שאלות ותשובות - עמוד 833
מאת: מערכת אינפומד
אורכייקטומי פירושו כריתת אשך המבוצעת בדרך כלל בשל גידול. בדרך כלל ההסרה היא חד צדדית אך לעיתים דו צדדית, ואז צריך לשמור דגימות זרע בהקפאה לצורכי פריון בעתיד. הניתוח מבוצע בחתך דרך הבטן התחתונה והוא פשוט למדי ואורך פחות משעה בד"כ. בדרך כלל מבוצע בהרדמה כללית. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
המצב בו אחד האשכים אינו נמצא בשק האשכים נקרא Cryptorchidism. מצב זה יכול להיגרם עקב טמירות של האשך - כלומר, מצב בו האשך נותר בחלל הבטן ואינו יורד אל שק האשכים, או עקב העדר אשך - בגלל הפרעה בהיווצרותו בשלב העוברים, או בגלל הרס שלו במהלך החיים העובריים עקב הפרעה באספקת הדם. ברוב המקרים מדובר באשך טמיר, שנעצר בשלב כלשהו במסלול מחלל הבטן אל שק האשכים. ל-2%-5% מן הבנים הנולדים במועד ול- 30% מן הפגים יש אשך טמיר, אך במרבית המקרים האשך יורד אל שק האשכים עד גיל שנה, ושכיחות התופעה יורדת עד לפחות מ-1% מן הבנים. באשך טמיר יש לטפל, עקב הסיכון המוגבר להתפתחות סיבוכים, כמו עקרות, סרטן האשכים, בקע וסיבוב של האשך סביב צירו הגורם להפרעה באספקת הדם, ועשוי לגרום לנמק של האשך (torsion). לא נראה שיש קשר בין הרזיה לבין ירידת האשך הטמיר. עליך לפנות אל רופא הילדים שלך או אל אורולוג, כדי שיעריך את הבעיה ויוכל להמליץ על טיפול. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין באפשרותי לתת תשובה מדויקת, אך אתייחס לממצאים שתיארת, שאינם בהכרח קשורים זה לזה. פצעים על גבי הלשון בעלי ראש לבן עשויים להופיע כתוצאה מחסימה של פקעיות הטעם שישנן על הלשון. בדרך כלל יש להן ראש אדום, אבל כאשר הן נסתמות, הן יכולות להיראות עם ראש לבן. אחת הסיבות לחסימת פקעיות אלו היא עישון. יתכן גם שזו פטרייה על הלשון. כדי לבדוק זאת, רצוי לעשות משטח (לקחת תרבית). אם זו פטרייה, תוכל להשתמש בתכשיר ניסטאטין בכדורי מציצה או בנוזל לפה. פרטים על התרופה תוכל למצוא באינדקס התרופות של האתר. הסימנים הכחולים לאורך הלשון עשויים להיות כלי דם מורחבים (דליות). אם הדבר אינו מפריע לך, אין צורך בטיפול. לגבי הכאבים בגרון, רצוי שרופא יבדוק אם לא מדובר בדלקת גרון. במקרה של תחושת מחנק, נפיחות בלשון והרחבת כלי דם, יש מקום לשלול תגובה אלרגית, לתרופות או לדברים אחרים. האם אתה נוטל תרופות כלשהן? לייעוץ נוסף, רצוי שתפנה לרופא פה ולסת או לרופא אף אוזן וגרון. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חיסון להפטיטיס B, ניתן בשלוש מנות: הראשונה בזמן 0, השנייה 1-2 חודשים לאחר המנה הראשונה, והשלישית 4-6 חודשים לאחר קבלת המנה הראשונה. כך שבמקרה של ביתך אין כל בעיה לקבל את המנה השלישית שלושה שבועות טרם התאריך האמור, הואיל ויעברו כבר 4 חודשים מקבלת המנה הראשונה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
מה שאת מתארת בהחלט נשמע כמו פטרייה, קנדידה של הנרתיק. אגיסטן אמור לעזור, וניתן לקנות אותו ללא מרשם בכל בתי המרקחת. אני מציעה לך בכל זאת לגשת לרופא נשים לבדיקה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא ידוע לי על קשר בין ריטלין לבין עיכוב במחזור החודשי. לחץ נפשי יכול בהחלט לגרום לשיבושים במחזור. אם טרם קיבלת את המחזור, אני מציעה שתגשי לייעוץ גינקולוגי או שתחזרי על בדיקת הריון. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כשעשו את הצילום לפני כשנה, בזמן תאונת הדרכים שלך, סביר להניח שרצו לוודא שאין שבר או תזוזה של עמוד השדרה הצווארי, כלומר להבטיח שאין פגיעה גרמית. יתכן מאוד שכבר אז נראו אותם שינויים דגנרטיביים, (ניווניים), אך סביר שלא התעמקו אז בפרטיהם או בתיאורם. השינויים המתוארים בצילום העדכני אינם קורים ביום אחד, סביר מאוד שהם החלו עוד לפני מועד התאונה. שינויים אלה טבעיים, וקורים ברוב האוכלוסייה בדרגות חומרה שונות. לפעמים הם מתבטאים בכאבים ובתסמינים ולפעמים לא. על דבר אחד יש הסכמה, אין להם שמות סימפטיים! השאלה שצריך לשאול היא אם כל זה מתבטא בכאב או בהפרעה אחרת כלשהי. אם כן - יש לטפל בבעיה, אחרת אפשר להירגע. בהצלחה, קתרין אטל - פיזיותרפיסטית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא מדובר בחוסר איזון הורמונלי. לא ציינת אם נטלת גלולות למניעת הריון לפני ההריון, ייתכן ואופי הווסתות שלך השתנה בעקבות ההריון. הטיפול הטוב ביותר הוא גלולות. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
בדיקת קריוטיפ היא בדיקה גנטית, מפת הכרומוזומים של האדם. ניתן לקבל אותה מכל תא בגוף, ולכן לא משנה אם זה מתרבית רקמה או מלויקוציטים. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הרפס זוסטר (שלבקת חוגרת) אינו אלא התפרצות של הנגיף הגורם לאבעבועות רוח. הנגיף עלול להיות מאוד מדביק כשהוא על פני כל הגוף כמו באבעבועות רוח. במקרה של שלבקת חוגרת מקומית, כפי שכנראה המצב אצלך, הנגיף מדביק רק אם היה מגע עם הנגעים. אבל, לעיתים אנו מגרדים מבלי משים את הנגע ואז מחבקים את אהובינו, כך שבהחלט יכולה להתרחש העברה. מה שצריך לדעת זה אם בתך ונכדך חלו בעבר באבעבועות רוח. במידה וכן, הם מוגנים. במידה ולא - הם עלולים להידבק. לגבי הנכד איני מודאג כיוון שבילדים בגיל זה המחלה פשוטה יחסית ומעניקה חסינות לכל החיים. ואולם, בנשים הרות המחלה יכולה להיות קשה יותר, ועל כן: אם היא חלתה בעבר באבעבועות רוח או בשלבקת חוגרת, לא הייתי מודאג כלל, ואולם אם היא לא לקתה במחלות אלו, הייתי מבצע בדיקת נוגדנים לנגיף. אם הבדיקה חיובית - אין מה לדאוג, כיוון שזו עדות לכך שהיא חלתה בעבר ומחוסנת כיום. לעומת זאת, אם הבדיקה שלילית, הייתי עוקב אחריה באדיקות, מתייעץ ברופא גינקולוג או מומחה למחלות זיהומיות לגבי המשך מניעה וטיפול. בברכה דר' איציק לוי מומחה לפנימית ומחלות זיהומיות קרא עוד