דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 893

 אני בן 18 וטרם קיימתי יחסי מין ומגע מיני מסוג כלשהו. רציתי לשאול אם התסמינים הבאים מעידים על זיבה ואם יש לפנות לטיפול רפואי בגללם: הפרשת נוזל שקוף מהאיבר בלי זקפה או גירוי מיני, כמעט תמיד בעת הפרשת צואה לעיתים רחוקות נאי חש אף צריבה בעת הפרשת שתן. אינני מרגיש שום קושי מיוחד בעת אוננות ושפיכת זרע.
אני בן 18 וטרם קיימתי יחסי מין ומגע מיני מסוג כלשהו. רציתי לשאול אם התסמינים הבאים מעידים על זיבה ואם יש לפנות לטיפול רפואי בגללם: הפרשת נוזל שקוף מהאיבר בלי זקפה או גירוי מיני, כמעט תמיד בעת הפרשת צואה לעיתים רחוקות נאי חש אף צריבה בעת הפרשת שתן. אינני מרגיש שום קושי מיוחד בעת אוננות ושפיכת זרע.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אם טרם קיימת יחסי מין מכל סוג (כולל מין אורלי), הסיכוי שלקית במחלת מין כמו זיבה אפסי. כנראה שהנוזל שאתה מתאר הוא נוזל זרע המופרש מבלוטות מסוימות. בעת מתן צואה יש עלייה בלחץ שגורמת לנוזל זה לצאת החוצה. אין מקום לדאגה. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

 אני בהריון בשבוע 34. סובלת מבלט דיסק בחוליות הגב (L4-5) בעקבות תאונת דרכים מלפני שנתיים.  האם זה משפיע איכשהו על קבלת אפידורל בזמן הלידה?
אני בהריון בשבוע 34. סובלת מבלט דיסק בחוליות הגב (L4-5) בעקבות תאונת דרכים מלפני שנתיים. האם זה משפיע איכשהו על קבלת אפידורל בזמן הלידה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין מניעה מזריקה אפידורלית בזמן הלידה בנוכחות בלטי דיסק. ייתכן ובזמן ההריון, בעיקר בטרימסטר השני וכן אחרי הלידה, תהיה החמרה בכאב הגב. דר' מיכאל מילגרם "המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה" - אסותא. קרא עוד

 האם ניתן לעשן סיגריות בעת נטילת רואקוטן?
האם ניתן לעשן סיגריות בעת נטילת רואקוטן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין התוויית נגד חד-משמעית בנושא הסיגריות. ידוע שצריכת אלכוהול, לעומת זאת, מגבירה את תופעות הלוואי של התרופה. מידע מפורט על התרופה תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=14 קרא עוד

 קיבלתי תוצאות בדיקות דם עם  רמת LDH של 146. מה זה אומר?
קיבלתי תוצאות בדיקות דם עם רמת LDH של 146. מה זה אומר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת ה- LDH שלך נמצאת בטווח הנורמלי, ולכן היא תקינה ואין סיבה לחשש. הערכים הנורמליים נמצאים בטווח בין 100 עד 300 בקירוב. אתה יכול לבדוק כל ערך מעבדתי באינדקס הבדיקות של אינפומד. בדף בדיקת התוצאות של אתה יכול להקליד את הערך שקיבלת, ולראות אם הוא תקין או לא, ולקרוא מה יכולות להיות הסיבות לעערכים בלתי תקינים בבדיקה. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 לפני כמה חודשים התחלתי לקחת תרופה בשם אדרונקס לטיפול בדיכאון ושיפור מצב רוח ע"פ המלצת הפסיכיאטר שלי. לפני כחודש נפגשתי איתו והוא ביקש להעלות את מינון התרופה. קצת פחות משבוע אני חש את עצמי עייף, מותש ונמצא במצב ירוד שניתן להגדיר אותו כדיכאון. פרט לזה יש גם קשיי ריכוז וחולשה.  האם ייתכן שעם הגברת מינון התרופה היא יכולה לגרום את ההיפך ממה שהיא אמורה לעשות? אני שואל שאלה זאת כי הייתה כבר תקופה שלקחתי את התרופה הזאת והפסקתי בגלל שהרגשתי ירידה במצב הרוח. מה שרציתי לשאול, עד כמה התרופה הזאת יעילה, והאם קורה שהיא עושה את ההיפך ממה שהיא צריכה לעשות?
לפני כמה חודשים התחלתי לקחת תרופה בשם אדרונקס לטיפול בדיכאון ושיפור מצב רוח ע"פ המלצת הפסיכיאטר שלי. לפני כחודש נפגשתי איתו והוא ביקש להעלות את מינון התרופה. קצת פחות משבוע אני חש את עצמי עייף, מותש ונמצא במצב ירוד שניתן להגדיר אותו כדיכאון. פרט לזה יש גם קשיי ריכוז וחולשה. האם ייתכן שעם הגברת מינון התרופה היא יכולה לגרום את ההיפך ממה שהיא אמורה לעשות? אני שואל שאלה זאת כי הייתה כבר תקופה שלקחתי את התרופה הזאת והפסקתי בגלל שהרגשתי ירידה במצב הרוח. מה שרציתי לשאול, עד כמה התרופה הזאת יעילה, והאם קורה שהיא עושה את ההיפך ממה שהיא צריכה לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Edronax, או בשמה הגנרי Reboxetine שייכת לקבוצת ה- NRI - מעכבי ספיגה חוזרת של נוראפינפרין. מחקרים שנערכו בתרופה גילו שהיא יעילה כמו fluoxetine (פרוזק) בטיפול בדיכאון מאג'ורי, ויעילה יותר בשיפור כישורים חברתיים. האפקט אמור לבוא לידי ביטוי כעבור כשבועיים של נטילת התרופה. המינון ההתחלתי הוא 4 מ"ג פעמיים ביום, ולאחר 3 שבועות ניתן להעלותו ל-5 מ"ג פעמיים ביום. מינון גבוה יותר אינו מומלץ. בין תופעות הלוואי השכיחות של התרופה: כאבי ראש, יובש בפה, הפרעה במתן שתן, עצירות ויקיצה מוקדמת. תופעות לוואי פחות שכיחות הן דפיקות לב מואצות, הזעת יתר והפרעה בתפקוד המיני. להבדיל מנוגדי דיכאון אחרים היא גורמת לעייפות בשכיחות נמוכה ביותר. לא נראה שתחושת הדיכאון שלך היא תופעת לוואי של התרופה, שכן דיכאון, חולשה ועייפות אינם בין תופעות הלוואי של התרופה, במיוחד בהנחה שאתה לוקח מינון מומלץ ולא מוגזם. סביר יותר להניח כי התרופה אינה מועילה לך. לאור העובדה שניסית לקחת את התרופה בעבר, וגם אז לא הגבת טוב - הבחירה בתרופה הזאת דווקא נראית לי כמו בחירה קצת משונה, אבל אינני מכירה את העבר הפסיכיאטרי שלך, ולכן קשה לי לחוות את דעתי. עליך לשוב אל הפסיכיאטר שלך, כדי לנסות תרופה שתתאים לך יותר. קרא עוד

 אני נוטלת גלולות למניעת הריון מזה כ-5 שנים ללא הפסקה. ברצוני להפסיק ליטול גלולות בכדי להיכנס להריון. שמעתי כי יש צורך טרם כניסתי להריון "לנקות" תקופה מסויימת את הגוף מגלולות. האם נכון הדבר, או שמא ניתן ישר להתחיל ולנסות להרות?
אני נוטלת גלולות למניעת הריון מזה כ-5 שנים ללא הפסקה. ברצוני להפסיק ליטול גלולות בכדי להיכנס להריון. שמעתי כי יש צורך טרם כניסתי להריון "לנקות" תקופה מסויימת את הגוף מגלולות. האם נכון הדבר, או שמא ניתן ישר להתחיל ולנסות להרות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הגישה היא שעדיף לחכות שלושה חודשים בין הפסקת נטילת גלולות לנסיונות להרות. הסיבה לכך היא שהגלולות מדכאות את המערכת ההורמונלית שאחראית על יצירת ביוצים, והתאוששות מערכת זו אינה מיידית. תקופת ההמתנה מאפשרת התאוששות של המערכת וביוצים סדירים, כך שניתן לחשב במדויק את גיל ההריון ולעקוב אחר התפתחות תקינה שלו. מומלץ לפנות לרופא הנשים המטפל שלך על מנת שילווה אותך כבר מהשלבים הראשונים. בהצלחה. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד

 רציתי לדעת איזו תרופה מומלץ יותר לקחת במקרה של כאב ראש בינוני - אקמול או נורופן - מבחינת נזק לכבד או לכליות? אני סובל מכאבי ראש יחסית קלים לפחות פעם בשבוע. בבדיקות לא מצאו שום דבר.
רציתי לדעת איזו תרופה מומלץ יותר לקחת במקרה של כאב ראש בינוני - אקמול או נורופן - מבחינת נזק לכבד או לכליות? אני סובל מכאבי ראש יחסית קלים לפחות פעם בשבוע. בבדיקות לא מצאו שום דבר.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כדי לענות לשאלה כזאת אני זקוקה למידע עליך: מה גילך? אילו בדיקות ביצעת? האם כאבי הראש מופיעים בזמן מסוים ביום? במצבי לחץ? האם הם מלווים בעוד תופעות לוואי כמו דמעות או הבזקים? האם נשללה האפשרויות של מיגרנה, או גידול? האם כאב הראש מעיר משינה? אם עברת בירור מקיף באמת ולא נמצאה כל סיבה לכאבי הראש, אפשר להתחיל טיפול. מובן שרצוי להתחיל מהקל אל הכבד. אם אכן מדובר בכאב ראש רגיל ולא במיגרנה, אפשר להתחיל טיפול באקמול. אם זה לא עוזר, אפשר לנסות נורופן או אופטלגין. אספירין לא מומלץ לבעלי בעיות קרישה, או אם אתה נוטל מדללי דם. כל תרופה משפיעה על הגוף בצורה שונה, ולכן אם אתה נוטל כדור מסוים באופן קבוע, נחוץ מעקב אחר בדיקות הדם. תרגיש טוב. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 לפני כמה ימים התחילו לי כאבים או דקירות בבטן, מעט מעל איבר המין. זה בא בזמנים שונים, אבל הכאב תמיד מופיע כשאני משתין. האם זה אומר שיש לי דלקת בדרכי השתן?
לפני כמה ימים התחילו לי כאבים או דקירות בבטן, מעט מעל איבר המין. זה בא בזמנים שונים, אבל הכאב תמיד מופיע כשאני משתין. האם זה אומר שיש לי דלקת בדרכי השתן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אתה צודק, ככל הנראה מדובר בדלקת בדרכי השתן. האם אתה משתין בתדירות גבוהה מהרגיל? תיתכנה סיבות נוספות, במיוחד אם יש לך, בנוסף לדקירות, תסמינים נוספים, כמו הפרשה מאיבר המין. גש לרופא המשפחה, ואם הוא ימצא לנכון, הוא ירשום לך אנטיביוטיקה נגד דלקת בדרכי השתן. ד"ר מיכל רסנר - אינפומד קרא עוד

 מה ההבדל בין פרדניזון לאימוראן?
מה ההבדל בין פרדניזון לאימוראן?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ההבדל הוא בעיקר בצורה בה תרופות אלו מדכאות את מערכת החיסון ובתופעות הלוואי שלהן. אפרט: האימוראן הוא למעשה מרכיב מטבולי המונע ייצור של חומצות גרעין RNA ו-DNA, ובכך הוא פוגע בשכפול תאי סרטן או תאי דם לבנים הגורמים למחלה. אך כתוצאה מכך, גם תופעות הלוואי שלו קשורות ישירות לפגיעה במוח העצם, והן כוללות ספירה נמוכה של תאי דם לבנים (מה שמעלה את הסיכון לזיהומים קשים). לעומתו, הפרדניזון מוריד את תפקוד מערכת החיסון על ידי מניעת תאי דם לבנים מלהגיע למקום הדלקת ומצמצם את כמות הדם המגיעה למקום הדלקת. אך הפרדניזון הוא ממשפחת הסטרואידים ותופעות הלוואי שלו הן רבות מאוד, אם כי רובן אינן מסכנות חיים. לפעמים רוצים להוריד את מינון הפרדניזון כדי להקל על תופעות הלוואי הרבות, ואז נותנים במקביל גם את האימוראן. מידע נוסף ניתן למצוא באינדקס התרופות של אינפומד. ד"ר יובל עצמון - אינפומד קרא עוד

 שתי שאלות לי אליכם ואודה לכם אם תוכלו לענות עליהם.   1. יש לי ילדה בת 1.8 עם שיער דליל, יש לה כרגע שיער כמו לילדה בת  חצי שנה בערך.  האם יש מה לעשות בנדון (ראוי לציין שהיא סובלת מחוסר ברזל ומקבלת  15 טיפות ברזל ליום).   2. שאלתי השנייה קשורה בחבר שלי, הוא בן 24 וסובל מנשירת שיער.  הוא השתמש בעבר בתכשיר מינוקסי 5, שעזר לו תקופה קצרה בלבד.  אמרו לו שאם הוא יגלח את שיער ראשו זה יסייע לשורשים להתחזק  כשיצמחו שוב. האם זה נכון?  נ.ב  ראוי לציין שהאתר שלכם נפלא ואפשר ללמוד ממנו הרבה דברים חשובים.    תודה על המחמאות.   1. בקשר לילדה-  סביר להניח שהשיער של בתך תקין לחלוטין. יש ילדים שנולדים עם ראש  מלא שיער ויש אחרים שנולדים עם מעט שיער. אפילו אם השיער נראה דליל  יש להניח שמספר השערות תקין אך הן פשוט קצרות מאוד ודקות. השיער ילך  ויגדל בשנים הבאות.   סביר להניח שאצלך או אצל אשתך היתה אותה תבנית של צמיחת שיער  בילדות. בעיות תורשתיות של התקרחות נדירות ביותר בילדים וכוללות  מעורבות של הציפורניים, העור והשיניים, אך אם הילדה נראית נורמלית  למעט השיער, סביר שהכל תקין.   על מנת להסיר דאגה מלבך כדאי לגשת לרופא ילדים לבדיקה. האנמיה  מופיעה בכ 10% מהילדים בגיל הזה ואין לה קשר לשיער.   2. בקשר לחבר-  כנראה שקיצור השיער רק מקצר אותו ואינו משפיע על קצב הגדילה. חברך  יכול גם לנסות פרופסיה.   אנא ראה תשובתנו הקודמת בנושא-    http://www.infomed.co.il/questions/q_080601_1.htm
שתי שאלות לי אליכם ואודה לכם אם תוכלו לענות עליהם. 1. יש לי ילדה בת 1.8 עם שיער דליל, יש לה כרגע שיער כמו לילדה בת חצי שנה בערך. האם יש מה לעשות בנדון (ראוי לציין שהיא סובלת מחוסר ברזל ומקבלת 15 טיפות ברזל ליום). 2. שאלתי השנייה קשורה בחבר שלי, הוא בן 24 וסובל מנשירת שיער. הוא השתמש בעבר בתכשיר מינוקסי 5, שעזר לו תקופה קצרה בלבד. אמרו לו שאם הוא יגלח את שיער ראשו זה יסייע לשורשים להתחזק כשיצמחו שוב. האם זה נכון? נ.ב ראוי לציין שהאתר שלכם נפלא ואפשר ללמוד ממנו הרבה דברים חשובים. תודה על המחמאות. 1. בקשר לילדה- סביר להניח שהשיער של בתך תקין לחלוטין. יש ילדים שנולדים עם ראש מלא שיער ויש אחרים שנולדים עם מעט שיער. אפילו אם השיער נראה דליל יש להניח שמספר השערות תקין אך הן פשוט קצרות מאוד ודקות. השיער ילך ויגדל בשנים הבאות. סביר להניח שאצלך או אצל אשתך היתה אותה תבנית של צמיחת שיער בילדות. בעיות תורשתיות של התקרחות נדירות ביותר בילדים וכוללות מעורבות של הציפורניים, העור והשיניים, אך אם הילדה נראית נורמלית למעט השיער, סביר שהכל תקין. על מנת להסיר דאגה מלבך כדאי לגשת לרופא ילדים לבדיקה. האנמיה מופיעה בכ 10% מהילדים בגיל הזה ואין לה קשר לשיער. 2. בקשר לחבר- כנראה שקיצור השיער רק מקצר אותו ואינו משפיע על קצב הגדילה. חברך יכול גם לנסות פרופסיה. אנא ראה תשובתנו הקודמת בנושא- http://www.infomed.co.il/questions/q_080601_1.htm
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שתי שאלות לי אליכם ואודה לכם אם תוכלו לענות עליהם. 1. יש לי ילדה בת 1.8 עם שיער דליל, יש לה כרגע שיער כמו לילדה בת חצי שנה בערך. האם יש מה לעשות בנדון (ראוי לציין שהיא סובלת מחוסר ברזל ומקבלת 15 טיפות ברזל ליום). 2. שאלתי השנייה קשורה בחבר שלי, הוא בן 24 וסובל מנשירת שיער. הוא השתמש בעבר בתכשיר מינוקסי 5, שעזר לו תקופה קצרה בלבד. אמרו לו שאם הוא יגלח את שיער ראשו זה יסייע לשורשים להתחזק כשיצמחו שוב. האם זה נכון? נ.ב ראוי לציין שהאתר שלכם נפלא ואפשר ללמוד ממנו הרבה דברים חשובים. תודה על המחמאות. 1. בקשר לילדה- סביר להניח שהשיער של בתך תקין לחלוטין. יש ילדים שנולדים עם ראש מלא שיער ויש אחרים שנולדים עם מעט שיער. אפילו אם השיער נראה דליל יש להניח שמספר השערות תקין אך הן פשוט קצרות מאוד ודקות. השיער ילך ויגדל בשנים הבאות. סביר להניח שאצלך או אצל אשתך היתה אותה תבנית של צמיחת שיער בילדות. בעיות תורשתיות של התקרחות נדירות ביותר בילדים וכוללות מעורבות של הציפורניים, העור והשיניים, אך אם הילדה נראית נורמלית למעט השיער, סביר שהכל תקין. על מנת להסיר דאגה מלבך כדאי לגשת לרופא ילדים לבדיקה. האנמיה מופיעה בכ 10% מהילדים בגיל הזה ואין לה קשר לשיער. 2. בקשר לחבר- כנראה שקיצור השיער רק מקצר אותו ואינו משפיע על קצב הגדילה. חברך יכול גם לנסות פרופסיה. אנא ראה תשובתנו הקודמת בנושא- http://www.infomed.co.il/questions/q_080601_1.htm וכן את הלינק הבא- http://www.hair-styles.org/hair-thinning.html [24/10/2002] קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' אליזבט הלף און
פרופ' אליזבט הלף און פנימית
4.7
( 15 חוות דעת )
"לאחר הייעוץ ובדיקה אצל פרופ' אליזבט הלף און היא השרתה תחושת ביטחון לגבי המשך מעקב , הייתה יסודית ומקצועית ונתנה לנו תחושה נעימה מאוד"
ד"ר נירית כרמי
ד"ר נירית כרמי נוירולוגיה
מומחית בנוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד, קשב וריכוז וליקויי למידה, רופאה בכירה במחלקת שיקום ילדים בית חולים "ספרא" תל השומר
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"ד"ר שרון דמול רופאה בחסד עליון. מסבירה בצורה מקצועית, אדיבה ומסורה מאד . עונה על כל שאלה. הלוואי וכולם יהיו ככה. ממליצה מאד"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו