דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 858

 לפני שבועיים ביצעתי בדיקת שתן ביתית להריון והתוצאה היתה חיובית. לפני שבוע התחילו דימומים וכאבי בטן, ובבדיקת אולטרסאונד (בשבוע ה-6) נראה שק הריון ללא עובר, ונשלחתי לבצע  בדיקת HCG. ביצעתי היום את הבדיקה, והתוצאה היתה 128 IU/L. האם על סמך הערך הנמוך ניתן להסיק כי ההריון נפל? או שאינו תקין?
לפני שבועיים ביצעתי בדיקת שתן ביתית להריון והתוצאה היתה חיובית. לפני שבוע התחילו דימומים וכאבי בטן, ובבדיקת אולטרסאונד (בשבוע ה-6) נראה שק הריון ללא עובר, ונשלחתי לבצע בדיקת HCG. ביצעתי היום את הבדיקה, והתוצאה היתה 128 IU/L. האם על סמך הערך הנמוך ניתן להסיק כי ההריון נפל? או שאינו תקין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הערך של הורמון הבטא שהתקבל בשבוע ה-6 אכן נמוך מהמצופה, מכיוון שלקראת שבוע זה, ובעצם בין השבוע ה-8 ל-12 ההורמון צריך להיות בשיאו, ומדובר בערכים של אלפים. למרות זאת, רק על סמך ערך זה, אי אפשר לדעת בוודאות כי ההריון נפל או שאינו תקין. לא ציינת אם בדיקת האולטרסאונד בוצעה באופן טראנסאבדומינלי (דרך הבטן) או וגינלי. בדרך טראנסאבדומינלית קשה לראות דופק עוברי בשבוע ה-6, אך ניתן לראות שק הריון. אם הבדיקה היתה וגינלית, צריך היה לראות הן שק הריון והן דופק עוברי. יש יסוד לחשש שלך לגבי הריון זה לפי ממצאי הבטא והאולטרסאונד. אמליץ לך לחזור על האולטרסאונד על מנת לוודא את חיות או חוסר חיות העובר, ולהתייעץ עם הגינקולוג המטפל. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

  אני מטופלת מזה 6 ימים בסרוקסאט. האם התרופה גורמת לבעיות בתפקוד  המיני גם לנשים? האם הבעיה עוברת לאחר זמן? האם תופעות הלוואי -  ישנוניות, בחילה, כאב ראש, - עוברות לאחר זמן או נשארות תמיד? כרגע  אני לוקחת 10 מ"ג והרופא אמר לי לעלות ל- 20 מ"ג אחרי תקופת הסתגלות.
אני מטופלת מזה 6 ימים בסרוקסאט. האם התרופה גורמת לבעיות בתפקוד המיני גם לנשים? האם הבעיה עוברת לאחר זמן? האם תופעות הלוואי - ישנוניות, בחילה, כאב ראש, - עוברות לאחר זמן או נשארות תמיד? כרגע אני לוקחת 10 מ"ג והרופא אמר לי לעלות ל- 20 מ"ג אחרי תקופת הסתגלות.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כן, תופעות הלוואי פוחתות ובד"כ נעלמות עם הזמן. בחילה, ישנוניות, חולשה, הזעה וירידה בתיאבון הן תופעות הלוואי השכיחות ביותר. עליה הדרגתית במינון אמורה לעזור. שינויים בתפקוד המיני ובתשוקה המינית ככלל שכיחים יותר בגברים. רק כ 2% מהנשים הנוטלות את התרופה דיווחו בטווח הקצר על איחור באורגזמה או קושי בהגעה לאורגזמה. לפרטים נוספים: דף תופעות הלוואי באתר: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=202 קרא עוד

 זה חצי שנה שבני בן השנה וחצי במעקב תפקודי כבד, שעולים ויורדים לאחר טיפול אנטיביוטי שניתן באשפוז לפני חצי שנה. בבדיקת נוגדנים התגלה נוגדן שריר חלק חיובי, ונקבעה ביופסיה לכבד בשבוע הקרוב.   האם השריר החלק לא קשור למעי? לקיבה? האם צריך לערוך בדיקות נוספות מלבד הכבד? מאז האשפוז הילד אינו אוכל אוכל מוצק, אך ורק סימילאק ומים. האם יש קשר? היציאות סדירות וללא צבע חיוור.   האם יש סיבה לדאגה?
זה חצי שנה שבני בן השנה וחצי במעקב תפקודי כבד, שעולים ויורדים לאחר טיפול אנטיביוטי שניתן באשפוז לפני חצי שנה. בבדיקת נוגדנים התגלה נוגדן שריר חלק חיובי, ונקבעה ביופסיה לכבד בשבוע הקרוב. האם השריר החלק לא קשור למעי? לקיבה? האם צריך לערוך בדיקות נוספות מלבד הכבד? מאז האשפוז הילד אינו אוכל אוכל מוצק, אך ורק סימילאק ומים. האם יש קשר? היציאות סדירות וללא צבע חיוור. האם יש סיבה לדאגה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חסרים לי מספר פרטים בשאלך, כמו מהלך הריון ולידה, משקל וגובה הילד, אילו תפקודי כבד עולים ויורדים, משך זמן הופעת התסמינים שאת מתארת ועוד. באופן כללי, הימצאות נוגדנים של שריר חלק קשורה למחלות אוטואימוניות אשר פוגעות בכבד ובמערכת הביליארית האחראים על ייצור מיצי המרה, ובכך במערכת העיכול. על מנת להגיע לאבחנה חד-משמעית במחלות מסוג זה יש לבצע ביופסיה מרקמת הכבד, בדיוק כמו זו שבנך נשלח לבצע. לפי תשובת הביופסיה יוכל הרופא המטפל להתאים המשך מעקב וטיפול מתאימים. אני ממליץ על ייעוץ של גסטרואנטרולוג ילדים, משום שהם הרופאים המתמחים בבעיות כמו זו שהזכרת בשאלתך. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד קרא עוד

 אני לוקחת את הגלולות מליאן כבר שנתיים בערך, ובנוסף אני לוקחת אלטרוקסין בגלל בעיה בבלוטת התריס. לפני 3 חודשים העלו לי את מינון האלטרוקסין מ-50 ל-100 מ"ג.   בבדיקה האחרונה שעשיתי מצאו אצלי כולסטרול גבוה. אני מאוד רוצה לדעת עקב מה הכולסטרול עלה בגלל הגלולה או בגלל האלטרוקסין? עקב כך גם הפסקתי לקחת את הגלולות ביום הרביעי. האם זה בסדר, או שהייתי צריכה לחכות לסיום החפיסה?
אני לוקחת את הגלולות מליאן כבר שנתיים בערך, ובנוסף אני לוקחת אלטרוקסין בגלל בעיה בבלוטת התריס. לפני 3 חודשים העלו לי את מינון האלטרוקסין מ-50 ל-100 מ"ג. בבדיקה האחרונה שעשיתי מצאו אצלי כולסטרול גבוה. אני מאוד רוצה לדעת עקב מה הכולסטרול עלה בגלל הגלולה או בגלל האלטרוקסין? עקב כך גם הפסקתי לקחת את הגלולות ביום הרביעי. האם זה בסדר, או שהייתי צריכה לחכות לסיום החפיסה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אסטרוגנים (חלק ממרכיבי הגלולה), עשויים לגרום לירידה ברמות התירוקסין החופשי, ולכן לעיתים יש צורך להעלות את מינון האלטרוקסין. לא ידוע על קשר בין רמת הכולסטרול ונטילה מבוקרת של אלטרוקסין. לעומת זאת, גלולות יכולות לגרום לעליה ברמת הכולסטרול. אם את זקוקה לאמצעי מניעה, פני לרופא המטפל, ובקשי גלולה חלופית, לפעמים לגלולות שונות יש השפעות שונות. תוכלי גם להיעזר במדריך אינפומד לאמצעי מניעה: http://www.infomed.co.il/preg/birthControl.asp קרא עוד

 לפני כשנתיים כתוצאה מאימון פרקתי את הכתף. מאותו יום בכל פעם שאני מבצע תנועה מסוימת, הכתף יוצאת מהמקום ואני מחזיר אותה אחרי כאבים רבים.  זה קורה לעיתים רחוקות - אך עדיין לא נעים.  רופא ראה אותי ואמר שאין מה לעשות, הרצועה מתוחה מידי ויש אפשרות של ניתוח , אך הוא לא ממליץ .  אני פורק את הכתף כשאני מבצע תנועה של פרפר .  1) האם יש תרגילים מיוחדים שאפשר לבצע במכון כושר על מנת לחזק את הרצועה?  2) האם מדובר בשריר סופראספינטוס (supraspinatus), העוטף את מפרק הכתף ומחבר בינו לשכמה ?
לפני כשנתיים כתוצאה מאימון פרקתי את הכתף. מאותו יום בכל פעם שאני מבצע תנועה מסוימת, הכתף יוצאת מהמקום ואני מחזיר אותה אחרי כאבים רבים. זה קורה לעיתים רחוקות - אך עדיין לא נעים. רופא ראה אותי ואמר שאין מה לעשות, הרצועה מתוחה מידי ויש אפשרות של ניתוח , אך הוא לא ממליץ . אני פורק את הכתף כשאני מבצע תנועה של פרפר . 1) האם יש תרגילים מיוחדים שאפשר לבצע במכון כושר על מנת לחזק את הרצועה? 2) האם מדובר בשריר סופראספינטוס (supraspinatus), העוטף את מפרק הכתף ומחבר בינו לשכמה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בתנועת פרפר יש בכתף כיפוף צידי (abduction) וסיבוב חיצוני (ex. rotation) , במנח זה נפוצות פריקות קדמיות של עצם הזרוע (anterior dislocation) . במפרק הכתף יש חשיבות מירבית לתפקוד השרירים, מכיוון שנדרש ייצוב אקטיבי למפרק בכל טווח התנועה (ההתאמה הגרמית בין עצם הזרוע לשכמה היא כ- 20% בלבד. שאר הייצוב מושג בזכות השרירים, הרצועות והגידים). בהנחה שהפריקה אותה אתה מתאר היא קדמית, השרירים החשובים לייצוב נמצאים בקדמת הכתף (pectoralis), ויש לבדוק את כוח השריר ואת תפקודו כמייצב לאורך כל טווח התנועה. במכון הפיזיותרפיה תיבדק יציבות הכתף וכן איכות התנועה, ויכולת השרירים לייצב את מפרק הכתף בזמן ביצוע התרגיל, ויותאמו תרגילים לשיפור ייצוב הכתף. אני ממליץ להימנע מכל תנועה הגורמת לפריקה עד לבדיקה וטיפול במכון הפיזיותרפיה, וזאת - על מנת שלא להחמיר עוד את חוסר היציבות הקיים ממילא. כמו תמיד, גם כאן רצוי לנסות לפתור בעיות בדרך שמרנית, לפני פניה לפתרון ניתוחי. יתרה מכך, הטיפול יביא אותך במצב הרבה יותר טוב לניתוח, באם ייכשל השיקום השמרני. לסיכום, גש לטיפול פיזיותרפי בהקדם, ועד אז - הימנע מתנועות המועדות לפריקה. רפואה שלמה, ירון טילינגר - פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שרותי בריאות קרא עוד

 בעקבות חולשה ועייפות עשיתי בדיקות דם:     EBV VCA IgM  750 U/ml Positive  EBV EBNA > 600 U/ml Positive  CMV IgG > 2.5 IU/ml Positive  CMV IgM negative    מה זה אומר? האם זה יכול להסביר את החולשה והעייפות?
בעקבות חולשה ועייפות עשיתי בדיקות דם: EBV VCA IgM 750 U/ml Positive EBV EBNA > 600 U/ml Positive CMV IgG > 2.5 IU/ml Positive CMV IgM negative מה זה אומר? האם זה יכול להסביר את החולשה והעייפות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בעת הידבקוות בווירוס (או גורם מחלה אחר) מערכת החיסון שלנו מגיבה על ידי ייצור של נוגדנים מסוג IgM. נוגדנים אלה מסייעים למערכת החיסון לזהות את הגורם הזר שחדר לגוף (הווירוס) ולהשמיד אותו. לאחר חלוף המחלה החריפה, נוגדנים אלה נעלמים ובמקומם מופיעים נוגדנים מסוג IgG. נוגדנים אלה נשארים בדם לכל החיים. תפקידם לזהות את הווירוס בפעם הבאה שיחדור לגוף ולהשמידו לפני שיצליח להתרבות ולגרום למחלה. זהו למעשה מצב שבו הגוף מחוסן. בבדיקתך נמצאו נוגדנים מסוג IgG חיוביים לשני סוגי הווירוסים EBV ו-CMV. המשמעות היא שנדבקת בהם בעבר, ושכעת את מחוסנת. מכאן שאינך חולה כעת בווירוסים אלה, הם אינם מסבירים את החולשה והעייפות. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 אני בת 15.5 והגובה שלי הוא 1.43 מטר. אני נמוכה מאוד ואני לא מפותחת, לא קיבלתי מחזור עדיין מחזור ואני נראית כמו ילדה. אני לא יודעת אם אני אנורקסית, אבל לפעמים אני אוכלת סביר ולפעמים יכולים להיות ימים שלמים שאני יכולה לחיות בלי אוכל בכלל. איך אני יכולה לדעת אם אני אנורקסית בלי לפנות לרופא? ומה אני יכולה לעשות כדי להתפתח ולגבוה? הייתי אצל מומחה בגיל 13 והוא אמר שאני אמורה להתפתח, אבל זה לא קורה. חוץ מזה תמיד הייתי רזה מאוד יחסית.
אני בת 15.5 והגובה שלי הוא 1.43 מטר. אני נמוכה מאוד ואני לא מפותחת, לא קיבלתי מחזור עדיין מחזור ואני נראית כמו ילדה. אני לא יודעת אם אני אנורקסית, אבל לפעמים אני אוכלת סביר ולפעמים יכולים להיות ימים שלמים שאני יכולה לחיות בלי אוכל בכלל. איך אני יכולה לדעת אם אני אנורקסית בלי לפנות לרופא? ומה אני יכולה לעשות כדי להתפתח ולגבוה? הייתי אצל מומחה בגיל 13 והוא אמר שאני אמורה להתפתח, אבל זה לא קורה. חוץ מזה תמיד הייתי רזה מאוד יחסית.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

גובה של 143 ס"מ בגיל 15.5 הוא אכן נמוך, ורק 5% מן הבנות בגילך נמוכות ממך. עם זאת, העובדה שלא קיבלת עדיין מחזור מעידה על כך שטרם סיימת את תהליך הגדילה שלך, ולכן סביר מאוד שתמשיכי לגבוה. לא סיפקת נתונים באשר לגובהם של הוריך, אך בעזרת גובהם ניתן לחזות בערך את הגובה הסופי שלך. גם עיכוב גדילה אצל אחד ההורים עשוי לעבור בתורשה לילדים, ולהביא להתפתחות מאוחרת. למרות שאת מהססת, אני חושבת שכדאי מאוד שתפני לרופא - אנדוקרינולוג ילדים המתמחה בבעיות גדילה והתפתחות, כדי שיעריך את מצבך, ויתרשם אם יש מקום להמשך בירור או טיפול. אנורקסיה נרבוזה לא מתבטאת רק במשקל גוף נמוך. להגדרה של אנורקסיה יש 4 מרכיבים: סירוב לשמור על משקל תקין לגובה ולגיל - המתבטא במשקל הנמוך ב-15% לפחות ממשקל הגוף האידאלי. פחד מעליה במשקל. הפרעה קשה בדימוי הגוף - בנות אנורקטיות חושבות תמיד שהן שמנות, דימוי הגוף הופך להיות המדד העיקרי לערך עצמי, וקיימת הכחשה של חומרת המחלה. בנשים שקבלו כבר את המחזור החודשי - הפסקת הווסת. לפי הפרמטרים האלה תוכלי לדעת אם את סובלת מאנורקסיה. אם אינך חושבת שאת שמנה, ואינך חוששת מעליה במשקל - כנראה שאת סתם רזה, ואינך סובלת מאנורקסיה. אני שוב ממליצה לך לפנות אל אנדוקרינולוג ילדים - כדי שיעריך את התפתחותך. ד"ר ליה עשת - אינפומד קרא עוד

 אני בן 30. אובחנה אצלי תת-פעילות של בלוטת התריס לפני בערך שלוש שנים, ולאחר בדיקות הדם התקופתיות האחרונות, שכמה ימים לפניהן לא נטלתי  אלטרוקסין (במינון 50 מק"ג) בכוונה, רמת  ה- TSH עלתה לגבהים חדשים של 13.8. לפני תחילת טיפול היא היתה בין 7 ל-8.5. אני עוסק בספורט באופן קבוע כל חיי.   האם נכון שהבלוטה מתנוונת כאשר נוטלים אלטרוקסין? האם ישנן דרכי טיפול אחרות בבעיה? מה יקרא אם לא אקח יותר אלטרוקסין? האם ישנה דרך לעצור את נשירת השיער שנגרמת כתוצאה מכך? אבי ואחי אינם סובלים מנשירת שיער. האם ישנה תזונה רצויה או לא רצויה במצבי תת-פעילות? האם אפשר לרפא את הבעיה?
אני בן 30. אובחנה אצלי תת-פעילות של בלוטת התריס לפני בערך שלוש שנים, ולאחר בדיקות הדם התקופתיות האחרונות, שכמה ימים לפניהן לא נטלתי אלטרוקסין (במינון 50 מק"ג) בכוונה, רמת ה- TSH עלתה לגבהים חדשים של 13.8. לפני תחילת טיפול היא היתה בין 7 ל-8.5. אני עוסק בספורט באופן קבוע כל חיי. האם נכון שהבלוטה מתנוונת כאשר נוטלים אלטרוקסין? האם ישנן דרכי טיפול אחרות בבעיה? מה יקרא אם לא אקח יותר אלטרוקסין? האם ישנה דרך לעצור את נשירת השיער שנגרמת כתוצאה מכך? אבי ואחי אינם סובלים מנשירת שיער. האם ישנה תזונה רצויה או לא רצויה במצבי תת-פעילות? האם אפשר לרפא את הבעיה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

השאלה היא אם תת-הפעילות אובחנה כחדה או ככרונית. מצב חד הוא מצב חולף, ומצב כרוני הוא מצב מתמשך. אם תת הפעילות של בלוטת התריס שלך נמשכת כבר 3 שנים, כנראה שזה מצב כרוני, ואז בדרך כלל יש לקחת את התרופה במשך כל החיים. הבלוטה לא מתנוונת כאשר לוקחים אלטרוקסין, יש עדיין TSH שמגרה אותה, אבל ההורמונים נלקחים מבחוץ, כי יש הפרעה בייצור שלהם. במצב של תת-פעילות, הבלוטה אינה מייצרת את ההורמונים באופן תקין. אלטרוקסין הוא תחליף הורמונלי הממלא את מקומם. ההורמון TSH (קיצור של Thyroid Stimulating Hormone) הוא הורמון המיוצר בהיפופיזה (יותרת המוח) ותפקידו לגרות את בלוטת התריס לייצר את ההורמונים שלה. כאשר יש תת-פעילות של הבלוטה והיא לא מייצרת הורמונים, יש הפרשה מוגברת של TSH כדי לנסות לגרות יותר את הבלוטה, ולכן רמתו גבוהה. לכן לא מפתיע שערך ה- TSH עלה כאשר הפסקת לקחת אלטרוקסין. הטיפול במצב של תת-פעילות הבלוטה הוא לקחת אלטרוקסין, וזה חשוב ויעיל. הסימפטומים של תת-פעילות בלוטת התריס (שעלולים להופיע אם לא תיקח אלטרוקסין) הם עייפות, חולשה, תחושת קור, עור יבש, נשירת שיער, קושי בריכוז והפרעות בזיכרון, עצירות, עליה במשקל ועוד. נשירת השיער יכולה להיות, כידוע לך, תוצאה של תת-פעילות של בלוטת התריס. עליך לבדוק שאתה מאוזן מבחינת תפקודי התריס, כלומר, שרמת ה- TSH בגדר הנורמה, וכן שרמת ה- T3, ורמת ה- T4 תקינות. אלה ההורמונים שהבלוטה מייצרת. רמה נמוכה שלהם קשורה לתת-פעילות שלה. כשאני אומרת בנורמה, אני מתכוונת עם הטיפול! גם אלטרוקסין יכול לגרום לנשירת שיער. אני לא מכירה דרך למנוע זאת. מבחינת תזונה, חומצות שומן אומגה 3 טובות ויעילות לתפקוד בלוטת התריס, לא כתחליף, אלא בנוסף לאלטרוקסין. לא כתבת מהי הסיבה לתת-הפעילות של הבלוטה אצלך, אבל באופן כללי, אנשים חיים שנים עם אלטרוקסין כתחליף, וזה עובד מצויין. למזלך, אתה סובל מבעיה שיש לה תרופה שאם אתה לוקח אותה בצורה מסודרת, אתה נשאר מאוזן מבחינה זו. אין צורך להפסיק לקחת אלטרוקסין לפני בדיקות הדם. להפך, המטרה היא לראות מהי מידת האיזון עם התרופה. ברור שאם תפסיק, רמת ה- TSH תעלה. אני מבינה מדוע עשית את ההפסקה הזו. בהצלחה ד"ר שירי אורי - אינפומד קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר קרן בן ארי - מעוז
ד"ר קרן בן ארי - מעוז עור ומין
5.0
( 25 חוות דעת )
"מצויין"
ד"ר דוד ויגודה
ד"ר דוד ויגודה כירורגיה פלסטית
יועץ במרפאה לטיפול בפצעים קשיי ריפוי וכירורגיה פלסטית במחוז הדרומי של שרותי בריאות כללית
ד"ר דניאל לוין
ד"ר דניאל לוין אורתופדיה
4.8
( 104 חוות דעת )
"שלום, היום זו היתה הפעם הראשונה שפגשתי את ד"ר לוין, הגעתי אליו בהמלצות חמות של מטופלים קודמים וההמלצות בהחלט הוכיחו את עצמן, רופא מקצועי רגיש ומלא סבלנות, מעבר להסבר המקצועי נענה לכל שאלה והיה קשוב לכל הפרטים שהעלתי, חוויה מתקנת. תודה ד"ר לוין."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו