שאלות ותשובות - עמוד 829
מאת: מערכת אינפומד
LGA הוא קיצור של המונח Large for Gestational Age. זהו מצב בו העובר גדול יחסית לגיל ההריון. לרוב משתמשים במונח זה דווקא לאחר הלידה. אך לעיתים בעת הערכה באולטרסאונד, נוהגים רופאים להשתמש בהגדרה זו כאשר העובר גדול מן הרגיל לגילו. במקרה שלך, נראה שעל פי גודל הרחם בלבד (שמתאים לשבוע ה-32 אף על פי שאת בשבוע ה-27) הרופא חושד שמא העובר גדול לגילו, ולכן הוא מעוניין שתבצעי בדיקת אולטרסאונד. בבדיקה זו ניתן להעריך מספר מדדים, כמו היקף הראש, היקף הבטן, אורך עצמות העובר וכו', שעוזרים בהערכת התפתחות העובר וגודלו. לרוב, אם כל המדדים סימטריים, כלומר אם העובר גדול יחסית בכל הפרמטרים, אין סיבה לדאגה ואין הדבר מעיד על מום או פתולוגיה. אם המדדים אינם סימטריים, למשל אם היקף הראש גדול ביחס לשבוע ההריון אך היקף הבטן קטן, יש מקום להמשך הבירור. חוסר סימטריה יכול לנבוע מסוכרת הריונית, מזיהומים שונים ועוד. בינתיים לא נראה שיש סיבה לדאגה, אלא רק למעקב. שיהיה המשך הריון מהנה ובריא! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
פוליפ ושרירן הם בדרך כלל גידולים ברחם שאינם סרטניים. גידולים אלה נוטים לדמם. אני מצרפת קישור לשתי תשובות שהתפרסמו בפורטל אינפומד ורלוונטיות לשאלתך: http://www.infomed.co.il/questions/q_021108_11.asp קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
משמעות הפענוח שתיארת הוא שיש בליטה של הדיסק הבין-חולייתי לצד שמאל ביחס לקו האמצע, וכן היצרות של פתח הנקרא הפתח הפורמינלי. דרך פתח זה יוצאים עצבי חוט השדרה. היצרות הפתח, ביחד עם הלחץ על השק הדוראלי, שהוא המבנה המכיל את חוט השדרה עצמו או שורשיו, מצביעים על לחץ המופעל על עצבים באזור, אשר עלול לגרום בעיות אופייניות של כאב מוקרן, תחושת נימול לאורך הרגל ועוד. לצורך קבלת טיפול מתאים יש להיוועץ עם הרופא המטפל. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
קיימת אמונה שחלב עיזים עוזר לפצעים בפה. אין ספק שתוכלי למצוא המון אנשים שיספרו לך כמה זה עזר להם, או שהם מכירים מישהו שזה עזר לו. לא קיימים מחקרים שבדקו את העניין. הסכנה בשתיית חלב עזים הישר מן העז (שכן ע"פ האמונה יש לשתות הישר מן העטין) היא שהחלב אינו מפוסטר, ולכן עשוי לגרום למחלות זיהומיות קשות ביותר. אם את מעוניינת לנסות את השיטה, אני ממליצה לך לרכוש חלב עזים מפוסטר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חל איסור לקחת את הרדוקטיל במקביל לציפרלקס או לכל תרופה מסוג זה, שכן שתיהן פועלות על הסרוטונין, והשילוב עשוי לגרום לתופעות לוואי קשות. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הנפיחות סביב העיניים במחלת גרייב נובעת מנוגדנים לרקמות של ארובת העין. בחלק מן החולים התופעה קבועה, ובחלקם, כמו אצלך, קיימים שינויים - שיפור והחמרה לסירוגין. המגמה הכללית לאורך זמן היא של שיפור בסימני הדלקת. הטיפול בחולים עם פגיעה בארובת העין על רקע מחלת גרייב נחלק ל- 3 מרכיבים: טיפול ביתר הפעילות של הבלוטה, טיפול סימפטומטי, טיפול אגרסיבי יותר - בסטרואידים, קרינה לאיזור ארובת העין, ולעיתים ניתוח - כדי להקטין את מידת הדלקת באיזור. הנפיחות סביב העיניים במחלת גרייבס עשויה להחמיר עם תחילת הטיפול בהיפרתירואידיזם, וייתכן שאלה הם הסימפטומים מהם את סובלת, ושהם עתידים לחלוף. טיפול סימפטומטי כולל שמירת איזור העיניים מוצל, דמעות מלאכותיות ביום ובלילה, הימנעות משינה על הפנים והרמת ראש המיטה למעלה בזמן השינה. שיפור בלט העין והנפיחות ברקמה הרכה עשוי לדרוש טיפול אגרסיבי יותר. בחלק מן המקרים יהיה שיפור עם נוגדי דלקת שאינם סטרואידים (אתופאן, וולטרן). במקרה של מחלה עינית קשה הטיפול המומלץ הוא סטרואידים. בחלק מן המקרים מומלצים גם קרינה או ניתוח. לפי התיאור שלך - לא נראה כי יש צורך בטיפול אגרסיבי למחלת העיניים, ותוכלי להסתפק בטיפול סימפטומטי. אם הסימפטומים מפריעים לך מאוד, תוכלי להיוועץ ברופא שלך באשר לטיפול קצר בסטרואידים. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ישנן שתי שיטות לאיסוף מוח עצם. הדרך הראשונה היא ע"י איסוף חומר במזרק ישירות ממוח העצם בעצם האגן. פרוצדורה זו נעשית בהרדמה מקומית, וכוללת החדרת מחט לעצם האגן ואיסוף של עד 1000 סמ"ק מוח עצם. פרוצדורה שניה היא איסוף תאים מזרם הדם בתהליך שנקרא "אפרזיס". התורם מקבל זריקות במשך מספר ימים לפני התרומה, ואז ביום התרומה מתחבר דרך מחט למשאבה עם פילטר שמסנן את תאי מוח העצם מזרם הדם ההיקפי. על התורם לעבור בדיקה רפואית לפני קביעת כשירותו לתרום. עליו להיות בגיל 18-55, ללא עבר של הפטיטיס, מחלת לב, סרטן או איידס. עליו להביע נכונות לתרום ולחתום על טופס הסכמה. לפני התרומה על התורם לבצע בדיקת דם לקביעת סוג הדם וסוג הרקמה, ואם הוא נמצא מתאים, ממשיכים לתרומה עצמה כמתואר. למידע נוסף: http://www.marrow.org/FAQS/marrow_faqs.html קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מומחה לכירורגיה כללית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אנגיומה ונוזית במוח, או venous angioma, נגרמת על ידי קבוצת ורידים אבנורמליים והיא המלפורמציה הכי שכיחה של מערכת כלי הדם המופיעה אצל ב-2% או 3% מהאוכלוסייה. לרוב היא אינה גורמת לתסמינים כלשהם ואינה מצריכה טיפול. יתכן שכעת, לאחר 4 שנים, השתנה משהו במבנה הגורם לתופעות שאת מתארת. איני יודעת אם התופעות שתיארת אכן מופיעות כתוצאה מהאנגיומה, יתכן שהן פשוט נובעות מירידה בראיה הגורמת לכאבי הראש, או מסיבה אחרת. אם התופעות ממשיכות, כדאי ללכת להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי האפשרות שהסיבה היא האנגיומה. אם לא, אולי שינוי במספר המשקפיים יספיק ויפתור את הבעיה. תרגישי טוב. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אני לא רואה קשר ישיר בין "הסימנים הכחולים" שאת מתארת לבין ההרזיה. אבל ייתכן שישנה איזו בעיה בתפקודי הקרישה או בתזונה שלך. אני מציעה לך להתחיל בבדיקות דם פשוטות הכוללות תפקודי קרישה. לאחר קבלת התשובות, המשיכי את הבירור אם יהיה בכך צורך. את כל זה את יכולה לבצע אצל רופא המשפחה שלך. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד