דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 859

 מהו טווח הערכים התקין של קורטיזול בשתן?
מהו טווח הערכים התקין של קורטיזול בשתן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קורטיזול נמדד בשתן באיסוף של 24 שעות. הרמה התקינה היא 10 עד 100 מיקרוגרם ב-24 שעות. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 לפני כחודש בערך נפלתי אחורה מסולם בגובה מטר על רצפה קשה, ונחבלתי באזור הגב התחתון והעכוז. לאחר הנפילה נבדקתי על ידי אורתופד, שאמר שאין נזק רציני ושזו רק מכה. אזור הפגיעה כאב, התנפח, היה רגיש והופיעו בו שטפי דם. היום, חודש אחרי, נעלמו כבר שטפי הדם והכאב, אבל הנפיחות נשארה. האם זה נורמלי? אם כן, אז כמה זמן לוקח לנפיחות להעלם? אם זה לא נורמלי, מה לעשות?
לפני כחודש בערך נפלתי אחורה מסולם בגובה מטר על רצפה קשה, ונחבלתי באזור הגב התחתון והעכוז. לאחר הנפילה נבדקתי על ידי אורתופד, שאמר שאין נזק רציני ושזו רק מכה. אזור הפגיעה כאב, התנפח, היה רגיש והופיעו בו שטפי דם. היום, חודש אחרי, נעלמו כבר שטפי הדם והכאב, אבל הנפיחות נשארה. האם זה נורמלי? אם כן, אז כמה זמן לוקח לנפיחות להעלם? אם זה לא נורמלי, מה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חבלה באזור הגב עשויה להתבטא במספר אופנים. חבלות פשוטות יכולות להתבטא, כמו כל חבלה בגוף, בנפיחות, שטף דם, כאב מקומי וכדומה. בעיות אלו מוקלות לרוב תוך כמה ימים עד שבוע. נפיחות בגב לאחר פרק זמן ממושך יותר מחייבת בדיקה רפואית מחודשת וצילום של עמוד השדרה. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 באוגוסט 2005 ביצעתי ביופסיה סטראוטקטית בשל הסתיידויות בשד. הממצא היה אטיפיקל. נמסר לי מהרנטגן שהממצא שפיר. הכירורג ו/או הרנטגן לא עדכנו אותי שמדובר בממצא שפיר עם "נורה אדומה".  לאחר כחצי שנה הכירורג שלח לי תזכורת לבוא למעקב ואז הסביר לי שמומלץ להוציא בממוטומיה או בביופסיה פתוחה את אזור ההסתיידויות. ביקשתי להוציא את זה וזה נעשה רק במאי 2006, כך שעברו 10 חודשים מיום הגילוי ועד הניתוח. לדאבוני, התגלה גוש בגודל 8 מ"מ מעורב בתאים סרטניים מסוג מקומי כמו שהסביר לי הכירורג, ולכן, לאחר הניתוח, אני בעצם בריאה. הומלץ לי ע"י ועדה למניעת הישנות לעבור טיפול בקרינה + טאמוקסיפן.  אני רווקה בת 42 וקצת חוששת מההשלכות. האם יש טיפול חלופי? האם במקרה של ממצא כמו שלי, לא היה צריך לנתח מייד ואולי למנוע הפיכת הממצא לסרטני?
באוגוסט 2005 ביצעתי ביופסיה סטראוטקטית בשל הסתיידויות בשד. הממצא היה אטיפיקל. נמסר לי מהרנטגן שהממצא שפיר. הכירורג ו/או הרנטגן לא עדכנו אותי שמדובר בממצא שפיר עם "נורה אדומה". לאחר כחצי שנה הכירורג שלח לי תזכורת לבוא למעקב ואז הסביר לי שמומלץ להוציא בממוטומיה או בביופסיה פתוחה את אזור ההסתיידויות. ביקשתי להוציא את זה וזה נעשה רק במאי 2006, כך שעברו 10 חודשים מיום הגילוי ועד הניתוח. לדאבוני, התגלה גוש בגודל 8 מ"מ מעורב בתאים סרטניים מסוג מקומי כמו שהסביר לי הכירורג, ולכן, לאחר הניתוח, אני בעצם בריאה. הומלץ לי ע"י ועדה למניעת הישנות לעבור טיפול בקרינה + טאמוקסיפן. אני רווקה בת 42 וקצת חוששת מההשלכות. האם יש טיפול חלופי? האם במקרה של ממצא כמו שלי, לא היה צריך לנתח מייד ואולי למנוע הפיכת הממצא לסרטני?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

היפרפלזיה היא התחלקות מואצת של תאים ברקמת השד. כאשר התאים נראים משונים, ואינם זהים לתאי השד הרגילים - המצב נקרא היפרפלזיה אטיפית. מבין כל הנשים הנשלחות לביופסיה עקב ממצאים חשודים בממוגרפיה - ב- 3% יתגלה ממצא זה. היפרפלזיה אטיפית היא גורם סיכון להתפתחות סרטן השד. קיימים שני סוגים של היפרפלזיה אטיפית, לפי סוג התאים המתרבים: קיימים חילוקי דעות באשר לשיטת המעקב והטיפול היעילה ביותר לנשים הסובלות ממצב זה: קיימים רופאים הממליצים על ממוגרפיה מדי שנה ובדיקת רופא שד פעמיים בשנה. במחקר שבדק את היעילות של טיפול בטאמוקסיפן לנשים עם היפרפלזיה אטיפית, נמצא כי טיפול כזה הוריד באופן משמעותי את הסיכוי להתפתחות סרטן השד. עם זאת, כמו לכל תרופה, גם לטאמוקסיפן תופעות לוואי, ולכן אין המלצה לטיפול מונע בתרופה במצבים של היפרפלזיה אטיפית. atypical ductal hyperplasia מעלה את הסיכון להתפתחות סרטן השד פי 4, ולכן אם נמצא ממצא כזה בביופסיה - יש להוציא את כולו. atypical lobular hyperplasia עשוי להפוך לממאיר ב-10-20% מן המקרים, והוא גם מהווה גורם סיכון להופעת סרטן השד שמקורו אינו בנגע הראשוני (למשל, באיזור אחר בשד או בשד השני). התאים הסרטניים מהסוג המקומי עליהם הסביר לך הכירורג, הם שלב אחד אחרי האטיפיה, והם מכונים carcinoma in situ. הטיפול המקובל להשלמת כריתת הממצא הוא טיפולי קרינה וטיפול הורמונלי בטאמוקסיפן. מחקר גדול שבדק את השפעת הטאמוקסיפן גילה כי הוא מוריד באופן משמעותי את הסיכון להישנות. הטיפול המקובל כיום במקרה של כריתה חלקית של השד, הוא השלמת הטיפול בקרינה. כיום נערכים מחקרים כדי לבדוק האם בממצא מקומי של carcinoma in situ הקרינה אכן נחוצה. נראה כי למרות גילך ומצבך המשפחתי כדאי לך לקבל את הטיפולים המשלימים, אולם אם את חוששת או שיש לך ספקות - תוכלי לפנות למומחה שד אחר לקבלת חוות דעת נוספת. תוכלי לקרוא עוד על היפרפלזיה אטיפית כאן: http://www.breastcancer.realage.com/content.aspx/topic/9 קרא עוד

 עברתי בדיקת PAP לפני כשנה והכל היה תקין.  היום אני מנסה להיכנס להריון, ובבדיקה שגרתית הרופא שלח אותי לבדיקת קולפוסקופיה.  אם אכן יתגלו שינויים בצוואר הרחם, מהו הטיפול? האם יכול להזיק להריון? מהם סיכויי ההחלמה? מה לגבי יחסי מין עם בן הזוג?  האם זו מחלה ויראלית העלולה לגרום לסרטן צוואר הרחם? הבנתי שיש מספר נגיפים הגורמים ליבלות. כמה זמן עד קבלת תוצאות מעבדה?
עברתי בדיקת PAP לפני כשנה והכל היה תקין. היום אני מנסה להיכנס להריון, ובבדיקה שגרתית הרופא שלח אותי לבדיקת קולפוסקופיה. אם אכן יתגלו שינויים בצוואר הרחם, מהו הטיפול? האם יכול להזיק להריון? מהם סיכויי ההחלמה? מה לגבי יחסי מין עם בן הזוג? האם זו מחלה ויראלית העלולה לגרום לסרטן צוואר הרחם? הבנתי שיש מספר נגיפים הגורמים ליבלות. כמה זמן עד קבלת תוצאות מעבדה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בזנים שונים של הווירוס HPV. הווירוס גורם לשינויים באפיתל הצוואר, וחלקם יכולים להוביל לסרטן צוואר הרחם. ההדבקה היא דרך מגע מיני. אם יש לך בן זוג קבוע ואת נדבקת, הוא צריך להיבדק. הטיפול מותאם לדרגת השינוי שמתגלה בצוואר הרחם. החל ממעקב (אחר דרגת שינוי נמוכה) דרך כריתת האזור הנגוע (באמצעים שונים) וכלה בכריתה נרחבת יותר (במקרי ממאירות נרחבת). אין נזק ישיר להריון במעקב או בכריתת האזור הנגוע. אולם, ככל שהכריתה נרחבת יותר, עלולה להיות פגיעה נרחבת יותר בצוואר הרחם וביכולתו להחזיק הריון מתקדם. בכל מקרה, המצב יתבהר עם קבלת התשובה המעבדתית. קרא עוד

 אני סובל מכאבי גרון מאז ומתמיד. הכאבים באים לאחר שתיה של משקה קר (לפעמים לא קר מאוד), בכל עונות השנה, כמה פעמים בשנה. במשטח הגרון האחרון לא היו ממצאים בלתי תקינים. הכאב נמשך כמה ימים, ובשיאו כואב לי בעת בליעה. הוא עובר לבד ללא תרופות. איך ניתן לאבחן את הבעיה ומה ניתן לעשות כדי לשנות זאת?
אני סובל מכאבי גרון מאז ומתמיד. הכאבים באים לאחר שתיה של משקה קר (לפעמים לא קר מאוד), בכל עונות השנה, כמה פעמים בשנה. במשטח הגרון האחרון לא היו ממצאים בלתי תקינים. הכאב נמשך כמה ימים, ובשיאו כואב לי בעת בליעה. הוא עובר לבד ללא תרופות. איך ניתן לאבחן את הבעיה ומה ניתן לעשות כדי לשנות זאת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיבות האפשריות לתסמינים שאתה מתאר רבות, ויתכן גם שאין כל סיבה ספציפית לכך. האם אתה סובל משיעול? צינון? האם אתה מעשן? האם אתה סובל מתופעת הריפלוקס? כל אלה יכולים לגרום לכאב גרון כרוני. אתה מתאר את הכאב כמופיע מספר פעמים בשנה, לכן אין אני יכולה לומר בוודאות כי מדובר בכאב כרוני, ואיני רואה סיבה לחשוד שיש לך מחלה או פתולוגיה ספציפית אשר גורמת לתסמינים אלה. אם אתה מעוניין לאבחן ולשנות תופעה זו, אמליץ לך לפנות לרופא אף אוזן גרון ולרופא גסטרואנטרולוג אשר יבדקו אותך פיזית, וימליצו על בדיקות כלשהן ועל טיפול, אם יראו לנכון. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 אני בת 20. נישאתי לפני שנה, ובמשך השנה הזו נטלתי גלולות והמחזור היה סדיר בזמן שנטלתי את הגלולות וגם לפני. הפסקתי לקחת את הגלולות לפני חודש והמחזור האחרון שקיבלתי היה בתאריך 13-10-06 ומאז לא קיבלתי מחזור. רציתי לדעת אם קיים סיכוי להריון ולפי התאריך מתי אפשר לוודא אם אכן אני בהריון או לא.
אני בת 20. נישאתי לפני שנה, ובמשך השנה הזו נטלתי גלולות והמחזור היה סדיר בזמן שנטלתי את הגלולות וגם לפני. הפסקתי לקחת את הגלולות לפני חודש והמחזור האחרון שקיבלתי היה בתאריך 13-10-06 ומאז לא קיבלתי מחזור. רציתי לדעת אם קיים סיכוי להריון ולפי התאריך מתי אפשר לוודא אם אכן אני בהריון או לא.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יכול להיות שמדובר באי- סדירות על רקע הפסקת נטילת גלולות למניעת הריון, כפי שהוסבר בשאלות קודמות מרובות באתר. ייתכן גם ומדובר בהריון, בצעי תבחין ביתי לבדיקת הריון. קרא עוד

 אני בת 41. בבדיקות הדם האחרונות, ובעצם במהלך כל התקופה, רמת ה- fe iron שלי הן בסביבות 36. לעומתן רמת  ה- ferritin היא 191. עברתי קולונוסקופיה ובירור אצל גינקולוגית. לא נמצאה סיבה. אתמול שלחה אותי הרופאה שלי לעשות שוב בדיקות דם לגילוי צליאק. אני לא רזה ואין לי תופעות אחרות (חוץ מעייפות, אבל יש לי את הווירוס של תסמונת העייפות הכרונית אז מותר לי...) מה יכולה להיות הסיבה לפערים ולחריגות הללו?
אני בת 41. בבדיקות הדם האחרונות, ובעצם במהלך כל התקופה, רמת ה- fe iron שלי הן בסביבות 36. לעומתן רמת ה- ferritin היא 191. עברתי קולונוסקופיה ובירור אצל גינקולוגית. לא נמצאה סיבה. אתמול שלחה אותי הרופאה שלי לעשות שוב בדיקות דם לגילוי צליאק. אני לא רזה ואין לי תופעות אחרות (חוץ מעייפות, אבל יש לי את הווירוס של תסמונת העייפות הכרונית אז מותר לי...) מה יכולה להיות הסיבה לפערים ולחריגות הללו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת הברזל שלך היא בגבול התחתון של הנורמה, ולעומת זאת רמת הפריטין גבוהה. רמת הפריטין מצביעה על מצב מחסני הברזל בגוף. כאשר ערך זה גבוה, עולה החשד למחלת כבד כרונית או למחלות תורשתיות למיניהן, ויש לבצע בדיקות נוספות. מצב זה אינו מצביע בדרך כלל על אנמיה מחוסר ברזל. לא ברור לי למה את מתכוונת כשאת אומרת שיש לך וירוס הגורם לעייפות כרונית. אולי את מדברת על וירוס של מחלת הנשיקה? יכול להיות שגם הכבד נפגע ממנו. חשוב לציין כי יש לבדוק שערכי הייחוס במעבדה שביצעת בה את הבדיקות דומים לאלה שמופיעים אצלנו באתר, ושמדובר באותן יחידות. אם לא - ייתכן שהתשובה שלי אינה רלוונטית. התשובה שלי ניתנה על פי הערכים שישנם בפורטל אינפומד. עד שלא תשלימי את כל הבירור לא יהיה ניתן לתת לך תשובה חד-משמעית. אני מצרפת קישורים לדפים בהם מצויינים הערכים התקינים בפורטל אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=77 קרא עוד

 אני נוטלת  ריספרדל 1 מ"ג מזה כשמונה חודשים ומרוצה מאוד. האם יתכן שכאשר נוטלים את התרופה במינון זה, קשה יותר לרדת במשקל בדיאטה קפדנית? אני כמעט לא יורדת, ממש "תקועה" במשקלי!
אני נוטלת ריספרדל 1 מ"ג מזה כשמונה חודשים ומרוצה מאוד. האם יתכן שכאשר נוטלים את התרופה במינון זה, קשה יותר לרדת במשקל בדיאטה קפדנית? אני כמעט לא יורדת, ממש "תקועה" במשקלי!
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ריספרדל היא תרופה אנטי-פסיכוטית מהדור החדש של תרופות אלו. יש לה מגוון תופעות לוואי. לגבי משקל הגוף, היא גורמת להעלאת משקל הגוף בכ-7% בממוצע בקרב עד 18% מהמטופלים. היא גם מגבירה את התיאבון, עלולה לגרום לעצירות ומתערבת בתהליך התקין של העיכול. כך שיכול להיות שכתופעת לוואי, הריספרדל מקשה עליך את הירידה במשקל. עצתי לך היא להיוועץ בדיאטנית, שתוכל להתאים דיאטה למצבך. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 אני בת 50. לפני 4 שנים אובחנה אצלי אנגיומה ונוזית בגזע המוח. מאז שאמר לי הרופא שאין מה לעשות עם זה, פשוט המשכתי בחיי והשתדלתי לא לחשוב על זה. כשבועיים אני עם כאבי ראש וראייה מטושטשת. אני מרכיבה משקפיים רק לקריאה, ועכשיו לא רואה טוב את הכתוביות בטלוויזיה. האם יכול לזה להיות קשר לאנגיומה?
אני בת 50. לפני 4 שנים אובחנה אצלי אנגיומה ונוזית בגזע המוח. מאז שאמר לי הרופא שאין מה לעשות עם זה, פשוט המשכתי בחיי והשתדלתי לא לחשוב על זה. כשבועיים אני עם כאבי ראש וראייה מטושטשת. אני מרכיבה משקפיים רק לקריאה, ועכשיו לא רואה טוב את הכתוביות בטלוויזיה. האם יכול לזה להיות קשר לאנגיומה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אנגיומה ונוזית במוח, או venous angioma, נגרמת על ידי קבוצת ורידים אבנורמליים והיא המלפורמציה הכי שכיחה של מערכת כלי הדם המופיעה אצל ב-2% או 3% מהאוכלוסייה. לרוב היא אינה גורמת לתסמינים כלשהם ואינה מצריכה טיפול. יתכן שכעת, לאחר 4 שנים, השתנה משהו במבנה הגורם לתופעות שאת מתארת. איני יודעת אם התופעות שתיארת אכן מופיעות כתוצאה מהאנגיומה, יתכן שהן פשוט נובעות מירידה בראיה הגורמת לכאבי הראש, או מסיבה אחרת. אם התופעות ממשיכות, כדאי ללכת להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי האפשרות שהסיבה היא האנגיומה. אם לא, אולי שינוי במספר המשקפיים יספיק ויפתור את הבעיה. תרגישי טוב. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר חררדו מורבניק
ד"ר חררדו מורבניק עיניים
5
( 67 חוות דעת )
"הטיפול היה נהדר התוצאות של הניתוח גם"
ד"ר פיליפ רוזינסקי
ד"ר פיליפ רוזינסקי אורתופדיה
5.0
( 40 חוות דעת )
"בנאדם מקסים שעזר לי מאוד לפני הניתוח ואחרי הניתוח שעשה לי הרגשתי בידים ממש טובות ושפשוט היה כיף"
ד"ר אסנת שטרייכמן
ד"ר אסנת שטרייכמן ריאות
מומחית לרפואה פנימית ומחלות ריאה, מנהלת השירות להשתלות ריאה - מרכז רפואי רבין
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו