דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 834

 יש לי בעיה באוזן שמאל כבר למעלה מחצי שנה. הבעיה מתאפיינת באוזן סתומה (אינני שומע בה כלל), אשר לפי טענת הרופא, מתמלאת נוזל. הסתימה באוזן גורמת לכאבי ראש חזקים ולפעמים אף לאיבוד זיכרון זמני. אני פונה אליכם כיוון שעברתי למעלה מ-4 רופאים שלא נתנו שום פתרון ריאלי: נוירולוג, רופא אף-אוזן-גרון, רופא פה ולסת, ורופא שיניים.  בדיקת CT לא הראתה דבר. ברצוני לקבל מידע רב ככל שניתן והמלצות שיעזרו לי להיפטר מהצרה הזאת.
יש לי בעיה באוזן שמאל כבר למעלה מחצי שנה. הבעיה מתאפיינת באוזן סתומה (אינני שומע בה כלל), אשר לפי טענת הרופא, מתמלאת נוזל. הסתימה באוזן גורמת לכאבי ראש חזקים ולפעמים אף לאיבוד זיכרון זמני. אני פונה אליכם כיוון שעברתי למעלה מ-4 רופאים שלא נתנו שום פתרון ריאלי: נוירולוג, רופא אף-אוזן-גרון, רופא פה ולסת, ורופא שיניים. בדיקת CT לא הראתה דבר. ברצוני לקבל מידע רב ככל שניתן והמלצות שיעזרו לי להיפטר מהצרה הזאת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יכולים להיות מספר גורמים לאוזן סתומה. השכיח יותר הוא אכן הצטברות נוזל עקב חסימה של התעלה המחברת את האוזן התיכונה עם הלוע. במבוגרים, מצב זה יכול להתרחש בעת צינון, נזלת כרונית, או הצטברות שעווה. סיבה נוספת הייתה יכולה להיות סינוסיטיס, אך לא סביר שזוהי הבעיה אצלך כיוון שבדיקת ה- CT שעברת היתה תקינה. אין מספיק פרטים בשאלתך על מנת שאוכל לייעץ לך דבר מה. מה העלו בדיקות הרופאים שציינת? למה כוונתך ב"שום פיתרון ריאלי"? האם שמת לב כיצד החלה הבעיה? האם אתה אלרגי? מנוזל? אינני מכירה מצב של הצטברות נוזל באוזן שמביא לאובדן זיכרון. לא ציינת מה העלתה בדיקת הנוירולוג. נראה כי אתה נמצא במהלך בירור הבעיה. נסה לראות אם יש משהו בהמלצותיהם של הרופאים שראית שכן תוכל ליישם. הבעיה שאתה מתאר מצריכה בדיקה והתבוננות. לעיתים, בירור לגבי הגורם לבעיה רפואית יכול להיות ארוך, ויש לעבור מספר נסיונות של טיפול בבעיות שכיחות וקלות יותר לפני שמתקדמים לבדיקות פולשניות וטיפולים מורכבים. בהצלחה ובברכה, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד קרא עוד

 אני בן 16, הגובה שלי 1.68 והמשקל 48. רציתי לדעת האם זה משקל תקין, ואם לא - כמה אני צריך לעלות כדי להיות במשקל תקין?
אני בן 16, הגובה שלי 1.68 והמשקל 48. רציתי לדעת האם זה משקל תקין, ואם לא - כמה אני צריך לעלות כדי להיות במשקל תקין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תוכל להיעזר במחשבון ה BMI של אינפומד: http://www.infomed.co.il/BMI.htm קרא עוד

 כבר כ 4 חודשים אני נוטל סימבלטה 60 מ"ג ביום לטיפול בדיכאון ואני חש שיפור רב. אני מתכוון להמשיך לקחת את התרופה עוד כשנה לפני שאחשוב להפסיק (בשיתוף הפסיכיאטר שלי). כמו כן אני סובל מאקנה לא קשה, אולם לאחר מספר חודשים של נטילת אנטיביוטיקה הציעה רופאת העור שלי לנסות רואקוטן. הסכמתי, אבל ציינתי בפניה את העובדה שאני נוטל סימבלטה, ועקב כך החליטה הרופאה לוותר על הטיפול ברואקוטן.   מהם הסיכונים בשילוב רואקוטן עם סימבלטה? האם אני יכול "להכריח" את רופאת העור לא לסגת מהצעתה לטיפול ברואקוטן? מהן האופציות הפרוצדורליות שעומדות לפני?
כבר כ 4 חודשים אני נוטל סימבלטה 60 מ"ג ביום לטיפול בדיכאון ואני חש שיפור רב. אני מתכוון להמשיך לקחת את התרופה עוד כשנה לפני שאחשוב להפסיק (בשיתוף הפסיכיאטר שלי). כמו כן אני סובל מאקנה לא קשה, אולם לאחר מספר חודשים של נטילת אנטיביוטיקה הציעה רופאת העור שלי לנסות רואקוטן. הסכמתי, אבל ציינתי בפניה את העובדה שאני נוטל סימבלטה, ועקב כך החליטה הרופאה לוותר על הטיפול ברואקוטן. מהם הסיכונים בשילוב רואקוטן עם סימבלטה? האם אני יכול "להכריח" את רופאת העור לא לסגת מהצעתה לטיפול ברואקוטן? מהן האופציות הפרוצדורליות שעומדות לפני?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בדפי המידע על סימבלטה ורואקוטן לא מתוארת תגובה בין-תרופתית. אבל בדרך כלל עם ראוקוטן נוהגים במשנה זהירות. מה שאני יכולה להציע לך זה להתייעץ עם רופאת עור נוספת, או לבקש מהרופאה הנוכחית תרופה חלופית במקום רואקוטן. אתה לא יכול להכריח את הרופאה לתת לך מרשם לתרופה, זה נתון לשיקוליה המקצועיים בלבד. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בת 39. לפני כשנה, בבדיקות שגרתיות, היתה התוצאה של  בדיקת גלוקוז 111. לאחר תקופה שבה שמרתי על דיאטה שהואמה לי על ידי דיאטנית, הזנחתי את הדיאטה, ועכשיו שוב חזרתי על הבדיקה. התוצאה היתה 97. אבל  רמת הטריגליצרידים גבוהה מאד, 279, וגם  רמת הכולסטרול הכללית היא 195 (רמת ה- HDL היא 43 ורמת ה- LDL היא 96).   גם כשלא הקפדתי על הדיאטה, לא השתוללתי עם האוכל. הפער בין רמת הגלוקוז לטריגליצרידים מוזר בעיני, כי עד כמה שידוע לי, הם קשורים בדרך כלל.   התחלתי עכשיו עם טיפולי פוריות. האם יש השפעה או סיכון מיוחד הקשור לכך?
אני בת 39. לפני כשנה, בבדיקות שגרתיות, היתה התוצאה של בדיקת גלוקוז 111. לאחר תקופה שבה שמרתי על דיאטה שהואמה לי על ידי דיאטנית, הזנחתי את הדיאטה, ועכשיו שוב חזרתי על הבדיקה. התוצאה היתה 97. אבל רמת הטריגליצרידים גבוהה מאד, 279, וגם רמת הכולסטרול הכללית היא 195 (רמת ה- HDL היא 43 ורמת ה- LDL היא 96). גם כשלא הקפדתי על הדיאטה, לא השתוללתי עם האוכל. הפער בין רמת הגלוקוז לטריגליצרידים מוזר בעיני, כי עד כמה שידוע לי, הם קשורים בדרך כלל. התחלתי עכשיו עם טיפולי פוריות. האם יש השפעה או סיכון מיוחד הקשור לכך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ערך סוכר בצום של mg/dl100-125 מוגדר היום כ- Pre diabetes (סוכרת סמויה) עם סיכון של 40% לפתח סוכרת תוך 5 שנים. בבדיקה חוזרת התקבל ערך של 95, שנחשב לערך תקין. היום יודעים שהערכים רציפים, כלומר, זה לא שמתחת ל-100 הערך תקין ומעל 100 הוא אינו תקין, אלא שככל שרמת הסוכר בצום גבוהה יותר, כך עולה הסיכון לפתח סוכרת. מחקר שנעשה בישראל על גברים צעירים מצא שערכי סוכר בצום של 90 עד 99 קשורים לסיכוי גדול יותר לפתח סוכרת מאשר ערכים בטווח התחתון של הנורמה (ערך הקטן מ-81). הסיכון לסוכרת עולה גם עם רמת טריגליצרידים גבוהה מ-150 מ"ג/ד"ל. כלומר, יש לך סיבה טובה מאוד להמשיך לשמור על תזונה נכונה, דלת סוכר ודלה בפחמימות פשוטות, עשירה בסיבים, ירקות ושמן דגים. רצוי להיוועץ בדיאטנית. רמת הכולסטרול שלך בסדר גמור, אבל רמת טריגליצרידים גבוהה מהתקין. יש לשמור על תזונה נכונה. פעילות גופנית אירובית מאוד חשובה (הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים וכדומה), וכן הפסקת עישון וירידה במשקל אם יש משקל עודף. אמנם הסיבה הכי שכיחה לרמה גבוהה של טריגליצרידים היא תזונה עשירה בפחמימות, אבל ערך גבוה של טריגליצרידים לא בא בהכרח עם סוכרת. אין שום סיבה לא להמשיך בטיפולי הפוריות. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

 ברצוני לקבל מידע נוסף על תרופת הפרוזק, מאחר ולא מצאתי מענה  לשאלות מסוימות באתרכם:  ממה מורכבת התרופה, כיצד החומר המצוי בה פועל, ומתי אין לתת תרופה  זו.
ברצוני לקבל מידע נוסף על תרופת הפרוזק, מאחר ולא מצאתי מענה לשאלות מסוימות באתרכם: ממה מורכבת התרופה, כיצד החומר המצוי בה פועל, ומתי אין לתת תרופה זו.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סרוטונין הוא חומר המופרש ע"י תאי המוח והמשמש כמעביר עצבי. ידוע כי רמות נמוכות של סרוטונין קשורות למצבים רגשיים והתנהגותיים כגון דיכאון, הפרעה אובססיבית, חרדה, התנהגות אגרסיבית ועוד. תרופות המגבירות את כמות הסרוטונין במוח יעילות בהקלה על תסמיני הפרעות אלה. פרוזק (Fluoxetine) שייכת לתרופות אלה, הקרויות גם selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) קרא עוד

 יש לי שטפי דם ברגליים אשר מופיעים כתוצאה מן המכה הכי קטנה, וגם אם אני מגרדת חזק את הרגל. האם תוספת של ויטמין K תשפר את המצב? האם כדאי לבדוק את הנושא אצל המטולוג?   גם לאמא שלי יש אותה התופעה, פתאום היא רואה שיש "סימנים כחולים" ולא ידוע ממה.
יש לי שטפי דם ברגליים אשר מופיעים כתוצאה מן המכה הכי קטנה, וגם אם אני מגרדת חזק את הרגל. האם תוספת של ויטמין K תשפר את המצב? האם כדאי לבדוק את הנושא אצל המטולוג? גם לאמא שלי יש אותה התופעה, פתאום היא רואה שיש "סימנים כחולים" ולא ידוע ממה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

את צריכה לבצע בדיקות של תפקודי קרישה. ניתן לעשות זאת בבדיקת דם פשוטה. לאחר קבלת התוצאות של בדיקות אלו, תוכלי לדעת איך להמשיך את הבירור. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 שהיתי לפני כשנתיים בדרום אמריקה בגבהים ולמעט כאבי ראש בירידה מהגובה, הגבתי לאחר מכן בסדר לגובה. אני נוסעת לנפאל ואשהה אף שם בגבהים - האם הגוף מתחסן או שהתגובות שונות מפעם לפעם ויכולות להיות חמורות יותר?
שהיתי לפני כשנתיים בדרום אמריקה בגבהים ולמעט כאבי ראש בירידה מהגובה, הגבתי לאחר מכן בסדר לגובה. אני נוסעת לנפאל ואשהה אף שם בגבהים - האם הגוף מתחסן או שהתגובות שונות מפעם לפעם ויכולות להיות חמורות יותר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הגוף אינו מתחסן כנגד מחלת גבהים, משום שהיא נגרמת עקב ירידה בלחץ הברומטרי ובלחץ החלקי של החמצן הקיים בגבהים. כאשר עולים לגובה, הגוף מתרגל בהדרגה לתנאים החדשים, אך לאחר שיורדים, הוא מסתגל שוב לתנאים הקיימים בגובה בו את חיה בדרך כלל. העובדה שלא סבלת ממחלת גבהים בעבר מקטינה אמנם את הסיכוי שתסבלי ממנה הפעם, אך אינה מבטלת אותו. השיטה הטובה ביותר היא לעלות בגובה בהדרגה, במשך מספר ימים, כדי לתת לגוף שהות להסתגל לתנאים החדשים. תוכלי לקרוא עוד על מחלת גבהים כאן: http://www.lametayel.com/archive/article.asp?i...&dest_type קרא עוד

 אני בת 18. לפני שבוע התחלתי בנטילת הגלולות  פמינט, וכבר יומיים או שלושה אני סובלת מכאבי ראש. האם זו תופעה חולפת? חשוב לציין שלא סבלתי ממיגרנות לפני כן. האם זו דרכו של הגוף להסתגל לגלולות למניעת הריון?
אני בת 18. לפני שבוע התחלתי בנטילת הגלולות פמינט, וכבר יומיים או שלושה אני סובלת מכאבי ראש. האם זו תופעה חולפת? חשוב לציין שלא סבלתי ממיגרנות לפני כן. האם זו דרכו של הגוף להסתגל לגלולות למניעת הריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גלולות מסוג פמינט שייכות לגלולות "מהדור החדש": הן מכילות מינון נמוך יחסית של הורמונים, ולכן השימוש בהן אמור להיות ללא תופעות הלוואי הכרוכות בנטילת הורמונים (גודש בשדיים, בחילות ועוד). עם זאת, אחת מתופעות הלוואי שעשויות להופיע בעת נטילת גלולות אלו היא דימומים בין-מחזוריים. בחודש הראשון עלולים להופיע גם כאבי ראש, כאבי בטן ובחילות. לרוב, אחרי שרמות ההורמונים מתאזנות, התופעות חולפות. אם כאבי הראש לא חולפים לאחר חודש-חודשיים של שימוש בגלולות אלה, אמליץ לך לפנות לגינקולוג על מנת להתייעץ לגבי החלפתן לגלולות למניעת הריון מסוג אחר. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 מה משמעות של CPK נמוך - 41IU ?
מה משמעות של CPK נמוך - 41IU ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת CPK של 41 יחידות בינלאומיות נחשבת בגדר הנורמה. לכל מעבדה ערכיי יחוס שונים במקצת לגבי טווח הנורמה של כל בדיקה. רמות CPK נמוכות מראות על מסת שריר נמוכה. קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' לנדאו דניאל
פרופ' לנדאו דניאל ילדים
5.0
( 59 חוות דעת )
"הפרופסור דניאל לנדאו מקצועי מאוד הסביר את ממצאי הבדיקה בצורה ברורה ונגישה, תוך התייחסות לכל שאלה שהעלתי."
 מרפאת אייקו eyeco
מרפאת אייקו eyeco עיניים
4.9
( 155 חוות דעת )
"צוות מקצועי שטיפל ביעילות, ללא המתנה כלל וטיפל גם מול חברת הביטוח במהירות וביעילות תוך מתן הסברים בכל שלב. מומלץ בהחלט"
ד"ר מיכאל קון ברטשניידר
ד"ר מיכאל קון ברטשניידר פסיכיאטריה
5
( 6 חוות דעת )
"ד"ר קון ברטשניידר הוא רופא חכם, רגיש, רב ידע ודייקן. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בידיים מקצועיות ואנושיות. רופא נדיר"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו