דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 894

 לפני שלושה שבועות וחצי עברתי הפלה בעזרת ציטוטק. היה לי דימום חזק יומיים אחרי ההפלה, והוא נחלש לאט. עד השבוע השעבר הדימום עדיין נמשך, אבל היה חלש. ביומיים האחרונים הוא קצת התחזק. הוא עדיין חלש, אך זה לא מסתיים, וזה מדאיג אותי. מה זה אומר? הבנתי כי דימום ממושך, אפילו מועט, מעיד על שאריות הריון.   כמה זמן אני אמורה לדמם? לפני שבוע הבטא היה 400, אתמול בבדיקה ירד ל-55. האם זה תקין? האם הפתרון הוא לעשות גרידה וכך ייגמר סיוט הדימומים?
לפני שלושה שבועות וחצי עברתי הפלה בעזרת ציטוטק. היה לי דימום חזק יומיים אחרי ההפלה, והוא נחלש לאט. עד השבוע השעבר הדימום עדיין נמשך, אבל היה חלש. ביומיים האחרונים הוא קצת התחזק. הוא עדיין חלש, אך זה לא מסתיים, וזה מדאיג אותי. מה זה אומר? הבנתי כי דימום ממושך, אפילו מועט, מעיד על שאריות הריון. כמה זמן אני אמורה לדמם? לפני שבוע הבטא היה 400, אתמול בבדיקה ירד ל-55. האם זה תקין? האם הפתרון הוא לעשות גרידה וכך ייגמר סיוט הדימומים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הירידה בערכי הבטא טובה ומעידה על תהליך של הפסקת ההריון. הדימום שאת מתארת הוא דימום חלש מאוד שאינו מעלה חשד לשאריות הריון ברחם. עם זאת, בתקופה שלאחר טיפול בציטוטק נחוץ מעקב של רופא הכולל בדיקת אולטרסאונד. הבדיקה צריכה להראות רחם ריק. אני מצרפת קישור לדף עם מידע על ההשפעות וההשלכות של ציטוטק ולמידע על התרופה באינדקס התרופות של אינפומד. http://www.nashim.sheba.co.il/102/84.htm קרא עוד

 אני בן 52. אני מקבל מפעם לפעם אימיילים אשר מציעים תרופה המורכבת מחומרים טבעיים צמחיים לחלוטין בשם Max Gentelman. על פי המוסבר שם, הגלולות האלה מאפשרות את הגדלת (הארכת) איבר המין, הפין, בשלושה עד ארבעה אינץ'. ברצוני לדעת אם יש ממש בפרסום זה. האם אפשר להגדיל את הפין באמצעות שימוש בגלולות אלה או תרופה אחרת אחרת? האם ידוע לכם בכלל מהו ה- Max Gentelman?   אשמח לקבל את תשובתכם בנדון, שכן לדעתי, חלק לא מבוטל מן הגברים בארצנו יהיו מעוניינים לדעת אם יש ממש באפשרות שכזאת.
אני בן 52. אני מקבל מפעם לפעם אימיילים אשר מציעים תרופה המורכבת מחומרים טבעיים צמחיים לחלוטין בשם Max Gentelman. על פי המוסבר שם, הגלולות האלה מאפשרות את הגדלת (הארכת) איבר המין, הפין, בשלושה עד ארבעה אינץ'. ברצוני לדעת אם יש ממש בפרסום זה. האם אפשר להגדיל את הפין באמצעות שימוש בגלולות אלה או תרופה אחרת אחרת? האם ידוע לכם בכלל מהו ה- Max Gentelman? אשמח לקבל את תשובתכם בנדון, שכן לדעתי, חלק לא מבוטל מן הגברים בארצנו יהיו מעוניינים לדעת אם יש ממש באפשרות שכזאת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

איני מכיר את ההרכב של Max Gentelman, אך התשובה הבאה נכונה לגבי כל סוגי הגלולות הטוענות שהן יכולות להגדיל את הפין. אין שום אפשרות להגדיל את הפין באמצעות גלולות! כל טענותיהם של יצרני אותן הגלולות מעולם לא הוכחו בצורה מדעית. חשוב לציין שאורך הפין נחשב ללא תקין רק אם אורכו הוא פחות מ-7.6 ס"מ במצב של זקפה, כך שרוב הגברים שחושבים שאורך הפין שלהם קטן ימצאו בסופו של דבר שאורך הפין שלהם הוא בטווח הנורמה. בברכה ד"ר יעקב אולך - אינפומד קרא עוד

 האם אפשרי להפרות שתי ביציות ללא זרע? ז"א ביצית עם ביצית ,במקום ביצית עם זרע? נראה לי שאם כן, אז בטח תצא רק נקבה. האפשרי הדבר?  לא ניתן מבחינה אנטומית להפרות ביצית עם ביצית. ייתכן מצב שבו תופרה ביצית אחת על ידי שני תאי זרע.
האם אפשרי להפרות שתי ביציות ללא זרע? ז"א ביצית עם ביצית ,במקום ביצית עם זרע? נראה לי שאם כן, אז בטח תצא רק נקבה. האפשרי הדבר? לא ניתן מבחינה אנטומית להפרות ביצית עם ביצית. ייתכן מצב שבו תופרה ביצית אחת על ידי שני תאי זרע.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מה שקובע האם זה יהיה זכר או נקבה הוא איזה כרומוזום מין האב יתרום. כרומוזומים הם האברונים בתוך התא שנושאים את כל המידע התורשתי. בתאים של האדם יש 23 זוגות כרומוזומים - כלומר סה"כ 46, שמהווים שני סטים של כרומוזומים - אחד שנתרם מהאם ואחד שנתרם מהאב. בתאי המין שלנו, כלומר בביציות ותאי הזרע, יש רק סט אחד של כרומוזומים (כיוון שהעובר נוצר מאיחוד של תא זרע ותא ביצית. אם לא היה רק סט אחד של כרומוזומים בתאים הללו היינו מקבלים אדם עם ארבעה סטים, כפול ממה שיש באופן רגיל בתא). מבין 23 הזוגות יש זוג כרומוזומי מין בכל תא בגופנו. בנקבה מדובר בשני כרומוזומי X ובזכר יש כרומוזום X אחד וכרומוזום Y אחד. האם תמיד תורמת X. האב יכול לתרום X או Y. אם תא הזרע מהאב מכיל כרומוזום X הרי שיהיה לנו צירוף של XX, כלומר בת. אך אם תא הזרע שהפרה את הביצית מכיל כרומוזום Y, יתקבל הצירוף XY כלומר בן. קרא עוד

 אני בת 23. כל החיים היתה לי סוג של פריחה בזרועות העליונות ובירכיים שהתבטאה בעור החיצוני ולא ייחסתי לה חשיבות. לאחרונה יש לי פריחה בפנים, בשני צידי הלחיים, בחלק התחתון שמעל קו הלסת. רופאת העור טוענת שבשלושת אזורי הגוף האלה יש לי קרטוזיס פילאריס, ושזוהי תכונה גנטית של העור. רק הפריחה בפנים מפריעה לי, יש לה צבע אדום חזק ובליטות גדולות.   רציתי להתייעץ בקשר לטיפול שקיבלתי. הרופאה נתנה לי משחת טופיסלן (ממשפחת הסטרואידים) ותרחיץ זניאק. בינתיים אין שיפור ואני חוששת שזה יהפוך להיות מצב קבע, כמו בידיים ובירכיים. האם אין דרך להיפטר מהתופעה, והאם זו באמת בעיה גנטית שתישאר לתמיד?
אני בת 23. כל החיים היתה לי סוג של פריחה בזרועות העליונות ובירכיים שהתבטאה בעור החיצוני ולא ייחסתי לה חשיבות. לאחרונה יש לי פריחה בפנים, בשני צידי הלחיים, בחלק התחתון שמעל קו הלסת. רופאת העור טוענת שבשלושת אזורי הגוף האלה יש לי קרטוזיס פילאריס, ושזוהי תכונה גנטית של העור. רק הפריחה בפנים מפריעה לי, יש לה צבע אדום חזק ובליטות גדולות. רציתי להתייעץ בקשר לטיפול שקיבלתי. הרופאה נתנה לי משחת טופיסלן (ממשפחת הסטרואידים) ותרחיץ זניאק. בינתיים אין שיפור ואני חוששת שזה יהפוך להיות מצב קבע, כמו בידיים ובירכיים. האם אין דרך להיפטר מהתופעה, והאם זו באמת בעיה גנטית שתישאר לתמיד?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קרטוזיס פילאריס (Keratosis Pilaris) היא בעיית עור נפוצה שיכולה להופיע בכל גיל. היא מתבטאת בכתמי עור יבשים ונוקשים עם בליטות דמויות אקנה. כתמים אלה יכולים להיות אדומים, מגרדים, אך אינם כואבים. בדרך כלל הם מופיעים על הירכיים והידיים, אבל גם יכולים להופיע על הפנים. תופעה זו יכולה לחלוף מעצמה במהלך השנים. הטיפול בה מתמקד בשמירה על לחות העור על ידי קרמים שונים. ניתן להשתמש בקרמים או במשחות המכילות סטרואידים או ויטמין A. זוהי בעיה קשה לטיפול, ובדרך כלל מושגת רק הטבה, אך לא החלמה מלאה. לא ידועה הסיבה לתופעה, אך נראה שיש לה קשר לגורמים גנטיים. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 מה ההבדל בהרכב בין מתכת אצילה לחצי אצילה כאשר רופא השיניים מציע  לבנות גשר וכתרים ?  האם ניתן לזהות לפי גוון המתכת את הרכבה ?
מה ההבדל בהרכב בין מתכת אצילה לחצי אצילה כאשר רופא השיניים מציע לבנות גשר וכתרים ? האם ניתן לזהות לפי גוון המתכת את הרכבה ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנן 3 מתכות אצילות בשימוש ברפואת שיניים : זהב, פלדיום ופלטינה. המתכות הנמצאות בגשרים ובכתרים הן סגסוגות המורכבות מהמתכות האצילות ומתכות נוספות, כגון כסף ונחושת. באופן כללי החלוקה לסוגי המתכות הינה על פי אחוז המתכות האצילות בסגסוגת: מתכת בסיסית - מתחת ל- 25% מתכות אצילות; מתכת חצי אצילה - מעל 25% מתכות אצילות; מתכת אצילה 60% - אצילות ולפחות 40% תכולת זהב. מספר נקודות: ככל שהמתכת אצילה יותר, היא יותר עמידה להתחמצנות והשחרה. הבחירה בסוג המתכת נעשית על פי עמידותה לכוחות (זהב הוא חומר רך וגמיש יותר) . צבע הסגסוגות המכילות אחוז גבוה של זהב הוא צהוב יותר לעומת פלדיום, שהינה מתכת לבנה יותר; עם זאת, לא תוכל לזהות זאת בעצמך. ישנה עדיפות לסגסוגות אצילות כאשר מדובר בכתר אסתטי בקדמת הפה. בחירת סוג המתכת נעשית על פי מכלול שיקולים של הרופא, וכמובן על פי יכולתו הכלכלית של המטופל. דוקטור מיכאל אבא - רופא שיניים. D.M.D מדריך קליני במחלקה לשיקום הפה באוניברסיטת תל אביב. קרא עוד

 אני ילידת 1965 ונולדתי עם מום ביד (חוסר באצבעות). הבנתי שבשנתון שלי נולדו תינוקות רבים עם מומים בעקבות ה"תלידומיד".  האם אפשר לקבל מידע על התלידומיד?
אני ילידת 1965 ונולדתי עם מום ביד (חוסר באצבעות). הבנתי שבשנתון שלי נולדו תינוקות רבים עם מומים בעקבות ה"תלידומיד". האם אפשר לקבל מידע על התלידומיד?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

תלידומיד (Thalidomide) היא תרופה המדכאת את מערכת החיסון בגוף. למרות שנים רבות של שימוש ומחקר, עדיין לא ברור מנגנון הפעולה שלה. בעבר, שווקה תרופה זו כ"בטוחה" ולללא תופעות לוואי. כיום ידוע כי תופעות הלוואי של תרופה זו הן בין השאר, השפעה על מערכת העצבים וכי התרופה היא טרטוגנית (כלומר גורמת לפגיעה בעובר כאשר היא נלקחת בהריון). סוג הפגיעה הנגרמת לעובר תלוי בעיתוי המדויק של השימוש בתלידומיד: כאשר התרופה נלקחת 12-27 יום לאחר ההתעברות - מומים באוזן החיצונית. 27-30 יום לאחר ההתעברות- מומים בגפיים עליונות. 30-33 יום לאחר ההתעברות- מומים בגפיים תחתונות. 35-39 יום לאחר ההתעברות- מומים באצבעות. תלידומיד התחילה כתרופה שניתן לקנות ללא מרשם בגרמניה ובארצות אירופה ולא עברה את אישור מנהל התרופות האמריקאי, אך היתה קיימת בצורה לא חוקית בארה"ב. כשהתגלו תופעות הלוואי שלה והיותה טרטוגנית, היא הפכה לתרופת מרשם באירופה. לאחרונה היא אושרה לשימוש בצורה מוגבלת ותחת פיקוח בארה"ב. היא בשימוש לטיפול בצרעת, לאחר השתלות, למחלות ראומטולוגיות מסוימות ולסוגים מסוימים של סרטן. קרא עוד

 איך נדבקים בחיידק אי קולי? האם במגע מיני?
איך נדבקים בחיידק אי קולי? האם במגע מיני?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

החיידק E. coli (אשריכיה) הוא חיידק המצוי במערכת העיכול של כל בני האדם בכמויות גדולות, ויש לו תפקיד מרכזי בתפקוד המערכת. הוא מסייע בעיכול מזונות שגוף האדם אינו מסוגל לעכל בעצמו, ומגן מפני פלישת חיידקים מזיקים. ההדבקה בחיידק נעשית בימים הראשונים לאחר הלידה. במצבים מסוימים E. coli יכול לגרום למחלה. כאשר החיידק חודר לדרכי השתן הוא יכול לגרום לדלקת, ופריצה של החיידק לחלל הבטן דרך נקב במערכת העיכול (למשל בשל גידול או פעולה פולשנית) יכולה לגרום לדלקת של קרום הבטן (אך זהו מצב נדיר). וישנם מספר זנים של E. coli אשר אינם מצויים במערכת העיכול. נדבקים בהם ממזון מקולקל והם גורמים להרעלת מזון שמתבטאת בשלשולים, הקאות, חום, ולעיתים תופעות נוספות. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד קרא עוד

 אני סטודנט לפיזיותרפיה, ובמסגרת ההכנות להתנסות הקלינית שלנו בשנה הבאה אנו נדרשים לקבל חיסונים לכמה מחלות. החיסונים הנדרשים הם נגד צהבת A, צהבת B
אני סטודנט לפיזיותרפיה, ובמסגרת ההכנות להתנסות הקלינית שלנו בשנה הבאה אנו נדרשים לקבל חיסונים לכמה מחלות. החיסונים הנדרשים הם נגד צהבת A, צהבת B
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני סטודנט לפיזיותרפיה, ובמסגרת ההכנות להתנסות הקלינית שלנו בשנה הבאה אנו נדרשים לקבל חיסונים לכמה מחלות. החיסונים הנדרשים הם נגד צהבת A, צהבת B, MMR, אבעבועות רוח, פוליו וטטנוס, ועלינו לעבור בדיקת מנטו. האם יש טעם לבצע בדיקת נוגדנים לפני קבלת החיסונים? הרופא שלי אמר שרוב החיסונים לא תקפים לכל החיים, ולכן שעדיף להתחסן ולא לבצע בדיקה כלל. לעומת זאת, רבים מבני כיתתי כן ביצעו בדיקה. הבנתי שחלק מהחיסונים ניתנים בילדות בהפרשי זמנים החל משנת לידה מסוימת, כלומר, מי שנולד (למשל) החל משנת 1998 קיבל חיסון צהבת A פעמיים בהפרשים הנדרשים. היכן ניתן לקבל מידע מהן השנים הללו? לא מצאתי מידע על השנים שבהן החלו לחסן בארץ נגד אבעבועות רוח ונגד MMR. אם אקבל את כל החיסונים שוב ללא בדיקת נוגדנים, האם יש בכך סיכון כלשהו? אין כל סיכון בקבלת החיסונים גם אם חוסנת בעבר, אם אינך אלרגי ואם המערכת החיסונית שלך אינה מודכאת. ניתן לבדוק נוגדנים לחלק מהנגיפים, למשל להפטיטיס A ולהפטיטיס B, וכן לאדמת ולחזרת. לגבי השנים שהן החלו לחסן ניתן לקבל מידע באתר האינטרנט של משרד הבריאות. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני [20/05/2009] קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר פיליפ רוזינסקי
ד"ר פיליפ רוזינסקי אורתופדיה
5.0
( 40 חוות דעת )
"בנאדם מקסים שעזר לי מאוד לפני הניתוח ואחרי הניתוח שעשה לי הרגשתי בידים ממש טובות ושפשוט היה כיף"
נוירואקטיב - טיפול נוירופידבק ללא תרופות ב-ADHD, חרדה וקשב
נוירואקטיב - טיפול נוירופידבק ללא תרופות ב-ADHD, חרדה וקשב הפרעות קשב וריכוז
שיפור קשב, ריכוז וחרדה ללא תרופות וללא תופעות לוואי - ייעוץ ראשוני חינם!
ד"ר רוני שילה
ד"ר רוני שילה פסיכיאטריה
מומחה עולמי בהתאמת טיפול תרופתי למאפייניו הספציפים של המטופל. קשוב, רגיש, סבלני ואמפתי!
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו