שאלות ותשובות - עמוד 826
מאת: מערכת אינפומד
סימבאסטאטין וליפיטור הן תרופות מאותה משפחה, ותופעות הלוואי שלהן מאוד דומות. שתיהן פוגעות בכבד לעיתים נדירות, וכדי למנוע פגיעה כזו פשוט מנהלים מעקב אחר תפקודי כבד כשנוטלים אותן. עייני בדפי המידע על תרופות אלה בפורטל אינפומד על שתי התרופות כדי שתוכלי להתרשם בעצמך. כאשר תרופה אחת לא משפיעה על רמות הכולסטרול, כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל ולשקול שינוי תרופה, הוספת תרופה, וכמובן לבחון האם את מקפידה על דיאטה דלת כולסטרול. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
גושים בשד, בעיקר בגיל הפוריות, בהחלט יכולים להיווצר כתוצאה משינויים הורמונליים ולהיות מושפעים מהמחזוריות ההורמונלית. עם זאת, על מנת לדעת אם אכן מדובר בגוש שפיר שכזה או שמא בגוש חשוד יותר, יש מקום לפנות קודם לכירורג שד. על ידי מישוש, יתכן שהוא יוכל לעמוד על טיבו של הגוש, ובמידת הצורך, תופני לבדיקות הדמיה, למען הסר ספק. בשלב זה קשה לדעת אם אכן יש קשר לגלולות שהתחלת ליטול או לא, מכיוון שגם את אינך יודעת מתי הופיע הגוש, ואם יש שינויים מחזוריים בגודלו. כדאי לקבוע תור לכירורג/ית שד, ולהסיר דאגה מליבך. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אנא קרא תשובה בעניין http://www.infomed.co.il/questions/q_123005_2.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
יכולות להיות סיבות רבות לכאבי הבטן הממושכים וכן לירידה במשקל. לא ציינת אם אתה סובל גם משלשולים, עצירות, הקאות או צרבות. נתונים נוספים יכולים לסייע באבחנה. הסיבות האפשריות לסימפטומים שאתה מתאר כוללות זיהום חוזר של הליקובקטר פילורי, גסטרואנטריטיס על רקע ויראלי או חיידקי, מחלות מעי דלקתיות וריפלוקס. בבדיקת גסטרוסקופיה צופים ברירית המעי הדק, ובככל זה בוושט, בקיבה, ובתריסריון. בבדיקה זו ניתן לראות דלקת בוושט, כיב פפטי בקיבה או בתריסריון, ודימום. אפשר להעזר בה כדי לאבחן הליקובקטר פילורי וניתן לקחת במסגרתה ביופסיה. אם הכאבים ממשיכים, אמליץ לך לפנות לרופא גסטרואנטרולוג להמשך בירור מקור הכאבים ולשקול ביצוע בדיקות נוספות. רפואה שלמה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התרופה שהיא מעוניינת לקחת היא תרופה שרק רופא גינקולוג רשאי לתת מרשם בשבילה, ולקיחתה נעשית תחת השגחה. היות סוג הדם A מינוס אינו מהווה בעיה, אלא שבנוסף לחומר הפעיל יש לקבל תרופה נוספת לטיפול בנוגדנים. תוכלי לקרוא עוד באתר בנושא http://www.infomed.co.il/questions/q_092800_2.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
צדקת. במספר רב של מחקרים, טיפול קבוע בטופיראמאט נמצא כגורם לירידה במספר התקפי מיגרנה קשים והפחתה בעוצמתם. התרופה היא אנטי אפילפטית. מינונה האנטי מיגרנוטי נמוך מזה המשמש לאפילפסיה. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן נימול, עייפות וסחרחורת, שלשולים וירידה בתיאבון ובמשקל. בסך הכל התרופה נמצאה יעילה יותר באנשים שלא הגיבו לטיפול מונע אחר, כגון אמיטריפטילין וחוסמי בטא. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
היפותירואידיזם הוא מצב של חסר בהורמונים המיוצרים בבלוטת התריס, שתפקידם חשוב ביותר למטבוליזם של הגוף. חסר של הורמונים אלה מביא להאטת קצב חילוף החומרים בגוף, וכך לעייפות, לחולשה, לעלייה במשקל וכדומה. Myoclonus, או רטט שריר עוויתי, הוא דווקא סימפטום המאפיין יותר מצב של פעילות יתר של בלוטת התריס. התגובה נוצרת על ידי המטבוליזם המוגבר, אשר גורם באופן בלתי רצוני לשליחת אותות עצביים להתכווצות והרפיית שרירים. יכול להיות שאתה מקבל טיפול באלטרוקסין במשך תקופה ארוכה, וכי כעת רמת ההורמונים שלך לא מאוזנת. אמליץ לך להתייעץ עם אנדוקרינולוג אם סימפטומים אלה ממשיכים. ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
משחות בדרך כלל אינן מכילות חומרים האסורים לחולים עם חסר G6PD. אם הפצע נגרם עקב קוץ, כדאי להשתמש במשחה המכילה אנטיביוטיקה. אני שולחת לך רשימה של התרופות האסורות במקרים של חסר G6PD. אם יש לך משחה בבית - תוכלי לוודא שאינה מכילה מרכיבים אלה (על כל תרופה מפורטת רשימת המרכיבים). אם לא - עלייך לפנות אל בית המרקחת או אל הרופא של נכדך לצורך קבלת מרשם. http://www.infomed.co.il/news/n_010303_1.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לפי מה שתיארת, נראה עברת אירוע איסכמי חולף. התקף איסכמי חולף, Transient Ischemic Attack או TIA, הוא אירוע בו יש הפרעה באספקת הדם לאזור מסויים במוח הגורמת להפרעות נוירולוגיות הנמשכות בדרך כלל פחות משעה ונעלמות לגמרי לאחר 24 שעות. ההבדל העיקרי בין התקף איסכמי חולף לבין שבץ מוחי הוא במשך הסימפטומים (קצרים מאוד בהתקף) ובהיותו הפיך (בניגוד לשבץ בו יש נזק בלתי הפיך וקבוע). בהתקף יש חסימה חלקית של כלי הדם במוח, הנגרמת בגלל מחלה טרשתית של הצטברות רובד שומני על כלי הדם, אשר מצר אותם (בדומה לחסימת כלי דם בלב הגורמים להתקף לב) או בגלל קריש דם, בדרך כלל שמקורו בלב. הסימפטומים העיקריים כוללים: חולשה ונימול בפנים ובצד אחד של הגוף בעיות בדיבור והבנת אחרים הפרעות בראייה בחילה, קושי בהליכה ואיבוד שיווי משקל שכחה זמנית כאב ראש קשה ופתאומי כל גורמי הסיכון של מחלת לב איסכמית כמו עישון, יתר לחץ דם, מחלת לב, סוכרת, ורמת שומנים גבוהה בדם, תקפים גם פה, וצריך להימנע מהם. בנוסף, גורמים כמו היצרות עורקי הקרוטיד בצוואר מעלה את הסיכוי להתקפים אלה ולשבץ, וחלק מתהליך האבחנה מתמקד בבחינת מצב העורקים וטיפול במקרה הצורך. פרמטרים המשפיעים על סיכויי החולה למנוע פגיעה כרונית הם גיל החולה, משך ההתקף, מחלות רקע, ומידת הפגיעה הנוירולוגית. מספר אירועים חוזרים מגדיל את הסיכוי לשבץ מוחי בעתיד, ולכן מחייב בדיקה מלאה אצל נוירולוג באמצעות שיטות הדמייה שונות לשם הערכת מידת הפגיעה. בהתאם לממצאים, מוצע טיפול. טיפול התחלתי מקובל הוא בתרופות המעכבות קרישיות יתר, כמו אספירין. אני ממליץ לך לגשת בהקדם לבדיקה אצל נוירולוג כדי להימנע מסיבוכים עתידיים. לגבי השינויים בלחצי הדם במקום העבודה, הדבר נובע כנראה מחרדה, ולכן תוכלי לפנות לרופא המשפחה שיבדוק האם יש גורם לכך, כגון תת-פעילות בלוטת התריס. אם מדובר רק בחרדה, תוכלי להיעזר בתרופות נוגדות חרדה לאחר בדיקה אצל פסיכיאטר. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קשה לי לענות על שאלתך בשלמות מכיוון שחסרים לי פרטים: רמת ההמוגלובין הבסיסית של בתך, וכן שאר התוצאות בבדיקת הדם. ערכים מסוימים יכולים להעיד על חוסר בברזל או על סיבה אחרת שתגרום לערך זה להיות נמוך. דימום וסתי יכול להוריד את רמת ההמוגלובין, אך לא באופן משמעותי, אלא אם כן זהו דימום מסיבי שחוזר על עצמו מידי חודש לתקופה ממושכת. ירידה חדה בהמוגלובין יכולה להעיד על איבוד דם ממקור כלשהו, אך כמו שציינתי, אי אפשר להסיק זאת, מכיוון שאין מידע לגבי רמת ההמוגלובין לפני הגיוס, ובכלל בשנה אחרונה. אמליץ על בדיקות דם חוזרות וייעוץ עם רופא המשפחה אם שוב יתקבלו תוצאות דומות. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד