שאלות ותשובות - עמוד 834
מאת: מערכת אינפומד
יכולים להיות מספר גורמים לאוזן סתומה. השכיח יותר הוא אכן הצטברות נוזל עקב חסימה של התעלה המחברת את האוזן התיכונה עם הלוע. במבוגרים, מצב זה יכול להתרחש בעת צינון, נזלת כרונית, או הצטברות שעווה. סיבה נוספת הייתה יכולה להיות סינוסיטיס, אך לא סביר שזוהי הבעיה אצלך כיוון שבדיקת ה- CT שעברת היתה תקינה. אין מספיק פרטים בשאלתך על מנת שאוכל לייעץ לך דבר מה. מה העלו בדיקות הרופאים שציינת? למה כוונתך ב"שום פיתרון ריאלי"? האם שמת לב כיצד החלה הבעיה? האם אתה אלרגי? מנוזל? אינני מכירה מצב של הצטברות נוזל באוזן שמביא לאובדן זיכרון. לא ציינת מה העלתה בדיקת הנוירולוג. נראה כי אתה נמצא במהלך בירור הבעיה. נסה לראות אם יש משהו בהמלצותיהם של הרופאים שראית שכן תוכל ליישם. הבעיה שאתה מתאר מצריכה בדיקה והתבוננות. לעיתים, בירור לגבי הגורם לבעיה רפואית יכול להיות ארוך, ויש לעבור מספר נסיונות של טיפול בבעיות שכיחות וקלות יותר לפני שמתקדמים לבדיקות פולשניות וטיפולים מורכבים. בהצלחה ובברכה, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תוכל להיעזר במחשבון ה BMI של אינפומד: http://www.infomed.co.il/BMI.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדפי המידע על סימבלטה ורואקוטן לא מתוארת תגובה בין-תרופתית. אבל בדרך כלל עם ראוקוטן נוהגים במשנה זהירות. מה שאני יכולה להציע לך זה להתייעץ עם רופאת עור נוספת, או לבקש מהרופאה הנוכחית תרופה חלופית במקום רואקוטן. אתה לא יכול להכריח את הרופאה לתת לך מרשם לתרופה, זה נתון לשיקוליה המקצועיים בלבד. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ערך סוכר בצום של mg/dl100-125 מוגדר היום כ- Pre diabetes (סוכרת סמויה) עם סיכון של 40% לפתח סוכרת תוך 5 שנים. בבדיקה חוזרת התקבל ערך של 95, שנחשב לערך תקין. היום יודעים שהערכים רציפים, כלומר, זה לא שמתחת ל-100 הערך תקין ומעל 100 הוא אינו תקין, אלא שככל שרמת הסוכר בצום גבוהה יותר, כך עולה הסיכון לפתח סוכרת. מחקר שנעשה בישראל על גברים צעירים מצא שערכי סוכר בצום של 90 עד 99 קשורים לסיכוי גדול יותר לפתח סוכרת מאשר ערכים בטווח התחתון של הנורמה (ערך הקטן מ-81). הסיכון לסוכרת עולה גם עם רמת טריגליצרידים גבוהה מ-150 מ"ג/ד"ל. כלומר, יש לך סיבה טובה מאוד להמשיך לשמור על תזונה נכונה, דלת סוכר ודלה בפחמימות פשוטות, עשירה בסיבים, ירקות ושמן דגים. רצוי להיוועץ בדיאטנית. רמת הכולסטרול שלך בסדר גמור, אבל רמת טריגליצרידים גבוהה מהתקין. יש לשמור על תזונה נכונה. פעילות גופנית אירובית מאוד חשובה (הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים וכדומה), וכן הפסקת עישון וירידה במשקל אם יש משקל עודף. אמנם הסיבה הכי שכיחה לרמה גבוהה של טריגליצרידים היא תזונה עשירה בפחמימות, אבל ערך גבוה של טריגליצרידים לא בא בהכרח עם סוכרת. אין שום סיבה לא להמשיך בטיפולי הפוריות. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
סרוטונין הוא חומר המופרש ע"י תאי המוח והמשמש כמעביר עצבי. ידוע כי רמות נמוכות של סרוטונין קשורות למצבים רגשיים והתנהגותיים כגון דיכאון, הפרעה אובססיבית, חרדה, התנהגות אגרסיבית ועוד. תרופות המגבירות את כמות הסרוטונין במוח יעילות בהקלה על תסמיני הפרעות אלה. פרוזק (Fluoxetine) שייכת לתרופות אלה, הקרויות גם selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
את צריכה לבצע בדיקות של תפקודי קרישה. ניתן לעשות זאת בבדיקת דם פשוטה. לאחר קבלת התוצאות של בדיקות אלו, תוכלי לדעת איך להמשיך את הבירור. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הגוף אינו מתחסן כנגד מחלת גבהים, משום שהיא נגרמת עקב ירידה בלחץ הברומטרי ובלחץ החלקי של החמצן הקיים בגבהים. כאשר עולים לגובה, הגוף מתרגל בהדרגה לתנאים החדשים, אך לאחר שיורדים, הוא מסתגל שוב לתנאים הקיימים בגובה בו את חיה בדרך כלל. העובדה שלא סבלת ממחלת גבהים בעבר מקטינה אמנם את הסיכוי שתסבלי ממנה הפעם, אך אינה מבטלת אותו. השיטה הטובה ביותר היא לעלות בגובה בהדרגה, במשך מספר ימים, כדי לתת לגוף שהות להסתגל לתנאים החדשים. תוכלי לקרוא עוד על מחלת גבהים כאן: http://www.lametayel.com/archive/article.asp?i...&dest_type קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
תלוי היכן הרווח ממוקם, מה גודלו, והאם ישנה הצטברות של מזון באזור הרווח. אם הרווח בין השיניים הקדמיות - המשמעות היא אסתטית בלבד. בשיניים אחוריות, דחיסת מזון בין השיניים אכן יכולה לגרום לדלקת חניכיים באזור. בברכה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
גלולות מסוג פמינט שייכות לגלולות "מהדור החדש": הן מכילות מינון נמוך יחסית של הורמונים, ולכן השימוש בהן אמור להיות ללא תופעות הלוואי הכרוכות בנטילת הורמונים (גודש בשדיים, בחילות ועוד). עם זאת, אחת מתופעות הלוואי שעשויות להופיע בעת נטילת גלולות אלו היא דימומים בין-מחזוריים. בחודש הראשון עלולים להופיע גם כאבי ראש, כאבי בטן ובחילות. לרוב, אחרי שרמות ההורמונים מתאזנות, התופעות חולפות. אם כאבי הראש לא חולפים לאחר חודש-חודשיים של שימוש בגלולות אלה, אמליץ לך לפנות לגינקולוג על מנת להתייעץ לגבי החלפתן לגלולות למניעת הריון מסוג אחר. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמת CPK של 41 יחידות בינלאומיות נחשבת בגדר הנורמה. לכל מעבדה ערכיי יחוס שונים במקצת לגבי טווח הנורמה של כל בדיקה. רמות CPK נמוכות מראות על מסת שריר נמוכה. קרא עוד