דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 860

 אני עם שלשולים כבר שלושה ימים. הלכתי לקופת חולים ונאמר לי שזה כנראה וירוס. אני בקושי מצליחה לשתות ולאכול, ומרגישה תחושת עילפון. בדקו לי את לחץ הדם והוא היה-85/50. אתמול נשלחתי למיון לקבל עירוי. היום ניסיתי לשתות כמה שאני יכולה, וגם היום אני מרגישה לא טוב. מה עושים לגבי לחץ הדם, האם הוא נמוך?
אני עם שלשולים כבר שלושה ימים. הלכתי לקופת חולים ונאמר לי שזה כנראה וירוס. אני בקושי מצליחה לשתות ולאכול, ומרגישה תחושת עילפון. בדקו לי את לחץ הדם והוא היה-85/50. אתמול נשלחתי למיון לקבל עירוי. היום ניסיתי לשתות כמה שאני יכולה, וגם היום אני מרגישה לא טוב. מה עושים לגבי לחץ הדם, האם הוא נמוך?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לחץ הדם הנורמלי לאישה בגילך הוא 120/80, אך כמובן שיש הבדלים רבים בין אדם לאדם, וחשוב לדעת מהו לחץ הדם הבסיסי שלך. ככלל, במצב של שלשול, ישנו איבוד גדול של נוזלים ומלחים, מה שמביא לירידה בנפח הנוזלים הכללי ועשוי לגרום לירידה מסויימת בלחץ הדם. חשוב להרבות בשתיה, ולהימנע ממאכלים שמגבירים את השלשול, כמו מוצרי חלב. אם אין שיפור ואת עדיין מרגישה תחושת עילפון, פני שוב לרופא המטפל. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 האם כאשר רמת ה- INR גבוהה, 5 או יותר, אומרים להרגיש זאת, או שזו רק סכנה לדימום?
האם כאשר רמת ה- INR גבוהה, 5 או יותר, אומרים להרגיש זאת, או שזו רק סכנה לדימום?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כאשר ערך INR גבוה, הדבר מבטא דם "דליל", כלומר, שזמן הקרישה שלו ארוך, דבר שעלול לגרום לדימום עד כדי סכנת חיים. האדם אינו אמור לסבול מתסמינים כלשהם או להרגיש כי ה- INR גבוה. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 בעבר פורסם "אילן יוחסין" המראה את הסיכוי לתורשה של מחלת הסוכרת.  אשמח לקבל אותו או לחילופין לדעת מהו הסיכוי למחלת ילד שלהורי הוריו  יש סוכרת מבוגרים. (אבא של האם ואמא של האב).
בעבר פורסם "אילן יוחסין" המראה את הסיכוי לתורשה של מחלת הסוכרת. אשמח לקבל אותו או לחילופין לדעת מהו הסיכוי למחלת ילד שלהורי הוריו יש סוכרת מבוגרים. (אבא של האם ואמא של האב).
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

עקרונית, לסוכרת מסוג 2, שאינה תלויה באינסולין יש אלמנט תורשתי חזק. מקובל להניח שיש סיכוי של בין 1 ל- 7 ל 1 ל- 13 לילד של הורה סוכרתי לפתח סוכרת. הסיכון עולה אם ההורה אובחן לפני גיל 50. לגבי סבים, אין בידינו נתונים, פרט לכך שישנו קשר תורשתי. עם זאת יש לזכור כי הסוכרת מושפעת מאוד מגורמים אחרים, כגון משקל ופעילות גופנית, בנוסף לתורשה. אנא קרא פרטים נוספים בנושא בתשובה קודמת באתר- http://www.infomed.co.il/questions/q_041303_1.htm קרא עוד

 אני סובל מכאב בפי הטבעת, כנראה פיסורה. הפיסורה אינה קבועה אלא  חולפת בריפוי עצמי ואח"כ חוזרת.  בפניה לכירורג פרוקטולוג הוסבר על-ידו כי יש צורך בניתוח לריפוי,  דבר שנשמע לי מרחיק לכת.  השאלות: האם יש תרופה או טיפול שיקל את הכאב וירפא את הפיסורה ?  אני חבר קופ"ח מכבי, אך ברשימת הרופאים לאזור חיפה והצפון מקצוע  הפרוקטולוג לא מופיע. איפה אפשר לקבל שם או רשימת שמות של רופאים  מומחים לטיפול בבעיה ?
אני סובל מכאב בפי הטבעת, כנראה פיסורה. הפיסורה אינה קבועה אלא חולפת בריפוי עצמי ואח"כ חוזרת. בפניה לכירורג פרוקטולוג הוסבר על-ידו כי יש צורך בניתוח לריפוי, דבר שנשמע לי מרחיק לכת. השאלות: האם יש תרופה או טיפול שיקל את הכאב וירפא את הפיסורה ? אני חבר קופ"ח מכבי, אך ברשימת הרופאים לאזור חיפה והצפון מקצוע הפרוקטולוג לא מופיע. איפה אפשר לקבל שם או רשימת שמות של רופאים מומחים לטיפול בבעיה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גם כירורג כללי ולא רק פרוקטולוג יוכל לסייע לך. הטיפול בפיסורה בדרך כלל כולל ריכוך הצואה ע"י תזונה או תרופות, אמבטיות ישיבה עם סבון מספר פעמים ביום, מריחת משחות מאלחשות ומשחות המרפות את השרירים באזור פי הטבעת. מעל ל 90% מהמקרים יירפאו ללא ניתוח. אם הפיסורה חוזרת או כרונית, מומלץ לנתח. הניתוח אינו גדול ונחשב ליעיל ובטוח. לפרטים נוספים- http://www.infomed.co.il/analfissure.asp קרא עוד

 ברצוני לדעת אם ההתקן התוך-רחמי מירנה עלול לגרום לשיעור יתר, למשל בפנים, או להגביר אותו למי שרגישה לכך.
ברצוני לדעת אם ההתקן התוך-רחמי מירנה עלול לגרום לשיעור יתר, למשל בפנים, או להגביר אותו למי שרגישה לכך.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אחת מתופעות הלוואי הלא נפוצות של מירנה היא שיעור יתר. יכול להיות שההתקן הגביר לך את השיעור שכבר היה קיים לפניו. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

השתמשתי במחשבון שלכם לנושא משקל והופתעתי לראות שאין שום  התייחסות / פקטור לגיל. האמנם אין זה משנה ?
השתמשתי במחשבון שלכם לנושא משקל והופתעתי לראות שאין שום התייחסות / פקטור לגיל. האמנם אין זה משנה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בחישובים תיאוריים כמו מדד מסת הגוף (BMI) אין כל חשיבות לגיל הנבדק. יחד עם זאת, בחישובי צריכה או בזבוז של אנרגיה יש חשיבות רבה לגיל, ואם תעיין שוב במחשבון תיווכח לדעת שלחישובים אלו אתה כן צריך להכניס את גילך ואפילו את מינך. [08/05/2000] קרא עוד

מהם הסיכויים לאישה בריאה, בעלת מחזור סדיר (28 יום) בגילאי 27 עד  30 להיכנס להריון ברמה סטטיסטית ?
מהם הסיכויים לאישה בריאה, בעלת מחזור סדיר (28 יום) בגילאי 27 עד 30 להיכנס להריון ברמה סטטיסטית ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיכוי להיכנס להריון תלוי בפוריות בני הזוג, גיל האישה ועיתוי קיום היחסים. בבני זוג בריאים בגילאי 27-30 הסיכוי המשוער להפריה הוא כ 80% בשנה הראשונה וכ 90% בשנה וחצי. קרא עוד

 לפני כחמישה שבועות נפלתי וסבלתי משבר מסוג ליספרנק, ללא תזוזה רצינית, בכף רגל. לאחר כחמישה שבועות בחבישת ג'ונס התחלתי טיפולים פיזיותרפיים. בשלב זה אינני יכולה עדיין לדרוך דריכה מלאה על הרגל, ואני הולכת עם קביים. כמה זמן יקח שאוכל לדרוך וללכת ללא קביים? האם מגיעים להחלמה מלאה אחרי שבר כזה?
לפני כחמישה שבועות נפלתי וסבלתי משבר מסוג ליספרנק, ללא תזוזה רצינית, בכף רגל. לאחר כחמישה שבועות בחבישת ג'ונס התחלתי טיפולים פיזיותרפיים. בשלב זה אינני יכולה עדיין לדרוך דריכה מלאה על הרגל, ואני הולכת עם קביים. כמה זמן יקח שאוכל לדרוך וללכת ללא קביים? האם מגיעים להחלמה מלאה אחרי שבר כזה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לכל סוג של שבר דרוש זמן התאחות. כף הרגל היא איבר נושא משקל, ולכן זמן ההתאחות שנדרש ארוך יותר, כדי שהעצם תהיה מסוגלת שוב לשאת בעומס. הקביים ניתנו לך כדי שלא תעמיסי על העצם, לכן מומלץ להקפיד ללכת איתם. עברו כבר כחמישה שבועות, תצטרכי כנראה להיעזר בסבלנות עוד כארבעה שבועות. הדרך הנכונה ביותר לגלות אם העצם מראה סימני איחוי היא דרך צילום ביקורת. תוצאות הצילום יגלו אם אפשר לחזור לדריכה מלאה. בהמשך, יש להתייעץ עם הרופא על האפשרות להתאים מדרסים כדי להקל על העומס באותו איזור. בהצלחה, קתרין אטל - פיזיותרפיסטית קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר יוליה וקאלו
ד"ר יוליה וקאלו פסיכיאטריה
פסיכיאטרית מומחית למבוגרים, עוסקת טיפול ומעקב במגוון רחב של מצבים והפרעות פסיכיאטריות, בעלת ניסיון רב בתחום הפרעות תקשורת במבוגרים כולל אבחון
ד"ר וסים עבוד
ד"ר וסים עבוד כירורגיית פה ולסת
אחראי תחום הפרעות הלעיסה במכון להפרעות תנועה, מרכז רפואי שיבא תל השומר, אחראי מרפאת מפרק הלסת TMJ במחלקה לכירורגיה פה ולסתות, מרכז רפואי בני ציון חיפה
מרפאת שיניים האומה
מרפאת שיניים האומה שתלים דנטאליים
5
( 4 חוות דעת )
"מקצועיות ושירות ברמה הגבוהה ביותר ."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו