוס Epstein Barr (או EBV) הגורם למחלת הנשיקה. התסמונת מאופיינת בעייפות קשה שאינה משתפרת לאחר מנוחה, הנמשכת למעלה משישה חדשים, ומלווה בפגיעה בזיכרון, ולעתים בתסמינים נוספים, שביניהם כאבי שרירים, כאבי גרון, קשריות לימפה רגישות, כאבי ראש ומפרקים והפרעות שינה. התסמונת לרוב אינה מלווה בעליית חום. מאחר שתסמונת זו אינה מובנת היטב, ואין תמימות דעים באשר לאבחנתה, אבחנה של תסמונת העייפות הכרונית נעשית בדרך של שלילת כל המצבים האחרים העלולים להביא לתופעות דומות, הכוללים הפרעות אנדוקריניות, מחלות זיהומיות, הפרעות פסיכולוגיות (כמו דיכאון), מחלות כבד וכליות כרוניות וממאירויות שונות. טמפרטורת הגוף אמנם משתנה באופן טבעי עם המחזור החודשי, אולם העלייה נמדדת לרוב עם הביוץ ולא עם הווסת. לאור התסמינים שמהם את סובלת, מומלץ לערוך בירור בנסיון לאתר גורמים אפשריים, ורק לאחר שאלה יישללו ניתן יהיה לשקול אבחנה של תסמונת העייפות הכרונית. איחולי בריאות, ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 האם אפשר לייעץ לי על תרופה נגר חרדה לקחת רק שעוברים התקף חרדה לא  יומי ???  האם חייבים לפנות לפסיכיאטר במצב של חרדות או אפשר לרופא משפחה?  .... תודה
האם אפשר לייעץ לי על תרופה נגר חרדה לקחת רק שעוברים התקף חרדה לא יומי ??? האם חייבים לפנות לפסיכיאטר במצב של חרדות או אפשר לרופא משפחה? .... תודה
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ניתן לקחת תרופות להתקף חרדה עצמו - למשל תרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים למשל קסנקס (אלפראזולאם), ואם ההתקפים תכופים או יש הפרעה נוספת במצב הרוח או חרדה, ניתן לקחת תרופות קבועות אנטי- דיכאוניות כמו רסיטל ופקסט שמשמשות גם לטיפול בהפרעות חרדה. למידע נוסף: http://www.apa.org/pubinfo/panic.html קרא עוד

האם מותר לחצות טבליות פוסלן        האם מותר לחצות טבליות פוסלן של 10 מ"ג, ולהשתמש בהן כמינון של 5  מ"ג ליום?
האם מותר לחצות טבליות פוסלן האם מותר לחצות טבליות פוסלן של 10 מ"ג, ולהשתמש בהן כמינון של 5 מ"ג ליום?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

טבליות פוסלן (אלנדרונאט) של 10 מ"ג אינן מיועדות לחצייה. חצייה של הטבליות עלולה לגרום להתפוררותן ולאיבוד החומר הפעיל. יש להשתמש בטבליות פוסלן 5 מ"ג הקיימות בשוק. [23/08/2001] קרא עוד

 כיצד מתפתח סרטן? מדוע סרטן חוזר לפעמים?
כיצד מתפתח סרטן? מדוע סרטן חוזר לפעמים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סרטן הוא שם כללי לקבוצת מחלות שונות. במחלות אלו, תאים בגופנו מתחלקים בצורה בלתי נשלטת ומבוקרת. אוסף של תאים כאלה יוצר גידול. בכל רגע נתון מתחלקים בגופנו תאים, תאים ישנים מוחלפים על ידי תאים חדשים. תהליך זה של התחלקות התאים הוא תהליך מסודר ומבוקר על ידי מערכת מורכבת מאוד של אנזימים אשר "שולטת" על קצב התחלקות התאים ומתקנת בעיות שלעיתים נוצרות במהלך חלוקת התאים. מערכת השליטה על תהליך החלוקה קשורה במבנה הגנטי של כל אחד מאיתנו. כאשר אחד ממנגנוני השליטה על תהליך החלוקה אינו עובד כהלכה או שיש בו פגם, התהליך העדין של חלוקת התאים הופך להיות בלתי נשלט ומהיר מאוד. מכאן הקשר ההדוק שבין מחלות סרטניות לבין הגנטיקה (חקר הגנים). זו גם הסיבה לכך שבמקרים מסויימים הגידולים שבים ומופיעים. משום שמנגנון הבקרה על חלוקת והתמיינות התאים איננו עובד כהלכה, התאים ממשיכים להתחלק ללא בקרה והגידולים מופיעים שוב. ישנם שני סוגי גידולים: גידול שפיר איננו הורס את הרקמה ממנה הוא נוצר ולא מתפשט לאזורים מרוחקים מהרקמה המקורית ממנה נוצר. גידול ממאיר או גידול סרטני הוא גידול בו התאים מתחלקים בקצב מהיר מאוד ללא פיקוח או שליטה, הורסים את הרקמה המקורית ממנה צמחו, ושולחים תאים נוספים (גרורות) אל רקמות אחרות ומרוחקות מאזור הגידול המקורי. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

 אני בן 54.  בבדיקת אולטרסאונד מצאו אצלי מוקד היפואקוגני בגודל 0.6 ס"מ בלבלב. אילו בדיקות נוספות עלי לעשות כדי לשלול דבר רציני בלבלב?
אני בן 54. בבדיקת אולטרסאונד מצאו אצלי מוקד היפואקוגני בגודל 0.6 ס"מ בלבלב. אילו בדיקות נוספות עלי לעשות כדי לשלול דבר רציני בלבלב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מוקד היפואקואי בלבלב פירושו איזור מוגדר אשר בבדיקת אולטרסאונד נראה בגוון כהה יותר מאשר רקמת הלבלב התקינה. אזור כזה יכול להיות ציסטות בלבלב, גידולים או אוטם. ממצא זה מחייב המשך בירור, ולרוב השלב הראשון בו הוא בדיקת CT של הבטן. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 האם מותר לחולי לופוס לעשות פעילות גופנית?
האם מותר לחולי לופוס לעשות פעילות גופנית?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין התוויית נגד לעסוק בפעילות ספורטיבית לחולי לופוס. עם זאת, המחלה תוקפת מערכות גוף רבות ושונות, ומתבטאת אצל כל חולה בצורה שונה ויש לה שלבי חומרה שונים. מובן שבמקרה של פגיעה של המחלה במפרקים בגוף, או אם מתפתחת אי-ספיקה כלייתית, למשל, יש להתאים את הפעילות הספורטיבית למגבלות שיוצרות הפגיעה במערכת ודרגת חומרתה. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 מהם הסימנים אשר על פיהם ניתן לדעת אם נכנסת להריון או לא (חוץ מאיחור המחזור) ?
מהם הסימנים אשר על פיהם ניתן לדעת אם נכנסת להריון או לא (חוץ מאיחור המחזור) ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תבחין הריון חיובי קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר פבלו אריאל רויטמן
ד"ר פבלו אריאל רויטמן פסיכיאטריה
4.9
( 38 חוות דעת )
"הגענו לדוקטור רויטמן בעקבות המלצות משני אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש והם צדקו לגמרי. דוקטור רויטמן הראה ידע רב ניסיון רב ויכולת אבחון מצויינת . החוויה היא שיש עם מי לדבר גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית. מישהו שמבין שיודע ושאכפת לו. לאחר התנסות עם הרבה פסיכיאטרים מדובר ממש בחוויה מתקנת. תודה."
ד"ר יהונתן קפלן
ד"ר יהונתן קפלן עור ומין
4.9
( 155 חוות דעת )
"מקצועי ונעים"
ד"ר יבגני מירושניק
ד"ר יבגני מירושניק גריאטריה
4.8
( 5 חוות דעת )
"הגעתי עם אמא. התקבלתי בנועם,בהקשבה,באמפתיה.הוסבר לי המצב הרפואי וההשלכות. הכל באדיבות. ישר כוח"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו