דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 826

 יש לי ערמונית מוגדלת. האם זה נכון שמגע מיני והוצאת זרע בתדירות גבוהה יכולים לעזור לערמונית למנוע סיבוכים וגם לשמור על הקיים?
יש לי ערמונית מוגדלת. האם זה נכון שמגע מיני והוצאת זרע בתדירות גבוהה יכולים לעזור לערמונית למנוע סיבוכים וגם לשמור על הקיים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ערמונית מוגדלת (הגדלה שפירה של הערמונית) היא מצב שכיח למדי בגברים מבוגרים. אף על פי שקיים קשר ברור בין פעילות הערמונית לפוריותו של הגבר, לא קיים קשר בין תדירות קיום יחסי המין לבין ההגדלה השפירה של הערמונית. לא ידוע על כך שקיום יחסי מין בתדירות גבוהה מוביל להקטנתה של הערמונית או להפסקת גדילתה. כמו כן לא קיים קשר בין תדירות קיום יחסי מין נמוכה לבין החמרה של ההגדלה השפירה של הערמונית. מוכר קשר בין התפקוד המיני לבין הגדלת הערמונית. בחלק מהאנשים, הגדלת הערמונית מובילה לפגיעה בתפקוד המיני בנוסף לסימפטומים במתן שתן. טיפול תרופתי יכול להוביל לשיפור בסימפטומים הללו. יש לציין כי קיימים טיפולים תרופתיים אשר להם תופעות לוואי של פגיעה בתפקוד המיני, לכן הטיפול צריך להיות מותאם למטופל הספציפי בהתאם לבעיות מהן הוא סובל. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד קרא עוד

 אני נוטלת במשך כחודש את התרופה  פריזמה שניתנה לי על ידי פסיכיאטר כדי למנוע תופעות חרדה ודיכאון קל. אני בדיאטה ובתהליך הרזיה, אך אני חשה שהתיאבון גובר ואני רוצה רק לאכול. האם ישנה אפשרות לשלב  רדוקטיל (שניתן לי קודם לכן על ידי הפסיכיאטר) בטיפול הנוכחי שלי על מנת לדכא את התיאבון?
אני נוטלת במשך כחודש את התרופה פריזמה שניתנה לי על ידי פסיכיאטר כדי למנוע תופעות חרדה ודיכאון קל. אני בדיאטה ובתהליך הרזיה, אך אני חשה שהתיאבון גובר ואני רוצה רק לאכול. האם ישנה אפשרות לשלב רדוקטיל (שניתן לי קודם לכן על ידי הפסיכיאטר) בטיפול הנוכחי שלי על מנת לדכא את התיאבון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לעיתים קרובות, בהתחלת הפעילות של תרופות נוגדות דיכאון (4 עד 8 שבועות מיום התחלת נטילת התרופה) מופיעים שינויים בתיאבון, אשר אינם שינויים הנמשכים לטווח ארוך. יש אנשים שבתקופה הזו חשים דיכוי של התיאבון, ויש אנשים שחשים עלייה בתיאבון, ומדובר בתופעה חולפת, הנגרמת על ידי שילוב של השפעת התרופה ושל התחלת השיפור במצב הנפשי. התופעה אופיינית ומוכרת בעת טיפול בפריזמה, ולא הייתי משנה כלום בטיפול בשלב זה, אלא ממתינה עוד שבועיים-שלושה כדי לבדוק מה קורה ולאיזה כיוון זה מתפתח. יכול מאד להיות שבעוד שבועות בודדים תחלוף תחושת התיאבון המוגבר, ולכן אינני ממליצה להתחיל בינתיים שימוש בכדור נוסף כעת, רק חודש לאחר שהתחלת ליטול פריזמה. באופן עקרוני, אפשר לשלב פריזמה ורדוקטיל (כאשר כל אחת מהן במינון נמוך), אך זה לא מומלץ! בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 הבת שלי בת 8, ובבדיקות הדם שלה יש סטיה בלויקוציטים (52.5) ובנויטרופילים (36.4). האם זה מצביע על מצב אלרגי בגוף? והאם ניתן להסיק מהתוצאה שיש לילדה FMF? אחותי ואחי אובחנו כחולים מגיל 19.
הבת שלי בת 8, ובבדיקות הדם שלה יש סטיה בלויקוציטים (52.5) ובנויטרופילים (36.4). האם זה מצביע על מצב אלרגי בגוף? והאם ניתן להסיק מהתוצאה שיש לילדה FMF? אחותי ואחי אובחנו כחולים מגיל 19.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לויקוציטים הם כלל תאי הדם הלבנים. הספירה המבדלת מבדילה בין הסוגים השונים של תאי הדם הלבנים. בילדים, הנויטרופילים מהווים 30% עד 60% מכלל תאי הדם הלבנים, ואין בבדיקה של בתך משום חריגה מהנורמה. כך גם לגבי הלימפוציטים (אם זו הייתה הכוונה בשאלה), כי הלויקוציטים שהזכרת הם סך כל התאים הלבנים. המצב אינו מצביע על אלרגיה כלל וכלל. סוג התאים שמצביע על אלרגיה אלה הם האאוזינופילים, ואין הדבר מעיד כי לילדה יש FMF. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 בני בן שנה וארבעה חודשים. בעקבות התקף חמור של אסתמה בגיל 10 חודשים, הוא מקבל באופן קבוע טיפול מונע של  בודיקורט במינון 0.5cc. הטיפול ניתן באינהלציה, שכן בני מתנגד לשימוש במכשיר האירוצ'יימבר ולמתן התרופה באמצעות משאף, מפני שהמכשיר מלחיץ אותו מאוד.   האם יש הבדל, מבחינת תופעות הלוואי של הבודיקורט במינון כזה, בין מתן התרופה באינהלציה לבין שימוש במשאף?   במסגרת שיטוטיי באינטרנט נתקלתי במכשיר בשם Toucan Spacer של חברת Medihale, שאמור להיות מכשיר ידידותי יותר מהאירוצ'יימבר. לפי הפרסומים של החברה, במכשיר הזה אין חובה ללחוץ את המסיכה על הפנים ממש, אלא ניתן לשאוף את החומר גם אם שמים את המסיכה קרוב לפנים ולא על הפנים ממש. האם שמעתם על המכשיר הזה, ואם כן, האם מבחינת יעילותו הוא זהה לאירוצ'יימבר?
בני בן שנה וארבעה חודשים. בעקבות התקף חמור של אסתמה בגיל 10 חודשים, הוא מקבל באופן קבוע טיפול מונע של בודיקורט במינון 0.5cc. הטיפול ניתן באינהלציה, שכן בני מתנגד לשימוש במכשיר האירוצ'יימבר ולמתן התרופה באמצעות משאף, מפני שהמכשיר מלחיץ אותו מאוד. האם יש הבדל, מבחינת תופעות הלוואי של הבודיקורט במינון כזה, בין מתן התרופה באינהלציה לבין שימוש במשאף? במסגרת שיטוטיי באינטרנט נתקלתי במכשיר בשם Toucan Spacer של חברת Medihale, שאמור להיות מכשיר ידידותי יותר מהאירוצ'יימבר. לפי הפרסומים של החברה, במכשיר הזה אין חובה ללחוץ את המסיכה על הפנים ממש, אלא ניתן לשאוף את החומר גם אם שמים את המסיכה קרוב לפנים ולא על הפנים ממש. האם שמעתם על המכשיר הזה, ואם כן, האם מבחינת יעילותו הוא זהה לאירוצ'יימבר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין הבדל מבחינת תופעות הלוואי של בודיקורט בשימוש באינהלציה לבין נטילתו במשאף. ראיתי באתר החברה שיש גם משאף וגם מכשיר אינהלציה, ושניהם נראים ידידותיים ביותר למשתמש. אני לא מכירה את המכשירים, אבל הפרמטר הכי חשוב עבור הילד מבחינת סוג המכשיר הוא מה שעובד הכי טוב בשבילו. ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 לבתי יש אלרגיה לבמבה, אני נמצאת בחו"ל. איזה אינפורמציה עלי להכין לקראת הפגישה עם הרופא
לבתי יש אלרגיה לבמבה, אני נמצאת בחו"ל. איזה אינפורמציה עלי להכין לקראת הפגישה עם הרופא
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בתך יכולה לסבול מאלרגיה לכל אחד מן המרכיבים בבמבה. המרכיב שגורם באופן שכיח לאלרגיות הם דווקא בוטנים. אין צורך להתכונן לקראת הפגישה, אולם כדאי להביא אליה אריזה של במבה עם פירוט המרכיבים. קרא עוד

 בני בן שנתיים, ויש חשש כי הוא חולה בצליאק. רופא ילדים ביקש שאחזור על הבדיקה ולא מובן לי מדוע, לאחר קבלת התוצאות הבאות:   IgG 1170  IgM 101  IgA 165  T.TRANSGLUTAMINASE 0.00 EV/ML  ENDOMYSIAL AB שלילי  Deam Gliadin pept 40   לילד יש כבר חשש מרופאים, כל פעם שאנו פוגשים ברופא המילה שיוצאת לו היא כואב. אני לא רוצה לחזור על בדיקת דם שהיתה לו לא נעימה בכלל, בלשון המעטה. אשמח לקבל תשובה והסבר לממצאי הבדיקות של בני.
בני בן שנתיים, ויש חשש כי הוא חולה בצליאק. רופא ילדים ביקש שאחזור על הבדיקה ולא מובן לי מדוע, לאחר קבלת התוצאות הבאות: IgG 1170 IgM 101 IgA 165 T.TRANSGLUTAMINASE 0.00 EV/ML ENDOMYSIAL AB שלילי Deam Gliadin pept 40 לילד יש כבר חשש מרופאים, כל פעם שאנו פוגשים ברופא המילה שיוצאת לו היא כואב. אני לא רוצה לחזור על בדיקת דם שהיתה לו לא נעימה בכלל, בלשון המעטה. אשמח לקבל תשובה והסבר לממצאי הבדיקות של בני.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדיקת הנוגדנים הכללית תקינה. Anti-tissue Transglutaminase Antibody הוא נוגדן ספציפי לצליאק. כאשר הוא שלילי, האפשרות שהנבדק חולה צליאק פחות סבירה. Anti-Gliadin Antibodies הוא נוגדן נוסף שנבדק בחשד לצליאק, והרמה שאני רואה אצל בנך אינה שלילית. הדבר שעושים בדרך כלל כדי לסייע באבחון של צליאק הוא הימנעות מאכילת מזונות עם גלוטן, ואז רואים אם יש שיפור. אם יש שיפור, ניתן אחר כך שוב לחשוף את הילד לגלוטן לראות אם הסימפטומים חוזרים. אבחנה חד-משמעית של צליאק אפשר לעשות רק על ידי ביופסיה מהמעי הדק. אני לא ממש מבינה מדוע צריך לחזור על הבדיקות. גשי לחוות דעת נוספת על מנת להיות רגועה בעניין. ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 אני נוטלת ויאפקס. נאמר לי ששימוש באלכוהול, חשיש או קוקאין עלול לגרום להתקף פסיכוטי או תגובות חריפות אחרות (חריפות יותר מאשר יחד עם שימוש ברסיטל / ציפרלקס). האם זה נכון?
אני נוטלת ויאפקס. נאמר לי ששימוש באלכוהול, חשיש או קוקאין עלול לגרום להתקף פסיכוטי או תגובות חריפות אחרות (חריפות יותר מאשר יחד עם שימוש ברסיטל / ציפרלקס). האם זה נכון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הויאפקס (venlafexine) שונה מהרסיטל ומהציפרלקס בכך שהוא משפיע גם על סרוטונין (בדומה לשתי התרופות שציינת) אבל גם על נוראדרנלין. לא מומלץ להשתמש במקביל לתרופות האלו ובאלכוהול ובסמים - בגלל החשש להחמרת תופעות הלוואי של מערכת העצבים המרכזית. חיפשתי עבורך מחקרים או תיאורי מקרה של התקפים פסיכוטיים בעקבות השילוב - ולא הצלחתי למצוא. מחקר מ-1997 (זמן קצר לאחר שהתרופה נכנסה לשוק) בדק את השילוב בין ונלאפאקסין לאלכוהול, בהשוואה לפלצבו. לא נמצאה אינטראקציה פרמקודינאמית בין שני החומרים. מחקר אחר בדק שימוש בונלאפאקסין בדכאוניים שהשתמשו באופן קבוע בקוקאין. לאחר מספר שבועות של טיפול בתרופה הפחיתו המשתמשים את צריכת הקוקאין שלהם ביותר מ-75%. לא היו תופעות לוואי משמעותיות. עורכי המחקר הסיקו כי ונלאפאקסין הוא טיפול בטוח, ללא תופעות לוואי מרובות, הפועל במהירות וביעילות בחולים עם אבחנה של דיכאון ושל תלות בקוקאין. מחקרים על שימוש בונלאפאקסין במקביל לחשיש לא הצלחתי למצוא. עם זאת, אין להתעלם מהעובדה כי ונלאפאקסין עשוי להחמיר מצב פסיכוטי בחולים עם נטיה לכך, או לגרום למעבר למניה או להיפומניה בחולים עם הפרעה ביפולרית. יש להימנע מן התרופה בחולים כאלה. קרא עוד

 האם חיידק ההליקובקטר שטופל בהצלחה, יכול לחזור לאחר מספר שנים?
האם חיידק ההליקובקטר שטופל בהצלחה, יכול לחזור לאחר מספר שנים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חיידק ההליקובקטר יכול לחזור לאחר מספר שנים, בעיקר בשל הדבקה חוזרת. ההדבקה היא בדרך של "צואה-פה", ועל כן רחיצת ידיים לפני האוכל ואחרי שימוש בשירותים בהחלט יכולה לצמצם את הסיכוי להדבקות בחיידק. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 63. עברתי ניתוח ראש להוצאת מנינגיומה, שעבר פחות או יותר בסדר, ואני נמצא במעקב בבית החולים. רופאת המשפחה רשמה לי את התרופה  ציפרלקס כדי לצמצם את המתח והחרדות. לאחר תקופה של כ-4 חודשים בה צרכתי כדור אחד ביום, התחלתי לקחת חצי כדור, ולאחר כחודש הפסקתי לגמרי בתיאום עם רופאת המשפחה.   לאחר כמה ימי הפסקה התחלתי להרגיש אי-יציבות והרגשת שכרות, וזה נמשך כשבועיים ועדיין לא עובר. האם יש לזה קשר להפסקת התרופה, או שזה קשור למשהו אחר? האם יש שיטה להפסקת נטילת התרופה בלי תופעות הלוואי? מה אני צריך לעשות?
אני בן 63. עברתי ניתוח ראש להוצאת מנינגיומה, שעבר פחות או יותר בסדר, ואני נמצא במעקב בבית החולים. רופאת המשפחה רשמה לי את התרופה ציפרלקס כדי לצמצם את המתח והחרדות. לאחר תקופה של כ-4 חודשים בה צרכתי כדור אחד ביום, התחלתי לקחת חצי כדור, ולאחר כחודש הפסקתי לגמרי בתיאום עם רופאת המשפחה. לאחר כמה ימי הפסקה התחלתי להרגיש אי-יציבות והרגשת שכרות, וזה נמשך כשבועיים ועדיין לא עובר. האם יש לזה קשר להפסקת התרופה, או שזה קשור למשהו אחר? האם יש שיטה להפסקת נטילת התרופה בלי תופעות הלוואי? מה אני צריך לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אסציטאלופראם, או ציפרלקס, היא תרופה המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה. היא שייכת למשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI) ומעלה את כמות הסרוטונין במוח. תופעות הלוואי האפשריות לאחר הפסקת הטיפול בציפרלקס הן דיכאון, סחרחורות, עצבנות, מתח נפשי, כאבי ראש, בלבול ועוד. יכול להיות שתופעת הסחרחורות שאתה מתאר היא כתוצאה מהפסקת הטיפול. הדרך הכי טובה להפסיק את השימוש בתרופה היא בהדרגה, כדי למנוע ככל האפשר את תופעות הלוואי. לפי תיאורך, כך נהגת. אם התופעות לא חולפות בשבועות הקרובים, פנה לבדיקת רופא. עוד מידע תמצא כאן: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=356 קרא עוד

 יש לי כאבים חזקים במותן שמאל, שמתחילים מהצד וממשיכים לגב מעל עצם המותן. ומהגב זה ממשיך לאגן ומקרין לרגל. אני אחרי שני ניתוחים קיסריים (אולי זה קשור), אני לא נוטלת תרופות באופן קבוע, חוץ  מדפו-פרוברה (זריקה למניעת הריון) שאני מקבלת פעם בשלושה חודשים. עשיתי צילום לאזור הגב שכואב, ולא מצאו כלום. אבל כרגע יותר מטריד אותי הכאב החזק מעל עצם המותן. שם הכל התחיל.
יש לי כאבים חזקים במותן שמאל, שמתחילים מהצד וממשיכים לגב מעל עצם המותן. ומהגב זה ממשיך לאגן ומקרין לרגל. אני אחרי שני ניתוחים קיסריים (אולי זה קשור), אני לא נוטלת תרופות באופן קבוע, חוץ מדפו-פרוברה (זריקה למניעת הריון) שאני מקבלת פעם בשלושה חודשים. עשיתי צילום לאזור הגב שכואב, ולא מצאו כלום. אבל כרגע יותר מטריד אותי הכאב החזק מעל עצם המותן. שם הכל התחיל.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אינני חושבת שיש קשר בין הזריקות לבין הכאבים, אלא אם כן הזריקה ניתנת בשריר באזור האגן והכאבים מופיעים מייד לאחר הזריקה. כאבים בגב המקרינים לרגל נובעים לרוב מבעיות בעמוד השדרה שאותן לא תמיד ניתן לראות בצילום רגיל. אם הכאבים נמשכים, פני שוב לרופא ובקשי לבצע בדיקת CT. עוד סיבה היכולה לגרום לכאבים במותן היא דלקת בדרכי השתן שהגיעה גם לכליות. אם אין לך תסמינים נוספים, כגון צריבה ודחיפות במתן שתן, כאבי בטן וחום, לא נראה כי זו הבעיה. בכל מקרה, אם הכאבים נמשכים, הכי כדאי לגשת לבדיקת רופא ולהמשיך עימו את המעקב. תרגישי טוב. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר אלכסנדר אדלמן
ד"ר אלכסנדר אדלמן אורתופדיה
אורתופד מנתח מומחה -מומחה להחלפות מפרקים
ד"ר הדר פנקס
ד"ר הדר פנקס רפואת שיניים
4.9
( 27 חוות דעת )
"עידית שיננית ברמה בין לאומית עדינה, אדיבה, מקצועית יוצאים מהטיפול ללא שום כאב או רגישות. ממליץ בחום!"
ד"ר יוליה וקאלו
ד"ר יוליה וקאלו פסיכיאטריה
פסיכיאטרית מומחית למבוגרים, עוסקת טיפול ומעקב במגוון רחב של מצבים והפרעות פסיכיאטריות, בעלת ניסיון רב בתחום הפרעות תקשורת במבוגרים כולל אבחון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו