שאלות ותשובות - עמוד 893
מאת: מערכת אינפומד
אם טרם קיימת יחסי מין מכל סוג (כולל מין אורלי), הסיכוי שלקית במחלת מין כמו זיבה אפסי. כנראה שהנוזל שאתה מתאר הוא נוזל זרע המופרש מבלוטות מסוימות. בעת מתן צואה יש עלייה בלחץ שגורמת לנוזל זה לצאת החוצה. אין מקום לדאגה. בברכה ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין מניעה מזריקה אפידורלית בזמן הלידה בנוכחות בלטי דיסק. ייתכן ובזמן ההריון, בעיקר בטרימסטר השני וכן אחרי הלידה, תהיה החמרה בכאב הגב. דר' מיכאל מילגרם "המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה" - אסותא. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין התוויית נגד חד-משמעית בנושא הסיגריות. ידוע שצריכת אלכוהול, לעומת זאת, מגבירה את תופעות הלוואי של התרופה. מידע מפורט על התרופה תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=14 קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמת ה- LDH שלך נמצאת בטווח הנורמלי, ולכן היא תקינה ואין סיבה לחשש. הערכים הנורמליים נמצאים בטווח בין 100 עד 300 בקירוב. אתה יכול לבדוק כל ערך מעבדתי באינדקס הבדיקות של אינפומד. בדף בדיקת התוצאות של אתה יכול להקליד את הערך שקיבלת, ולראות אם הוא תקין או לא, ולקרוא מה יכולות להיות הסיבות לעערכים בלתי תקינים בבדיקה. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
Edronax, או בשמה הגנרי Reboxetine שייכת לקבוצת ה- NRI - מעכבי ספיגה חוזרת של נוראפינפרין. מחקרים שנערכו בתרופה גילו שהיא יעילה כמו fluoxetine (פרוזק) בטיפול בדיכאון מאג'ורי, ויעילה יותר בשיפור כישורים חברתיים. האפקט אמור לבוא לידי ביטוי כעבור כשבועיים של נטילת התרופה. המינון ההתחלתי הוא 4 מ"ג פעמיים ביום, ולאחר 3 שבועות ניתן להעלותו ל-5 מ"ג פעמיים ביום. מינון גבוה יותר אינו מומלץ. בין תופעות הלוואי השכיחות של התרופה: כאבי ראש, יובש בפה, הפרעה במתן שתן, עצירות ויקיצה מוקדמת. תופעות לוואי פחות שכיחות הן דפיקות לב מואצות, הזעת יתר והפרעה בתפקוד המיני. להבדיל מנוגדי דיכאון אחרים היא גורמת לעייפות בשכיחות נמוכה ביותר. לא נראה שתחושת הדיכאון שלך היא תופעת לוואי של התרופה, שכן דיכאון, חולשה ועייפות אינם בין תופעות הלוואי של התרופה, במיוחד בהנחה שאתה לוקח מינון מומלץ ולא מוגזם. סביר יותר להניח כי התרופה אינה מועילה לך. לאור העובדה שניסית לקחת את התרופה בעבר, וגם אז לא הגבת טוב - הבחירה בתרופה הזאת דווקא נראית לי כמו בחירה קצת משונה, אבל אינני מכירה את העבר הפסיכיאטרי שלך, ולכן קשה לי לחוות את דעתי. עליך לשוב אל הפסיכיאטר שלך, כדי לנסות תרופה שתתאים לך יותר. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הגישה היא שעדיף לחכות שלושה חודשים בין הפסקת נטילת גלולות לנסיונות להרות. הסיבה לכך היא שהגלולות מדכאות את המערכת ההורמונלית שאחראית על יצירת ביוצים, והתאוששות מערכת זו אינה מיידית. תקופת ההמתנה מאפשרת התאוששות של המערכת וביוצים סדירים, כך שניתן לחשב במדויק את גיל ההריון ולעקוב אחר התפתחות תקינה שלו. מומלץ לפנות לרופא הנשים המטפל שלך על מנת שילווה אותך כבר מהשלבים הראשונים. בהצלחה. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כדי לענות לשאלה כזאת אני זקוקה למידע עליך: מה גילך? אילו בדיקות ביצעת? האם כאבי הראש מופיעים בזמן מסוים ביום? במצבי לחץ? האם הם מלווים בעוד תופעות לוואי כמו דמעות או הבזקים? האם נשללה האפשרויות של מיגרנה, או גידול? האם כאב הראש מעיר משינה? אם עברת בירור מקיף באמת ולא נמצאה כל סיבה לכאבי הראש, אפשר להתחיל טיפול. מובן שרצוי להתחיל מהקל אל הכבד. אם אכן מדובר בכאב ראש רגיל ולא במיגרנה, אפשר להתחיל טיפול באקמול. אם זה לא עוזר, אפשר לנסות נורופן או אופטלגין. אספירין לא מומלץ לבעלי בעיות קרישה, או אם אתה נוטל מדללי דם. כל תרופה משפיעה על הגוף בצורה שונה, ולכן אם אתה נוטל כדור מסוים באופן קבוע, נחוץ מעקב אחר בדיקות הדם. תרגיש טוב. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אתה צודק, ככל הנראה מדובר בדלקת בדרכי השתן. האם אתה משתין בתדירות גבוהה מהרגיל? תיתכנה סיבות נוספות, במיוחד אם יש לך, בנוסף לדקירות, תסמינים נוספים, כמו הפרשה מאיבר המין. גש לרופא המשפחה, ואם הוא ימצא לנכון, הוא ירשום לך אנטיביוטיקה נגד דלקת בדרכי השתן. ד"ר מיכל רסנר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ההבדל הוא בעיקר בצורה בה תרופות אלו מדכאות את מערכת החיסון ובתופעות הלוואי שלהן. אפרט: האימוראן הוא למעשה מרכיב מטבולי המונע ייצור של חומצות גרעין RNA ו-DNA, ובכך הוא פוגע בשכפול תאי סרטן או תאי דם לבנים הגורמים למחלה. אך כתוצאה מכך, גם תופעות הלוואי שלו קשורות ישירות לפגיעה במוח העצם, והן כוללות ספירה נמוכה של תאי דם לבנים (מה שמעלה את הסיכון לזיהומים קשים). לעומתו, הפרדניזון מוריד את תפקוד מערכת החיסון על ידי מניעת תאי דם לבנים מלהגיע למקום הדלקת ומצמצם את כמות הדם המגיעה למקום הדלקת. אך הפרדניזון הוא ממשפחת הסטרואידים ותופעות הלוואי שלו הן רבות מאוד, אם כי רובן אינן מסכנות חיים. לפעמים רוצים להוריד את מינון הפרדניזון כדי להקל על תופעות הלוואי הרבות, ואז נותנים במקביל גם את האימוראן. מידע נוסף ניתן למצוא באינדקס התרופות של אינפומד. ד"ר יובל עצמון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שתי שאלות לי אליכם ואודה לכם אם תוכלו לענות עליהם. 1. יש לי ילדה בת 1.8 עם שיער דליל, יש לה כרגע שיער כמו לילדה בת חצי שנה בערך. האם יש מה לעשות בנדון (ראוי לציין שהיא סובלת מחוסר ברזל ומקבלת 15 טיפות ברזל ליום). 2. שאלתי השנייה קשורה בחבר שלי, הוא בן 24 וסובל מנשירת שיער. הוא השתמש בעבר בתכשיר מינוקסי 5, שעזר לו תקופה קצרה בלבד. אמרו לו שאם הוא יגלח את שיער ראשו זה יסייע לשורשים להתחזק כשיצמחו שוב. האם זה נכון? נ.ב ראוי לציין שהאתר שלכם נפלא ואפשר ללמוד ממנו הרבה דברים חשובים. תודה על המחמאות. 1. בקשר לילדה- סביר להניח שהשיער של בתך תקין לחלוטין. יש ילדים שנולדים עם ראש מלא שיער ויש אחרים שנולדים עם מעט שיער. אפילו אם השיער נראה דליל יש להניח שמספר השערות תקין אך הן פשוט קצרות מאוד ודקות. השיער ילך ויגדל בשנים הבאות. סביר להניח שאצלך או אצל אשתך היתה אותה תבנית של צמיחת שיער בילדות. בעיות תורשתיות של התקרחות נדירות ביותר בילדים וכוללות מעורבות של הציפורניים, העור והשיניים, אך אם הילדה נראית נורמלית למעט השיער, סביר שהכל תקין. על מנת להסיר דאגה מלבך כדאי לגשת לרופא ילדים לבדיקה. האנמיה מופיעה בכ 10% מהילדים בגיל הזה ואין לה קשר לשיער. 2. בקשר לחבר- כנראה שקיצור השיער רק מקצר אותו ואינו משפיע על קצב הגדילה. חברך יכול גם לנסות פרופסיה. אנא ראה תשובתנו הקודמת בנושא- http://www.infomed.co.il/questions/q_080601_1.htm וכן את הלינק הבא- http://www.hair-styles.org/hair-thinning.html [24/10/2002] קרא עוד